Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

white wing akroyd.

 Besvar Besvar
Forfatter
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: white wing akroyd.
    Sendt: 17 Feb 2013 kl. 21:01
Jeg har prøvet at give mig lidt i kast med dee fluer.
her er mit andet forsøg.




I må meget gerne komme med feedback, hvis der er noget der skal være anderledes eller i ikke mener er proportionelt i orden, jeg har prøvet at holde mig til de gængse regler.

I kan også læse lidt mere her.

/Allan
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsMoeller

Tilmeldt:: 20 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsMoeller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2013 kl. 21:46
Virkelig fin flue.
Lidt ( meget små ) ting :Det gule hackle skal følge ribben , som iøvrigt kunne være mere jævn, den rigtige farve på dubbingen er lys orange , tippet i halen må gerne være lidt længere , men som sagt småting.

Lars
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2013 kl. 21:51
Tak for det Lars.
Godt med lidt feedback, det er det man bliver bedre af.
Tak.

/Allan
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2013 kl. 23:25
Lars Møller, når du smider så mange laksefluer op i fluebasen, hvorfor er der så ingen bindebeskrivelse!?!
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 08:24
Ja, jeg vil også gerne tilmelde mig koret omkring de manglende opskrifter på hjemmesider, for det er ikke kun her på 123nu, at der mangler opskriften.
 
Jeg har altid ment, at det er en dårlig vane, at oploade et mønster med et utroligt flot billde, men uden opskrifter, det ikke befordrende, vis man har til hensigt virkelig at dele sine fluemønstre.
 
Jeg har i rigtig mange år, delt mine mønstre lige fra blade ud i Sportsfiskeri, og på mange hjemmesider efter hånden, og jeg har over flere omgange været efter de bindere, som bidrager, hvorfor de ikke vil slippe opskriften.
 
I dag er der mange undskyldninger, blandt andet gider man ikke rode med det opskrift halløj, andre vil have en anledning til at fører en til Facebook og en egentlig hjemme side, det er så vel dagens trend.
 
På hjemme siden http://www.kystfiskeren.net/, er der utolig mange meget dygtige fluebindings kolegaer, men godt halvdelen af dem, har kun meget flotte fotos af deres fluer, de har alle nævnte undskyldninger for, at der ikke er opskrifter.
 
Jeg synes det er ærgeligt, at man ikke vil bidrage, mest fordi det bliver en ren gætte konkurance, at bestemme mønsteret ud fra et billed, dertil er der alt for mange fluebindings materialer i omløb.
 
At fluebindere, som Michael Frödin, så af kommercielle grunde tit heller ikke har opskrifterpå sine fluer, ja det kan jeg bedre forstå, men det ærgre mig alligevel, at "spidserne" ud i fluer og ideer her omkring, ikke vil vidergive deres meget interessante ting.
 
Den viste white wing akroyd, er du kommet godt efter Allan, men du skal være klar over, at de bindere, som laver fulddressed lakse fluer, er i stand til konstant at give kritik, også ok, det er jo for det meste udstillings fluer de binder, og er iøvrigt utrolig faglig dygtig, men jeg har endnu ikke mødt en ekspert udi fulddressed fluer, der har været tilfred med resultatet, så forvent ikke en glad smiley her, sagt af undertegnet der igennem 12 år, satsede på fulddressed laksefluer, dengang blev de brugt til praktisk fiskeriSmile
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 18 Feb 2013 kl. 08:26
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 08:48
Hej Per

Jeg synes nu tit, at Frödin, som du nævner, oplister sine mønsterbeskrivelser, men jeg kunne forestille mig, at det var med et bestemt motiv eftersom stort set alle materialerne hedder noget med Salar Syntetic Series. Et andet eksempel er René Harrop, hvor alle materialerne hedder noget med TroutHunter. Og i den hjemlige "rørfluekrig" er tendensen den samme - her hedder alle materialerne noget med P... eller F... Det er så uudtalt så man fornemmer at det ikke er mønstret eller ideen men materialerne, der er pointen.

Nå, den slags rummede Allans fine flue (som jeg har kommenteret på et andet forum) heldigvis ikke noget af Clap

/Stoltze
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:21
Hej Peter.
 
Det var så lige det med det kommercielle, som jeg lagde op til mellem linierne.
 
Ja, der vel ikke noget nyt under solen, når talen er på fluer og fluebindings materialer, det er bare tiden der forandre indfaldsvinklen og materialerne.
 
Jeg har ved mange lejligheder efterlyst, om traditionelle fluer fra 1970erne, fanger mindre end de fluer der bruges her 2013. Jeg er overbevist om, at det ikke tilfældet, og de nyere fluemønstre er vel reelt talt frem i mediernet, mere end de gamle traditionelle mønstre. De gamle typer / mønstre blev vel i reglen klassiker, fordi de fangede fiskene, frem for brug af et eller andet fancy materiale, eller er jeg helt gal på den?Wink
 
Mvh
P.K.
 
Nb: jeg er lige så tosset i hovedet, som andre fluefiskere og bindere, jeg hopper også på alt det nyeSmile


Redigeret af PK - 18 Feb 2013 kl. 12:23
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres