Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LET kystflue

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LET kystflue
    Sendt: 01 Feb 2013 kl. 19:03
hvad er jeres favorit stang/setup til det LETTE kystflue fiskeri, og hvorfor har du valgt netop det?
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2013 kl. 19:50
Hardy Angel Smuggler 9" #5 monteret med Marksman hjul i kl 4-5, line er en Rio Grand WF5F. - hvis det ellers er inden for din definition på let.
 
Hvorfor ! Angel er den hurtigste knaller på havnen Wink
Venligst
Til top
Torben Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jep-tec

Tilmeldt:: 03 Sep 2005
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jep-tec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2013 kl. 20:19
NÆSTEN
 
Hardy Swift Mk ll 9 fod kl 5 med et marksman 4/5 hjul.
Hertil et passende skydehovede lavet af en DT 6 I.
Hvorfor: Fordi at Swiften er den næsthurtigste knallert på havnen.
 
mvh
 
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2013 kl. 20:30
Citat: jep-tec

NÆSTEN
 
Hardy Swift Mk ll 9 fod kl 5 med et marksman 4/5 hjul.
Hertil et passende skydehovede lavet af en DT 6 I.
Hvorfor: Fordi at Swiften er den næsthurtigste knallert på havnen.
 
mvh
 
 
Haha  LOL Swiften er en super stang.
Venligst
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 14:05
NOGEN DER KENDER EN LÆKKER, HURTIG KRAFTFULD MEN LET 8 FODS STANG I #3-4?

 MIK
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 14:25
Det fedeste til det helt lette fjordfiskeri jeg har prøvet var min gamle guideline lpxe 7,6" #2..

ideel til små fluer i fjorden, kastede ganske udmærket og bukkede dybt med fisk omkring målet.. Og gav et smil på læben ud over det sædvanlige Wink

Ellers er jeg i dag glad for min tfo bvk 8,6" #4 som jeg bruger i åen og til lidt put and take i ny og næ.. kaster med selv rimeligt store fluer og er sjov at fighte fisk på.. den kunne fint gå til en tur til fjorden eller ved den åbne kyst når fiskene er helt inde under land..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 16:58
Jeg bruger en Guideline Lpxe #4 8,6 fod 4 delt med, et 10 gram Glider neutral skydehoved og et Danielsson Nymph hjul. Et let sæt, som sparker røv ;-) 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 17:11
Citat: mikkell

NOGEN DER KENDER EN LÆKKER, HURTIG KRAFTFULD MEN LET 8 FODS STANG I #3-4?

 MIK
 
 
Hardy Zenit Sintrix, Hardy Angel2, Hardy Marksman og Hardy Swift alle hurtige stænger og med masser af rygrad uden at miste feeling - findes alle i #3-4  og (på nær een) i den længde du ønsker.
 
At de så er en fryd for øjet og lavet i en superflot montering- Ja bare det at pakke en Hardy stang ud hjemme i stuen, posen af røret, af med rørproppen, stangen ud af stangposen og af med ferulepropperne, det giver sgu en et stort smil og tilfredsstillelse hver gang Embarrassed
 
 


Redigeret af fiskefreak - 02 Feb 2013 kl. 17:38
Venligst
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 18:02
Sage Tcx 9`0" klasse 5.   Fordi grønt er godt for øjet Tongue Og hvem vil nøjes med at køre knallert?? Wink
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 18:03
Købte en Scierra Pico 508..,som jeg er blevet rigtig glad for, til det lette fluesjov...Er ellers til Sage - Gudeline og Loop!
Men jeg er.., som skrevet.., blevet rigtig glad og overrasket over hvor dejlig en fluestang Scierra har formået at få lavet...,så Thumbs Up
Bruger den sammen med en, Vosseler DC 3 + Loop opti stream 5...,på Limfjordens smukke kyster
Leif P 
 
 
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tim Hansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2011
Geografisk: Langå
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 21:53
Hej
Let fluefiskeri i fjorden er bare for fedt. Min favorit til dette er en sage slt 8,6 fod #4, har tilpasset et skydehoved på 11g, det sidder på et Loop FW 2-six. Fangede en håndfuld af disse skønheder sidste sommer. Billedet er nok blevet vel småt.
 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 22:41
Citat: mikkell

NOGEN DER KENDER EN LÆKKER, HURTIG KRAFTFULD MEN LET 8 FODS STANG I #3-4?
 MIK


ECHO Carbon eller Edge.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2013 kl. 23:21
har du et link lasse?

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 08:17
Citat: mikkell

har du et link lasse?

 
 
fin shop og god service Clap
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 09:45
tak.. havde faktisk fundet  den :-)
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 10:12
Hvorfor skal den være 8 fod ? søger du en hurtig og kraftfuld stang i lettere klasse er der mere at vælge imellem hvis du bare går en fod op,jeg gad ikke stå og piske med en 7-8 fods stang en hel dag på kysten
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 10:27
Har faktisk også en ECHO 480- 8" 4# line..., om det er en Carbon eller en Edge ved jeg faktisk ikke .. Har brugt den en del, i en lille sydnorsk elv..,en dejlig let og behagelig stang som jeg har fået fine små laks på
Leif P  
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 10:36
En Winston MX # 4 9 fod,en Opti stream # 5 og et Lamson Wanquish 5/6.
En let og hurtig stang,der kaster Laaaangt.Meget behagelig at gå med.
Og da jeg er ``godtvejrsfisker´´ er det , mit foretrukne kystsæt.
mvh Henrik
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 10:54
jeg kan bare godt lide lidt kortere stænger... har også en scott 808 s4s og en 806 s4s på vej:-)

@ henrik jeg ville gerne kaste en lidt lettere line, og så vidt jeg husker er opti stream oven i købet i den tunge ende, så er den ikke for tung til den winston stang?
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 11:32
Hej Mikkel
Nej,Opti-linen er i den lette ende.Klumpen på en # 5 vejer 11g og en f.eks. Rio Outbound eller Vibe 85 (alle med kort klump) vejer de, i en # 5, 13,6g
mvh Henrik
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 11:37
Hej,


Til forårets lette havørredfiskeri tæt på land, har jeg valgt en kort stang.

Jeg bruger en Orvis Clearwater 7 fod i klasse 4 med en gammel DT line klippet om til skydehoved. Idet stangen er kort og mid-flex, er jeg gået op til 10,5 gram og 9 meter skydehoved. Det fungerer perfekt og kaster længere end jeg egentlig regnede med. Det er en sand fornøjelse af fighte en 2-3 kilos på det lette grej :-)

Hjulet er et kedeligt Fenwick Nighthawk, som snart står overfor en udskiftningDead

/Tange
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 12:07
Citat: Romsdal

Hej Mikkel
Nej,Opti-linen er i den lette ende.Klumpen på en # 5 vejer 11g og en f.eks. Rio Outbound eller Vibe 85 (alle med kort klump) vejer de, i en # 5, 13,6g
mvh Henrik

ok... så blev jeg så klog... jeg synes bare at ha oplevet det modsatte:-)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 12:08
Citat: MikaelTange

Hej,


Til forårets lette havørredfiskeri tæt på land, har jeg valgt en kort stang.

Jeg bruger en Orvis Clearwater 7 fod i klasse 4 med en gammel DT line klippet om til skydehoved. Idet stangen er kort og mid-flex, er jeg gået op til 10,5 gram og 9 meter skydehoved. Det fungerer perfekt og kaster længere end jeg egentlig regnede med. Det er en sand fornøjelse af fighte en 2-3 kilos på det lette grej :-)

Hjulet er et kedeligt Fenwick Nighthawk, som snart står overfor en udskiftningDead

/Tange

en 7 fods... tja... det lyder sjovt :-)
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 13:57
Ja og jeg kan endda tage det med i en mindre å/bæk som Nivå eller Esrum Å, hvis jeg skifter linen ud :-)




Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 15:55
Hej Mikkel
Jeg går stort set altid med #1 på kysten. Det synes jeg er let, fordi der står #1 på stangen og mine liner er som udgangspunkt under 5g. Hjulet er svensk fjervægt, så det hele er meget let. Jeg kan dog godt ønske mig at hjulet havde 6-8 flere klik per omdrejning og med ca. 400Hz højere grundfrekvens.
 
Men hvis du vil have et tungere setup, så er der 20% hos UssingBech på de lette klinger. Selvom de laves i fjernøsten, så er de okay. De er lige så sprøde som de ammikanske at få i bagklappen. De er dog ikke med det seneste knogle-teknologi, så de kaster ikke som du føler. Det kan dog være en fordel for nogle. Og så kan man også få dem i sort, hvilket er ret smart om natten, da det giver større kontrast mod himlen.
 
Hvad en MX #3 med dette design:
Jeg er ret sikker på at du også kan få den som #1. Korset kan udskiftes med et sejl, hvis man er til halal slagtet fisk. Det er for at markere hjulets position i forhold spine direction (eller rygrad på jødisk), en af grundsøjlerne i den islamiske stangbygning. Jyder bør korigeres med 12,2 grader i forhold til denne, hvis man går 1-2 klasser over, hvad der står på stangen. LOL
 
God fornøjelse...


Redigeret af chan - 03 Feb 2013 kl. 16:07
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2013 kl. 16:18
hej Mikkel
 
hvorfor er du gået væk fra cts stængerne,
dem har du jo været meget begejstret for,(måske knap så meget som
ChanLOL)
 
men jeg er også selv meget begejstret for cts X stængerne
har jo din den gamle cts X ) 9 fod #3
den er en raket,
så har jeg selv lavet mig en cts X 8 fod #3
den er lidt dybere i aktionen, men stadig en raket og min foretrukne
kyststang for tiden.
 
kan varmt anbefale CTS
 
hilsen Jan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 08:24
JEG ER IKKE GÅET VÆK FRA CTS STÆNGERNE... VILLE BARE GERNE PRØVE LIDT ANDET OGSÅ...

TAK FOR ALLE JERES BUD... JEG ER ENDT PÅ EN HARDY ZEITH SINTRIX 8'#4 SON JEG HAR TÅRNHØJE FORVENTNINGER TIL... LINEN ER EN SCIENTIFFIC ANGLERS GPX... OG HULET BLIVER NOK HEN AD NOGET DANIELSSON NYMOH WIDE TROR JEG...
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 09:05
Hej Mikkel
 
Hvis du vælger at skulle prøve noget andet, så er en TFO BVK 8'6" i klasse 4 super til netop dit fiskeri.
Og som hjemmebyg kan det blive endog meget let!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 10:13
den var også med i mine overvejelser... men nu står hardy'en henne i hjørnet og venter på at det første forår skal melde sin ankomst...

mik
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 10:15
Citat: turbotrim

hej Mikkel
 
har jo din den gamle cts X ) 9 fod #3
den er en raket,

 
kan varmt anbefale CTS
 
hilsen Jan

ja det var ikke nogen kedelig stang... og den pæneste jeg har bygget :-) hold nu kæft jeg brugte mange timer på det indlæg til hjulholderen...

mik
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 10:20
Lige om lidt lander en klinge jeg skal bygge min lette stang på.

St. Croix Legend Elite 8'6" #4.

En klubkammerat skal bygge en #5, også 8'6". 

Jeg har allerede en Legend Elite Saltwater #6 og jeg elsker simpelthen bare aktionen på de stænger.  
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 10:21
de klinger kender jeg slet ikke...

mik
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 11:25
Citat: mikkell

de klinger kender jeg slet ikke...

mik

De er heller ikke helt almindelige her til lands.

Jeg fik fingre i en Legend Ultra 8'9" #8 for 3 år siden som jeg ville bruge til geddefiskeri, men den står stadig jomfrueligt i samlingen. Til gengæld fik det mig sporet ind på Legend Elite Saltwater serien, som får meget ros på den anden side af dammen. 

Det blev en #6 og det er min go-to kystkanon. Der er simpelthen så meget power i overskud (saltwatermodellen har ekstra materiale i bundstykket) og den hurtige aktion tiltaler mig meget.

Derfor var det naturlige valgt til en let kyststang, en Legend Elite #4. Yellowstoneangler giver den hak i tuden for at være for stiv og hurtig, præcis det man ønsker fra en let kyststage :D
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 11:39
Citat: arntc

Lige om lidt lander en klinge jeg skal bygge min lette stang på.

St. Croix Legend Elite 8'6" #4.

 
 
Hej Arnt
 
Har du vægt fordelingen på klingen/stangen (vægten på de fire dele) og evt. IP og AA?
 
Vh. Chan
 


Redigeret af chan - 13 Feb 2013 kl. 11:40
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 12:27
Citat: arntc

Citat: mikkell

de klinger kender jeg slet ikke...

mik

Derfor var det naturlige valgt til en let kyststang, en Legend Elite #4. Yellowstoneangler giver den hak i tuden for at være for stiv og hurtig, præcis det man ønsker fra en let kyststage :D

det lyder spændende... hvor bor du henne? den kunne være interessant at prøve... måske skulle man lave et UL kystfluetræf her i foråret :-)

hvad koster sådan en klinge?
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:45
Priserne kan ses på deres hjemmeside: http://www.stcroixrods.com/pdfs/STC_Rod_Builder_2013.pdf

Jeg bor i Odense, men hvis det er 4'eren du gerne vil prøve skal du lige væbne dig med tålmodighed (den skal lige bygges færdig først).

6'eren og 8'eren (8'eren er Legend Ultra med en lidt mere afdæmpet aktion) kan du selvfølgelig prøve hvis du er i nabolaget en dag.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 13:47
Citat: chan

Citat: arntc

Lige om lidt lander en klinge jeg skal bygge min lette stang på.

St. Croix Legend Elite 8'6" #4.

 
 
Hej Arnt
 
Har du vægt fordelingen på klingen/stangen (vægten på de fire dele) og evt. IP og AA?
 
Vh. Chan
 

Ikke på 4'eren, men jeg kan godt CCS måle 6'eren. Det er dog 2 forskellige klinger og 6'eren er i saltwater serien, så dataene må ikke sammenlignes.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 14:46
Citat: arntc

 Ikke på 4'eren, men jeg kan godt CCS måle 6'eren. Det er dog 2 forskellige klinger og 6'eren er i saltwater serien, så dataene må ikke sammenlignes.
 
GerneLOL eller bare vægten af de fire dele til starte med.
 
Jeg vil bare vide hvad St. Croix teknologiske kan på vægt/stivhed med deres elite serie. St. Croix er en af dem, jeg ikke har noget data på.
 
Jeg kan f.eks sammenligne din #6 med min CTS X eller MX. Hvis din har en bedre vægt/stivheds forhold, må du gerne få mineLOL
 
Her er min rangering på stivhed/vægt - forhold:
 
1. CTS MX, Orvis Helios
 
2. 5-10% højere i forhold til 1.:  CTS X, Winston MX, G. Loomis NRX,
 
3. 10-25% højere i forhold til 1.: Sage TCX, Z-axis, G. Loomis GLX, Sage TCR, CTS affinity plus
 
4. 25-30% højere i forhold til 1.:  Diverse Vision, Guideline, Loop, Scierra, Ron Thomson og Kina stænger.
 
Jeg vil skyde på at St. Croixs bedste lander på et sted mellem gruppe 3 og 4, dvs. ca. 25% højere vægt-stivhed end Helios og MX.
 
Kunne godt tænke mig data på Hardy sentrix/proaxis, St. Croix, Helios 2, Sage One og Z-spey.
 
 


Redigeret af chan - 13 Feb 2013 kl. 14:49
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 15:09
Citat: chan



 
Jeg vil bare vide hvad St. Croix teknologiske kan på vægt/stivhed med deres elite serie. St. Croix er en af dem, jeg ikke har noget data på.
 
Jeg kan f.eks sammenligne din #6 med min CTS X eller MX. Hvis din har en bedre vægt/stivheds forhold, må du gerne få mineLOL
 
Her er min rangering på stivhed/vægt - forhold:
 
1. CTS MX, Orvis Helios
 
2. 5-10% højere i forhold til 1.:  CTS X, Winston MX, G. Loomis NRX,
 
3. 10-25% højere i forhold til 1.: Sage TCX, Z-axis, G. Loomis GLX, Sage TCR, CTS affinity plus
 
4. 25-30% højere i forhold til 1.:  Diverse Vision, Guideline, Loop, Scierra, Ron Thomson og Kina stænger.
 
Jeg vil skyde på at St. Croixs bedste lander på et sted mellem gruppe 3 og 4, dvs. ca. 25% højere vægt-stivhed end Helios og MX.
 
Kunne godt tænke mig data på Hardy sentrix/proaxis, St. Croix, Helios 2, Sage One og Z-spey.
 
 

Hej Chan.

Hvor lidt vejer din # 6 CTS MX?

Mvh
Henning
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 15:14
Det giver absolut ingen mening. Hvordan definerer du 'stivhed' ud fra CCS, og hvordan udregner du dit forhold?

Du placerer SAGE TCX, én af de stiveste stager på markedet i kategori 3. Er det godt eller dårligt? TCX er for mig indbegrebet af kystkanon. I kategorien over ligger CTS Affinity X, som er en stivere og hurtigere stage en MX, og efter min mening, derfor bedre egnet som kyststang. Men i gruppen under placerer du spagetti stænger, blandet med tungere stænger der dog er hurtigere og stivere.

Jeg vil hjertens gerne levere CCS data og vægt, men jeg krummer nok tæer når du fylder den ind i en tabel der ikke giver mening :P


Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 15:15
Sorry, stiv stang er selvfølgelig høj IP og lav AA. 
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 15:43
Hej Henning
 
Her er vægt fordeling / stivhed sammenligning mellem din gamle Z-axisWink og en MX #6. Begge stænger er lige stive (IP=140 til MX og IP=141 til Z-axis) og ca. samme bøjningsprofil, men top stykket af MX vejer 40% mindre end Z-axis, og for 2. del vejer MX 17 % mindre end Z-axis også videre...så vægt/stivhed hedder ca. 20-25% til MX's fordel. Prøv at sammenligne MX's tal med din Winston MX #6 i 9 fod. Tror at din vejer mere selv om den er kortere. Dog har din nok også en højere IP, så det skal der liige tages højde for. Det er kun for Helios at jeg har set "bedre" tal.
 


Redigeret af chan - 13 Feb 2013 kl. 16:29
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 16:23
så går der nørderi i det igen ;-) 
når i snakker om vægt på de enkeæte stang dele... er det så en monteret del eller den bare klinge?

mik
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 16:28
Citat: arntc

Hvordan definerer du 'stivhed' ud fra CCS

Jeg definere stivhed, som alle fysikere eller tekniske folk vil gør det. Stivhed er et mål for hvor meget noget bøjer i forhold til en given belastning http://en.wikipedia.org/wiki/Stiffness. Ved CCS er det givet ved IP, som er defineret ved, hvor meget belasning der skal til for at bøje stangen 1/3 af dens længde. Kan du se hvordan CCS og tekniske tænke gang hænger sammen?

Citat: arntc

, og hvordan udregner du dit forhold?
Se svaret til Henning.

Citat: arntc

Du placerer SAGE TCX, én af de stiveste stager på markedet i kategori 3.
 
Der er to ting her som du og mange andre fluefisker misser helt med jeres begreber og definitioner. I forveksler stivhed med bøjningsprofil. Som skrevet udtrykker CCS stivhed ved IP og bøjningsprofil ved AA. Så det du mener er at TCX har en af de største AA på markedet. Jeg ser udelukkende på IP og vægtfordelingen her, så derfor giver det ingen mening for dig (og det giver det sjældent, når I ikke følger den tekniske tænke gang) 
 
Citat: arntc

Er det godt eller dårligt? TCX er for mig indbegrebet af kystkanon
Det er smag og behag. Nogle kan lide glasfiber = lav IP/vægtforhold andre kan lide høj modulus = høj IP/vægtforhold. Kystkanon er sådan nogle, der står ved Helsingør og vender mod Sverige. Kulturkanon er noget skidt.
 
Citat: arntc

I kategorien over ligger CTS Affinity X, som er en stivere og hurtigere stage en MX, og efter min mening, derfor bedre egnet som kyststang.
 
 
Igen misforståelse eller brug af begreber og definitioner der ikke giver fysiske mening. X kan være hurtigere end MX hvis de har samme #tal, men da #tal ikke er en fysisk/objektiv størrelse, giver det ingen mening at lave sammenligninger baseret på disse tal. Hvis X og MX har samme IP, vil MX med stor sandsynlighed være den hurtigeste, da den har den laveste vægt. Eftersom jeg ser på IP/vægt forhold alene, så må MX ligge over.
 
Citat: arntc

og efter min mening, derfor bedre egnet som kyststang.
Den er også fin i sengen, hvis man er til den slags, men hvad har det med IP/vægt forhold at gøre?
 


Redigeret af chan - 13 Feb 2013 kl. 17:04
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 16:32
Citat: arntc

Sorry, stiv stang er selvfølgelig høj IP og lav AA. 
 
sludre igen, AA har ikke noget med stivhed at gøre, men noget at gøre med hvordan stangen bøjer i toppen. En stang som krummer relativ mest i toppen, vil nogen kalde stiv! Men det er noget sludre efter CCS. Den har høj AA. Den er stiv når der skal meget belastning til for at for den til at bøje. Det er simpel logik for alle undtaget end fluefiskereLOL
 
Igen CCS: IP=stivhed og AA=bøjningsprofil
 
 IP=stivhed og AA=bøjningsprofil
 IP=stivhed og AA=bøjningsprofil
 IP=stivhed og AA=bøjningsprofil
 IP=stivhed og AA=bøjningsprofil
 IP=stivhed og AA=bøjningsprofil


Redigeret af chan - 13 Feb 2013 kl. 18:30
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 17:00
Citat: mikkell

så går der nørderi i det igen ;-) 
når i snakker om vægt på de enkeæte stang dele... er det så en monteret del eller den bare klinge?
mik
 
Det er lige meget Mikkel, sålænge man sammenligner på samme grundlag, dvs. klinge for den ene stang i forhold til klinge på den anden og ditto med stænger. Men det er rareste som stang bygger at have både for klinge og stang. Min tabel er for stænger. For klinger vil Winston faktisk ligge højere, da de bruger gode, store, men tunge slangeringe fra Pacific Bay, mens Helios har vildt lette REC tinitus recoil ringe. Jeg bruger H&H light weight på de 3-4 øverste øjer ligesom Sage, der dog bruger mindre øjer (alt for små). Så Sages klinger er ret "ringe", hvad IP/vægt angår. Jeg ved ikke, om det er fordi SAGE ikke kan lave lette klinger og må tø til små øjer for at komme længere op på min tabelLOL. Jeg har ved flere lejligheder bedt en urutineret dobbeltrækker om at kaste "på siden" af sin Sage stang, for at linen bedre kan løbe mellem trækkene. Med små øjer vil linen klistre sig mere til klingen, hvis man holder "normal" på stangen. Det er træls for især dem der lige skal lære dobbelttrækket. Lige så træls som med en dårlig line. Men det er en anden historie, som dog i den sidste ende fører tilbage på IP/vægt fordeling, hihiLOL  
 
Igen IP/vægt er ikke generelt et udtryk for hvor god en stang er. Nogle foretrækker glasfiber = lav IP/vægt og andre foretrækker høj modulus (Young's modulus http://en.wikipedia.org/wiki/Young's_modulus) = IP/vægt. Og så er der alt det der med følelser.
 
Mange hvis ikke det fleste kan dog godt lide det let, og de kan følge min tabel. Og det er også meningen med overskriften af tråden her, som jeg forstår det. 


Redigeret af chan - 13 Feb 2013 kl. 18:26
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 17:16
Citat: chan

Hej Henning
 
Her er vægt fordeling / stivhed sammenligning mellem din gamle Z-axisWink og en MX #6. Begge stænger er lige stive (IP=140 til MX og IP=141 til Z-axis) og ca. samme bøjningsprofil, men top stykket af MX vejer 40% mindre end Z-axis, og for 2. del vejer MX 17 % mindre end Z-axis også videre...så vægt/stivhed hedder ca. 20-25% til MX's fordel. Prøv at sammenligne MX's tal med din Winston MX #6 i 9 fod. Tror at din vejer mere selv om den er kortere. Dog har din nok også en højere IP, så det skal der liige tages højde for. Det er kun for Helios at jeg har set "bedre" tal.
 


Hej Chan.

Må jeg ikke være fri! Jeg har aldeles ingen gammel Z-axis, eller nogen anden Sage, for den sags skyld! ShockedWink

Desværre har jeg været nød til at skille mig af med min #6 Winston, og har ikke gemt målene på den, men har dog CCS målingerne som kan ses her http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php?compare=127# og som du selv kan se, er vægten ikke højere end din CTS!

Jeg har dog målene på en 9' Winston MXII #8, hvis du så har en CTS at sammenligne med. Målene er som følger:
 
Målt fra bunden og op mod toppen.
1-Bund = 77 gram
2-del= 28 gram
3-del= 11 gram
4-del (top) = 6 gram.
IP - 208, AA - 75

Mvh
Henning 
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 18:05
Citat: Henning


Må jeg ikke være fri! Jeg har aldeles ingen gammel Z-axis, eller nogen anden Sage, for den sags skyld! ShockedWink

Høhø, jeg købte også kun din Z-axis for at tage et billed af den for at fortælle min historieLOL. Jeg testede også den nogle timer. Det var en fin stang, som dog er ret tungt i forhold til alt det gas der er brugt på detWink Og hvis du synes at håndværket på den er dårligt, så skal du bare se One. Design er selvfølgelig smag og behag, men hold kæft materiale valg og udførelse! Der stikker tråd stumper op alle vejne på beviklingerne og de er ikke helt dækket. med lak Håndtaget smuldrer for vildt, tegn på dårlig kork der så skal dækkes med kork støv. Så har man reklameret med brug af Fuji øjer. Ja tak, man har bare brugt noget af de billigeste fra Fuji. Come on man, alconite ringe og stål stel på en stang til 6000kr! Nej du, Winston sætter standarden: Titanium med SIC ringe, super kork og super håndværk. Det ved jeg du er enige iWink


Citat: Henning

Desværre har jeg været nød til at skille mig af med min #6 Winston, og har ikke gemt målene på den, men har dog CCS målingerne som kan ses her http://www.fiskevand.dk/ccs_database.php?compare=127# og som du selv kan se, er vægten ikke højere end din CTS!
 
Det er vægtfordelingen de skal sammenlignes og ikke hele stangen, da hjulholderen kan snyde. Dvs. topdel for den ene stang i forhold til top del for den anden stang. Og det er kun i den øverste 3/4 del af stangen der er interessant.
Citat: Henning

Jeg har dog målene på en 9' Winston MXII #8, hvis du så har en CTS at sammenligne med. Målene er som følger:
 
Målt fra bunden og op mod toppen.
1-Bund = 77 gram
2-del= 28 gram
3-del= 11 gram
4-del (top) = 6 gram.
IP - 208, AA - 75

Her er data på en MX klinge, som jeg ovejer at bestille. Tallene i parentes er estimeret stangvægt.

1-Bund = 26,87 gram (80gram)
2-del= 16,04 gram (20gram)
3-del= 8,96 gram (10gram)
4-del (top) = 3,57 gram (5gram).
IP - 201,5
Du kan se, at den er lige en tak bedre i IP/vægt på de øverste dele, som er de vigtigeste. Kun på bundstykket vinder Winston (muligvis med deres Boron), men vægten hernede har ikke så meget at sige.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 18:27
Citat: chan





Der er to ting her som du og mange andre fluefisker misser helt med jeres begreber og definitioner. I forveksler stivhed med bøjningsprofil. Som skrevet udtrykker CCS stivhed ved IP og bøjningsprofil ved AA. Så det du mener er at TCX har en af de største AA på markedet. Jeg ser udelukkende på IP og vægtfordelingen her, så derfor giver det ingen mening for dig (og det giver det sjældent, når I ikke følger den tekniske tænke gang)


Hej Chan

Tror nu de fleste tænker på at TCX har den højeste IP i forhold til det subjektive nummer der står over håndtaget, ikke at den har en meget høj AA, for det har de ikke At der også er flere andre stænger som har højere IP i forhold til det der nummer er en anden sag....

Lidt Data:

TCX 590-4
1. 3,6
2. 9,6
3. 17
4. 53,2
IP: 146
AA: 73

CTS X 590-4
1. 3,4
2. 6,4
3. 15,3
4. 51,8
IP: 132
AA: 74

TCX 690-4
1. 3,6
2. 9,7
3. 18,1
4. 55,3
IP: 167
AA: 74

CTS 690-4
1. 3,8
2. 8,7
3. 16,2
4. 59,9

Jeg mangler IP og AA på en CTS X 690'er men udfra IP på 590'eren så må det vel være den man skal sammenligne TCX 590'eren med for at få en sammenlignelig IP værdi? Og så ser det ikke godt ud for den der new zealandske rullede gang brændt plastik i forhold til din liste

Du kan finde lidt tal for vægt fordelingen på nogen af de stænger du mangler her: http://www.sexyloops.com/eric/moilog.txt

Mvh
Lasse

Ps. Forresten har jeg bygget en ny kyststang, jeg regner med at skrive 0 over håndtaget, den har næsten samme værdier som TCX 690'eren blot lidt lavere AA, men jeg nænner ikke at skrive på den

Redigeret af LasseK - 13 Feb 2013 kl. 18:29
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2013 kl. 18:57
Citat: LasseK


Tror nu de fleste tænker på at TCX har den højeste IP i forhold til det subjektive nummer der står over håndtaget, ikke at den har en meget høj AA, for det har de ikke At der også er flere andre stænger som har højere IP i forhold til det der nummer er en anden sag....

Se ,det er lidt svært at vide hvad folk tænker på når den ikke ved, hvad den anden snakker om, grundet begreb forvirring.
 
Citat: LasseK


Jeg mangler IP og AA på en CTS X 690'er men udfra IP på 590'eren så må det vel være den man skal sammenligne TCX 590'eren med for at få en sammenlignelig IP værdi? Og så ser det ikke godt ud for den der new zealandske rullede gang brændt plastik i forhold til din liste
Hehe jeg kan se at din CTS X 690 har samme data som min. Har du fået dem af mig?Wink Spidsen på den er bygget af ret store og tunge ringe. Jeg har en anden spids til den, som er monteret som Sage TCX 690, den vej 3.3g. Min CTS X 690 har IP=151. Så rangeringen holder på de øverste dele, ca. 10% til CTS X's fordeleLOL Ja, CTS laver deres stænger af plastik poserLOL
Citat: LasseK

Du kan finde lidt tal for vægt fordelingen på nogen af de stænger du mangler her: http://www.sexyloops.com/eric/moilog.txt
TakLOL

Citat: LasseK


Ps. Forresten har jeg bygget en ny kyststang, jeg regner med at skrive 0 over håndtaget, den har næsten samme værdier som TCX 690'eren blot lidt lavere AA, men jeg nænner ikke at skrive på den
Pas på med hvor du fisker. Herover må vi ikke bruge for lette grej. Tror ikke at du skal prøve at forklare bestyrelsen om CCSLOL
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down