Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det bare mig......

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er det bare mig......
    Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:09

Jeg bliver sku harm når man ser et vinderbillede som dette fra Odense Å premieren´s konkurrenceOuch

http://www.fiskeavisen.dk/nyheder/a.htm?artid=1156&utm_source=Fiske+Avisens+samlede+nyhedsbrev&utm_campaign=2dae8b681b-Marts+2013&utm_medium=email

'dårlig stil af arrangørerne at premiere den slags fisk.

Er det bare mig Confused
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:20
Ja det er helt sikkert bare dig,,, som ikke har sat sig ind i, hvad den pågældne fiskekonkurrence går ud på, samt har sat sig ind i reglerne for konkurrencen.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:28

Citat: Steen Kehler

Ja det er helt sikkert bare dig,,, som ikke har sat sig ind i, hvad den pågældne fiskekonkurrence går ud på, samt har sat sig ind i reglerne for konkurrencen.

SpændendeWink

En konkurrence for nedgængere.

Den havde jeg ikke set kommeDead
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:28
Jeg håber da at det kun er dig.
Alle præmierede fisk opfylder Fulton Konditionsfaktor, som bruges i alle konkurrencer. Hvis du mener at det er forkert må du jo sørge for at den bliver lavet om. Du havde selvfølgelig sat den ud igen ????
Knæk og bræk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:35
Citat: J Rosgaard


Citat: Steen Kehler

Ja det er helt sikkert bare dig,,, som ikke har sat sig ind i, hvad den pågældne fiskekonkurrence går ud på, samt har sat sig ind i reglerne for konkurrencen.

SpændendeWink

En konkurrence for nedgængere.

Den havde jeg ikke set kommeDead
Det ikke en konkurrence for nedgængere - læs nu reglerne inden du udtaler dig,,, det er en konkurrence, hvor ørrederne skal have en konditionsfaktor på minimum 1, så det er altså fuldstændig ligegyldigt, hvor i sin livscyklus, at de indvejede ørreder befinder sig.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:57
det ses andre steder også - at folk hjemtager udlegede fisk, underlig sport.  den giver en præmie og ender så dagen i skraldespanden . men hvs faen - bare manden er stolt, så gjorde fisken da nogen gavn udover at den har gydet.
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 17:58
Nej det er det ikke, synd at se en sådan fisk oppe på land. Til vilken nytte ? god mad, nej tak.Dead

Tight lines  Steen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:06
Citat: sovereign

Nej det er det ikke, synd at se en sådan fisk oppe på land. Til vilken nytte ? god mad, nej tak.Dead

Tight lines  Steen
Havørreder er generelt ikke god mad, de kan til nød bruges til kattemad, men så er det da vist også det - havørrederne omkring Fyn er for det meste udsætningsfisk, som har til formål netop at blive fanget - det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græset.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:07
Citat: itnisse

Jeg håber da at det kun er dig.
Alle præmierede fisk opfylder Fulton Konditionsfaktor, som bruges i alle konkurrencer. Hvis du mener at det er forkert må du jo sørge for at den bliver lavet om. Du havde selvfølgelig sat den ud igen ????
Knæk og bræk
Selvfølgelig havde jeg sat den ud!!

Konditionsfaktoren er ikke en skid værd. Se lige fisken hoved. Det er en nedgænger uanset vægt.

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:09
Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard


Citat: Steen Kehler

Ja det er helt sikkert bare dig,,, som ikke har sat sig ind i, hvad den pågældne fiskekonkurrence går ud på, samt har sat sig ind i reglerne for konkurrencen.

SpændendeWink

En konkurrence for nedgængere.

Den havde jeg ikke set kommeDead
Det ikke en konkurrence for nedgængere - læs nu reglerne inden du udtaler dig,,, det er en konkurrence, hvor ørrederne skal have en konditionsfaktor på minimum 1, så det er altså fuldstændig ligegyldigt, hvor i sin livscyklus, at de indvejede ørreder befinder sig.
Jeg er klar over den magiske grænse på Fulton-skalaen men det ændre ikke ved det faktum at det er en nedgænger.
Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:10
Havørred er generelt ikke god mad Steen?  .... 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:20
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:26
Citat: J Rosgaard


Citat: Steen Kehler


Citat: J Rosgaard


Citat: Steen Kehler



Ja det er helt sikkert bare dig,,, som ikke har sat sig ind i, hvad den pågældne fiskekonkurrence går ud på, samt har sat sig ind i reglerne for konkurrencen.

SpændendeWink
En konkurrence for nedgængere.
Den havde jeg ikke set kommeDead

Det ikke en konkurrence for nedgængere - læs nu reglerne inden du udtaler dig,,, det er en konkurrence, hvor ørrederne skal have en konditionsfaktor på minimum 1, så det er altså fuldstændig ligegyldigt, hvor i sin livscyklus, at de indvejede ørreder befinder sig.
Jeg er klar over den magiske grænse på Fulton-skalaen men det ændre ikke ved det faktum at det er en nedgænger.


Du har da fuldstændig ret i at det er tydeligt en nedgænger. Det gør jo ikke fiskerens handling forkert. Så du må ind i din forening og gøre mgældende at Fulton Formelen skal laves om.
God vind.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:30
Citat: itnisse

Citat: J Rosgaard


Citat: Steen Kehler


Citat: J Rosgaard


Citat: Steen Kehler



Ja det er helt sikkert bare dig,,, som ikke har sat sig ind i, hvad den pågældne fiskekonkurrence går ud på, samt har sat sig ind i reglerne for konkurrencen.

SpændendeWink
En konkurrence for nedgængere.
Den havde jeg ikke set kommeDead

Det ikke en konkurrence for nedgængere - læs nu reglerne inden du udtaler dig,,, det er en konkurrence, hvor ørrederne skal have en konditionsfaktor på minimum 1, så det er altså fuldstændig ligegyldigt, hvor i sin livscyklus, at de indvejede ørreder befinder sig.
Jeg er klar over den magiske grænse på Fulton-skalaen men det ændre ikke ved det faktum at det er en nedgænger.


Du har da fuldstændig ret i at det er tydeligt en nedgænger. Det gør jo ikke fiskerens handling forkert. Så du må ind i din forening og gøre mgældende at Fulton Formelen skal laves om.
God vind. 

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:31
Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 18:51
Citat: Steen Kehler

Havørreder er generelt ikke god mad, de kan til nød bruges til kattemad, men så er det da vist også det - havørrederne omkring Fyn er for det meste udsætningsfisk, som har til formål netop at blive fanget - det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græset.
 
Bliver der ikke sat fisk ud i åerne på Fyn? siden du skriver sådan noget volapyk
 
Jeg mener da at de fisk som bliver sat ud i et vandløb har fået en adresse på hvor de bor, og gerne vil vende tilbage for at gyde en stor familie til fremtiden.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 19:53
Citat: Fluefisker

Citat: Steen Kehler

Havørreder er generelt ikke god mad, de kan til nød bruges til kattemad, men så er det da vist også det - havørrederne omkring Fyn er for det meste udsætningsfisk, som har til formål netop at blive fanget - det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græset.
 
Bliver der ikke sat fisk ud i åerne på Fyn? siden du skriver sådan noget volapyk
 
Jeg mener da at de fisk som bliver sat ud i et vandløb har fået en adresse på hvor de bor, og gerne vil vende tilbage for at gyde en stor familie til fremtiden.
Hvori består det volapyk, som du beskriver???
Lystfiskerne sætter ørreder ud på Fyn, for at de har en masse fisk at fange og længere er den altså ikke.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:03
Der er jo som sådan IKKE noget galt i at afholde en konkurrence, så længe det ikke foregår i fredningstiden - man ved på forhånd hvilken type fisk man primært vil fange.

Jeg synes dog det er for ringe, at der kommer 20 fisk til indvejning, som må afvises - det er jo over halvdelen.
Man burde kunne finde ud af at veje og måle sin fisk lynhurtigt, og dermed undgå unødvendige aflivninger, af disse "præmiefisk".

Det er jo selvfølgelig ikke ulovligt på nogen måde, det er bare ..... lidt trist..
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:07
Jeg synes bestemt det er meget mere tilladt at tage de nedgængere, end det er at tage store fede gydefisk.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:09
[/QUOTE] Lystfiskerne sætter ørreder ud på Fyn, for at de har en masse fisk at fange og længere er den altså ikke.[/QUOTE]
 
Måske du skulle efterleve dit eget udsagn om, at sætte sig ordentligt ind i tingene ??
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:16
Michael :

Det ene er jo ikke mere tilladt end det andet, da begge dele er fuldt ud lovlige handlinger.
Men man kan have en holdning til, at der er flere fisk som må afvises til en indvejning, end der godkendes.

Vi er såmænd enige om, at en nedgænger trods alt fik en gydning ud af livet, hvilket en hjemtaget opgænger ikke fik.
Dog med det forbehold, at en nedgænger  jo bliver til en opgænger igen, ligesom en opgænger kan have været gydefisk førLOLLOLLOLLOL..

Uha det er svært at hjemtage en lillebitte fisk i disse tiderWink
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:25
Citat: J Rosgaard

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

Thumbs UpThumbs Up
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:26
Vi er vel enige om at alle havørreder er/bliver opgængere og nedgængere på et tidspunkt. Fisken er vel ikke mere eller mindre værd end en blankfisk.?
 
At der afvises så mange fisk ved indvejningen er i mine øjne meget forkert.
Jeg ærger mig over at der bliver forsøgt indvejet så mange fisk der sikkert, tydeligt under faktoren.  
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:51
)
Citat: samsondk

Vi er vel enige om at alle havørreder er/bliver opgængere og nedgængere på et tidspunkt. Fisken er vel ikke mere eller mindre værd end en blankfisk.?
 
At der afvises så mange fisk ved indvejningen er i mine øjne meget forkert.
Jeg ærger mig over at der bliver forsøgt indvejet så mange fisk der sikkert, tydeligt under faktoren.  
 
Lige nøjagtig derfor bør en konkurence ikke ligge på det tidspunkt da mange uerfarne lyskfiskere kan "komme til", i forventning om en præmie, at tage livet af en fisk der så ikke bliver til andet end kattemad.

Tager man livet af en fisk må man som det mindste, sikre sig at den bliver spist(og ikke af en katWink)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 20:53
Citat: J Rosgaard

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
 
- Og min kat samt min nabos kat får tit nogle af de mange ørreder både fede og slanke, som jeg jævnligt fanger - jeg selv kunne ikke drømme om at sætte tænderne i en så kedeligt og smagsløst smagende fisk.


Redigeret af Steen Kehler - 07 Mar 2013 kl. 20:57
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:00
Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
Tager man livet af en fisk bør den spises. En nedgænger er ikke en god spisefisk.

Skal vi tage den med staveplade?Wink
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:02
Citat: DNA7

[/QU
Lystfiskerne sætter ørreder ud på Fyn, for at de har en masse fisk at fange og længere er den altså ikke.[/QUOTE]
 
Måske du skulle efterleve dit eget udsagn om, at sætte sig ordentligt ind i tingene ??
[/QUOTE] Så du mener altså, at det er forkert, at lystfiskerne sætter fisk ud for at have nogle flere at fiske efter??? kan du ikke lige forklare din påstand, for den passer da ikke med virkeligheden.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:08
DeadDeadDead
Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard

Jej er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
 
- Og min kat samt min nabos kat får tit nogle af de mange ørreder både fede og slanke, som jeg jævnligt fanger - jeg selv kunne ikke drømme om at sætte tænderne i en så kedeligt og smagsløst smagende fisk.
At du offentlig udtaler at du hjemtager fisk for at de ender som kattefoder, i stedet for genudsætning, får mig til at DeadDeadDead
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:08
Citat: J Rosgaard

Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
Tager man livet af en fisk bør den spises. En nedgænger er ikke en god spisefisk.

Skal vi tage den med staveplade?Wink
Nedgænger eller blankfisk gør ingen forskel spisemæssigt, da havørreder generelt ikke kan betegnes, som værende god spisefisk - min kat er iøvrigt ligeglad med, om fisken er fed eller slank, men sådan ernæringsmæssigt, der er den slanke udgave jo sundest for den i længden.
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:09
Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
 
- Og min kat samt min nabos kat får tit nogle af de mange ørreder både fede og slanke, som jeg jævnligt fanger - jeg selv kunne ikke drømme om at sætte tænderne i en så kedeligt og smagsløst smagende fisk.
 
Mener du Steen, at du ikke spiser nogle af de havørreder du fanger. Og at du bare fodrer katte med dem?
Hvis ja, så forstår jeg da slet ikke du afliver dem i stedet for at genudsætte dem.! Jeg er rystet!
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:24
Hej Jesper, 
Syntes din tålmodighed er prisværdig. Og samtidig rart at ingen gider bruge tid på de evige forsøg på provokation. 
Smag og behag er forskellig. Efterhånden har jeg forstået at nogen her på forum ikke kan lide ørreder og sådan er vi alle da heldigvis forskellige:-)
Jeg selv er til stadighed fascineret af de kære plettede skabninger,  en nedgænger er trætte mænd og koner der har forsøgt (mod mange odds) at bidrage til næste generation som jeg også syntes bør genudsættes.
-ligesom jeg da aldrig kunne drømme om at slå en stor flot gedde fra en å ihjel (uanset mange anser dem for ørred tyve) med mindre det er for at spise den
mvh
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:31


Citat: HDCSmeden

Hej Jesper, 
Syntes din tålmodighed er prisværdig. Og samtidig rart at ingen gider bruge tid på de evige forsøg på provokation. 
Smag og behag er forskellig. Efterhånden har jeg forstået at nogen her på forum ikke kan lide ørreder og sådan er vi alle da heldigvis forskellige:-)
Jeg selv er til stadighed fascineret af de kære plettede skabninger,  en nedgænger er trætte mænd og koner der har forsøgt (mod mange odds) at bidrage til næste generation som jeg også syntes bør genudsættes.
-ligesom jeg da aldrig kunne drømme om at slå en stor flot gedde fra en å ihjel (uanset mange anser dem for ørred tyve) med mindre det er for at spise den
mvh
THej Henrik,

Takker og bukkerWink

Og går i sengSleepy

Håber at livet er godt der hvor du svinger stagenTongue
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:42
jo tak og forhåbentligt også for dig :-)
-det kunne være hyggeligt at finde ud af at rende på hinanden igen derude hvor der er blanke :-) 
-som jeg syntes smager helt fantastisk - og er fantastisk smukke at se svømme væk igem mår man har fanget den fisk man vil bruge :-)
-og ja, mine katte elsker ørreder, men de må altså nøjes med hoved, finner og dele af indvolde
mvh
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:45
Citat: J Rosgaard

DeadDeadDead
Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard

Jej er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
 
- Og min kat samt min nabos kat får tit nogle af de mange ørreder både fede og slanke, som jeg jævnligt fanger - jeg selv kunne ikke drømme om at sætte tænderne i en så kedeligt og smagsløst smagende fisk.
At du offentlig udtaler at du hjemtager fisk for at de ender som kattefoder, i stedet for genudsætning, får mig til at DeadDeadDead
At du offentligt udtaler, at du spiser blanke ørreder får mig til at DeadDeadDead - føj fo den lede!!!!
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:55
Citat: samsondk

Citat: Steen Kehler

Citat: J Rosgaard

Jeg er slet ikke ude efter den glade fanger men dem der laver en konkurrence på et tidspunkt hvor chancen for en rigtig fisk er minimal.
Lav dog konkurrencen om til en vinterkyst konkurrence så de trætte og udlegede fisk kan komme til hægterne.

En rigtig fisk!!!, Hm!, altså når det gælder konkurrencer, så er alle fisk der overholder reglerne jo rigtige fisk og de sportsfiskere som deltager i en konkurrence er jo af den samme overbevisning, at alle fisk der kan indvejes, er rigtige fisk - men du mener, at det kun skulle være fede blankfisk, som måtte indvejes,,, men en blank fed ørred med en høj konditionsfaktor burde da sådan bestandsmæssigt vel netop være en fisk, som burde genudsættes, da den vel netop har nogle gener, som man gerne så blandt de fisk, som kommer til gydebankerne på et tidspunkt, så en konkurrence 
efter fede blanke ørreder er da helt forkert.
 
- Og min kat samt min nabos kat får tit nogle af de mange ørreder både fede og slanke, som jeg jævnligt fanger - jeg selv kunne ikke drømme om at sætte tænderne i en så kedeligt og smagsløst smagende fisk.
 
Mener du Steen, at du ikke spiser nogle af de havørreder du fanger. Og at du bare fodrer katte med dem?
Hvis ja, så forstår jeg da slet ikke du afliver dem i stedet for at genudsætte dem.! Jeg er rystet!
Jeg foretrækker velsmagende fisk og ikke kedelige ørreder, så selvfølgelig fodre jeg min kat med ørreder, da den godt kan lide smagen. Og jeg forstår slet ikke, at andre afliver ørreder for at spise dem selv istedet for at genudsætte dem, når man kan få så mange andre fisk, som smager meget bedre.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 21:59
Citat: Steen Kehler

Citat: Fluefisker

Citat: Steen Kehler

Havørreder er generelt ikke god mad, de kan til nød bruges til kattemad, men så er det da vist også det - havørrederne omkring Fyn er for det meste udsætningsfisk, som har til formål netop at blive fanget - det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græset.
 
Bliver der ikke sat fisk ud i åerne på Fyn? siden du skriver sådan noget volapyk
 
Jeg mener da at de fisk som bliver sat ud i et vandløb har fået en adresse på hvor de bor, og gerne vil vende tilbage for at gyde en stor familie til fremtiden.
Hvori består det volapyk, som du beskriver???
Lystfiskerne sætter ørreder ud på Fyn, for at de har en masse fisk at fange og længere er den altså ikke.
 
 Dit nedladende udtryk "KATTEMAD"
 
Kan du ikke svare på mit spørgsmål i stedet for. Bliver der ikke udsat fisk i vandløb på Fyn? og vil de udsatte fisk ikke vende tilbage til det vandløb?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:01
Citat: Fluefisker

Citat: Steen Kehler

Citat: Fluefisker

Citat: Steen Kehler

Havørreder er generelt ikke god mad, de kan til nød bruges til kattemad, men så er det da vist også det - havørrederne omkring Fyn er for det meste udsætningsfisk, som har til formål netop at blive fanget - det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græset.
 
Bliver der ikke sat fisk ud i åerne på Fyn? siden du skriver sådan noget volapyk
 
Jeg mener da at de fisk som bliver sat ud i et vandløb har fået en adresse på hvor de bor, og gerne vil vende tilbage for at gyde en stor familie til fremtiden.
Hvori består det volapyk, som du beskriver???
Lystfiskerne sætter ørreder ud på Fyn, for at de har en masse fisk at fange og længere er den altså ikke.
 
 Dit nedladende udtryk "KATTEMAD"
 
Kan du ikke svare på mit spørgsmål i stedet for. Bliver der ikke udsat fisk i vandløb på Fyn? og vil de udsatte fisk ikke vende tilbage til det vandløb?
At noget er nedladende, det gør det ikke til volapyk - herudover, så er Kattemad ikke nedladende men blot fakta, hvis jeg skulle være nedladende, så ville jeg have skrevet fluefisker-mad.
Nu er det jo ligegyldigt, hvor fiskene udsættes - det jeg udtaler mig om, det er; hvorfor lystfiskerne udsætter fisk.

Redigeret af Steen Kehler - 07 Mar 2013 kl. 22:03
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:02
Hej Steen,
Vil du ikke dele med os andre hvilke fisk du syntes smager godt (jeg syntes personligt ikke der er noget der smager bedre eller dårlige, skalle og brasen undtaget, end andre) - hver smag sin charme! -men min kone siger også jeg er mentalt i familie med mine labrador hunde :-) 
mvh
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:06
Hmmm..
 
Mon ikke en opgænger har væsentligt større chance for at formere sig end en nedgænger, der først skal ud og lege slalom mellem garn og ruser, større rovfisk, blink, spinnefiskere, fluefiskere,  samt tid der indebærer død via sygdom og alder?.
 
Jeg er godt klar over, at tingene kører i ring, og uanset hvor man griber ind, vil det gå ud over resten i rækken og fortsætte fremover. Fanger man så kun nedgængerne, vil der være endnu færre, der kommer retur i fed tilstand.
 
Derfor må den nuværende løsning vel "desværre" være den bedste (udover at stoppe konkurrencer). Lidt af hvert - og held og lykke på rejsen for de der undslipper!
 
P/S og jeg kan nu godt lide havørreder, men jeg tilbereder dem nu også, før jeg sætter tænderne i dem - i forhold til f.eks. katte Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:09
Citat: HDCSmeden

Hej Steen,
Vil du ikke dele med os andre hvilke fisk du syntes smager godt (jeg syntes personligt ikke der er noget der smager bedre eller dårlige, skalle og brasen undtaget, end andre) - hver smag sin charme! -men min kone siger også jeg er mentalt i familie med mine labrador hunde :-) 
mvh
God og velsmagende fisk kunne f.eks. være; kuller, havkat, havtaske, rødspætte, havbars og torsk,,,
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:11
Hej Kim,
Detnkan nu også anbefales som sashimi eller sushi og som råmarineret! :-)
mvh
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:15
Hej Steen,
Enig!- hvilling, fjæsing, ålekvabber og ikke mindst aborre er i mine øjne underkendte og måske glemte? meget velsmagende fisk også!
mvh
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 22:23

Steen Kehler Siger i et indlæg

 

Kl. 18.06

det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græsset.

Det kan jeg ikke forstå at du har noget imod, der burde da være plads til at man skal kunne snuppe en sådan med hjem i gryde, det er jo en vildfisk, så den må da smage godt ud fra din udtalelse.

Kl. 21.55

Jeg foretrækker velsmagende fisk og ikke kedelige ørreder, så selvfølgelig fodre jeg min kat med ørreder, da den godt kan lide smagen. Og jeg forstår slet ikke, at andre afliver ørreder for at spise dem selv i stedet for at genudsætte dem, når man kan få så mange andre fisk, som smager meget bedre.

Forklar dig venligst, dette virker lidt dobbelt moralsk i mine øre. Og hvorfor F… fisker du egentlig, du bude skamme dig, når du kommer med så voldsom udmelding som du gør i denne tråd.

Når man læser div. indlæg her på siden, hvor du har deltaget, så er du nærmest kun ude på en ting nemlig at gøre dig til konge over alle herinde.

Syntes helt ærligt at du ikke gør plads til at andre kan have en anden mening end den du går rundt med inde i dit hoved.

Skam dig.

 



Redigeret af Fluefisker - 07 Mar 2013 kl. 22:28
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 23:00
det er vel ikke så meget værre end andre herinde. jeg nægter at tro på at seriøse lystfiskere ønsker at der er færre fisk at fange. bliver sgu mere harm over at se trollingbåde proppet med døde blankfisk. en enkelt bette konkurrence tror jeg er sundt for interressen omkring sporten som bør munde ud i mere opmærksomhed omkring vandpleje generelt set. 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 23:09
Citat: Fluefisker

Steen Kehler Siger i et indlæg

 

Kl. 18.06

det er som sådan altså meget mere synd at se en gammel langsomt voksende vildfisk fra Lapland ligge i græsset.

Det kan jeg ikke forstå at du har noget imod, der burde da være plads til at man skal kunne snuppe en sådan med hjem i gryde, det er jo en vildfisk, så den må da smage godt ud fra din udtalelse.

Kl. 21.55

Jeg foretrækker velsmagende fisk og ikke kedelige ørreder, så selvfølgelig fodre jeg min kat med ørreder, da den godt kan lide smagen. Og jeg forstår slet ikke, at andre afliver ørreder for at spise dem selv i stedet for at genudsætte dem, når man kan få så mange andre fisk, som smager meget bedre.

Forklar dig venligst, dette virker lidt dobbelt moralsk i mine øre. Og hvorfor F… fisker du egentlig, du bude skamme dig, når du kommer med så voldsom udmelding som du gør i denne tråd. Hvad er det, som du mener er dobbeltmoralsk???

Når man læser div. indlæg her på siden, hvor du har deltaget, så er du nærmest kun ude på en ting nemlig at gøre dig til konge over alle herinde.

Syntes helt ærligt at du ikke gør plads til at andre kan have en anden mening end den du går rundt med inde i dit hoved.

Skam dig.

 

Skam dig...
Nu er det jo netop Trådstarteren, som gør sig til Konge/talsmand for at have den rigtige mening, hvor jeg så giver ham svar på tiltale ved at bruge den samme form for "patent på sandheden", som han lægger til grund for sine ytringer... Underligt, at du ikke siger; skam dig til ham???
 
 


Redigeret af Steen Kehler - 07 Mar 2013 kl. 23:10
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 23:34
Helt ærligt,jeg vil hellere spise en fladWink
knæk og bræk derudeThumbs Up
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2013 kl. 23:52
Sku en sjov mani vi har her i dk.....
Det eneste rigtige ersku da om noget at jage og hjemtage udlegede sultne fisk !!!!!
 
Der er sku da ikke noget biologisk korrekt i at fange en opgænger og tage den ud af yngle sæsonen !!!!!
 
Spænd hjÆlmen, fang nogle fisk og lad lomme filosofien ligge i skuffen
 
knæk og bræk :-)
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2013 kl. 05:02
Citat: nielsesmarch

det er vel ikke så meget værre end andre herinde. jeg nægter at tro på at seriøse lystfiskere ønsker at der er færre fisk at fange. bliver sgu mere harm over at se trollingbåde proppet med døde blankfisk. en enkelt bette konkurrence tror jeg er sundt for interressen omkring sporten som bør munde ud i mere opmærksomhed omkring vandpleje generelt set. 
 
Thumbs Up   Clap
TC
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2013 kl. 07:52
- Og min kat samt min nabos kat får tit nogle af de mange ørreder både fede og slanke, som jeg jævnligt fanger - jeg selv kunne ikke drømme om at sætte tænderne i en så kedeligt og smagsløst smagende fisk. Skriver Hr. Steen Kehler.
 
Ja, Hr. Steen Kehlers humor kan bedst sammenlignes med en P. Bøde.


Ja
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2013 kl. 10:22
Hej Jesper
 
Jeg kan kun bifalde din harme over reglerne i en sådan konkurence ! En havørred på 73cm vejer i min verden 5kg+ , men så snart der kommer penge og premier ind i sagen så er der andre interesser som træder i kraft ...desværre... Når dette så er skrevet så vil jeg på ingen måde hænge fangeren ud fordi reglerne er overholdt, men efter min mening skulle fisken have været diskvalificeret, og en mindre blankfisk have vundet i stedet ....
/Søder
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum