Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage ONE - ny stang til foråret?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage ONE - ny stang til foråret?
    Sendt: 22 Dec 2012 kl. 09:31
Hej

Så er den ved at være gal igen Smile idet jeg går og overvejer at smide guld efter en ny kyststang til foråret. Jeg er meget lun på Sage ONE, som jeg har prøvet i 691. Men da jeg i forvejen har min gamle TCR 691 (som jeg nok ikke vil skille mig af med?) er jeg nu begyndt at lure lidt på en 790. Den får plads mellem TCR 691 og den gamle xp 890. 

Igår var jeg nede og hente en ny spids til min TCR i GB og der kom jeg til at viste med ONE 790 overfor den nye Zpey 790. Hvilken forskel! Den der ONE har spøgt lige sidenCool

Nu hvor serien har været ude på markedet et års tid vil jeg høre erfaringer med stangen. Hvilken SH vægt er I landet på. Hvordan er stangen sammenlignet med f.eks TCX 790 eller Z-axis 790? Andet godt input inden køb??? Wink

Jeg har et ww F3LT liggende som skal sidde på den kommende stang - eller et Sage 2560?

Kom med alt I har om stangen. Jeg labber det hele i mig Smile 

Mvh
Kaad


NB der er ingen fornuft i det her, så argumenter om at de to stænger jeg har i forvejen, er rigeligt og at de dækker hinanden godt preller nok bare af CoolBig Grin

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 10:07
Jeg kender godt den sygdom, grejfeber... Nu kender jeg ikke 790, men lad mig sige det således. Jeg har haft en TCR 6" (solgt) en Helios 6" (reservestang) og nu en One 6", som jeg frydes over hver gang jeg er ude. Den gør bare det den skal, uden brok, let og ubesværet. Når man efter en lang dag begynder at få gummiarm og der går kage i teknikken, så smider den stadigvæk linen ud. Men jeg føler med dig, der er kun en kur og den kender du selv.
 
God Jul Thumbs Up
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 10:56
Et godt råd prøv den ikkeLOL
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 11:04
Citat: sage

Et godt råd prøv den ikkeLOL

Tak for rådet - men jeg følger det nok ikke :)

Vil gerne have den men også gerne høre lidt erfaringer inden testturen. Der er jo god tid til foråret :)

Kaad
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 19:06
Hej Nicolai
Sage One er en rigtig fino stang, men hvordan den er sammenlignet med den nye Helios 2, som jo i test får fine anmærkninger også ?
 Lader til at det er en af disse to stænger som der er mest interessant for øjeblikket. Heliosen kommer til foråret, så kunne der vel være noget test og sammenligning. Det bliver spændende at se hvordan de to stænger er at samenligne.
Jeg har både Sage og Orvis stænger. Kan anbefale begge mærker, men personligt passer Helios 1 #6 tip-flex mig rigtig godt til kysten og noget skydehoved. Men det kan jo hurtigt ændre sig når alle de fine nye stænger dukker op Smile

Held og lykke med dit nye legetøj LOL

Niels Åge Skovbo
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 19:35
Hej Nikolai

Måske det var en ide at besøge Kolding den 23-24 marts    http://www.flyfestival.dk/


Mon ikke der bliver mulighed for at prøve det nyeste af det nye Smile

Mvh Leif
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2012 kl. 20:03
Nemlig Leif ... Jeg satser også på Kolding og vil teste One og Helios 2 ... Og går nok hjem med en af dem :) - håber dog der kommer nogle flere modeller med mid-flex

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 17:46
Citat: Nikolai

Citat: sage

Et godt råd prøv den ikkeLOL

Tak for rådet - men jeg følger det nok ikke :)

Vil gerne have den men også gerne høre lidt erfaringer inden testturen. Der er jo god tid til foråret :)

Kaad

Jeg har en 691 og her aldrig været så glad for en stang. Den afløste en xi2 690. Typisk har jeg en stang i 5 år før den får en afløser. Ellers føler jeg ikke rigtigt, at der er sket så meget.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2012 kl. 21:12
Tak for svar :)

Kolding skal helt sikker have besøg af mig til foråret - og så vil det vise sig om der kommer en stang med hjem til Randers :)

Mvh

Nikolai
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres