Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Navn på flue

 Besvar Besvar
Forfatter
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Navn på flue
    Sendt: 21 Mar 2013 kl. 23:37
Er der nogen som kender navnet på flue nummer 10 i linket og evt. hvor man kan købe den:
http://stenn8.wix.com/my-tubeflies-#!untitled/component_9350
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2013 kl. 23:56
har du overvejet at spørge hr Thams ?
 
trods alt manden bag den :)
 
hilsen Thomas
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 06:15
Hej Steen ...
Fluen har ikke fået navn og nej den kan ikke købes ... Kunne den købes havde det jo været reklame ... :)
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 09:51
Ja, navn på flue! bindeopskrifter!, ja jeg har op gennem tiden efterlyst fakta, som disse, når man i offentlig rum, bringer billeder af meget flot fotograferede fluer.

Jeg har aldrig forstået, at man ikke vil dele det hele, altså navn og opskrift. Et er at fluen ikke har et navn, men der må jo have været en opskrift til fluen, da den blev bundet

Jeg har også den opfattelse, at mange af fluerne i dag, fører til en eller anden hjemmeside, et eller andet produkt, og det kunne også være ok, men jeg har lidt svært ved at forstå, at man ikke vil stå ved, at man bruget et bestemt firmas varer, til at lave sine ting med.

Jeg har været i faget, så mange år, at jeg har respekt for janteloven, når det gælder vores hobby, men jeg har også den opfattelse, at netop fluernes opskrifter, og evt. navne, dem forpligter man sig til at oplyse, ellers bliver det rene gætte konkurancer, med alle de materialer, der er på markedet i dag.

Det er ikke muligt, at afkode fluernes materiale sammensætning ud fra et foto, og jeg synes, man sætter de unge og mindre rutinerede fluebindere skakmat, når man ikke oplyser opskrifterne.

Jeg har i snart 40 år formidlet læsestof til alverdens blade og magasiner, og jeg har altid mønster og billeder med, så kan man mene, hvad man vil om billedernes kvalitet, jeg er ikke professonel fotograf, men jeg er professonel underviser ud i fluebinding, og her mener jeg absolut¨, at især vores unge bindere fortjener, at der er de oplysninger, man skal bruge.

Jeg har mange gange, op gennem årene, forsøgt at få toppen af den nordisk fluebinder skare til at få sat skrift på deres, i øvrigt meget flotte fluer, men op mod 50% af dem, enten ikke vil, af komercielle grunde, eller generelt ikke gider det der skriveriet, ærgerlig, der ligger så meget info, som ikke kan bruges til praktisk fluebinding.

Jeg roder, hver dag med nye ting omkring fluer og fluebinding, og har gjort det det meste af mit liv, og jeg fik tidligt, fra fluebindingens danske kyrofæer, en sang om, at få tingene på skrift, gerne med tegning eller foto, det sker også i dag, om ikke daglig med fotoapparatet, men det er tæt på!

Mvh
P.K.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 09:59
Pyha ... 
Intet af min fluebinding er hemmeligt  og jeg står ved hvilke produkter jeg bruger osv osv  .. 
Men jeg har vitterlig ikke tid til og lave beskrivelser og produktbeskrivelser af alle fluer jeg laver ..... 
Jeg binder hver dag , 365 dage om året  ...  hvis jeg også skal begynde og skrive alt ned så bliver jeg jo aldrig færdig  ... 
Der er mange der skriver til mig med spørgsmål osv til mine fluer og dem svarer jeg selvfølgelig så godt jeg nu kan på deres spørgsmål  .... 
Alle , tykke, tynde og smalle er velkomne til og skrive til mig med spørgsmål  ... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 10:13
Det er specifikt denne flue, som ser rigtig giftig ud til noget åfiskeri i let grumset vand
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 10:28
Kald du den *Pro Sunny  .... ''

http://pro-tubeflies.blogspot.dk/2012/10/pro-sunny.html

Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 10:29
Citat: SoftboyDK

Kald du den *Pro Sunny  .... ''


Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 10:59
Citat: SoftboyDK


Citat: SoftboyDK

Kald du den *Pro Sunny  .... ''

Okay!, jeg ville nu nok have kaldt den for; "Thams pro Sunrise", da den ligner lidt en velkendt drink... men du kan jo nå at ændre det....

Redigeret af Steen Kehler - 22 Mar 2013 kl. 10:59
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 11:11
Hej Steen.

Det er jo så lige det jeg undre mig over, at undskyldningen er, som du beskriver.

Vi er trods alt flere, der har den samme beskæftigelse, også hel års, og tar tiden til det administrative, nemlig af have en god service, og det tror jeg "kunderne" værdsætter, det er i min verden respekt for kunderne, når det sker.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 22 Mar 2013 kl. 11:12
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 11:27
Nu har jeg ingen "kunder "  .... jeg sælger jo ikke noget  ... 
Men jeg forstår hvad du mener ... og derfor står jeg også altid til rådighed ved evt spørgsmål  ... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 12:20
[/QUOTE] Okay!, jeg ville nu nok have kaldt den for; "Thams pro Sunrise", da den ligner lidt en velkendt drink... men du kan jo nå at ændre det....[/QUOTE]

Den har sågar paraplyen med Embarrassed

Jeg er fristet til at spørge: Hvad er meningen med kinahatten foran? 
Jeg kan se at mange rørfluer har det i disse tider.
Jeg mener; Jeg ved godt hvorfor de laves og, især, hvorfor de sælges.
Men der må vel være en filosofi bagved?
 
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 12:29
En sonic disc skaber turbulens bag fluen, selv om der skulle være hård strøm som kunne få materialerne til at kolapse. Hullerne i disken hjælper også til med at lette arbejdet med at trække fluen fri af vandet. 
Hullerne skulle også lave en form for "lydbølger" 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 13:22
Citat: SoftboyDK

En sonic disc skaber turbulens bag fluen, selv om der skulle være hård strøm som kunne få materialerne til at kolapse. Hullerne i disken hjælper også til med at lette arbejdet med at trække fluen fri af vandet. 
Hullerne skulle også lave en form for "lydbølger" 

Tak for forklaringen. Det lyder som om at det kommer fra Amerika...
Umiddelbart ville jeg tro at en flue med så meget kalvehale (ligner det) vil fise
afsted i overfladen, med mindre man binder den på blyrør, forstås.
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 14:14
Det er ikke kalvehale  ... 
Det er marblefox og det flyder ikke  ... 
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 15:24
Hej Steen.

Er du med på, hvad jeg mener med gættekonkurance, når talen er på flue uden bindeopskrifter?

Peters spørgen indtil materialer fra fluebilleder oplever jeg rigtig mange gange, og jeg må desværre skuffe spørgeren tit, jeg kan heller ikke gennemskue, at det er Marble Fox, og for uden forstående, hvad er Marble fox?

Ja, i fluebinderens verden er der mange ubesvaret spørgsmål, men vi har da Google, og her er så en forklaring:

.http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_daDK407DK398&q=marble+fox

Mvh
P.K

Redigeret af PK - 22 Mar 2013 kl. 15:27
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2013 kl. 15:31
Alle fluer på FLUEBASEN uden bindebeskrivelse bør fjernes og man skal ikke kunne oprette uden (min mening)

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum