Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GoreTex waders - Revivex

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: GoreTex waders - Revivex
    Sendt: 07 Jan 2013 kl. 20:44
Hej der,

Har lige vasket mine Simms waders i vaskemaskinen og efterfølgende behandlet dem med Revivex. Jeg har slavisk fulgt Simms anvisninger. Den vandafvisende overflade udebliver dog. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Tight Lines
Hans Henrik
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 00:34
Gamle sæbe rester måske !! det kan ødelægge imprægneringen 
jeg bruger dov et andet mærke til mine simms.
Først Nikwax Tech Wash og der efter Nikwax TX-Direct wash-in
det virker bare 100% Wink
 


Redigeret af Mallow - 08 Jan 2013 kl. 00:42
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 01:31
Skyllemiddel fjerner også imprægneringen.!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 06:07
Citat: Seatrout Hunter

Skyllemiddel fjerner også imprægneringen.!
 
Nemlig så pas på bakken skal være helt ren før man starter processen
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 07:55
Er det revivex , der skal sprayes på ?
Hvis det er ,, så er det vigtigt at varmebehandle efterfølgende .
Jeg har brugt d.o produkt , og er yderst tilfreds
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 08:46
Citat: hasse2

Hej der,

Har lige vasket mine Simms waders i vaskemaskinen og efterfølgende behandlet dem med Revivex. Jeg har slavisk fulgt Simms anvisninger. Den vandafvisende overflade udebliver dog. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Tight Lines
Hans Henrik
Hva har du gjort efter du har behandlet dem med Revivex ? for hvis du ikke har varmebehandlet dem, haft dem i tørretumbleren, så er det derfor det ikke virker som det skal.
Jeg er så heldigt at ha et impræneringsprogram på min vaskemaskine, så der bliver bliver de impræneret med varme.
Har prøvet Revivex før, men syntes det er nemmere både at vaske og bagefter vaske dem igen med impræneringen.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 08:52
Citat: Barberen

Citat: hasse2

Hej der,

Har lige vasket mine Simms waders i vaskemaskinen og efterfølgende behandlet dem med Revivex. Jeg har slavisk fulgt Simms anvisninger. Den vandafvisende overflade udebliver dog. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Tight Lines
Hans Henrik
Hva har du gjort efter du har behandlet dem med Revivex ? for hvis du ikke har varmebehandlet dem, haft dem i tørretumbleren, så er det derfor det ikke virker som det skal.
Jeg er så heldigt at ha et impræneringsprogram på min vaskemaskine, så der bliver bliver de impræneret med varme.
Har prøvet Revivex før, men syntes det er nemmere både at vaske og bagefter vaske dem igen med impræneringen.


Det er stadig billiger på denne hjemme side min ven ;-) 19kr er også penge jo




Redigeret af Mallow - 08 Jan 2013 kl. 08:54
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 08:57
Citat: Mallow

Citat: Barberen

Citat: hasse2

Hej der,

Har lige vasket mine Simms waders i vaskemaskinen og efterfølgende behandlet dem med Revivex. Jeg har slavisk fulgt Simms anvisninger. Den vandafvisende overflade udebliver dog. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Tight Lines
Hans Henrik
Hva har du gjort efter du har behandlet dem med Revivex ? for hvis du ikke har varmebehandlet dem, haft dem i tørretumbleren, så er det derfor det ikke virker som det skal.
Jeg er så heldigt at ha et impræneringsprogram på min vaskemaskine, så der bliver bliver de impræneret med varme.
Har prøvet Revivex før, men syntes det er nemmere både at vaske og bagefter vaske dem igen med impræneringen.


Det er stadig billiger på denne hjemme side min ven ;-) 19kr er også penge jo


 
Ja, hvis de lige havde noget på lagerLOL
Til top
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 10:35
Tak for alle gode svar!
 
Jeg har fulgt den video Simms har liggende på deres side. Altså:
 
1) Vasket dem
2) Ladet dem lufttørre (næsten)
3) Sprøjtet Revivex på mens de var fugtige
4) Varmebahandlet med en hårtørre
 
Men hvis man derefter drypper vand på suges det direkte ind og overfladen er altså langt fra "vandafvisende".
 
Skal lige høre jer: har i varmebehandlet jeres waders i tørretumbleren? Simms fraråder det da de siger neoprensokken ikke kan tåle det! Men hvis det virker, så kan man da spare 1 times arbejde med en hårtørre! Tongue Jeg kan sætte min tørretumbler på lav varme.
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 10:54
Citat: hasse2

Tak for alle gode svar!
 
Jeg har fulgt den video Simms har liggende på deres side. Altså:
 
1) Vasket dem
2) Ladet dem lufttørre (næsten)
3) Sprøjtet Revivex på mens de var fugtige
4) Varmebahandlet med en hårtørre
 
Men hvis man derefter drypper vand på suges det direkte ind og overfladen er altså langt fra "vandafvisende".
 
Skal lige høre jer: har i varmebehandlet jeres waders i tørretumbleren? Simms fraråder det da de siger neoprensokken ikke kan tåle det! Men hvis det virker, så kan man da spare 1 times arbejde med en hårtørre! Tongue Jeg kan sætte min tørretumbler på lav varme.
jeg gjorde det i tørretumbleren den ene gang jeg brugte Revivex, og det gik fint, men selvfølgelig ikke på fuld varme og tørretumbleren bliver lidt fedtet af impræneringen bagefterSmile
Nu bruger jeg kun nikwax som jeg skrev tidligere, det er godt og meget nemmere da begge dele bliver vasket  og man ikke skal bruge tid på at varme det ind bagefterSmile  
Til top
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 11:11
Hej René
 
Varmebehandler du ikke når du bruger Nikwax? Og det overfladen bliver vandafvisende igen?
 
Det kan være jeg giver det et sidste skud med Revivex og så en tur i tørretumbleren...! Og hvis ikke det virker så må jeg ty til nikwax også!
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 14:29
Citat: hasse2

Hej René
 
Varmebehandler du ikke når du bruger Nikwax? Og det overfladen bliver vandafvisende igen?
 
Det kan være jeg giver det et sidste skud med Revivex og så en tur i tørretumbleren...! Og hvis ikke det virker så må jeg ty til nikwax også!
Jeg har impræneringsprogram på vaskemaskinen, bliver lidt varmt under imprænering/vask.
Og hvis man ikke har det program, der vidst en vejlednig på flasken, hvordan man vasker/imprænere.
Du kan også spøjte nikwax på som med Reviex og bare lade det tørre.
Mit bliver vandafvisende når jeg bruger det, jakker busker waders osv.
Men wadersne bliver selvfølgelig ikke som når de er helt nyeSmile der er de meget vandafvisende.
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 14:31
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 14:35
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 18:17
Citat: Barberen

Men wadersne bliver selvfølgelig ikke som når de er helt nyeSmile der er de meget vandafvisende.
 
 
Det er derfor, jeg ikke vil bruge penge på et par af de helt dyre waders. Efter en sæson eller to er de lige så dårlige åndbare som de billigere. Så hellere skifte oftere med et par til det halve eller en trejde del med bedre vandafvisende egenskaber, som er alt afgørende. Det bør man teste i køkkenet på et tidspunkt. Det kan ikke være så svært... to kopper vand dækket til med vådt gammelt goretex og vådt ny Ron Thomson membran...vej kopperne før og efter 2-3 timer...
 
Men det kommer selvfølgelige også an på, hvor meget man bruger wadersne og gider at vaske dem og gøre ved. Personligt gider jeg kun at vaske dem højst et par gange om året i kun vand på skåne program med høj vandstand. Jeg gider ikke alt det kemikalier, tror ikke det er godt for dillerens egenskaber på længere sigtLOL  og det er nok ikke godt at lukke alt det lort ud i naturen. Skallerne bliver helt bims af det...Confused
 


Redigeret af chan - 08 Jan 2013 kl. 18:44
Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 18:29
Hej Hans Henrik.

Er det Gore-tex pro shell waders du har? eller er det den lidt billigere type med Quadralam teknologi? (tror jeg det hedder)

Jeg følger nøjagtig samme anvisning som dig - og mine bliver som nye. Det er Pro shell jeg har.

Mvh Søren



Til top
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 19:36
Hej Søren,

Det er Pro-Shell (G3).

Hvad vasker du dem med? Måske det er der problemet ligger! Jeg har anvendt noget helt almindeligt "mildt vaskepulver" som Simms anbefaler!

Tight Lines
Hans Henrik
Til top
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 19:38
Tak Rene for dine svar!
Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 19:56
Hej Hans Henrik.

Det lyder som om vi gør det ens.

Jeg vasker dem med vaskepulver  (ikke flydende).
Derefter hænger jeg dem til tørre et par dage insideout og omvendt.


Når jeg så har tid, så skyller jeg dem en tur under bruseren og tørrer dem af med et håndklæde og herefter gennemsprøjter jeg dem med Revivex (bruger cirka en halv flaske) og tilsidst kommer hårtørreren ibrug.
Jeg tørrer dem fuldstændig med hårtørreren, så der ikke er det mindste fugt tilbage.


Har du prøvet at købe en ny Revivex? Det er vel det eneste du ikke har prøvet.

Hilsen Søren
Til top
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 20:02
Citat: valther

Hej Hans Henrik.

Det lyder som om vi gør det ens.

Jeg vasker dem med vaskepulver  (ikke flydende).
Derefter hænger jeg dem til tørre et par dage insideout og omvendt.


Når jeg så har tid, så skyller jeg dem en tur under bruseren og tørrer dem af med et håndklæde og herefter gennemsprøjter jeg dem med Revivex (bruger cirka en halv flaske) og tilsidst kommer hårtørreren ibrug.
Jeg tørrer dem fuldstændig med hårtørreren, så der ikke er det mindste fugt tilbage.


Har du prøvet at købe en ny Revivex? Det er vel det eneste du ikke har prøvet.

Hilsen Søren
Til top
Hans Henrik Langkilde Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hasse2

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hasse2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 20:09
Tak for alle de gode råd!

Tight Lines
HH
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2013 kl. 23:56
Citat: hasse2

Tak Rene for dine svar!
 
Var så lidt Smile og knæk og bræk med impræneringen Smile
Bedste hilsner herfra
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 00:53
Jeg er imponeret over alt det vaskeri af waders der foregår derude!
Jeg har faktisk aldrig vasket mine Simms goretex waders (den gamle guide model)... de er tætte og åndbare, lappes lidt pga. almindeligt slid på indersiden af benene og i skridtet (som ikke kan undgåes hvis man går meget i dem) men har aldrig mærket nogen forskel i vandtæthed eller åndbarhed, de bliver vasket på kysten, i elve og søer men ellers aldrig Wink

Mvh
Rasmus


Redigeret af rasmushansen.com - 09 Jan 2013 kl. 00:53
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 01:29
Har heller ikke vasket Waders, Spuler dem med bruseren  efter brug så saltet skylles af og lader være at bæ i dem, så er vask ikke nødvendig i et par waders levetid;-)

Redigeret af hean - 09 Jan 2013 kl. 01:29
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 02:23
Det lyder vildt at stå med en hårtørre hvad bliver det næste kørler hehe..
Mine bliver vaske og hængt op standart
ikke noget med vrangen / up side down ind side out / håndklæder mm 
det er jo ikke science kun imprægnering vi snakker om Wink


Redigeret af Mallow - 09 Jan 2013 kl. 02:37
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 03:02
Citat: Mallow

Det lyder vildt at stå med en hårtørre hvad bliver det næste kørler hehe..
Mine bliver vaske og hængt op standart
ikke noget med vrangen / up side down ind side out / håndklæder mm 
det er jo ikke science kun imprægnering vi snakker om Wink
Noget af det skal varmes og tørres, ellers bliver det ikke godt, så det kommer du ikke uden om min ven.Wink
Til top
Søren Lundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valther

Tilmeldt:: 02 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Jan 2013 kl. 10:54
Citat: Mallow

Det lyder vildt at stå med en hårtørre hvad bliver det næste kørler hehe..
Mine bliver vaske og hængt op standart
ikke noget med vrangen / up side down ind side out / håndklæder mm 
det er jo ikke science kun imprægnering vi snakker om Wink



Nej du har ret i at det ikke er rocketscience.

 Det handler om sund fornuft, dvs når der er vand i mine waders efter en tur i vaskemaskine, så vender man vrangen ud på dem så der ikke ligger 5 liter vand i sokkerne, når de hænger til tørre.

Du har også ret i at det ikke er rocketscience at bruge et håndklæde.
At bruge et håndklæde behøver jeg ikke uddybe mere, det går jeg ud fra du har styr på.

Hårtørre eller tørretumbler er heller ikke science.
Det handler om en simpel brugsanvisning. (i det her tilfælde bruger jeg Simms anvisninger)


En simpel brugsanvisning som jeg bruger 30 min. på én gang om året. Til gengæld skyller jeg aldrig mine waders efter brug.

Så må du selv bedømme om jeg bruger "Standard" eller "Ikke Standard" Geek??

Mvh Søren

 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres