Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

shimano stella 4000 sw...?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: shimano stella 4000 sw...?
    Sendt: 01 Apr 2013 kl. 16:51
overvejer lidt at købe shimano stella 4000 sw, har stella fe og den virker perfekt, men læste at sw-modellen var bedre til saltvand. Mit spørgsmål går ud på om der er noget i brakvand som sw-modellen kan tage skade af, ligesom andre også gør det af saltet i saltvand...? og er det for stort til å-fiskeri...?

MVH. Jan
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 09:28
Jeg har hjulet og bruger det i åen, og det er perfekt i størrelsen! de andre spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe dig med!

Mvh 
Rasmus
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 19:41
En Stella SW har ingen problemer med brakvand. Det skal du ikke være bekymret forSmile. Jeg forstår så ikke helt hvorfor at du vil have et Stella SW, når du i forvejen har et Stelle FE. Det eneste du får ud af en Stella SW, når du fisker i brakvand, er et hjul som er markant tungereWink. Det er i hvert fald min mening. Stella SW er et stort hjul, men om det er for stort er vel en smag sag.

Redigeret af Cato - 02 Apr 2013 kl. 19:43
Til top
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 21:52
mange tak for svarene..;-)

Cato det er fordi jeg en sjældent gang imellem fisker kyst, så vil derfor gerne passe på hjulet. Men der er også en anden grund og det er fordi jeg synes at fe-modellen passer perfekt til min 8 fods spinnestang, men er for småt til 10 fods. Men har købt den i dag og størrelse mæsssigt, passer dette bare perfekt.
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 23:05
Tillykke med dit nye hjul. Håber at du bliver glad for det. Jeg fisker udelukkende kyst/saltvand og bruger stort set kun min Stella FE til formålet og har aldrig haft problemer med det. Hvis Stella SW modellen reelt er bedre til fiskeri i saltvand, har du i hvert fald intet at frygteSmile.
Til top
Peter Schrøder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Schrøder

Tilmeldt:: 17 Maj 2011
Geografisk: Frederikssund
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Schrøder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 09:31
Citat: Cato

Jeg fisker udelukkende kyst/saltvand og bruger stort set kun min Stella FE til formålet og har aldrig haft problemer med det.

Man må vel også forvente at et hjul til 4000,- kr. kan tåle saltvand? 
Med venlig hilsen
Peter Schrøder
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 09:40
SW tåler både saltvand og brakvand og kildevand
Der er intet der tager skade så fisk du bare løs
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 17:49
Mit rarenium ci4 4000 FA blir tæsket i salt og fersk og har ingen problemer haft so far, mon ikk er hjul der er så meget dyrere klare samme behandling ;)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 20:56
Citat: Man må vel også forvente at et hjul til 4000,- kr. kan tåle saltvand?

Hvorfor det? 

Der er vel en grund til at producenten har både en salt- og ferskvandsmodel i sortimentet. At vores saltvand her i danmark så ikke er så salt alligevel og folk bruger deres ferskvands-fastspole hjul uden problemer er en anden sag, men prisen i sig selv siger da ikke noget om at det skal kunne tåle saltvand...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jan Rindom Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
overboen

Tilmeldt:: 08 Apr 2012
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér overboen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 11:27
cato mange tak. og tak for alle svarene til jer andre. Har været ude og fået det afprøvet i poppelsøen og fangede to mindre regnbuer. resultatet er at dette er et hjul til en høj pris, men for satan da det spiller også som en drøm. Så en god investering for et hjul der er helt i top, ligesom FE-modellen.

SW-modellen skulle have en kraftigere maling på hjulet som skulle gøre det svære for saltet at komme igennem.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres