Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af stang

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pingu Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pingu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til valg af stang
    Sendt: 02 Jan 2013 kl. 10:22
Hej

Jeg står overfor valg af enten Savagear MP Pro Predator 9'(kastevægt 40-100 gram) eller Savagear MP pro(kastevægt op til 150)

Det er de to her:

http://www.profishingstore.dk/shop/savagear-mp-pro-3124p.html

http://www.fiskegrej.dk/Varedetaljer_2012.aspx?vareID=6265&Brand=56&Category=2

Så vidt jeg kan forstå er det den samme stang bare med forskellig kastevægt. Jeg skal bruge den til forholdsvis alsidigt fiskeri, altså skal den både kunne klare en gedde i søen og og en torsk på havnen. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det ville være "over kill" at vælge 150'eren eller om det bare ville være en fordel. Hvad gør det helt præcist ved en stang når man forøger kastevægten? tungere, stivere?

Håber i kan hjælpe :) 


Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 10:29
Kosteskaft!
Hvilke fiskemetoder havde du tænkt dig at bruge i de to (vidt forskellige) scenarier?




Redigeret af jespergio - 02 Jan 2013 kl. 10:30
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 10:37
Til det du beskriver er du bedst tjent med den "lette".
Er det helt alm geddespin og havne spin med kastevægte op til 50 gram kan den "lette" stadig synes for kraftig.
Anderledes forholder det sig hvis der skal kastes store gummidyr og tunge woblere?
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pingu Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pingu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 10:43
Tak for svarene. "helt alm geddespin og havne spin med kastevægte op til 50 gram" lyder måske i virkeligheden som noget der kunne dække mit lidt mere alsidige behov. Den findes også i en 20-60 grams udgave, det kunne være jeg skulle tage den med i mine betragtninger i stedet for
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 11:16
Citat: Pingu

Den findes også i en 20-60 grams udgave, det kunne være jeg skulle tage den med i mine betragtninger i stedet for
Thumbs Up
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2013 kl. 11:25

Det kunne lyde sådan, uden at skulle være fingeren på vægtskålen. Det skal du nemlig selv afgøre :)

Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres