Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

New Zealand

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: New Zealand
    Sendt: 26 Mar 2013 kl. 06:55
Hej
 
Er der nogen der har et par tips om fiskeriet på New Zealand? Jeg satser mest på at prøve det berømte fluefiskeri og så måske noget fra kysten efter hajer.
 
Hvor skal jeg mon vælge at fiske? Der synes at være utallige guider og floder at vælge imellem og det virker lidt uoverskueligt.
 
Jesper
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 08:25
NZ er et kæmpe land, hvor skal du feriere?
 
Ellers tag blot kontakt til en lokal guide de er utrolig venligt, og meget ærlige mht. fangst chancer.
 
Skal du afsted nu? De har haft en utrolig lang, og varm sommer dernede, og det plejer ikke at være givtigt for ferskvands fiskeriet.
Til top
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 08:45
Det er først til vores efterår vi skal af sted, jeg får nok størst mulighed på Sydøen. Da vi skal være der i en måned er det præcise sted ikke vigtigt. Jeg leder vel efter det bedste, flotteste og øde sted jeg kan findeSmile
Til top
Michael Thomassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Milo Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Milo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 09:09
ok.
 
Du får nok ikke problemer med at finde et ødested å sydøen - dem er der mange af. :O)
Jeg har kun været lidt ved Buller River på sydøen, en fantastisk smuk gin klar flod med masser af store ørreder. Mig bekendt findes der også fiskeri efter laks på sydøen, mener det er kongelaks men er ikke helt sikker.
 
Har du råd skal du nok satse på lidt "back country" fiskeri, dvs. du skal have en guide, som flyver eller køre dig langt væk fra alfa vej. Du må kunne søge på nettet efter guider, og så skrive til dem i løbet af de næste par mdr. mht. priser, chancer og steder. Det har jeg tidligere brugt i f.eks. USA, og det virker fint, guider plejer at være flinke og ærlige folk.
 
Jeg mødte et par svenske fluefiskere der bare kørte rundt på egen hånd, de havde fået lidt bækørreder på tørflue, men det var ekstremt varmt da jeg var der for en del år siden.
 
K&B
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 09:55
Hej Jesper,
 
Det afhænger jo utroligt meget af tid til rådighed osv.
 
Send mig evt. en PB, så kan vi snakke lidt der eller på telefonen.
 
/Dennis
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2013 kl. 11:54
Hej Jesper.

Jeg har lavet følgende guide til fiskeriet i paradis.
Der er kort med floder, lidt om grej og en rute rundet om både nord og syøen med en masse gode spots. Fluerne du skal bruge finder du på siden under fluebinding.

MVH Daniel D Holm 

www.justonemorecast.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres