Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hårhackler til tørfluer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hårhackler til tørfluer.
    Sendt: 22 Mar 2013 kl. 16:40
Jeg er pt. ved at sumere min bestand af personlige tørfluer op, og det sker vel hver 10 år, men så plejer der også at blive bundet en ordentlig dynefuld.

Jeg har i ret så mange år twistet en del af mine tørfluers hackler, og mestre i dag teknikken, men jeg kunne godt ønske mig, at høre om andres erfaringer.

Jeg bruger selvfølgelig CDC + alverdens forskellige hjorte hår, men er der andre ting, som er brugbart, at blande i hacklet?

Jeg erindrer en meget dygtig svensk fluefisker, jeg mødte på camping pladsen ved Ertebølle. Han var tørfluefisker om en hals, og vi fiskede med tørfluer efter Steelheads, i det himmerlandske åer, men det, som jeg lige måtte tage til mig, var at hans hackler, var lavet af menneske hår, hans kone havde en stor damefrisør salon, så han havde adgang til masser, af hackel materiale.
Hans fluer var ualmindelig velbundet, og flød, som en prop, men han ville ikke ud med, hvad han imprægnerede fluerne med. Jeg havde dog en mistanke om, at det var det samme stof, som en bæver holder pelsen vandtæt med

Er der nogle, der vil dele erfaringer med materialer til moderne twistede hackler, på tørfluer.

Jeg skal bare have lidt inspiration, især omkring maj fluer.

På forhånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum