Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SÆLGERE TA JER NU SAMMEN

 Besvar Besvar
Forfatter
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: SÆLGERE TA JER NU SAMMEN
    Sendt: 02 Apr 2013 kl. 07:46
Til nogen af sælgerne her på 123nu. TA nu og skriv vægt på jeres endegrej OG OM DET ER NYT ELLER BRUGT, men i vil måske ikke have bud ????????
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 09:53
Citat: als25

Til nogen af sælgerne her på 123nu. TA nu og skriv vægt på jeres endegrej OG OM DET ER NYT ELLER BRUGT, men i vil måske ikke have bud ????????
Til nogen af brugerne her på 123nu., tag nu og brug jeres egen profil i stedet for, at skrive i konens navn hele tiden... !!!!!!!! Wink
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
brian nielsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brian nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 10:37
Ha ha, det er altid nemmere at se de andres fejl end sine egne.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 12:03
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 15:35
Big smile
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 16:28
Lars C jo jo SmileSmile men så længe man selv er seriøs, og folk får deres vare hurtigt ser jeg ikke det store problem i det vel Wink
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 17:02
Jeg vil sige at der er ligeså mange dårlige sælgere som købere! Nøj man oplever godt nok nogle "sjove" ting engang imellemConfused
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 19:43
Hmmmmm Rita Frandsen
 
Det må jo være mig som du stikker til fordi jeg har glemt at få vægt på mine Bornholmerpil som jeg har valgt at sælge herinde  ---- og helt okay !!
Men det er sgu da superdårlig stil at skrive en mail til min private mail adresse og udgive dig for en person som du slet ikke er  ---- stå da ved din mening under dit eget navn Dead.
 
 
 
 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 20:45
Som udgangspunkt er der jo ingen der tvinger dig til at byde på noget som du ikke syntes er beskrevet ok, vel "Rita" elelr hvad du nu hedder.....
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 21:04
Citat: als25

Lars C jo jo SmileSmile men så længe man selv er seriøs, og folk får deres vare hurtigt ser jeg ikke det store problem i det vel Wink
 
Jeg synes tværtimod det er yderst problematisk, at man underskriver sig Rita i tide og utide, både på forum og ikke mindst auktionen, når man i virkeligheden hedder Jan, og faktisk slet ikke burde være aktiv her på siden, retfærdigt eller ej !! Ouch Ærligt talt så mener jeg, at du burde fare lidt mere gelinde frem, end tilfældet er, i stedet for at fortsætte i et spor, som tidligere endte galt... Embarrassed
 
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2013 kl. 21:32
Citat: DNA7

Citat: als25

Lars C jo jo SmileSmile men så længe man selv er seriøs, og folk får deres vare hurtigt ser jeg ikke det store problem i det vel Wink
 
Jeg synes tværtimod det er yderst problematisk, at man underskriver sig Rita i tide og utide, både på forum og ikke mindst auktionen, når man i virkeligheden hedder Jan, og faktisk slet ikke burde være aktiv her på siden, retfærdigt eller ej !! Ouch Ærligt talt så mener jeg, at du burde fare lidt mere gelinde frem, end tilfældet er, i stedet for at fortsætte i et spor, som tidligere endte galt... Embarrassed
 


Det ville ihvertfald ikke gøre noget, men det er jo ikke ulovligt at være 2 om en profil herinde ?


Kim Egede
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 07:39
Lars C. Sikke en dygtig dreng du er, at du selv kan finde ud af at linke til noget andet som intet har med indlægget at gøre. Er det sjovt at lege spion og smide om sig sig med beskidte flosker, har du ikke andet at få tiden til at gå med. Og forøvrigt er det vidst ikke ulovligt at være 2 om en profil. Ta ud og fisk i stedet for, og brug krudtet der i det dejlige vejr.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 10:26
Citat: als25

Lars C. Sikke en dygtig dreng du er, at du selv kan finde ud af at linke til noget andet som intet har med indlægget at gøre. Er det sjovt at lege spion og smide om sig sig med beskidte flosker, har du ikke andet at få tiden til at gå med. Og forøvrigt er det vidst ikke ulovligt at være 2 om en profil. Ta ud og fisk i stedet for, og brug krudtet der i det dejlige vejr.
 
Ja, det er jo aldrig sjovt at blive taget med bukserne nede, men absolut intet i mine 2 foregående indlæg tangerer din netop fremkomne påstand om beskidte "floskler", hvilket jo heldigvis er åbenlyst for enhver ?? Ermm 
 
Ps. Prøv engang at kigge indad, det er påfaldende så fint dine påstande passer på en anden, gæt selv hvem ?? Wink


Redigeret af DNA7 - 03 Apr 2013 kl. 10:29
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 13:25
Rita, Jan eller hvad du nu hedder!
Synes personligt bare du skulle oprette din egen profil eller i det mindste afslutte dine indlæg med noget personligt, navn, initialer mv.
Det er jo ærgerligt hvis du bliver opfattet som noget skummelt og det ikke har noget på sig!
TC
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 17:04
Seriøst,kan det ikke være ligemeget om hvad personen hedder ?? Personen kommer med noget konstruktivt kritik.
 
Der er heller ikke mange der kun hedder brian.a eller andersen eller fiskefluen i virkeligheden.
 
Det er da irriterende at der ikke er vægtangivelse i en annonce eller auktion eller om grejet er brugt eller nyt.
 
Og for at komme nogen i forkøb jeg kender ikke trådstarter,men er kun enig i dennes holdning
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 17:51
Hej alle sammen
Man bliver sørme bedrøvet når man kommer ind på forum her - intet har ændret sig - forsat et hylekor, smagsdommere og bedrevidende mennesker.

Jeg støtter fuldt ud Kevins holdning og læser "Ritas" indlæg med respekt og prøver, at forstå hensigten med indlægget - altså "Rita" er træt af upræcise oplysninger f.eks. vægte på blink, størrelse på en vadejakke o.l. Og hvem kan ikke være enig i det? Jeg læser således indlægget på en positiv måde samt opfatter det som et konstruktivt bud på en mere smidig handel (bedre 123nu).

Jeg kender lystfiskere der er skide gode til fiskeriet men umådelig dårlig til pc. De beder så en kammerat sælge/købe. Kender også lystfiskere der dårligt kan tage på en fisketur uden, at spørge konen først - så jeg kan sagtens forestille mig Ritas mand som super ærlig blot lidt undertrykt. Jeg kender også ægtefolk der deler seng, bankkonto og bil sammen - så hvorfor ikke en mail adresse?

Jeg er enig i, at det ville være bedst altid, at optræde under eget navn og som minimum skrive sit eget navn ved indlæg - men så længe jeg aldrig har truffet "Rita" skal jeg da ikke dømme manden - da han da sikkert heller ikke skal tænke på hvilken skjorte han skal have på i dag (den har Rita lagt frem fra morgenen).

Så kære gutter - giv nu plads og respekter manden har nogle gode vinkler og åbenbart også en kærlig men bestemt kone.

Vejen til et bedre forum hvor også de seriøse gider bruge tid på indlæg opnås ikke med det hylekor og bedrevidende smagsdommere der altid søger ødelægge budskabet i en tråd fra tråd starteren med direkte tilsvininger/angreb når det er værst. Foråret er på vej - både fiskene og pigerne venter derude drenge - det er vigtigere en egentligt brok. Så tag jer nu sammen som Rita siger.

Jan Hagen
Til top
Rita Frandsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
als25

Tilmeldt:: 31 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 127
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér als25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 18:51
Tak Jan Hagen, bedre kan det ikke skrives, vi har i flere år brugt/delt samme e-mail og brugernavn og mange andre ting som jeg ikke vil oplyse her, af gode grunde. Og er uforstående over for de ubrud der kommer på grund af mit indlæg, og begynder at linke til noget som overhovedet ikke kommer sagen/indlæget ved, ja jeg må indrømme at vedkomne må have et kedeligt liv. Men nok om det, for vi har rent mel i posen, og der er vidst ikke nogen her på 123nu der ikke har fået deres vare, og for den sags skyld omvendt. Om der står det ene eller andet navn kan vel i og forsig være ligegyldtet ik. Så knæk og bræk derude og nyd nu foråret og fang masser af fisk.
Til top
Klaus Kristiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pighvar

Tilmeldt:: 21 Sep 2009
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pighvar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 18:55
Jeg er enig med Jan og Kevin.
Rita=Jan er en person som skriver det han tænker, og det giver selvfølgelig nogen gange knubs, men der er heldigvis folk som ser gennem dette (incl mig selv) Jeg skriver ikke så tit herinde, men her er dog en person som jeg gerne vil forsvare lidt.
Ud over dette så har jeg fornøjelsen af at fiske med de fremragende forfang som Jan laver, og jeg ville nødigt hvis muligheden for at købe dem forsvandt på 123nu.
mvh
Klaus
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 18:57
Ups...var det ikke dig der engang købte noget hos Grejbiksen og hvad var det egentligt der skete ? LOL
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:10
Citat: scott

Ups...var det ikke dig der engang købte noget hos Grejbiksen og hvad var det egentligt der skete ? LOL
 
Hvad har det dog med tråden at gøre ?? du må være et søle menneske
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:19
men så længe jeg aldrig har truffet "Rita" skal jeg da ikke dømme manden -
Jan Hagen, bedre kan det ikke skrives, vi har i flere år brugt/delt samme e-mail og brugernavn og mange andre ting som jeg ikke vil oplyse her, af .......
gud ved om "Rita" bruger briller og har skæg......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:23
Hold så helt fast Jim
Her troede jeg næsten havde fået bearbejdet og fortrængt denne sag og så nævner du bare Grejbiksen i Silkeborg og så styrtbløder man igen. Jeg drømmer forsat om biksen hver nat - hvilket skyldtes jeg engang troede jeg var blevet så garvet med alderen, at mig tog man ikke røven på samt jeg altid prøvede, at se det gode i andre mennesker. Dette fik så sit vendepunkt med Grejbiksen der bruger sin hjemmeside til, at reklamere for produkter man ikke har, varerne får man aldrig og pengene hæver de velvidende om sådanne forhold. Der vågnede jeg op og kæmper stadig med traumet specielt om natten. Så i dag er mit motto - kun en tåbe frygter ikke Grejbiksen i Silkeborg samt man møder sin overmand en dag. Så ja jeg blev trynet godt og grundigt - men jeg troede vi var kammerater - så hvorfor rode i såret eller sparke på en mand der ligger ned - fy Jim

Men nu er det jo Ritas tråd den her. Livet har lært mig, at man altid kan stole på en mand der ligger under for konen. Skulle der være problemer ringer man bare til konen og så retter manden hurtig ind. Så dem kan man godt handle med her på 123nu - dem er der sjældent problemer med.

Så hellere handle med en mand hvis kone hedder Rita end en skriftlig købekontrakt med Grejbiksen - den er de temmelig ligeglad med også det de reklamerer med på hjemmesiden.

Vi ses snart du gamle.

Ps. Jeg tror Kevin har misforstået Jims indlæg og form for humor - Jim er en prægtigt og troværdig person samt slet ikke så sølle endda.

Jan Hagen    

Redigeret af JH - 04 Apr 2013 kl. 00:58
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 19:38
Okay bare lige så jeg forstår det, det er altså okay at skrive en mail til en privat E-mail adresse og kalde sig for Rita Frandsen  --- og så skal man helt automatisk vide at det en mand der hedder Jan der rent faktisk skriver til dig.
Måske er det mit univers der er helt forkert, MEN jeg vil altså gerne vide hvem og hvorfor folk skriver til mig ikke mindst uden at underskrive den mail man sender med sit rette navn.
 
Ny er jeg ikke ret tit på herinde og ved INTET om alias på folk herinde  --- MEN kan nu se at nogle folk mener at det er okay at sende mails ud i et andet navn  ---- og i min verden er det IKKE okay.
 
Mvh
Kim
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 20:09
Hej Kim
Jeg tror ikke der findes nogen herinde der syntes det er okay, at udgive sig for en anden end den man er. Men vi må respektere, at der findes ærlige folk der har deres grunde til, at bruge konens mailadresse o.l. - det kan være mageligheds grunde, man har sine grunde derudover og ellers ved jeg, at selv bankdirektører flytter over i konens navn, når de ryger på numsen med en bank.

Vores interesse består i, at vi har ordentlige handler, kan stole på folk herinde og mindre hvorfor en ellers ærlig person bruger en mailadresse/allias med et bestemt navn. Vi har også en interesse i, at seriøse mennesker kan oprette en tråd med et budskab uden at skulle mistænkeliggøres, skulle forsvare sig selv m.v. Jeg har da fulgt denne "Rita" og kan kun sige, at det er nogle gode varer og priser denne "dame" begunstiger os med. Jeg vil selv have fuld tillid til en handel og som køber må man altså også se sig for. Så hvorfor skal vi ikke bare forholde os til budskabet i tråden - nemlig kom nu med nogle ordentlige oplysninger - så der kan blive handlet i stedet for kun f.eks. fiskestang sælges?

Grunden til jeg gerne vil bruge tid på denne tråd er, at jeg har fuld forståelse for, at "Rita" laver en tråd til alles bedste og havner hurtigt med, at blive angrebet i stedet (som regel de samme hver gang). Jeg betragter "Rita" som en seriøs handlende her på siden (nok Dks bedste side for seriøs handel) og udover gode varer bruger han også tid på, at ville forbedre 123nu vedrørende handel - så hurra for det uanset man er enig eller ej med Rita.

Jeg ser således også helst folk bruger deres egen navn men må respektere, at der kan være grunde til de ikke gør det. Derfor kan de stadig være super både i handler, priser, troværdighed m.v. - det er vel det vigtigste set med mine øjne - det andet er mere privat. Skal vi nu også høvle en ned der grundet denne ikke er fortrolig med internet m.v. lader en kammerat sælge/købe. Så længe folk er ærlige køber jeg gerne af Rita også i de her kønsskifteoperationstider, hvor en mand ikke længere er en mand og man kan komme helt galt af sted med troen på, at det var en kvinde man scorede - så gå efter bolden og ikke manden. Det giver os et bedre forum efter min opfattelse.

Jan Hagen

Redigeret af JH - 04 Apr 2013 kl. 01:06
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 20:24
Helt enig i oplysninger skal være i orden under Auktion, derfor har jeg også rettet det efterfølgende.
 
Med hensyn til folk der sender mails i andre end deres eget navn  : Det er simpelthen noget vrøvl at sige det er okay ( trods alle mulige mærkelige grunde som du skriver )
 
Stå ved hvad du skriver og underskriv dine mails med dit navn ISÆR da når du skriver privat til folk UDEN at skrive hvem du er.
 
Kim
Til top
Kim Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Krpe12111211

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: Aulum
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Krpe12111211 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 20:28
FYI  --- sagen er slut -- skriver ikke mere om det her.
 
Knæk og bræk Smile
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2013 kl. 21:15
Hej Kim
Vi mennesker har alle vores særheder - jeg har da selv oplevet rette henvendelse til folk der oplyser mig ved henvendelsen, at det slet ikke er deres vare - men de sælger bilen for konen eller fiskestangen for en god ven. Dette vælter ikke noget for mig - hvis jeg ellers får korrekte oplysninger, handler med den rette, det er lovligt osv.

Jeg formoder også hvis man vinder en aktion, at man får navn, adresse og telefonnummer på sælger. Hvis sælger så hedder Rita kunne jeg jo ringe og aftale betaling nærmere og hvis det så er manden der tager telefonen og giver mig bare en lidt fornuftig forklaring på, at han har mere forstand på fiskeudstyr end konen, det ikke er tyvegods m.v. - så ser jeg ikke de store problemer her. Hvis man ikke bryder sig om, at handle med personer der hedder Rita eller andet kan man jo også lade værre. Så husk i denne tråd bør det mere omhandle budskabet i tråden fremfor nogle private forhold der gør, at man nu bruger en mailadresse/allias der hedder Rita.

Men jeg vil da være enig med dig i, at det vil være problematisk hvis man fremsender personlige mails og underskriver sig Rita og reelt hedder Jan. Så hvis man er sekretær for Rita må det så hedde på vegne af Rita. Men igen vi fjerner os helt fra trådens budskab - fokus burde lægge på reelle og præcise oplysninger på de varer der sælges som jeg har forstået - og mindre Rita og nogle private forhold her. Jeg glædes således mere over de gode varer Rita lægger til salg her og mindre om manden hjælper Rita med salget. Bare det er lovligt, jeg får de korrekte oplysninger inden betaling m.v. - hvem bliver så snydt her? Vi har jo også set ønsket om et rating system alla ebay - jeg er sikker på, at Rita vil ligge højt her i så fald.

Så længe Rita kun har tilfredse kunder her på siden syntes jeg i øvrigt vi har vigtigere ting at debattere end en debattørs private og personlige forhold. Jeg kan til tider se, at sælgere lægger varer ind til over butikspris - Rita derimod ved godt hvad en god pris er og hvor vi ligger realistisk hver gang jeg har kigget - det har jeg mere respekt for end dem der lægger ind til overpris (forhåbentlig i uvidenhed). Vi skal altså stadig hver i sær se os for og derfor forstår jeg da godt Ritas budskab - kom nu med nogle ordentlige oplysninger omkring varen - så der kan blive handlet/ikke handlet - alt andet spilder da bare folks tid med forespørgsler om vægte, størrelser, ny/brugt vare. Mere var der vel ikke i tråd starterens intention. Men jeg tror da vi alle er enige - brug helst dit eget navn og oplys nu vægten på blinket m.v. - men verden er ikke perfekt har jeg fundet ud af. Derfor kan man da godt undre sig og måske forespørge på en pæn måde. Jeg vil da have fuld forståelse for, at hvis Ritas mand oplyser mig, at det rager da ikke mig hvilke engagementer han har med konen og var det i øvrigt ikke en fiskestang jeg ringede om?

Så lad os nu få et forum hvor man kan have en ærlig mening/budskab uden, at skulle skydes ned hver gang. Jeg savner de gamle dage hvor en række seriøse debattører gad skrive om fiskeri, udstyr m.v. herinde - det gider de ikke længere af gode grunde.

Jan Hagen

Redigeret af JH - 03 Apr 2013 kl. 21:26
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres