Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

400kr for dagkort til skjernå 2013

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 400kr for dagkort til skjernå 2013
    Sendt: 22 Dec 2012 kl. 19:03
100% C & R   that's it........
 
WinkWink
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 19:13
Henrik L for en 20 år siden i mörum kunne du vade over elven på mere eller mindre døde fisk PGA sygdom fra klækkeriet, der var simpelt formange fisk så sygdom let bredte sig, er det det du vil resikere ved at lave det til C og R i Skjern, for der er allerede masser af laks
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 20:55
Ahh det er nok en overdrivelse......
Jeg oplevede selv Mörrum dengang - og det var ikke rart.
I min verden var et af problemerne den gang at det var en pengemaskine hvor det galt om at sætte mest muligt ud - så alle kunne fange og slagte fisk (uanset om de var mørke eller ligefrem sorte) - blot man kunne fremvise en fisk i statistikken + billede.
 
Skjern er da laaangt fra det niveau. MEN det er ikke tilstanden vi skal nå via C&R - det skal selvfølgelig følges og der skal reguleres i takt med at bestanden følges.
 
Min pointe er blot - at C & R bruges fuldt ud i mange andre lande / elve - hvorfor ikke i DK. Personligt vil jeg gerne give min kvote til en anden - om jeg får en laks med hjem eller ej spiller ingen rolle for mig (har i en årrække fiske i bl.a. Em og Dee hvor der "næsten" er 100% C&R).
Mht. kortprisen synes jeg det er super man vil regulere antallet af fiskere de første uger via prisstigningen - måske specielt af hensyn til medlemmer/årskort - og det er for mig ok.  Det er korrekt at for mine venner på eks. Sjælland virker Mörrum måske mere attraktiv på denne vis - men så må det blot være sådan.
 
OG HUSK køb det årskort og diskussionen er unødvendig. Iøvrigt et spm.: HVAD KØBES DER IKKE GREJ FOR ?????  Køb en stang mindre og man har råd til flere årskort - eller hvorfor absolut købe en flueline mere - til de latterlige høje priser på nye hitec liner.
Men enige bliver vi nok aldrig på dette forum (og vel også tak for det)  Smile
Fortsat god debat.  
Til top
Lars Jacobsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Larsjacobsen

Tilmeldt:: 25 Sep 2010
Geografisk: Vinderup
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larsjacobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 12:35
Den gode ide med at købe et årskort det lyder godt, men lur mig det varer ikke længe inden årskortet får et ordentligt hak opad
Til top
Anders Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anderslarsen

Tilmeldt:: 24 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anderslarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 12:46
Ja, kan man ikke brokke sig over fakta, må man selv opfinde ulyksalighederne. Clown
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 13:00
Henrik du kan ikke regulere antallet af fiskere ved at hæve prisen på kort til 400 kr,
alle vil have del i kagen altså have en laks,så der bliver bare endnu mere run på til kvoten er væk. Det bliver ikke skjern å der bliver vindere men kortsælgerene( foreningerne ) Vestyder er da ikke så dumme som du tror, de sælger da endnu flere kort på rekord tid og en ting er helt sikkert de vil ikke vise hvad de sælger af kort år for år  
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 13:31
Hvis man er medlem af en forening får man jo indsigt i regnskaber og dermed også i kortsalget. Dvs medlemmer af respektive foreninger kan da følge salget af kort.
 
Altså man melder sig ind i en forening eller køber årskortet.
 
Det er vel et forsøg på at ændre adfærd (mindre antal fiskere) samt sikre at medlemmer og årskortholdere får andel i "puljen" af laks.
Hvis ikke det virker efter hensigten i 2013 (altså at dagkort købere indenfor eks. én uge tager mesteparten af kvoten) vil det med garanti blive justeret.
Jeg tror ikke selv på at det er det økonomiske perspektiv, som driver det. Man vil i stedet mindske dagkort antallet i starten af sæsonen og skulle det løbe lige op eller endda give lidt mindre indtægt - tror jeg at årskortkøberne og Medlemmerne vil være meget tilfredse. (Jeg skal lige nævne at jeg ikke selv kender økonomien i de forskellige foreninger omkring Skjern Å).
 
Og jeg har selv tidligere købt dagskort (dog ikke i april hvor jeg følte der var for mange
folk ved åen) og nogle år vekslet det til årskort senere - men selvfølgelig overvejer jeg da at købe årskort nu....Smile
 
Spændende at se hvordan det går i 2013.......
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 14:13
det er nu en sjov diskusion...... første og måske eneste år hvor fiskeriet har været fuldstændig vild og kvoten der gik på en uge..... husk lige at kvoten på de små laks ikke blev opbrugt og husk så tilbage til de foregående år..... så stærkt gik det da heller ikke vel mener omkring start juni ....selv det år hvor vi startede 1 april og 1/3 af de hjemtagne laks var nedgængere..... personligt tror jeg sæsonstarten 2012 kommer til at gå over i historien som noget helt specielt
 
mvh. Kristian
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 14:52
Henrik L skriver: Mht. kortprisen synes jeg det er super man vil regulere antallet af fiskere de første uger via prisstigningen
 Det vil altså sige du mener kun det er de "rige" der skal fiske den første periode?
Nej zone og kvoteindeling på de "offentlige" steder ville være en god idé. Men hvem skal administrere dette, se det var straks værre!
Glædelig jul til alle.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 15:12
Citat: Taonga

Henrik L skriver: Mht. kortprisen synes jeg det er super man vil regulere antallet af fiskere de første uger via prisstigningen
 Det vil altså sige du mener kun det er de "rige" der skal fiske den første periode?
Nej zone og kvoteindeling på de "offentlige" steder ville være en god idé. Men hvem skal administrere dette, se det var straks værre!
Glædelig jul til alle.
 
Næh men jeg mener at alle i denne hobby med grejpriser i toppen også har råd til at købe et årskort.
Og jeg mener også at hvis man kun deltager med ét dagkort i sæsonen for at kunne hjemtage en blanklaks - så var det bedre man ikke deltog - også set fra "det offentliges side" samt "laksens" side......
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 16:27
Henrik L: Og jeg mener også at hvis man kun deltager med ét dagkort i sæsonen for at kunne hjemtage en blanklaks - så var det bedre man ikke deltog - også set fra "det offentliges side" samt "laksens" side......
 
Nu bor du jo forholdvis tæt på åen, så din adgang er jo nem.
 
Jeg bor i Nordsjælland og har måske kun mulighed for at fiske en enkelt eller to dage...det mener du så jeg skal lade være med....dit udsagn minder mig om den gang normændene tog det dobbelte for dagkort af udlændinge...måske var det vejen frem, jeg tror det næppe.
Forøvrigt er min fluestang 10 år gammel.....
stadig væk glædelig jul her i snestormen.....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 16:40
hej Per
 
så vidt jeg husker så har du da valgt stedet for de få... når du har fisket skjern å
jeg har for nogle år siden købt nogle liner af dig mener bestemt du skulle fiske på lille skovbjerg .... som for mig er et  skræk eksempel på hvad der sker med prisen når der bliver drevet forretning.... og det bliver lidt exclusivt og for de få....
 
mvh. Kristian
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 16:46
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 18:28
Hej Kristian.
Det er korrekt.....
 
Er det nu også så galt, prøv lige at tage lommeregneren frem og regn efter.
 
Men der var måske ikke mere batteri på lommeregneren, og med den snesrorm der raserer netop nu vil jeg ikke lokke dig uden for, for fremskaffe nye,
så du får tallene her:
Fiskeri og beboelse for 4 personer koster pr. person ca. 265,00 pr. dag...i 8 dage
Det er det du kalder forretning og et skrækeksempel...jeg ville gerne kalde det noget andet, men lad nu julefreden være til stede.
Ikke flere kommentarer herfra.


Redigeret af Taonga - 23 Dec 2012 kl. 18:43
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 22:35
du har den eneste lommeregner der regner en uge med 8 dage
men du har da ret.... har bare hørt vedvarende rygter om forsøg på meropkøb eller dannelse af flere konsortier omkring navne som bla. Ole Jørgensen... malmbak -kjeldsen og Hillingsø.... formentlig bare rygter men alligevel.... og igen hvis hver km gik for mellem 8 og 10 tusinde i ugen(8 dage hver ugeLOL)... så bliver skjern å en bragende god forretning og et godt tilskud til de lidende bønder.... jeg kender til en dambrugsejer som lejer sit vand ud omkring skarrild til pænt mange penge og det skal være til "kjøvenhavnere" for de kommer jo ikke ret tit..... hvis vi skal være medlem af foreninger der lejer sig ind hos lodsejerne må man også påregne at foreningerne forsøger at tjene en lille slat til at betale leje med..... de fleste foreninger her i det midt og vestjyske har ikke ligefrem en prangende økonomi..... så jeg tier og betaler det som jeg nu syntes jeg kan have råd til.....
 
mvh. Kristian
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 23:16
Jeg skal da love for du har noget imod nævnte dambrugerDead Der er nok lidt misundelse i det Det er bare en driftig vestjyde lige så grisk som skjernå sammenslutningen god jul
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 04:38
Godmorgen og glædelig jul,
Jeg har puslet lidt med en idé som jeg forestiller mig kan overflødiggøre store prisstigninger og forhåbentlig samtidig udjævne fisketrykket lidt.
Ville det ikke være en ide at åbne åen for laksefiskeri INDEN man åbnede kvoten ? Feks sæsonstart i åerne 1. april, men der måtte ikke hjemtages laks før feks 16. maj. Det tror jeg ville tjene alle godt. En del af de største og første laks ville blive sparet, da laksene ville have både fordelt sig bedre på fiskevandet og vænnet sig til åen inden de måtte hjemtages, og dermed ville de blive lidt sværere at fange til den tid. Det kunne evt kombineres med en delt kvote for laks +75 cm, feks 140 laks indtil 1/7 og yderligere 40 laks efter 1/7.
Jeg vil også tro at det ville fordele fisketrykket noget, da dem der gerne vil hjemtage en laks nok til en vis grad vil fiske mindre de første halvanden måned, mens dem der fisker 100 % C/R, de vil fiske mindre efter kvoterne bliver åbnet.
Der er sikker problemer som jeg ikke har set, men hvad siger I ?
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 10:26
Hej Klaus
 
det er en kreativ og lidt anderledes ide´ kunne godt fange mig
 
til John...... kender vekommende dambruger ret godt.... intet personligt der en flink og iøvrigt inovativ fyr der arbejder med recirkulerende dambrug der iøvrigt må siges at være rimelig gavnligt for miljøet..... kan bare ikke lide tanken om at det  bevidst skal lejes ud til nogle så langt væk fra som muligt ..... samme koncept praktiseres vist også på  "høgsvig Konsortiet"
kan bare ikke holde alle "kloge Åger" ud... alle dem der bor langt fra åen og er der en gang om året og som bare rejser til et andet sted hvis åen bliver fredet eller får  andre restriktioner...... det er altid jer der kommer med synspunkter som " luk lortet"  fred laksen "griske lodsejere"  vestjysk grådighed..... osv. det er til at brække sig over og det forstyrrer nogle gange min indgangsvinkel til fiskeriet
jeg sætter stor pris på laksefiskeriet i Skjern å..... nyder naturen og især forårsfiskeriet har en særlig plads i hjertet.... jeg har ligeledes stor respekt for de lodsejere der langs hele åen der lader mig og rigtig mange andre gå på deres marker kører på deres veje osv. og det er ikke meget de får for det.... eksempel... en forening med ca 600 medlemmer hver medlem betaler 1200 kr.... de 300kr. til dsf ....så er der 540000 til 5 forskellige lejemål i skjern å + 3-4 stykker i Karup å + karstoft og sdr omme.... der er godt nok ikke meget til de "griske" lodsejere
 
mvh. Kristian
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 11:10
Kristian jeg kan sagtens følge dig i alt hvad du skriver, men man kan altså godt have en berettiget mening selvom man ikke bor i Vestjylland, personlig har jeg et meget stort hjerte til området, og det strækker sig langt ud over fiskeriet, da det jo kun er en brik i spillet, når man taler biodiversitet i eks. Skjern enge og opland.
Jeg tror nu heller ikke at lodsejerne er mere end gennemsnitligt "griske" de fleste vil jo tjene så meget som muligt, også dem som udtaler sig kan jeg forestille mig, ved åen ser det jo ud til at loyaliteten blandt flertallet af de indfødte lodsejere trods alt ligger hos foreningerne, sammenslutningen er jo også en god ordning der sikrer lige ret for alle.
 
 
 


Redigeret af Keld P. - 24 Dec 2012 kl. 11:10
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 15:35
hej Keld
 
Jeg har skrevet med dig før og har stor respekt for din indgang til fiskeriet og naturen
det var kun de usaglige kloge Åger der bor langt væk jeg var ude efterSmile
 
tak for debatten og glædelig jul til jer alle
 
vi ses ved DK´s bedste lakseflue Å i 2013
 
mvh. Kristian
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 16:05
Ahhhh Kriistian - nu må du sku passe på, du ikke sprænger intelligensniveauet i jyllandsstrup, når du sådan nedrangerer sjællændere der "desværre" bor lidt langt fra "laksekøbing".
 Når du nævner os som "kloge åger" bør du vide, at disse findes over det ganske land, og når du taler om, at vi herovre forsvinder når åen bliver fredet!!!. Ja hvem hulen gør ikke det?. Men måske du og dine fisker i fredede åer?.
 
Og husk, at når du bliver forstyrret i din fisketilgang over de østdanske ord, er det jo netop fordi, at der er noget i det!. Når man står med laksene svømmende omkring benene, og blodet drøner rundt i årerne, kan det være svært, at overskue tingene som de rent faktisk er. Så vil man naturligvis ikke høre fra folk, der ikke har været i samme situation. Så tænker man kun på laksedrab èn mass, og at fremvise dem til alle de misundelige venner og stor imponeret familien Thumbs DownThumbs DownThumbs Down
 
 
 
 
JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE - JOKE
 
OG EN RIIIIIGTIG GOD JUL! MVH. KIM
 


Redigeret af kikophil - 24 Dec 2012 kl. 16:07
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 16:33
det må sku være østdansk humor af højeste karat..... forstod ikke det hele....... men god jul til dig Kim Clap
 
mvh. Kristian
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 16:41
Citat: noereng

det må sku være østdansk humor af højeste karat..... forstod ikke det hele....... men god jul til dig Kim Clap
 
mvh. Kristian
 
 
SmileSmile
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 17:14
Hej igen gutter
 
Ja jeg har med min overdrivelse villet tydeliggøre forskellen på vores respektive tilgang til den henholdsvis øst og vestlige (danske) måde at tilgå en aktuel situation. Jeg mener kort og godt, at vi (danskere) har de samme problemer. De er danske, for alle danskere, uanset hvor vi bor i danmark - og til tider, også hvor i verden danskerne bor!.
 
Jeg mener - at hvis vi begynder at dele lille Danmark op i små stykker - giver dem individuelle landsnumre, samt individuelle postnr. - så er vi ude i amerikanske (kommende) tilstande!.
 
Vil vi det???
 
MVH. - Kim -
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2012 kl. 18:06
Citat: kikophil

Hej igen gutter
 
Ja jeg har med min overdrivelse villet tydeliggøre forskellen på vores respektive tilgang til den henholdsvis øst og vestlige (danske) måde at tilgå en aktuel situation. Jeg mener kort og godt, at vi (danskere) har de samme problemer. De er danske, for alle danskere, uanset hvor vi bor i danmark - og til tider, også hvor i verden danskerne bor!.
 
Jeg mener - at hvis vi begynder at dele lille Danmark op i små stykker - giver dem individuelle landsnumre, samt individuelle postnr. - så er vi ude i amerikanske (kommende) tilstande!.
 
Vil vi det???
 
MVH. - Kim -


Det må vi nok ikke for EU Wink

Men tager hatten af for din humor om bla.  kloge åge, den var sgu god  Clap


Redigeret af carsten o - 25 Dec 2012 kl. 18:07
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres