Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vask af neoprenwaders

 Besvar Besvar
Forfatter
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vask af neoprenwaders
    Sendt: 12 Jan 2013 kl. 16:58
Hej i stuerne
 
Er der nogen der har erfaringer med vask af neoprenwaders. Her tænker jeg ikke på skylning efter endt fiskeri, men at vaske sine waders i bund. Jeg er meget interesseret i hvilke midler der evt. er egnet til formålet.
 
På forhånd tak.
 
Mvh Cato
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 17:26
Hej Cato
 
Jeg vasker mine i lunken vand i badekaret, tilsat flydende vaskepulver.
De ligger i blød nogel timer, og skrubbes med en blød børste.
Herefter skylles godt og grundig, både indvendig og udvendig med håndbruseren.
Efterfølgende tørres de ophængt, husk at vende dem så de også tørre indvendig.
 
Samlet, en proces der tager nogle dage!
 
Det virker for mig Smile
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 17:33
Hej Cato
Besøg en lokal surf eller dykkerbutik og der finder
du vaskemiddel til neopren, som ikke skader materialet
og dine waders bliver som nye Thumbs Up !!!

Mvh
Peter
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 18:30
Hej Morten og Peter
Tak til jer begge, for jeres gode svarThumbs Up. Begge løsninger lyder fornuftige, men jeg vil helst bruge et rengøringsmiddel, som er udviklet til formålet. Jeg skatter mine 4 år gamle Bare waders meget højt og da de ikke fåes mere, skal de passes ekstra godt påSmile. Jeg må en tur i dykker shoppen og se hvad der findes til formålet.
 
Trist at Bare waders ikke laves i samme kvalitet mere. Længe leve Kina varer. Ironi kan være anvendtWink.
 
Mvh Cato
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2013 kl. 20:25
Hej Cäto.

På jobet vasker vi vores neodragter med alm sæbevand (brunsæbe eller lign.)
Vender vrangen ud og smider dragten på gulvet i baderummet, skrub med en blødkost, ala dem man bruger til bil vask. Jeg har aldrig set nogle af vores dragter gå i stykker på den konto.
Ps. Alle vores Neo dragter er af mærket... Ja..... BARE....


/Allan
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 12:26
Hej Allan
 
Mange tak for dit indputSmile. Det kan være at jeg skal prøve at vaske dem med et almindeligt rengøringsmiddel, inden jeg investerer i specielle rengørringsmidler til formålet. Hvis et almindeligt rengøringsmiddel kan gøre det lige så godt, er der jo ikke nogen grund til at gøre det sværere end det erWink.
 
Mvh Cato
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 13:39
Hejsa - hvis du er nervøs for alm. sæbe kan du bruge hunde shampoo. Det er meget mildere end "menneske" shampoo. Ved så ikke lige med prisen, men du skal vel heller ikke vaske vaderne hver anden dag Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 17:19
Hej Kim
 
Nej, det var ikke planenSmile. Det er første gang i de 4 år jeg har haft dem, så det er tiltrængt. De bliver dog skyllet over efter hver tur, men de lugter efterhånden ikke af lagkage, så de skal helt sikkert have den store tur en gang nuWink. Mange tak for dit indput.
 
Mvh Cato
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres