Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fredningsbælter, kyst

 Besvar Besvar
Forfatter
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fredningsbælter, kyst
    Sendt: 05 Mar 2013 kl. 08:17
Jeg er begyndt at udforske nye kyststrækninger, og derfor har brugt diverse hjemmesider, hvor de mest kendte pladse beskrives, og der er kort over kyststrækningerne til at komme i gang. Der er angives fredningsbælter på kortet. Ganske fint, men da flere pladser er tæt på fredningsbælterne tjekkede jeg lige på naturstyrelsens kort for at få de præcise anvisninger. Det viser sig så at der mangler flere fredningsbælter, og andre er mangelfulde. Ja det er min fejl fordi der på de hjemmesider jeg har brugt også henvises til naturstyrelsens kort - som så igen henviser til www.viskort.dk.
Derfor er det også blot en opfordring til andre kystfiskere, så I undgår Ouch. Det skal siges at det faktisk er et ret godt kort på viskort.dk (husk at tilvælge fredningsbælter under kortindhold).
 
I min optik må det være det gældende kort. Er der andre der har en anden opfattelse?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 08:45
Jeg synes ikke rigtig, at man kan vælge fredningsbælter på det kort, som du linker til...
Men ellers er regler om fredningsbælter beskrevet her og der linkes også til det rigtige kort:
 
 
http://viskort.dk/viskort/PopupMap.aspx?CallingApp=BorgerDk&PageId=def&ActivePanelTabs=a,r,k&ActivePaneId=a&MapThemes=bg,sat,fd,kom&DefaultOn=bg


Redigeret af Steen Kehler - 05 Mar 2013 kl. 08:46
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 08:56
Det er rigtigt Steen. Dit link er det rigtige. Det er også det jeg er kommet frem til. Det må være det rigtige ik'?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 09:11
Citat: nani

Det er rigtigt Steen. Dit link er det rigtige. Det er også det jeg er kommet frem til. Det må være det rigtige ik'?

Hej John Erik.

På det link du har sat ind, kan man ikke vælge fredningsbælter! 


Ellers er jeg helt enig med dig i, at det er op til enhver lystfisker, at sikre sig ikke at fiske i fredningsbælterne! Det er jo også relativt nemt, nu hvor man har internettet til hjælp.

Mvh
Henning 
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 09:25
Det er det rigtige kort du henviste til.
Du skal bare gå over i højre side af kortet og klikke på kortindhold, og vælge vis
fredningszoner, så kommer de automatisk for hele danmark.
Mvh Ib.
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 09:27
Selvfølgelig på  viskort.dk.
Ib.
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2013 kl. 09:39
Ok - tak for svarene. Jeg læner mig op af de fredningsbælter som er på det link Steen henviser til. Måske man blot skulle henvise til det kort på diverse hjemmesider som udgangspunkt i stedet for at lave sit eget. Det er en god hjælp, hvis kortet på en hjemmeside er opdateret, men hvis ikke det er det, er det jo lidt misvisende.
Jeg var i hvert fald tæt på at 'hoppe i med begge ben' i et fredningsbælte - hvis jeg ikke havde dobbelttjekket.  
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres