Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mount til gopro

 Besvar Besvar
Forfatter
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mount til gopro
    Sendt: 09 Mar 2013 kl. 09:22
Hejsa jeg er ved at købe et go Pro kamera, men hvilket Mount bruger i når i fisker? Sidder det på brystet eller hovedet, synes det vil sidde lidt i vejen på brystet men jeg ved det ikke...
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2013 kl. 09:39
Jeg har også en gopro 3 black og har valgt at bruge chest mount, udelukkende på af jeg har hat på når jeg fisker. Prøvede head mount men det føltes forkert.
Til top
martin-thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mart0

Tilmeldt:: 13 Okt 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mart0 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2013 kl. 09:56
Chest mount er mere stabilt end headmont.
og giver roligere film optagelse.
 
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2013 kl. 18:18

Hej

 

Jeg har fisket med GoPro gennem  flere sæsoner.

Jeg har brugt både hoved og bryst montering og ser følgende fordele ved monteringen:

 

Hovedmontering:

Der filmer du altid det du ser, der filmes fra et højt punkt, derved får du mere overblik ud over vandet – hvor det vigtige nu engang sker. Ulempen er, at kameraet flytter sig med hovedet, f.eks. når du går… ja, så kikker du altså ned, derved kan det give urolige billeder.

 

Bryst montering:

Stabil montage, men giver ofte andre ting foran kameraet – hænder, stænger og hjul. og hvem vil se en Laksefight med et håndtag og et hjul lige op i linsen?

 

Min konklusion er helt klart: Hoved montage er bedst, det giver de suverænt bedste film – og med lidt omtanke, er det slet ikke så vanskeligt at holdet hovedet i ro.

 

Et helt andet alternativ, er at placere kameraet midt mellem bryst og hoved: På skulderen, en af mine venner gør dette - det giver meget fine film. Du skal selv fabrikere en holder til dette.

 

Men det mest vigtige er at købe så mange batterier og SD kort, at kameraet kan køre HELE tiden – det har ingen mening at gå rundt med et super kamera som ikke er tændt….

Når fighten med drømmefisken er godt i gang skal det så tændes – men da er det vigtigste allerede forbi… Der opstår i øvrigt igennem en fiskedag rigtig mange små situationer: En fisk der springer, en sæl der kommer forbi, en elg der passerer elven, du glider på en sten og falder i elven, o.s.v.

Alt det skal da også med på filmen!
 
Søren

 
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2013 kl. 23:14
Hejsa.

Prøv at se denne side på FB som er en side for folk med interesse for action camera, der er rigtig meget godt film materiale og god hjælp at hente.

Håber det kan hjælpe dig lidt ;-)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 07:59
Prøv at se dette klip http://www.youtube.com/watch?v=gPsrBjl17IA Der kan du se hvordan det ser ud, når der bliver filmet fra hoved og bryst. Hver montering har sine fordele og ulemper.
Man kan godt få fornuftige optagelser når det sidder på hoved, men det kræver at man tænker over det når man går og fisker.

Gruppen på facebook, hedder Lystfisker og Video. Den burde komme frem hvis du søger efter den.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 10:32
Citat: Jomme

Hejsa.

Prøv at se denne side på FB som er en side for folk med interesse for action camera, der er rigtig meget godt film materiale og god hjælp at hente.

Håber det kan hjælpe dig lidt ;-)
Der er lige et; https://   for meget i dit link.
 
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 12:18
Fedt tak for alle svarene.. Har købt en bryst sele og så har jeg lavet et Mount til min simms cap så må vi se hvad der fungere bedst;)

Knæk og bræk alle sammen
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 14:05
Låne lige din tråd Michael hvis det er ok :)

Er nemlig selv igang med at købe et go pro kamera, men vil lige hører om der er nogle som kender et sted, hvor man kan købe det billigt, evt på tilbud? :)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 14:15
Martin nu er der jævnt mange modeller ? Hvilket har du i tankerne ?
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 14:35
Har tænkt mig at købe go pro hero 3 silver edition :)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 14:37
Appleshop på nettet sælger dem 300-400 kr billigere end mange andre på markedet. Har dog ikke lige tid nu til at finde dig et link.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 15:56
I min verden er der to valg gopro hd hero 2 og hd hero 3 Black edition alt andet er dumt efter min mening :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 16:24
Enig, med mindre man går efter et mindre kamera, eller vil undgå at skulle købe ekstra udstyr hvis man vil filme under vand. Der er et alm. go pro med en rund "rude" at filme ud igennem, alligevel pænt dårlig.
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:03
Jeg havde stortset kun tænkt mig at filme med kameraet monteret ved brystet, vil et Silver Edition ikke kunne klare det ude problemer?
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:07
Jo jo... men du vil ikke kunne se forskel på det og optagelserne fra et go pro hero 2. Men du kan se det på den pris du skal give for kameraet
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:21
Søgte på google efter et go pro hero 2 og der lå pris klassen ved de 2500kr, og kan se at et silver edition koster 2700kr, ikke meget man spare :)
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:38
Eller man kan vælge at handle et Hero3 Silver Edition i England til 1571,- + forsendelseWink
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:42
Hej Allan, har du evt et link? :)
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:43
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:45
Jeg har et Black edition overvejede også silver men man for så meget mere i Black edition for de sidste penge men okay i sidste ende afhænger det jo af hvor meget man vil smide efter det, jeg har ikke et sekund fortrudt jeg gav det mere og fik Black edition. Lige meget hvad så er det så fedt med undervandsfilm i full hd :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:48
Citat: Steffan

I min verden er der to valg gopro hd hero 2 og hd hero 3 Black edition alt andet er dumt efter min mening :-)
Hej
 

Det er jeg bestemt ikke enig i.

For "en almindelig lystfisker der vil filme" er valget mellem et GoPro 2 eller den nye Hero 3 Silver edition. De to er i praksis ens omkring billedkvalitet.

Skulle jeg starte i dag, ville jeg vælge 3 Silver på grund af størrelsen.

 

Den sorte Hero 3, kan meget, meget mere – og vil helt sikkert vil kunne tilfredsstille fotografen, der vil på en lille fisketur, men som til "lystfiskeren der optager lidt video" ikke vil tilføre anden værdi end ”pranger effekt”

Brug i stedet de sidste kroner på ekstra batterier og SD kort. Så kameraet kan køre på hele fisketuren.

 

Søren

Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:50
Hvis man arbejder meget med video-programmer, så kan jeg se en lille fordel i et black edition frem for et silver. Udover dette ser jeg ingen fordel.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 17:56
Nu gider jeg ikke nævne hele listen af de små fordele du snakker om for der er mange!
Dem kan interessede selv se på gopro.com
Ekstra sd kort og batteri skal du sku ha lige meget hvad du vælger :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:06
Citat: ATH.

Jeps. http://www.ebay.co.uk/itm/GoPro-Hero-3-Silver-HD-Extreme-Portable-Video-Camera-Go-Pro-Hero3-from-UK-Stock-/251235915624?pt=UK_AudioTVElectronics_Video_Camcorders&hash=item3a7ed3d768


Tak for linket Allan Smile

Utroligt at der kan være sådan en stor prisforskel på ebay. Man kan få et Black Edition for 2700kr, samme pris som på et silver edition herhjemme Shocked
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:13
Citat: Steffan

Nu gider jeg ikke nævne hele listen af de små fordele du snakker om for der er mange!
Dem kan interessede selv se på gopro.com
Ekstra sd kort og batteri skal du sku ha lige meget hvad du vælger :-)
 
Så skal jeg gerne nævne dem for dig.:
 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:30
Det var en lille spec liste du fandt der:)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:30
Vi må ikke håbe det går i stykker hvis du køber over eBay :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Martin Bertelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MBertelsen Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBertelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:35
Nej det er så det værste ved det Steffan, har rodet rundt på google, og fandt frem til at der var mange som har haft problemer med at kameraet ikke virkede, da de modtog det med posten Ermm
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:41
Jeg fik min Black edition til 3000 kr. I en random FOTO butik i Århus på gågaden, sagde det bare som det var, ville han sælge et eller ej for ellers ville jeg bestille det over nettet.. De er sultne efter at få lavet et salg
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:45
Citat: ATH.

Eller man kan vælge at handle et Hero3 Silver Edition i England til 1571,- + forsendelseWink
 
Engelske pund er vist steget lidt, siden du tjekkede denLOL 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 18:56
Min fejl... Den blev vidst regnet ud i Euro LOL Så siger vi 1798 kr. Men stadig billigt Wink
 
 
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 19:03
Citat: Steffan

Vi må ikke håbe det går i stykker hvis du køber over eBay :)
 
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på regler i England. Men lur mig om der ikke er garanti på på kameraet alligevel Wink  At man så skal sende det til England hvis uheldet er ude, ja det ville ikke forhindre mig i at handle der igen.(der er stadig mange penge at spare)
 
Mit HERO2 købte jeg over Ebay i England, og havde det 3 dage efter. Så på det område er der ingen problemer.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2013 kl. 19:28
Hvis man vil købe det udenlands skal man da bare gøre det, jeg turde bare ikke gøre det, så vil jeg hellere ned i en butik og stå med det pakke det ud og gå det efter :)

Plus man spare alt det bøvl der er ved fragt og retur og så blir det væk i posten haha go fornøjelse :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down