Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage
    Sendt: 16 Jan 2013 kl. 21:47
Jeg har desværre mistet mine da på mine Sage stænger.
 
Jeg er interesseret i data på en Sage 6126-3 12,6' kl.6, 3 delt.
 
Det kunne være sagen, at få en salgsside med tekst og billed, fra det originale katalog.
 
Er der evt. nogen, der ligger inde med tekst og billed til nævnte stang, vil jeg meget gerne have et praj. 
 
På forhånd tak.
 
Mvh
Per Karlsen.
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 22:43
Hej Per
Hvilken type data mangler du ?
HVis det er placering af øjne osv. , så findes det på sage's hjemmeside.
mvh.
Niels
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 22:51
Hej Niels.
 
Næ, det var egentlig til mit private arkiv på min PC.
 
Jeg plejer, at have en kopi af den katalogside, hvor stangen normalt er præsenteret til salg første gang.
 
Den type oplysninger har jeg haft megen glæde af.
 
Jeg var egentlig også interesseret i, hvor mange af 2 håndstængerne, der har betegnelse 12,6' nr. 6126!
 
Jeg kan se at de nye One også har det nummer, men jeg har aldrig helt kunne finde rundt i numrene fra Sage.
 
Mvh
P.K.
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 23:34
Hej Per
Umiddelbart vil jeg sige at alle sage stænger på 12'6 fod i #6 vil hedde noget med 6126   ..... efterfulgt af f.eks -3 eller -4 afhængig af antal dele stangen har.
mvh.
Niels
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2013 kl. 23:39
Hej Per

Første tal er den anbefalede lineklasse = 6 de tre næste er stanglængden i fod = 12'6" = 6126

Sage har altid beskrevet deres stænger på den måde, ganske nemt at finde rundt i, og som regel vil der være en bindestreg efter lineklasse og længde med et tal for hvor mange dele stangen er i. Er ikke helt sikker på at de har det på deres tohånds stænger, og det er der heller ikke på de todelte enhånds.

Mvh
Lasse

Redigeret af LasseK - 16 Jan 2013 kl. 23:42
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Per St Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
stuh

Tilmeldt:: 12 Sep 2002
Geografisk: Nordsjælland, Ærø
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stuh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 10:13
Hej Per,
 
Måske kan du bruge denne:
 
 
Hvis man indtaster Sages hjemmeside, kan man i en del tilfælde gå flere år tilbage  - måske kan du her finde den oprindelige tekst - nemmere hvis du ved nogenlunde hvornår den er fra :-)
 
Mvh
 
Per
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 10:57
Hej Per

Jeg kan finde en 6126-3 i katalogerne fra 2003 og 2006, såkaldt European Style. Er det en brun model?

Min katalogsamling er langt fra komplet, men den var ikke markeret som en ny model i 2003 og optræder ikke i 1999 kataloget, så den må være kommet til der i mellem. Det passer vel også cirka med tidspunktet for at lettere tohåndstænger end klasse 7 bliver mere udbredte - de optræder i hvert fald ikke i mine Sage kataloger fra før 2000.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 11:23

Hej Peter.

Det er European Style, og jeg er næsten sikker på at den er fra 2008/2009, men kan huske forkert.
 
I dag er nr. 6126 knyttet til en One -4, men jeg ved ikke om de 3 delte, er fra en serie der er ældre end 2008.
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 17 Jan 2013 kl. 11:24
Til top
Keld Christiansen. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sigurd kc.

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fr.havn.
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sigurd kc. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 12:33
Hej Per. Sage 6126-3 er i korsholms 2000 katalog som nyhed. I 2001 kataloget
bliver den "opgraderet" med ny farve på klingen. Stangen er nok kommet i USA i
1999. Opgraderingen gik også ud over sage 8124-3 der blev til 8126-3 og efter
min mening noget lort. MVH. Keld C.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 13:43
Hej Keld.
 
Nu er det jo din mening om noget er lort, men jeg har den type stage i en hjemmebyg, fra de tidlige udgaver af blanks, svarende til  nr.6126 blot i 13,6' med flere klasse delinger, og det har da virket for mig i rigtig mange år, uagtet at klingen er brun.
 
Nu tror jeg ikke, at det er farven der skal kaste, men forhåbentlig tossen, der har fat i stangenWink
 
Mvh
P.K.
Til top
Keld Christiansen. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sigurd kc.

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fr.havn.
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sigurd kc. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 13:59
Hej Per. da de "opgraderede" stangen blev aktionen helt anderledes. den blev mere som din 7136-4 der var sages bud på en spey stang. mvh.keld.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres