Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

linefører virker ikke ved udløb??

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: linefører virker ikke ved udløb??
    Sendt: 16 Feb 2013 kl. 19:53
Jeg har købt et jerkbaitsæt og det er første gang jeg står med et sådan lawprofil multihjul i hånden da jeg normalt er fluefisker. Det er et rigtig lækkert hjul og det kører godt, men når jeg trækker line af hjulet følger lineføren ikke med og det giver et meget skævt træk i linen så den får svært ved at hive line ud?
Er det noget med hjulet der er i stykker eller er lawprofil multihjul bare sådan??
Hjulet er helt nyt.
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2013 kl. 20:06
Det er helt normalt, langt de fleste lavprofilhjul og mange af de mindre runde er lavet sådan. Årsagen er nok, at man får længere kast når lineføreren ikke skal trækkes med.
 
Ja, trækket bliver skævt, men som regel betyder det ikke noget. Spolen afgiver line i samme tempo som den trækkes ud, så linen bliver nærmest sprøjtet ud fra spolen.
 
Da jeg første gang stod med sådan et hjul sørgede jeg omhyggeligt for at få lineføreren i midten før hvert kast, netop for at få mindst mulig vinkel. Det er jeg for længst holdt op med. Det betyder intet i praksis.
 
Mvh. Peter
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2013 kl. 20:49
Hej
det lyder godt at det er helt normalt.
Det er nu ikke så meget når man kaster jeg er bange for det, men mere når der kommer stort pres på af feks en fisk. Så vil linen ligesom nærmest bore sig ned i linen på spolen og gøre det svært at få line af hjulet.
Men jeg tror ikke længere udløb sker så ofte på jerkbait grej da det er meget kraftigt og stivt sammenlignet med fluegrej
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2013 kl. 21:21
Det lavprofilhjul jeg bruger mest, er indrettet sådan at lineføreren følger med ved udløb, men ikke ved kast. Det er vis ret almindeligt. Prøv at se efter.
 
Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum