Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loop Opti Speedrunner eller Runner

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loop Opti Speedrunner eller Runner
    Sendt: 28 Feb 2013 kl. 09:37
Overvejer at skaffe mig et Speedrunner eller Runner .. men det store spørgsmål er, kan du på en runner have din runningline og skydehoved til en #7/#8 på hjulet, eller er det nødvendigt at få et Speedrunner hjul ?
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 11:43
Det kan du sagtens  .... 
Et Runner kan rumme en hel WF 7 line og 150 meter 30 punds backing  ... 
Så du kan sagtens have dit setup på det hjul ...faktisk så passer det perfekt 

Et Speedrunner rummer en hel WF 8 og 185 meter 30 punds backing  .


Redigeret af SoftboyDK - 28 Feb 2013 kl. 11:43
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 12:26
Bruger opti dryfly til min wf7 og 50m 20lbs backing
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 12:29
ok, så bliver det en runner .. umiddelbart så er jeg bange for at Speedrunner'en bliver for voldsom på en 9' #7 stang .. 
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 15:28
Skal du bruge hjulet til alm dansk kystflue fiskeri , havde jeg valgt et dryfly , det fisker jeg selv med , og er yderst tilfreds . Det rummer snildt en # 7 eller # 8  klump + skydeline , evt monofil ...
Det ser mere harmonisk ud med dette hjul end de 2 du nævner .
Jeg har også Runner og speed Runner , men dem bruger jeg til let laksefiskeri på 11" og 13"  2 hånds stænger
 
Hilsen Kenneth 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 16:16
hvor mange m bagline har du så på, hvis du kører med et dryfly ?
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 18:18
Citat: Kokken

Skal du bruge hjulet til alm dansk kystflue fiskeri , havde jeg valgt et dryfly , det fisker jeg selv med , og er yderst tilfreds . Det rummer snildt en # 7 eller # 8  klump + skydeline , evt monofil ...
Det ser mere harmonisk ud med dette hjul end de 2 du nævner .
Jeg har også Runner og speed Runner , men dem bruger jeg til let laksefiskeri på 11" og 13"  2 hånds stænger
 
Hilsen Kenneth 

Samme opsæt køre jeg med på min #6 stang, og giver dig 100% ret. Meget mere harmoni mellem stang og hjul, fin balance

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2013 kl. 18:24
Citat: Ørde

hvor mange m bagline har du så på, hvis du kører med et dryfly ?
Kan ikke huske hvor meget bagline jeg har på, men har omkring de 40 meter skydeline. men til det danske kystfiskeri har jeg rigeligt af baglinen, har da været helt ned på baglinen et par gange under fight af fisk og det var da sk... sjovt.Big smile
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres