Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye skydehoveder til Sage TCR "6

 Besvar Besvar
Forfatter
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye skydehoveder til Sage TCR "6
    Sendt: 24 Mar 2013 kl. 08:13
Jeg har brug for lidt indput mht. skydehoveder til den (forhåbentlig) kommende kyst særson. 
Er der mon nogle der norstalgisk stadig bruger Sage tcrén og hvilke skydehoveder bruger i og hvorfor netop de? 

Jeg kan personlig godt lide at skydehovedet går liiige under vandet.. sig frem! 

Vh. Sune Reher Smile
Til top
Jørgen Sarup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sappe

Tilmeldt:: 03 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sappe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 10:23
Hej Sune

Om jeg er nostalgisk ved jeg ikke, - men bestemt en glad bruger af TCR 691 Smile 
Det skydehoved jeg benytter er 10,4 meter og vejer 16 gram. Som skydeline bruger jeg Rio slick shooter. Du vil sikkert få flere forskellige svar på længden / vægten af skydehovedet, da personlige præferencer spiller ind. Jeg vil lige tilføje at jeg kun benytter flydende skydehoved, men ville også kigge efter 16 gram hvis jeg skulle have et intermediate skydehoved.

//Jørgen
Til top
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 10:26
Tak for det Jørgen, jeg gik selv og rodede lidt rundt med tanker om 14-16 g. jeg vil prøve og se om ikke der er en forhandler der har lidt at vælge i mellem på et hjul og så kaste lidt med dem. 
vh sune 
Til top
Orla Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
osso

Tilmeldt:: 11 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér osso Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 10:32
Sage intermidiate skydehove kan være et bud det liger fint lige under overfladen selv ved langsom indtag.
Mvh. Orla
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 14:02
Det er ikke lang tid siden min tcr fik ny ejer og indtil da, var det en altid en fornøjelse at tage fuldblodshesten med til kysten, hvor den kunne sparke et 14,5 gr. Rio inter. skydehoved langt ud i horisonten.
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 14:03
Så findes der kun ét i mine øjne.. Lawson Neutral 16g. http://www.stefs-lystfiskergrej.dk/Shop/info.htm?catid=309&articleid=Lawson_Neutral_skydehoved_
 
Det er hoover, og går ca. 10 cm. under overfladen.. Bruger det pt. på en sage One, men min makker bruger det på sin TCR..
Til top
sune reher Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
reher

Tilmeldt:: 29 Dec 2009
Geografisk: øst jylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér reher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2013 kl. 14:15
samsondk. det lydder lovende, har faktisk en fiske makker der også nævnte den line.. er den lavet med loops i enderne eller skal man selv i gang. ? 

Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 11:48
Det er uden loops på enderne.. men det er super nemt at lave. Det er lavet så du også nemt kan afkorte det lidt. Jeg fisker med Sage One #6 med et 16g Lawson Neutral. Det skal i mine øjne afkortes en smule. Men nu er TCR en stang med lidt hurtigere aktion end One.
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 12:57
Jeg bruger med stor fornøjelse SAGE Coastal SH på 14,5 gram i Hover/int udgaven. Det syntes jeg virker rigtigt godt på min TCR 691.
 
Derudover har jeg brugt RIO Salmonflys int hoved klippet til ca. 14,5 gram - også et rigtigt godt hoved, som dog synker noget hurtigere end SAGE hovedet.
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Apr 2013 kl. 14:39
Citat: Nikolai

Jeg bruger med stor fornøjelse SAGE Coastal SH på 14,5 gram i Hover/int udgaven. Det syntes jeg virker rigtigt godt på min TCR 691.
 
Derudover har jeg brugt RIO Salmonflys int hoved klippet til ca. 14,5 gram - også et rigtigt godt hoved, som dog synker noget hurtigere end SAGE hovedet.
 
Mvh
 
Nikolai
 
Hvor meget synker/hoover den? Jeg er enormt skuffet over Zpey Scaandic Hoover, der synker som en i helvede..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres