Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

auktion

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: auktion
    Sendt: 23 Dec 2012 kl. 10:16
Ville det ikke være godt hvis man kunne se hvem der byder på vores auktion jeg tænker på at der står bare et navn, man kan ikke se mere om den person det kunne evt handle om hvad han har budt på andre vare og hvor aktiv han/hun er på auktionen hvor længe han har været medlem osv osv, man kunne jo i realiteten have flere konti med forskelige mail adresser,
det var bare en tanke

Redigeret af tkj24 - 23 Dec 2012 kl. 10:16
hilsen Tommi
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 10:29
Tommi - man kan se NØJAGTIG de samme oplysninger om en evt. kommende køber, som man kan se om sælger. Hvad er dine bagtanker med tråden?

/ Jens R
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 10:45
Hej Tommi
 
Er fristet til at spørge med hvilket formål, uanset hvad, så vil du opleve problemer på auktionen, det både med aktive/ knap så aktive/ falske profiler osv. ? Har senest måtte se mig forbigået som auktionsvinder, af en ellers særdeles aktiv bruger, alene fordi han fandt det besværligt, at pakke det vundne forsvarligt ind ?? Det til trods for, at jeg selvfølgelig var villig til at betale for det, meget naturligt, eftersom jeg som køber står med hele ansvaret ved forsendelse !! Smile
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 10:49
Jeg ved ikke om der direkte er en bagtanke/mistanke her på denne auktion det skal jeg ikke afgøre, men på andere auktioner/hjemmesider kan man jo se oplysninger om det navn og administratoren kan se ip adresse der byder, netop for at komme dobbelt konti til livs,det ville jo være fristen at have to konti så man kunne byde sin vare op.

Redigeret af tkj24 - 23 Dec 2012 kl. 10:50
hilsen Tommi
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 10:50
Jeg kan godt se problemet. Tager man f.eks. en tilfældig person "Thomas Larsen", findes der 15 personer med navnet?
Hvis man under auktionafgivelse kan trykke på navnet og komme direkte hen og se den rigtige person, er man sikker på at se de rigtige data.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:07
Citat: tkj24

Jeg ved ikke om der direkte er en bagtanke/mistanke her på denne auktion det skal jeg ikke afgøre, men på andere auktioner/hjemmesider kan man jo se oplysninger om det navn og administratoren kan se ip adresse der byder, netop for at komme dobbelt konti til livs,det ville jo være fristen at have to konti så man kunne byde sin vare op.
Du kan ikke byde fra forskellige profiler på samme IP adresse, men du kan da bruge en anden forbindelse, eller få en makker til at hjælpe dig, det foregår hele tiden, også i de fysiske auktionshuse !!
 
Ps. Prøv for sjov at lægge mærke til, hvor ofte ting kommer til salg igen, selvom der har været adskillige bud fra diverse "seriøse" profiler... Wink


Redigeret af DNA7 - 23 Dec 2012 kl. 11:54
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:08

Underligt indlæg, fra en person der ikke engang har en fyldestgørende profil?

Du vil have ip adresser, men fortæller intet og dig selv.  Det virker altså ikke troværdigt på mig.

 Hvad så hvis man får venner, bekendte til at byde en vare op???  De har formentlig en helt anden ip-adresse? Hvordan vil du evt. stoppe dette?  Flere bruger her på dette forum fra div. grejforretninger har samme ip-adresse via deres arbejdsplads, er der noget forkert i dette? Nej vel?

Jeg kan kun anbefale at man bruge den indvendige side af hoved, når man byder på div. auktioner, for ved auktionskøb, er det dig selv der sætter din maxpris og ud fra denne vælger hvor meget du vil byde, at du så måske bliver overbud er jo sådan set kun dit problem, fordi du fik ikke varen.  

/J
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:12
Citat: DNA7

[QUOTE=tkj24]
Ps. Prøv for sjov at lægge mærke til, hvor ofte ting kommer til salg igen, selvom der har været adskillige bud fra diverse profiler... Wink

Det er før set at en sælger har flere af samme vare til salg. Så der er der vel intet underligt i. 
Det sker jo også til at der er auktionsvindere der ikke står ved deres bud. Confused
Så kan man vælge enten at tilbyde varen til nr. to, eller gentage auktionen

/J
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:17
1. @tommi Admin/webmaster kan se din ip adresse,han kan t.o.m se hvilke sider du besøger/besøgte fra din ip adresse og en hel del anden info
 
2. @jørgen sørensen "hvad så hvis man får venner til at byde en vare op" seriøs er du vel ikke må man håbe på ?
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:23
@jørgen sørensen
""Du vil have ip adresser, men fortæller intet og dig selv. Det virker altså ikke troværdigt på mig""
Jo en ip adresse fortæller meget om dig og med en aktiv admin ville sikkert mange ekstra profiler blive slettet,med en ip adresse i hånden kan en admin se dine spor hvor du har været,hvad du har foretaget dig,hvilke bruger navne du har brugt på andre sider med meget mere
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:40
Citat: Kevin rostrup

med en ip adresse i hånden kan en admin se dine spor hvor du har været,hvad du har foretaget dig,hvilke bruger navne du har brugt på andre sider med meget mere
Ro på nu. En administrator på en side som denne kan, rigtigt nok, bruge en ip til en hel del lokalt - men ikke til ret meget udenfor
Og i disse mobile tider, så skal man såmænd bare bevæge sig fra mobilmast til mobilmast, eller slukke og tænde sin telefon - og vupti, ny ip (indenfor en given range i sit eget lokale dækningsområde, selvf.)

IP kan rigtigt nok bruges til meget - men det kræver man er teleudbyder eller ordensmagt - eller lovbryder med hacker-hat.

Nu skal vi heller ikke folde for mange sølvpapirshatte op til jul, Kevin Tongue
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:47
hvad med flyden ip ?
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:50
Nu hjælper det ikke bare at slukke sin telefon men routern skal være slukket et X antal timer inden en ny IP kommer op (TDC) eller flytte/bevæge sig fra mast til mast,du får godt nok en ny ip men dog med samme personlige info,det gælder fast net telefoner.
 
Og jo en admin får en masse info både lokalt og udenfor at sige andet er ikke helt sandt
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:54
Citat: Mallow

hvad med flyden ip ?
 
Eneste der kan skjule din id nogenlunde er hvis du signer ind med en proxy service der er en fast del af din webbrowsing
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:55
@Kevin
Nu var mit indput sådan set ment som et svar på Tommi indlæg, som jeg stadigvæk ikke forstår meningen til. 

Men, Jeg kan kun anbefale at man bruge den indvendige side af hoved, når man byder på div. auktioner/salgsannoncer uanset hvor de findes.  
 
/J
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:57
Citat: Jørgen S

@Kevin
Nu var mit indput sådan set ment som et svar på Tommi indlæg, som jeg stadigvæk ikke forstår meningen til. 

Men, Jeg kan kun anbefale at man bruge den indvendige side af hoved, når man byder på div. auktioner/salgsannoncer uanset hvor de findes.  
 
/J
 
Det var heller ikke det indtryk jeg havde af dig,men er enig med dig
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 11:59
Citat: DNA7

Hej Tommi
 
 ? Har senest måtte se mig forbigået som auktionsvinder, af en ellers særdeles aktiv bruger, alene fordi han fandt det besværligt, at pakke det vundne forsvarligt ind ?? Det til trods for, at jeg selvfølgelig var villig til at betale for det, meget naturligt, eftersom jeg som køber står med hele ansvaret ved forsendelse !! Smile


Det er noget forbandet svineri Dead

Du burde lægge navn på ved kommene her og jeg vil så ikke byde på hans vare i fremtiden.
Du burde måske  kontakte admin med din oplevelse på auktionen, kunne jo være at det ikke var første gang han har snydt folk !

Har selv mistanke om at div venner er med til at byde nogle vare op, men som der også skrives i denne tråd, så må du selv sætte et MAX !



Redigeret af carsten o - 23 Dec 2012 kl. 16:31
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 12:03
Jeg kan kun give dig ret Jørgen  Thumbs Up Herinde er der ikke de store problemer Er der fup reagerer folk promte og det går somregel ikke stille af På de mange hundrede auktioner jeg haft eller budt på herinde er der kun 1 hvor der var et problem Det ligger en 4-5 år tilbage så hvad angår auktioner her så kan jeg kun give 10/10 Thumbs Up
Til top
Tommi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tkj24 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tkj24 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 12:23
Nu syntes jeg, at du Jørgen Sørensen, din tonen bliver lidt grov, jeg mener bestemt at jeg bruger den indvendige side, men hvis du ikke har mulighed for at skrive i et ordentlig sprog så har jeg godt nok ondt af dig, der her var jo ikke meningen at det skulle udløse en lavine af svine til. jeg troede at du var en voksen mand, !!!

Redigeret af tkj24 - 23 Dec 2012 kl. 15:37
hilsen Tommi
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 12:37
Citat: Kevin rostrup

Nu hjælper det ikke bare at slukke sin telefon men routern skal være slukket et X antal timer inden en ny IP kommer op (TDC) eller flytte/bevæge sig fra mast til mast,du får godt nok en ny ip men dog med samme personlige info,det gælder fast net telefoner.
 
Og jo en admin får en masse info både lokalt og udenfor at sige andet er ikke helt sandt
En admin på en side som denne kan se din umiddelbare ip, korrekt - og bruge den til en hel del internt. Men at sige han kan bruge den til ret meget på andre sider/rundt om på nettet er at overdrive. Ellers må du gerne gå lidt mere i detaljer omkring din viden, da jeg bestemt er nysgerrig.

TDC låser en given dynamisk ip til mac-adressen på dit ADSL-modem, alternativt til først forbundne netkort (inkl. mac-adresse), over en vis tid (kommer ikke ihu om det er en time eller to...men det er deromkring). Efterfølgende, når du starter dit udstyr op inden denne tid er udløbet, så får du samme ip. Hvis du starter op efter udløb, så kan du få en ny ip - men kun hvis den gamle ikke er blevet løftet fra DHCP-puljen af en anden bruger i mellemtiden.

Vedr. mobilt brebånd/mobil-celler og hand-over fra celle til celle med en aktiv TCP/IP-forbindelse (og dermed en tildelt ip), så er det mere som vinden blæser. Der forsøges bibeholdt en tildelt ip, præcis som med TDC ADSL over kobber - men da belastningen på de enkelte celler varierer meget, så får du meget ofte en ny ip kort tid efter din TCP/IP-session er timet ud - fordi din bredbåndsforbindelse er faldet for en time-out, når du ikke har brugt den aktivt (men den stadig er "slået til" på din telefon). Det hele sker uden at du mærker det - men en hurtig lookup afslører et væld af forskellige ip'er, selvom du ikke har bevæget dig synderligt.
Og SÅ begynder det at blive endnu sværere at kæde brugere sammen med ip'er.
Bruger du så også en anonproxy via eks. VPN, ja så bliver det umuligt - medmindre du er Kevin Mitnick eller, som skrevet tidligere, ordensmagt eller teleselskab. Sidstnævnte kan endda kun spore dig en vis vej indenfor egne rammer. Derudover skal der dommerkendelser m.m. til, hvis der skal undersøges yderligere. Men så er vi ude i at du er en bandit - og så er vilkårene nogle andre, og ressourserne anderledes. Men det er en helt anden historie Tongue

Summa summarum: Hvis du VIL fuske på steder der logger ip, så er det nemt. Og så kan admin på det fuskede site ikke gøre en dyt, andet end at se en masse skiftende ip'er på samme bruger - og efterfølgende afgøre om der foregår noget muggent (hvilket jo er svært, eftersom vedkommende jo KAN være udpræget bruger af mobilt brebånd, hvilket er lig med ofte skiftende ip-adresser).


Redigeret af jespergio - 23 Dec 2012 kl. 12:39
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 16:07
Citat: Jørgen S

@Kevin
Nu var mit indput sådan set ment som et svar på Tommi indlæg, som jeg stadigvæk ikke forstår meningen til. 

Men, Jeg kan kun anbefale at man bruge den indvendige side af hoved, når man byder på div. auktioner/salgsannoncer uanset hvor de findes.  
 
/J
Helt enig Thumbs Up
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2012 kl. 23:45
lige for at smide noget andet ind i tråden dog stadig blive ved emnet, jeg syntes det kunne være fedt hvis man valgfrit efter en handel kunne aflægge feedback ligesom man kan ved sælgere på ebay.

God Jul og Godt Nytår Mvh. Nikolaj hp
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 08:21
Nikolaj det er der mange der har råbt på men vi får det nok aldrig desværre
god jul
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 09:27
Citat: tkj24

Jeg ved ikke om der direkte er en bagtanke/mistanke her på denne auktion det skal jeg ikke afgøre, men på andere auktioner/hjemmesider kan man jo se oplysninger om det navn og administratoren kan se ip adresse der byder, netop for at komme dobbelt konti til livs,det ville jo være fristen at have to konti så man kunne byde sin vare op.
 
Læser hvad du skriver Tommi, men med hensyn til at "byde sin egen vare op", så har jeg da flere gange set, at gode relationer - nogen kalder det venner - byder op og presser prisen op og i mange tilfælde falder varen så tilbage til udbyder - hvorfor, fordi prisen han/hun kunne få blev for lav. So it is in Dannevang  Wink - Kunne da godt tænke mig, at verden blev som med EBAY, men denne site er og bliver IKKE EBAY og Lars' værk er på et helt andet hobby- og kommercielt grundlag.
 
Derfor kan vi da godt ønske ... det er jo jul ... men også derfor køber jeg også selv julegaver "til mig selv" - it's coooool.     
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 09:35
Hej Per
det er jo ikke kun her nogen har venner til at byde op det sker også på ebay
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 09:45
Citat: pip_ser

Hej Per
det er jo ikke kun her nogen har venner til at byde op det sker også på ebay
Hej  John - det er jeg da ikke uenig i, men min pointe i mit input var dog også - i respekt for alles fornyelsestanker - at denne site nu engang er "hvad den er" og Lars alt andet lige IKKE er EBAY eller har samme udviklingsteam og -midler bag. Wink 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2012 kl. 10:00
Der har du så fulstændig ret Det er måske ikke lige alle der forstår det
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 09:34
Jeg har med interesse læst dette indlæg om auktioner/ip-adresser m.v., men ser  problemet i dette forum mest omkring dette, at man kan oprette en profil uden at skulle verificere profilen, samt at der kan oprettes profiler med navnesammenfald.
Bare se under aktiv bruger - her er der f.eks. 10 forskellige profiler som bare hedder Jan
 
Jan (Jan Kristensen)  2400

Jan (Gammerrus)  Kirkehyllinge

jan (jan_fensten)  århus

jan (jan jyde)  skælskør

jan (broni45)  jelling

jan (korda)  jordrup

jan (fiskehus)  skjern

Jan (Fiskejan)  Vordingborg

jan (nembus)  slagelse

jan (gaula)  bjerringbro
 
 
SmileN
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 15:14
Hvis man ikke stoler på byder eller sælger står det jo en frit for at lade være med at byde eller sælge noget Det er vel ikke så svært Og herinde har jeg 1 gang oplevet en uheldig episode, på flere hundrede auktioner. Jeg både sælger og køber , det siger vel alt om de fleste herindeSmile
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 15:22
Lad nu vær med at piv der bliver snydt alle steder det forkommer da alle steder i dagens danmark om det er 123 eller dsb så kan sådan ting ikke komme til livs, det er det samme som at tro man kan fjerne hash fra staden og kommer pirarteri til livs !!!
vi lever i en tidsalder hvor på alt kan lade sig gøre....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 15:28
CRC det er ikke alle der forstår det
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres