Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop incite '9 #7- Godt begynder sæt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop incite '9 #7- Godt begynder sæt?
    Sendt: 17 Jan 2013 kl. 13:29
Jeg går og leger med tanken om at begynde at flue fiske så jeg er på udkig efter et begynder fluesæt, jeg har ALDRIG prøvet at fiske med flue før så det er meget vigtigt at sættet er til at have med at gøre for en nybegynder.

Jeg er faldet over dette sæt fra Loop som virker til at være meget fornuftigt: http://www.stefs-lystfiskergrej.dk/Shop/info.htm?catid=198&articleid=Loop_Incite_9_kl_7_saet

Er der nogen der har erfaringer med dette kit?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Nick
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 13:31
Glemte lige at nævne at det skal primært bruges på kysten efter hav ørreder Smile

Mvh. Nick
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 14:30
Sættet er godt nok,men der findes langt billigere sæt og i din lokale forening er der med garanti en der kan låne dig et sæt og sætte dig ind i det basale,er det ikke noget for dig,har det været gratis sådan set,men køber du det sæt er det næsten som at smide penge ud af vinduet hvis det ikke lige var dig.
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 15:06
Fint sæt med gode kasteegenskaber
Til top
dennis olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
olsenfly

Tilmeldt:: 25 Dec 2012
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér olsenfly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 15:10
Supersæt,var på kursus ved Michael ladefoged,hvor vi brugte det sæt og kan kun sige positive ting om det....
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2013 kl. 21:45
Hej,
Sættet er med garanti fint - lige som en masse andre sæt.

Du kunne jo også prøve at smide en annonce på brugtmarkedet; lur mig, du vil garanteret hurtigt kunne få en god stang, hjul og line.

Omkring sammensætning af sættet spørger du bare her i forum - mens Kong Vinter hersker er jeg ret så sikker på der sidder mere end en hjælpsom erfaren fluevifter bag skærmene der hellere end gerne hjælper med at endnu en bevæger sig ud i den dejlige hobby som fluevift er :-).

Faktisk.... jeg sponserer gerne et ældre men fuldt funktionsdygtigt hjul og en line... så er du da et stykke af vejen :-) Så kan du da nøjes med at lede efter en 9 fods stang i klasse 6 eller 7.

Når du forhåbentligt har sparet en masse penge så brug dem på grundlæggende kasteinstruktion, eller duk op til kasteaften i en af kasteklubberne, der er jeg næsten sikker på der er mange der gerne vil hjælpeSmile
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 10:08
Hej Nick.

Som sædvanlig er der på dette forum mange gode foreslag når man vil begynde at fiske med flue!Wink

Inden du begynder at tænke på at anskaffe grej, brugt eller nyt. Tror jeg nok at det bedste for en nybegynder simpelthen er at tilmelde sig et kursus, og få det lært rigtigt fra starten.

Så har du den fordel at du efterfølgende selv at kan bedømme hvilke grej du skal anskaffe dig til dit fremtidige fluefiskeri, for der er stor forskel på både kvalitet, formåen og priser på de produkter du kan finde på nettet eller hos forhandlerne.

Ønsker du at deltage i et af mine kurser låner du grej til at gennemføre kurset med, og det er jo ikke nogen hemmelig at det er LOOP du træner med!
Men du kan jo kigge ind på min hjemmeside og få mere information.
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 18:17
Tak for input alle sammen, jeg kan godt fornemme at jeg skal ud og have lidt gr ej imelem hænder FØR jeg køber noget som helst Smile

@ Henrik Dons Chrisensen
Jeg vil meget gerne hænge dig op på det tilbud med det fluehjul, det kunne være en fantastisk start - Da jeg også har fået en PM med tilbud om en GRATIS stang!
Så er jeg jo allerede kørende LOL

@ Michael Ladefoged
Det ser rigtigt spændene ud med de forskellige kursus tilbud du har listet på din hjemme side, jeg tror dog i første omgang jeg skal prøve at have overtalt den gamle der hjemme til at give mig et grundkursus (Han har godt nok ikke fiske i mange år, men man glemmer det vel ikke sådan uden videre)

Er det bare mig, eller er det kun på fyn du bliver afholdt kursus?

Tak for input alle sammen, det er en stor hjælp til en nybegynder Smile

Mvh. Nick
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 21:11
at købe et "begyndersæt" går du aldrig helt forkert i byen ved. om der står det ene eller dey andet grej firma navn på er efter min mening af mindre betydning- dog, skal du holde dig fra de billige Ron Thomson sæt, det skyldes at min erfaring fra mange år som kasteinstruktør, at netop den gule line er ofte fuldstændig ubrugelig som flueline, den skyder elendigt og umuliggør det at lære at kaste.
Køb et anerkendt begyndersæt, af et anerkendt mærke- husk der er messe i Kolding i slutningen af marts-
Husk-husk - husk- brug lidt færre penge på grej og køb et kastekursus, det giver dig langt mere valuta for dine Kr.
og så skal jeg da lige lave lidt reklame for vort eget kastekursus( i mine øjne det bedste i DK.) hos Ækvator sport, her får du et helt års kurser for bare 300 dkr., dvs du får intet mindre end adgang til mindst 5 kurser for prisen- læs på Ækvators hjemmeside, og så skal jeg da lige for en hæderligheds skyld skrive at det er mig der er instruktør på Ækvator sports kurser. Men du får intet andet sted mulighed for at få coaching/ hjælp i et helt år for de få Kr.
Hans LIndegaard
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2013 kl. 23:21
Du skriver bare til mig på: herikdons@gmail.com (bemærk herik som i Henrik uden "n") Smile
Jeg er helt enig med Hans og Michael (som jeg også skrev - god kaste instruktion er en god investering, men en god line der passer til stangen er også vigtig til at begynde med vil mange nok anbefale en WF line, jeg mener nu at et skydehoved med coatet skydeline kan være lige så godt at lære det grundlæggende med - måske endda bedre da det er lettere at se hvornår klumpen er uden for topøjet.
Skriv til mig hvilken stang du har fået, så ser jeg om ikke jeg har en line i overskud.

Men nok om det -det er vigtigere at lytte til den instruktør du vælger.

Med fare for at hidkalde mig alle kaste instruktørers vrede (som jeg håber tilgiver mig når de læser det næste til ende) Jeg selv er startet "forkert" på fluefiskeri, hvilket jeg idag er lykkelig over. Forkert fordi jeg startede som 8 årig på en græsplæne med en tung glasfiber stang og DT line aldeles uden hjælp eller iinstruktion, og fik med hårdt slid indlært uhensigtsmæssige bevægelser. Med ligeså hårdt slid fangede jeg min første fisk på flue i en nærliggende sø og var solgt for livet. Uanset hvad jeg har været heldig at fange siden står min aborre på 19 cm på en dyrt indkøbt "Claret" vådflue (valgt fordi den var flot) fuldstændig lysende klart i hukommelsen. Jeg kæmpede i mange år med dårligt sammensat udstyr og forkert teknik.
Og så kommer pointen - jeg har aldrig fået egentlig instruktion (og derfor er min stil og teknik nok også derefter :-)). Til gengæld har jeg gået den lange vej, begået utroligt mange fejl og dumheder (det der bagefter hedder erfaringer)- og bilder mig ind at jeg nok aldrig har lært at kaste "rigtigt", men derimod har lært at fiske med flue...........Smile
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2013 kl. 13:38
Hej Nick.

Det er hovedsageligt på Fyn, da vi jo her har mulighed for at køre til en hvilken som helst kyst, så vi ikke bliver generet af vind/dårligt vejr under kurset.

Men et par af vore LOOP forhandlere arrangerer også kurser med mig, her i foråret 2013.

Du kan give mig et ring hvis du vil høre mereWink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2013 kl. 22:00
@ Henrik D. C.
Jeg har smidt dig en mail, jeg håber at det stadig er aktuelt med det flue hjul.
Ang. Stang så har jeg lige fået besked fra min kammerat om at det er 9 fods stang, #7/8
-
Jeg har fået overtalt min far til at give mig lidt basic instruktioner, også tror jeg at jeg skal have undersøgt de tilbud som ækvator sport har at tilbyde - som Hans Lindegaard anbefalede.

@ Michael L.
Lige P.t har jeg ikke mulighed for at komme nemt & bekvemt til Fyn (Red. Ingen bil), men hvis muligheden opstår en gang i fremtiden skal jeg helt klart have kigget på den mulighed.
-
Ved du om der er planlagt nogen arrangementer på Sjælland i den kommende fremtid?

Tak for hjælpen alle sammen :)

Mvh. Nick
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2013 kl. 08:12
Hej igen Nick.

Nej på Sjælland er der ingen kurser fra min side i foråret, kun Jylland/Fyn.

Men vær opmærksom på at der jo er Kolding messen 23+24 marts, her kan du prøve alt vort LOOP grej, incl. Incite-kittet. 
Som i øvrigt ikke er noget "NYBEGYNDERSÆT" men derimod et af os sammensat tilbuds-sæt, i mellempris kvalitets grej, hvor du sparer omkring 1.800,- i forhold til hvis du skulle samle delene i løssalg.Wink

På messen kan du også få hjælp til lidt gratis kaste undervisning, måske vil det være nok til at du selv kan komme igang med fluefiskerietSmile

Ses vi? Wink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2013 kl. 13:42
 Jeg må se om der er mulighed for at komme til Fyn i den kommende fremtid, så jeg kan få lært at kaste med flue.
- Jeg tror desværre ikke at jeg får mulighed for at komme på messe d. 24-24/3 i kolding, de havde ellers været en god mulighed...

Det er godt at høre at det ikke er et nybegynder sæt, men at det er et sæt der også har nogle gode kvaliteter til den mere rutinerede fisker.

Jeg er LIGE faldet over det til en ret god pris: http://almas.dk/loop-incite-kit-9-7-8.html
Jeg er på nippet til at bestille det, på trods af jeg ikke har haft det i mellem hænderne.

Mvh. Nick
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2013 kl. 13:45
Du bliver ikke skuffetWink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2013 kl. 13:47
Over sættet, eller hvis jeg skulle komme forbi Fyn?

Wink

Mvh. Nick
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2013 kl. 13:53
ha ha, det var nu sættet jeg mente, men jeg tror nu heller ikke du bliver skuffet over en tur til Fyns lannn. Især ikke når du har fået lært at kaste med flueLOL Og så har vi jo mange gode fiskestederWink
Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
FluefiskeriKursus.dk
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2013 kl. 23:05
Hej Nick.
skulle du vælge et Ækvator kursus, så ring ,det er en mindre omvej at hente dig i Nyborg eller på Odense banegård.
29112250
flyfisher@vejstrupmail.dk
Til top
Michael Starbæk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Starbaek

Tilmeldt:: 14 Mar 2011
Geografisk: vissenbjerg
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Starbaek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2013 kl. 13:13
http://almas.dk/loop-incite-kit-9-5-6.html

her er det til 1200 :P
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2013 kl. 13:34
Citat: Starbaek

http://almas.dk/loop-incite-kit-9-5-6.html

her er det til 1200 :P

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres