Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lima Spectra extreme braid

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicklas Raun Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NicklasRaun Avatar

Tilmeldt:: 21 Mar 2009
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicklasRaun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lima Spectra extreme braid
    Sendt: 04 Jan 2013 kl. 19:29
Er der nogen der kender til denne line, vil gerne vide lidt om dens egenskaber og om den holder ???
 
http://billigtfiskegrej.dk/line/300m-bla-fletline.html
 
mvh
Nicklas
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2013 kl. 20:05
Kina-line, tilsyneladende. Der er tonsvis af dyneema-braid til salg i alle afskygninger fra Kina - og de fleste af dem honorerer ordsproget "Hvis noget ser for godt ud til at være sandt, så er det det sandsynligvis også". Men der findes undtagelser - hvis du kan hitte dem.

Til prisen er det egentlig bare at prøve. Men det ville være ærgerligt at miste en ny PB, bare fordi man har villet spare på det eneste der sikrer kontakt med fisken = din line.

...og det er så min mening. Wink
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2013 kl. 10:13
Hej - ja intet er vel mere svært, end at vurdere en flettet/spunden line før man har afprøvet den selv. Synsindtrykket er jo umiddelbart godt. Mest fordi den er flot blå (min yndlingsfarve).
 
Om den er "blød eller hård" kan vi heller ikke se, ligesom det skal afprøves, om den flosser eller slides mere eller mindre end andre kendte mærker.
 
Som Jesper også skriver, bør prisen ikke afholde èn fra at prøve den. Måske er den et fund?
 
Mvh. - Kim -
Til top
Jens Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vildmand Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2013
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vildmand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Maj 2013 kl. 17:12
har netop modtaget denne line og den ser sgu total i orden ud altså, har haft alt fra dyr spider-wire til billig abu flet fra bilka (kan ikke få's mere) og kan sige at spectra extreme braid ser ligeså fin ud som alle de andre flet liner, den er glat og blød, nem at binde knuder på og har indtil videre ikke lavet rav i mit hjul. umiddelbart et af de bedre produkter jeg har prøvet, brudstyrken er bare i orden, jeg har købt 20 lb linen (ca. 9 kg) og det klarer den i hvert fald, har trukket den op til 22 kg nu uden at den knækker så jeg er super tilfreds med den, den synker ikke selvom det står på pakken, det skal man lige være opmærksom på
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme mennensker
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Georgi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 18:34
Det lyder da helt fantastisk - tak for meldingen Jens.
 
Jeg har lavet træk test på Power Pro og en Spider Wire Stealth (godt nok købt på e-bay, så den kan være fup) og et ukendt mærke en forretning importerede. Alle 3 holdt under 1/3 af de lovede kg i direkte træk. Langt under for de fleste af dem. Alle liner der skulle kunne holde til 30 kg+
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 18:56
Citat: Vildmand

har netop modtaget denne line og den ser sgu total i orden ud altså, har haft alt fra dyr spider-wire til billig abu flet fra bilka (kan ikke få's mere) og kan sige at spectra extreme braid ser ligeså fin ud som alle de andre flet liner, den er glat og blød, nem at binde knuder på og har indtil videre ikke lavet rav i mit hjul. umiddelbart et af de bedre produkter jeg har prøvet, brudstyrken er bare i orden, jeg har købt 20 lb linen (ca. 9 kg) og det klarer den i hvert fald, har trukket den op til 22 kg nu uden at den knækker så jeg er super tilfreds med den, den synker ikke selvom det står på pakken, det skal man lige være opmærksom på

Nu siger du den ikke synker, har du prøvet den som skydeline på en fluestang?
Til top
Jens Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vildmand Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2013
Geografisk: Als
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vildmand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2013 kl. 22:43
Hej Kim, nej jeg har bare klippet et stykke af og smidt i en skål med vand:) et blink eller en spinner skal nok trække det under, men først når linen bliver stram. har prøvet den med en tørflue og et bombarda flåd på min spinnestang, der er den jo genial, men en våd skal nok lige have en anden behandling, men det bruger jeg den ikke til så kan ikke udtale mig om det
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme mennensker
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres