Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fortvivlet ny fluefisker

 Besvar Besvar
Forfatter
Ronni Abrahamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RonniA

Tilmeldt:: 31 Mar 2013
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RonniA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fortvivlet ny fluefisker
    Sendt: 31 Mar 2013 kl. 20:45
Hejsa alle sammen her på Lystfisker forum og god påske...

Når hvor skal jeg starte, som overskriften siger er jeg ny fluefisker og noget i vildrede.
Jeg har lige været på et 2 dages kastekursus på fyn og det har været super godt, jeg fik bla. lært lige overhåndskast mm.
Men jeg kunne godt mærke at jeg skulle hurtigt i gang, så jeg ikke glemte de begynder ting som jeg lige har lært på kurset.

Så min kammerat var så flink at han gerne ville låne mig en stang indtil jeg har fået købt min egen, og han kunne låne mig en TFO BVK 9 #6, så jeg skyndte mig ud og købte et Danielsson F3W 4Seven og en RIO OutBound Short Coldwater WF6F line som jeg havde læst om skulle passe godt til BVK og til en nybegynder og så nogen Akron forfang i fluorocarbon 12´3X.

Og jeg har så været nede på stranden i går og i dag og øve mig med det nye gear, men jeg syntes ikke rigtigt jeg kan få noget line ud, som jeg ellers sagtens kunne på kurset. Confused

Jeg får fint linen i luften og laver nogen ok "begynder" blind kast og når jeg så vil have linen derud af sker der ikke så meget den ryger godt afsted men stopper hurtigt igen syntes jeg, jeg målte i dag jeg kunne hive en 4-5 meter ind inden jeg nåede til skydehoved den grønne del på linen ved top øjet. men det er jo heller ikke særlig meget vel? skulle man ikke kunne hive mere ind, inden man skal kaste igen? kan regne ud at skydehoved er 9 m. og + de 4-5 meter er jo kun ca. 14 meter.

Så nu står jeg her og ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme vider som fluefisker, syntes ikke rigtigt jeg ville kunne fiske som det går lige nu. Så jeg håber i garvet fluefiskere kunne komme med nogen råd eller kan se om der skulle være noget galt i sammensætningen af udstyr, især da jeg ingen problemer havde på kurset med at få skudt noget line af sted. Udstyr vi brugte på kurset var (LOOP Incite Stangkit 9 fod kl 6# Med LOOP Xact 5/8 hjull og Evotec 85 flydende flueline)

Har også lige et andet spørgsmål med den RIO line jeg har købt, er det ikke rigtigt at den avokado grønne farve skal være ude af top øjet når man laver sit kast og den hvide del skal være på den anden side af top øjet ned mod hjulet? håber i forstår hvad jeg mener. :)
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 20:51
kan vinden have haft en indflydelse? Jeg mener, en klasse 6 stang (intet galt idet overhovedet) og lidt forkert vind vil nok drille en nybegynder ret meget. Jeg er ikke kystfluefisker så hånden på hjertet så ved jeg ikke om det kan være det men det var lige min første indskydelse ;)
Til top
Rasmus Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus R Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2006
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 21:30
Husk dobbelt trækket når der er bare en smulge vind det giv ekstra meter 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 21:39
Hej Ronni.

Fortvivl ikke, det skal nok komme, vi har alle været der hvor du er nu.
Først og fremmest, dit setup er ganske glimrende, så det er i hvert fald på plads.
Som jeg læser det, så tror jeg at problemet dels ligger i dine stop som måske ikke er markante nok, samt den klassiske begynderfejl med alt for store armbevægelser i frem-og tilbagekastet, altså alt for åbne vinkler så dine linebuer åbner helt op og mister hastigheden.
En rigtig god regel er Kyrpings VASK, som betyder vinkel, acceleration, stop og kadence, prøv at tænke på dette hele tiden når du kaster.
Du har utvivlsom lært det på kurset, men i starten "glemmer" man den let i sine anstrengende bestræbelser på at kaste så langt som overhovedet muligt.
Og ja...selve kasteklumpen på din Outbound skal være uden for topøjet under blindkastene, sådan ca ½-1m.
En rigtig vigtig ting også er dit forfang, som tommelfingerregel siger man 1-1½ stanglængde + spidsen på 70-100 cm, afhængig af fluestørrelsen, jo større fluer jo kortere spids.
Disse ting har stor betydning for hastigheden på over- og underline da forfanget enten virker som en "bremse" hvis det er for langt, og omvendt hvis det er for kort, men alt dette er måske nok lidt for "langhåret" at forvirre dig med lige nu, blot du husker reglen...så skal forståelsen nok komme efterhånden.

Held og lykke med det.

/Jim.
Til top
Ronni Abrahamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RonniA

Tilmeldt:: 31 Mar 2013
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RonniA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 21:40
I går var der lidt vind vil tro 6-7 m/s men i dag var der så fint måske en 2-3 m/s, jeg øver mig også på doppelt træk men er ikke så god i timeningen endnu, så da jeg målte de forskellige kast gave mit doppelt træk desværre ikke nogen forskel.
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 21:54
Hej Ronni
Din kammerat der har lånt dig stangen må kunne hjælpe dig, det er tit svært at se sine egne fejl. Måske den BVK er en kende for hurtig.
 
Jensen
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2013 kl. 23:46
hvis du vadefisker kan en linekurv måske hjælpe lidt. den giver tit lidt mere overskud når man er nybegynder.
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 00:23
Hej Ronni,
Det er rigtigt at "det grønne" skal være uden for topøjet + 1 -2 meter af den hvide! Når du dobbelt trækker hiver du hurtigt em meter "tilbage" inden du slipper.
Det er meget svært at give råd når man ikke har set kastet, men giv ikke op!

træn lidt med dit nye set up på græs og prøv at finde melodien uden at blve "distraheret" af vand :-)
mvh
Til top
Ronni Abrahamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RonniA

Tilmeldt:: 31 Mar 2013
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RonniA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 00:26
Jim skal jeg forstå det sådan at når jeg skal kaste skal jeg have den 9 meter gørnne kasteklump + ca ½-1m af den efterfølgende hvide line ude af topøjet. så ca. 10 meter line ude + forfang selvfølgelig ???


Citat: scott


Og ja...selve kasteklumpen på din Outbound skal være uden for topøjet under blindkastene, sådan ca ½-1m.
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 00:30
ja, det er vigtigt at du har klumpen ude når du begynder dit kast, for det er der du har noget vægt til at få din line til at "flyve". Du kan også kaste med det meste af klumpen ude, men det letteste som begynder er at den er ude, for så får du "ladet" stangen bedre så du får fornemmelsen for den energi der skal forme dine buer når du kaster



Redigeret af moesby - 01 Apr 2013 kl. 00:32
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 01:34
Ronni hvorhenne i landet befinder du dig rent geografisk, vi kan helt sikkert kloge os helt vildt herinde men uden at have set dig kaste er det at skyde med spredehagl. Mit bedste råd er at finde en erfaren rotte og tage en fiske tur med ham/hende. Hvis ikke du kender nogen der kan/vil hjælpe søg da til en af de kendte pladser og se om du ikke kan finde lidt hjælp, mit indtryk af de forskellige fiskere jeg har mødt ved mit hjemme vand er at ca. 90% er flinke og rare som gerne lige giver et godt råd.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 06:35
Hej Ronni
Det er også vigtigt at beholde rytmen også i kastet, altså ikke tænke "nu skal den lige have en på kasketten til sidst" hvis du gør det  stopper hele linen nogle meter uden for topøjet og falder i en klump.
Michael Nielsen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 08:20
Citat: RonniA

Hejsa alle sammen her på Lystfisker forum og god påske...

WinkNår hvor skal jeg starte, som overskriften siger er jeg ny fluefisker og noget i vildrede.
Jeg har lige været på et 2 dages kastekursus på fyn og det har været super godt, jeg fik bla. lært lige overhåndskast mm.

Så nu står jeg her og ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme vider som fluefisker, syntes ikke rigtigt jeg ville kunne fiske som det går lige nu. Så jeg håber i garvet fluefiskere kunne komme med nogen råd eller kan se om der skulle være noget galt i sammensætningen af udstyr, især da jeg ingen problemer havde på kurset med at få skudt noget line af sted. Udstyr vi brugte på kurset var (LOOP Incite Stangkit 9 fod kl 6# Med LOOP Xact 5/8 hjull og Evotec 85 flydende flueline)


Har lige kogt dit indlæg ned til en pointe. Undskyld hvis jeg er for grov, men noget falder mig straks ind....

Du har tilsyneladende haft et fint kursus og du har brugt noget grej som fungerede for dig. Sættet har jeg set til 1200kr. Jeg forstår ikke din strategi, hvor du strikker et andet sæt sammen og ovenikøbet spørger os andre om, ideer til hvorfor det ikke virker. Alle rutinerede fluekastere, kan stort set kaste med hvad som helst. Du har helt konkret selv fundet noget, som du selv ved virker for dig. Hvad kan vi andre så via et forum hjælpe med? Jeg anerkender, at du måske ikke har 1200kr til det sæt du ved virker. Du havde et godt udgangspunkt....nu er du så allerede godt igang med, at betale unødvendige dyre lærepenge. Mit forslag er enkelt. Hold momentum i den gode udvikling, som du selv havde gang i fra starten og opbyg din rutine. Så kommer det hele af sig selv, hvor du selv ved hvad der passer dig fremover, når du ender som grejfreak, som vi andre fjolser. Beklager hvis jeg er for direkte.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2013 kl. 10:42
Citat: RonniA


den ryger godt afsted men stopper hurtigt igen syntes jeg, 

Online-undervisning i fluekast er ikke let. Heller ikke fejlretning. Der er dog en enkelt detalje, der fanger mig. Hvis forfanget slår over for tidligt, dør kastet, præcis som du beskriver. Du kan prøve at forlænge dit forfang og se, om det hjælper.

Problemet kan også ligge i den anden ende af linen, nemlig skydelinen. Hvis du går ud i vandet, ligger linen på vandet. Synker den, er den svær at trække fri, og så sker det samme. Måske er det en kombination. 

Men igen - egentlig er det ikke her på nettet, du skal finde løsningen. Du skal have fat i én, der forstår det her, og som kan se, hvad der sker, når du kaster. 

Johan
Til top
Ronni Abrahamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RonniA

Tilmeldt:: 31 Mar 2013
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RonniA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 20:54
Hej alle sammen ;) 1000 tak for i gad at bruge tid på at hjælpe mig.

Jeg kan self. godt se at det er svært at hjælpe mig når i ikke kan se hvordan jeg kaster mm.

Jeg bor i Greve på sjælland og vil prøve evt. at finde en klub eller noget i nærheden, måske nogen af jer der kender en i nærheden hvor der også er fluefiskere?

Fulgte henriks råd og var ude igen i går 2 timer på græs, og det gik noget bedre. og ja det var noget nemmere at koncentrerer sig på græs og fik også dobbelt trækket til at fungerer meget bedre :)

Nu kunne jeg hive en 8-9 meter ind indtil jeg nåede til klumpen. Men så tænker jeg hvad ville ca. være normalt for en garvet fluefisker med det udstyr jeg har at kunne kaste ud/hive ind?

Lage også mærke til at nogen (måske 1/4 del) at mine kast ligesom lavede en løkke (rund cirkel) på vej i udkastet (lige inden den strakte sig helt ud). Det er vel heller ikke så godt.

Og til jesper kan sagtes forstå din pointe, men havde bare ikke lige den helt store strategi, andet at nu skulle jeg bare hurtigt igang, og man kan jo altid være bagklog, men kan bare ikke bruge det til så meget lige nu... :)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 21:36
Hej Ronni.

Jamen det går da fremad for dig kan jeg se. Thumbs Up

Den "løkke" du beskriver som en halvcirkel lyder helt klart som et for tungt forfang hvis vi som udgangspunkt antager at din teknik er blevet bedre som jeg kan forstå at den er.
Det som der sker med en for tung flue/forfang er at linebuen bliver svær at klemme sammen før du har en betragtelig mængde line uden for topøjet og du virkeligt formår at holde en høj linehastighed, i modsat fald sker der præcis det som du beskriver.
Prøv at korte dit forfang en lille meter ned, og evt en mindre "flue".
Din linebue er simpelthen så stor og åben at den falder til jorden lige meget hvor hårdt du knokler på, simpelthen fordi at linebuen (hjulet) ruller så langsomt at der ikke er energi til at vende forfanget...og dit kast dør ganske enkelt.
Prøv at holde godt øje med din linebue begge veje i blindkastene og tænk på "virkning/årsag", det skal nok komme.

Hvad den normale kastedistance er for en garvet fluefisker vil jeg afstå fra at udtale mig om da den slags altid ender i fnidder herinde, men jeg tør godt sige at du har et godt stykke til gode.

Men det må da også være lidt rart at vide. Big smile

/Jim.
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 21:54
Hej igen,
Godt at høre det går fremad :-)
den rundcirkel du beskriver kunne lyde som om du får bevaget stangen i cirkler i stedet for lige fremnog tilbage i kastet.
forestil dig du ser dig selv "fra oven" - i kastet er det vigtigt at føre stangen i samme plan. Det kan ofte opstå fordi man er for ivrig og bruger lidt for mange kræfter i "afleveringen" - prøv næste gang på græsset at "tvinge" dig selv til at bruge så få kræfter som muligt, fokuser på et punkt lige fremnog forestil dig at kaste mod det, og kast stille og roligt.
-tror du vil blive overrasket over langt du kaster på denne måde.
mvh
Til top
Rasmus Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rasmus R Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2006
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 22:50
Hvis du hiver 8-9 meter ind inden du kommer til hovedet så er det med at komme afsted.
Der bliver fanget fisk. Du har først ca 3 meter stang så 8 meter skydeline, 9 meter hoved og 3 meter forfang. Det er et kast på 23 meter, det kan godt blive længer men det kan fange fisk.
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 22:53
jeg synes du bør henvende dig til din kursus udbyder og bede ham reflektere lidt over dine oplevelser,efter kurset. Ikke at du nødvendigvis skal købe nyt grej. Du bør få een til at se på grejsammensætningen og lade vedkommende kigge på dit kast mens du benytter det.
Når du træner gør du dig selv en bjørnetjeneste ved at træne 2 timer i træk. en halv time bør være det du bruger- herefter er den koncentration der skal til ved at være brugt op , når man er begynder. Træning herefter betyder ofte at du indøver kastefejl, du ikke er opmærksom på.
hjælper det ikke så henvend dig herinde igen og lad os se på tingene. 
Hvis du vil ulejlige dig til Odense på lørdag har jeg et kastekursus i Ækvator sport- der er booket fuldt op men jeg vil gerne give dig en time efter kurset( det vil sige fra 14 )
Hans 
flyfisher@vejstrupmail.dk
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 23:27
Citat: RonniA

Hej alle sammen ;) 1000 tak for i gad at bruge tid på at hjælpe mig.
Jeg kan self. godt se at det er svært at hjælpe mig når i ikke kan se hvordan jeg kaster mm.
Jeg bor i Greve på sjælland og vil prøve evt. at finde en klub eller noget i nærheden, måske nogen af jer der kender en i nærheden hvor der også er fluefiskere?
Fulgte henriks råd og var ude igen <span style="line-height: 1.4;">i går 2 timer på græs, og det gik noget bedre. og ja det var noget nemmere at koncentrerer sig på græs og fik også dobbelt trækket til at fungerer meget bedre :)</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Nu kunne jeg hive en 8-9 meter ind indtil jeg nåede til klumpen. Men så tænker jeg hvad ville ca. være normalt for en garvet fluefisker med det udstyr jeg har at kunne kaste ud/hive ind?</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Lage også mærke til at nogen (måske 1/4 del) at mine kast ligesom lavede en løkke (rund cirkel) på vej i udkastet (lige inden den strakte sig helt ud). Det er vel heller ikke så godt.</span>
<span style="line-height: 1.4;"></span>
<span style="line-height: 1.4;">Og til jesper kan sagtes forstå din pointe, men havde bare ikke lige den helt store </span><span style=": rgb251, 251, 253; line-height: 1.4;">strategi, andet at nu skulle jeg bare hurtigt igang, og man kan jo altid være bagklog, men kan bare ikke bruge det til så meget lige nu... :)</span>


Hej Ronni

Klub: http://www.cfcc.dk/ Hjemmesiden har lidt problemer, så tjek ind på https://www.facebook.com/groups/123474961014916/?fref=ts

Dine 8-9 meter skydeline er ganske fint, og der kan også komme mere afsted når du bliver bedre.

Og du har ret, den der cirkel er ikke godt, den kommer som regel af at vi laver et ryk med stangen istedet for at være jævn i vores bevægelse. Når den kommer helt ude i enden, så er det i starten af kastet at noget går galt.

Mvh
Lasse

Redigeret af LasseK - 02 Apr 2013 kl. 23:57
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Ronni Abrahamsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RonniA

Tilmeldt:: 31 Mar 2013
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RonniA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 21:40
Hej Lasse det ser meget interessant ud det kunne jeg godt finde på at melde mig ind i, men som du skriver er det svært at finde noget information om medlemskab kontigent og hvordan man melder sig ind mm. 

I ligner nogen der hygger jer Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres