Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Favorit kystflue vinter???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Favorit kystflue vinter???
    Sendt: 27 Dec 2012 kl. 20:49
Hej alle sammen.
Sidder her ved stikket, og savner lidt inspiration.
Hvis en eller flere kunne tænke sig at hjælpe mig, og fortælle om deres absolutte favoritflue til denne kolde tid på kysten, vil jeg være meget taknemmelig .
Model?
Str.?
Og skulle det være en knap så "kendt" eller måske endda ukendt kreation, vil jeg også gerne høre lidt om materialer/mønster?
Håber i kan finde tid og lyst til at hjælpe mig.
Med venlig jule og nytårs hilsen
Tony
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 21:00
Big Hole Demon (Orange) Smile
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 21:02
 hmm. vandet er jo ikke blevet  koldt så  måske  er det  stadig lidt fiske imitationer.

Redigeret af kano3 - 27 Dec 2012 kl. 21:04
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 21:14
Jamen da du skal have inspiration så bliver svaret:
 
1) Juletræet i pink
2) Flammen
3) Polar Magnus
 
.........
 
Wink
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Jens Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ennasnej

Tilmeldt:: 04 Dec 2011
Geografisk: Skanderborg
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ennasnej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 21:16
Hvid og pink  og ikke for store størelser..
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 21:17
Citat: Jacce

Jamen da du skal have inspiration så bliver svaret:
 
1) Juletræet i pink
2) Flammen
3) Polar Magnus
 
.........
 
Wink
 
 
Jeg manglede måske denne som også er mig kær:
 
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:17
Hej Tony.
 
Er du med på lidt vildt og anderledes, så gå ind på vore side med fluemønstre, og søg på Peter Falkenberg.
 
Peter Flakenberg er initativ omkrig havørredrne på Bornholm, og jeg har i de senere år ladet mig inspirerer, af hans mange indfaldsvinkler til nye materialer og sammensætningen af disse:
 
 
God fornøjelse ved fluestikket og godt nytår.
 
Mvh
P.K.
 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:19
Hmmm...
 
Hvad kan man gi` de kære ørreder, når div. fødefisk er ved at slippe op?. Med vandets dalende temperatur, bliver det mere og mere klart, så de skællede sultne gavtyve kan se detaljer på længere afstand!.
 
Jo flere farver (detaljer) man bygger en flue op på - jo større mulighed for, at ørreden giver den "finnen" og derefter halen, for at søge mere sikre "skaldyrsbuffeèr ".
 
Prøv derfor med en str. 6 krog i max. 2 farver ( eller tæt chanserende). Jeg arbejder selv i øjeblikket med fluer, der kan bevæge sig sidelænds lige som et blink. Det må sku da kunne få de sløve vinterørreder til at åbne gabet he he.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:25
Husk nu :
 
Pimp your shrimp
 
Uha, de er frække :
 
 
Godt nytår
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:40
Jeg siger foreløbig tak, for de mange fine bud
Jeres hjælp er værdsat.
Mvh. Tony
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:46
Det ser faktisk chillern nok ud med de 3d shells :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:51
Hej Carsten Big smile
Det er jo tæt på, hvad jeg mener, må være en hurtig snack for en sulten HØ. Få hoved farver og forskelligt spil indenfor de øvrige  - så kan de ørreder da ikke forlange mer`? LOL
Mvh. - Kim -

Redigeret af kikophil - 27 Dec 2012 kl. 22:52
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 22:57
Citat: carstendamm

Husk nu :
 
Pimp your shrimp
 
Uha, de er frække :
 
 
Godt nytår
Carsten
 
De svømmer garanteret på ryggen - og så er vi jo faktisk tilbage ved PK-rejen anno domini 1975... Confused


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2012 kl. 23:17
Og så lige - hvis vi fisker rejer dybt, hvor rejer normalt opholder sig, må man formode, at farverne på disse, også tilsvarer de farver som ørrederne (og andre fisk) ser og forventer, når de komme strygende i 1/2 til 1 meters højde fra bunden.
 
Set oppe fra er rejerne tæt på sandfarvede - lysnende til nærmest det gennemsigtige!.
 
De der fisker rejerne højere må forvente at HØèrne også kommer strygende under rejerne, hvorfor man skal tænke på ørredens syns nede fra, og op mod himlen.
 
Hvis ørreden nedefra ser (ikke ser) en bleg farve der ligner himlen, kan den jo ikke synkronisere sig med dette syn, og resultatet bliver, at bidrefleksen ikke bliver udløst!.
 
Hmmm... jeg er blevet helt sulten at at skrive dette, så jeg må lige ud, og plyndre køleskabet.....
 
Mvh. - Kim -
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
White

Tilmeldt:: 31 Dec 2010
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér White Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 00:08
Flammen med kuglekæde øjne og pink marabou som hale, det spiller. Gav mig 16 fisk på 5 ture, største på 60 :) fisker ikke med andet end den :)
Til top
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 01:34
http://123nu.dk/lystfiskeri/fluebasen.asp?vaelg=1&menu=fluebasen&Id=2334&hovedkategori=Kyst%2Dfluer&underkategori=Hav%F8rred

Prøv min med eller uden guimmiben.

Jeg fisker altid med to fluer. i vinter tiden skal det selvfølgelig være en hvid og en pink. prøv juletræet i en hvid variant 

K&B

Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 01:55
Citat: Henrik L.

Citat: carstendamm

Husk nu :
 
Pimp your shrimp
 
Uha, de er frække :
 
 
Godt nytår
Carsten
 
De svømmer garanteret på ryggen - og så er vi jo faktisk tilbage ved PK-rejen anno domini 1975... Confused
kunne være fint hvis du faktisk prøvede dem førend du kritiserer funktionen på dem...Wink
Til top
Henrik Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Parne Avatar

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 02:13
for nybegynder virker de da ret smarte. det er en enkel måde og lave en detaljeret reje på. 
rart at se der bliver udviklet lidt en gang imellem. Cool
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 07:04
DE går IKKE på ryggen ...
Jeg bruger dem og de fisker og fanger fint  ...
Belastningen under krogen og vupti din reje kører perfekt  ...
 
Min version er her 
 
 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 07:10
Hej.
Helt sikkert også Pattegrisen og Pinkie samt Polar Magnus-alle superfluer i den kommende tid-og til februar.marts også The Real børsteormSmileTongue
Mine foretrukne til fiskeriet i den kolde tid.
Mvh.
Mogens
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 07:52
Pink zonker, pattegrisen, daredevil :) virker upåklageligt!
Til top
Kristian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 09:28
Glimmerrejen....
Men den er jo også pink, som mange af de ellers så velfungerende fluer der er foreslået ovenfor.

/Kristian.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 10:44
@Steen
 
Det var skam også din flue, som fik mig hooked Tongue
 
Efter alle klagerne over 'PRO' dit og dat gik det op for mig, at det
IKKE var dig, som de kaldte 'PRO' Ouch
 
Det kunne de nu godt have gjort, dine fluer er superflotte Thumbs Up
 
Hvid/pearl litebrite og så det pink shell, og belastning på undersiden :
 
DET SPILLER Nuke
 
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 13:34
Helt 100% pink godbid fra Damms flydesign.dk
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 19:10
Citat: Morten Bundgaard

Citat: Henrik L.

Citat: carstendamm

Husk nu :
 
Pimp your shrimp
 
Uha, de er frække :
 
 
Godt nytår
Carsten
 
De svømmer garanteret på ryggen - og så er vi jo faktisk tilbage ved PK-rejen anno domini 1975... Confused
kunne være fint hvis du faktisk prøvede dem førend du kritiserer funktionen på dem...Wink
 
Så må jeg hellere se at få dem afprøvet inden længe Smile
 
Og vedr trådens egentlige emne: Fluo. pink Fyggi, Fluo. pink aura-polar Fyggi eller Hvid-pink glimmerkaktus-palmer


Redigeret af Henrik L. - 28 Dec 2012 kl. 19:16


Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2012 kl. 21:34
Husk altid at have en Dare Devil i din æske. Jeg fisker den med hurtige indtag og tit tager de den i pausen mellem indtagene....
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2012 kl. 00:42
Hej alle 
Her lige en mere med de nye shrimp shells. De er rigtigt fine ;)


Her et link til en Binde video med fluen ;) 

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres