Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af båd??

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af båd??
    Sendt: 05 Apr 2013 kl. 21:43
Står og overvejer lidt hvad båd man skal købe sig... Skal Kunne klare alt fra de danske søer til vesterhavet og østersøen! Max pris 80 kilo! 
Nogle der har forslag til en fiskemaskine, som både skal bruges til
torske fiskeri og trolling ("; 
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 21:54
der er en Boston whaler til salg i den blå avis. det er et ret suverænt skrog, så vidt jeg er orienteret. Den er meget billig, inkl en 75 hk yamaha. jeg kender hverken sælger eller bådSmile.
ellers er Buster jollerne fine, jeg har selv en lille en, den er sødygtig og let - herlig nem at sætte i vandet - og at få op igen
mvh hcg
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 22:16
en warrior 165. rigtig lækker båd. go plads at fiske fra. høj fribor. meget stabil..
mvh paw
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 22:35
Der er et par Ørnvik 510 til salg på småbådsklubben, de har dog begge kun 60 hk motor, hvilket nok lige er i underkanten, men der er også en Raider 18 med 115 hk Suzuki - den kunne være en mulighed med dit Budget:
http://www.smaabaadsklub1.dk/salg/salg_detaljer.asp?Item=12989
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 22:39
En Ryds 550 BF kunne være et bud http://www.baadgalleri.dk/galleri/2085-ryds_550_bf

Mvh
Henning
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 22:41
http://www.smaabaadsklub.dk/salg/salg_detaljer.asp?Item=13004
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2013 kl. 23:35
"skal kunne klare alt fra danske søer, til vesterhavet og østersøen" 

hvis det er et ufravigeligt krav kommer du til at"sætte dig mellem 2 stole" du får ikke noget der virker optimalt  til det hele! det svarer til at sige at du vil ha en spinne stang der skal magte alt fra  ul spin i åen til  surfcasting...
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 02:40
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 08:05
Jeg har en Ryds 535 bf (styrepultsbåd med plads til nød/trollingmotor) som kommer til salg indenfor de nærmeste uger, den har været ideel for os, men da jeg er sælger er det nok mest rimeligt at lade andre råde dig. Hvis du er interesseret i at høre mere, kan du sende en personlig besked.
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:01
Citat: mikkell

"skal kunne klare alt fra danske søer, til vesterhavet og østersøen" 

hvis det er et ufravigeligt krav kommer du til at"sætte dig mellem 2 stole" du får ikke noget der virker optimalt  til det hele! det svarer til at sige at du vil ha en spinne stang der skal magte alt fra  ul spin i åen til  surfcasting...


Vil ikke give dig helt ret i der ikke findes en sådan båd. Der er faktisk flere rigtig fine både til dette. Warrior 165 er bestemt en af disse både. Den kan sagtens klare sig på Østersøen og Vesterhavet, og ja Silkeborg søerne/skanderborg er der jo ikke de store krav til. Udover den ikke må være for storSmile Ville bare høre andres gode råd om hvilke både de anbefalede.... 
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:02
Citat: nyegaard

find dig en limbo
http://www.krikmarine.dk/index.php/bade/limbo-bade/item/limbo-24


Har lige solgt min Limbo 460, for at finde ny.... Ellers en rigtig dejlig båd på alle mulige måder! Clap
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:04
Citat: paw sten

en warrior 165. rigtig lækker båd. go plads at fiske fra. høj fribor. meget stabil..
mvh paw

Har du selv en Warrior eller hvordan?? Og hvis, hvilke negative ting har en Warrior 165?? Man er jo int. i at hører alt før man sætte en del penge i ny båd!
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:05
Tak for dit tilbud om din båd. Men ikke lige det jeg søger!
Til top
karsten jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
nyegaard

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: aalborg ø
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2013 kl. 23:17
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 00:05
Citat: mka13


Citat: paw sten

en warrior 165. rigtig lækker båd. go plads at fiske fra. høj fribor. meget stabil..
mvh paw

Har du selv en Warrior eller hvordan?? Og hvis, hvilke negative ting har en Warrior 165?? Man er jo int. i at hører alt før man sætte en del penge i ny båd!
Styrepulten er for lav og den er "snudetung", herudover så er der ofte for lille motor på typisk kun 50 hk., hvor der ikke er kraftoverskud, så snart der er lidt vægt i båden og lidt bølgegang... Det er en fin båd til f.eks. søer og fjorden og Øresunds brug, men Vesterhavet og trolling i Østersøen der skal der godt nok være svag vind og der bør minimum være 60 hk på hækken og gerne 70 hk.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 00:18
Hvis du virkelig skal have noget guf, så skulle du overveje at tage en smut til Holland og købe en Orka 540, det er der efterhånden en del der har gjort f.eks. denne:
http://watersport.tweedehands.net/visboten-consoleboten/te-koop-mooie-orka-540.html#
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 08:56
Citat: Steen Kehler

Hvis du virkelig skal have noget guf, så skulle du overveje at tage en smut til Holland og købe en Orka 540, det er der efterhånden en del der har gjort f.eks. denne:
http://watersport.tweedehands.net/visboten-consoleboten/te-koop-mooie-orka-540.html#


Dit link dur ikke... Og syntes ikke helt jeg kan finde den rette båd når jeg søger på den! Gad du evt smide et nyt link
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 09:00
Citat: Steen Kehler

Citat: mka13


Citat: paw sten

en warrior 165. rigtig lækker båd. go plads at fiske fra. høj fribor. meget stabil..
mvh paw

Har du selv en Warrior eller hvordan?? Og hvis, hvilke negative ting har en Warrior 165?? Man er jo int. i at hører alt før man sætte en del penge i ny båd!
Styrepulten er for lav og den er "snudetung", herudover så er der ofte for lille motor på typisk kun 50 hk., hvor der ikke er kraftoverskud, så snart der er lidt vægt i båden og lidt bølgegang... Det er en fin båd til f.eks. søer og fjorden og Øresunds brug, men Vesterhavet og trolling i Østersøen der skal der godt nok være svag vind og der bør minimum være 60 hk på hækken og gerne 70 hk.

Tak for din feed back.... Dejligt og hører fra folk der selv har erfaringer!
En Warrior 165 kan fint bruges på Vesterhavet, Niels Bilde har test sejlet en sådan båd på Vesterhavet gennem en årrække. Og han tog nok afsted i noget vejr jeg personlig ikke selv syntes var sjovt og sejle ud i! Kunne heller ikke finde på at sejle ud i noget vildt vejr, men båden er jo bygget til det iriske hav.
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 09:07
Den Warrior, som NB har haft, led desværre en krank slutning.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 09:22
Citat: mka13


Citat: Steen Kehler

Hvis du virkelig skal have noget guf, så skulle du overveje at tage en smut til Holland og købe en Orka 540, det er der efterhånden en del der har gjort f.eks. denne:
http://watersport.tweedehands.net/visboten-consoleboten/te-koop-mooie-orka-540.html#

Dit link dur ikke... Og syntes ikke helt jeg kan finde den rette båd når jeg søger på den! Gad du evt smide et nyt link
Orka 540
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 09:27
Citat: mka13


Citat: Steen Kehler

Citat: mka13


Citat: paw sten

en warrior 165. rigtig lækker båd. go plads at fiske fra. høj fribor. meget stabil..
mvh paw

Har du selv en Warrior eller hvordan?? Og hvis, hvilke negative ting har en Warrior 165?? Man er jo int. i at hører alt før man sætte en del penge i ny båd!
Styrepulten er for lav og den er "snudetung", herudover så er der ofte for lille motor på typisk kun 50 hk., hvor der ikke er kraftoverskud, så snart der er lidt vægt i båden og lidt bølgegang... Det er en fin båd til f.eks. søer og fjorden og Øresunds brug, men Vesterhavet og trolling i Østersøen der skal der godt nok være svag vind og der bør minimum være 60 hk på hækken og gerne 70 hk.

Tak for din feed back.... Dejligt og hører fra folk der selv har erfaringer!
En Warrior 165 kan fint bruges på Vesterhavet, Niels Bilde har test sejlet en sådan båd på Vesterhavet gennem en årrække. Og han tog nok afsted i noget vejr jeg personlig ikke selv syntes var sjovt og sejle ud i! Kunne heller ikke finde på at sejle ud i noget vildt vejr, men båden er jo bygget til det iriske hav.
Den båd Bilde testede var en noget større Warrior 175 og den fik vist lidt for mange "tæsk":
historien om Bildes tæskede båd
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 09:42
Citat: Steen Kehler

Citat: mka13


Citat: Steen Kehler

Citat: mka13


Citat: paw sten

en warrior 165. rigtig lækker båd. go plads at fiske fra. høj fribor. meget stabil..
mvh paw

Har du selv en Warrior eller hvordan?? Og hvis, hvilke negative ting har en Warrior 165?? Man er jo int. i at hører alt før man sætte en del penge i ny båd!
Styrepulten er for lav og den er "snudetung", herudover så er der ofte for lille motor på typisk kun 50 hk., hvor der ikke er kraftoverskud, så snart der er lidt vægt i båden og lidt bølgegang... Det er en fin båd til f.eks. søer og fjorden og Øresunds brug, men Vesterhavet og trolling i Østersøen der skal der godt nok være svag vind og der bør minimum være 60 hk på hækken og gerne 70 hk.

Tak for din feed back.... Dejligt og hører fra folk der selv har erfaringer!
En Warrior 165 kan fint bruges på Vesterhavet, Niels Bilde har test sejlet en sådan båd på Vesterhavet gennem en årrække. Og han tog nok afsted i noget vejr jeg personlig ikke selv syntes var sjovt og sejle ud i! Kunne heller ikke finde på at sejle ud i noget vildt vejr, men båden er jo bygget til det iriske hav.
Den båd Bilde testede var en noget større Warrior 175 og den fik vist lidt for mange "tæsk":
historien om Bildes tæskede båd

Ja, den historie kender de fleste vist. Der er sikkert to sider i denne sag. 
Jeg ville personligt nok heller ikke købe en båd, jeg vidste der var blevet test sejlet under disse omstændigheder....! Men hvordan tjekker man efter om en båd har fået for mange TÆSK?? Kan jeg ske for alle glasfiber både.... hmm
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 09:49
hej ja jeg har lige købt en. men min gl arbejdegiver har en som vi har fiske meget fra.
nu ved jeg ikke om steen har haft en. eller kun læst om den. syns bare ikke det er rigtig.
jeg har en 50hk suzuki motor på min båd. den sejler 26-28 kn. det syns jeg er godt nok.
det er jo ikke en speedbåd jeg har købt. men gå ind på dansk småbådklub og søg på warrior 165, så kan du læse vor fed en båd det er.. ps den båd steen skriver om. er også
en ok båd. :) mvh paw
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 10:00
Citat: mka13

Ja, den historie kender de fleste vist. Der er sikkert to sider i denne sag. 
Jeg ville personligt nok heller ikke købe en båd, jeg vidste der var blevet test sejlet under disse omstændigheder....! Men hvordan tjekker man efter om en båd har fået for mange TÆSK?? Kan jeg ske for alle glasfiber både.... hmm
Jeg har været småbådsfisker i omkring 30 år og har selv haft 5 forskellige både og været gast på en del andre - når man skal ud og kigge på brugt båd, så er der dels motoren, som man skal være opmærksom på, hvor en prøvetur på minimum ½-1 time er et must, så man kan se/høre den i action. Når det gælder selve båden, så skal man have båden på trailer også eller ned og ligge under båden, hvor der skal kigges og bankes på båden for finde evt. fejl (synlige krakeleringer eller bløde områder eller mislyd) - hækken er et særligt område, hvor der skal kigges efter krakeleringer både omkring motorbrønden og ude i siderne indvendigt.

Et lavt timetal på en brugt båd/motor er klart at foretrække, da det indikere, at båden kun har været ude i godt vejr og risikoen for skjulte skader er derved minimal.

Warrior 165 er kun 17 fod og efter min vurdering, så er det bare en for lille båd til Vesterhavet/Østersøen.
Du er selvfølgelig begrænset af de 80 kilo, som du vil bruge, men til det brug, som du har i tankerne, så bør du have en lidt større båd med en tilstrækkelig stor motor, så du har kraftoverskud.
En brugt Orka 540 fra Holland eller f.eks. den Raider 18/115 hk Suzuki , det er sådan noget, som du skal have, til det det brug, som du har i tankerne.

Redigeret af Steen Kehler - 07 Apr 2013 kl. 10:01
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 10:07
Citat: paw sten

hej ja jeg har lige købt en. men min gl arbejdegiver har en som vi har fiske meget fra.
nu ved jeg ikke om steen har haft en. eller kun læst om den. syns bare ikke det er rigtig.
jeg har en 50hk suzuki motor på min båd. den sejler 26-28 kn. det syns jeg er godt nok.
det er jo ikke en speedbåd jeg har købt. men gå ind på dansk småbådklub og søg på warrior 165, så kan du læse vor fed en båd det er.. ps den båd steen skriver om. er også
en ok båd. :) mvh paw
Ja, det er da en fin båd til Øresunds brug - men den er altså snudetung, da styrepulten sidder alt for langt fremme, hvilket ikke betyder så meget, når man planer, men det "klonker" sgu lidt rigeligt, når man sejler og leder efter torsk i ½ meters bølger.
Og hvis man skal 30 sømil ud på Vesterhavet eller til 40-meteren i Østersøen, så er en Warrior 165 sgu en lille båd.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 11:31
Det er lidt sjovt, vi skal ikke mange år tilbage. Der var størstedelen af bådene der blev søsat på rampen i Simris omkring 5 meter og med 50 til 70 hk på måsen. Der var ikke flere ulykker end nu, hvor det er 6 til 7 meter lange både, med flere motorer. Den eneste forskel, det er at man har flyttet grænsen for hvornår man mener der er forsvarligt at sejle ud. Jeg har selv haft en Poca 500 HT og har fisket på vrag 20 sm fra land og har fisket i Østersøen uden problemer. Jeg er selv blevet overrasket et par gange, hvor man sejler hjem i 10 - 12 sek/m. Det tog bare noget længere tid, men ingen panik. Forskellen i dag, det er at man møder de store i indsejlingen på vej ud. Så jeg vil ikke give dig ret Steen, kender man sine begrænsninger, så har man stor fornøjelse af en båd på 5 meter og man behøver ikke en stor 4x4 og besætning for at tage på kort en aftentur.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 11:58
Citat: tolund

Det er lidt sjovt, vi skal ikke mange år tilbage. Der var størstedelen af bådene der blev søsat på rampen i Simris omkring 5 meter og med 50 til 70 hk på måsen. Der var ikke flere ulykker end nu, hvor det er 6 til 7 meter lange både, med flere motorer. Den eneste forskel, det er at man har flyttet grænsen for hvornår man mener der er forsvarligt at sejle ud. Jeg har selv haft en Poca 500 HT og har fisket på vrag 20 sm fra land og har fisket i Østersøen uden problemer. Jeg er selv blevet overrasket et par gange, hvor man sejler hjem i 10 - 12 sek/m. Det tog bare noget længere tid, men ingen panik. Forskellen i dag, det er at man møder de store i indsejlingen på vej ud. Så jeg vil ikke give dig ret Steen, kender man sine begrænsninger, så har man stor fornøjelse af en båd på 5 meter og man behøver ikke en stor 4x4 og besætning for at tage på kort en aftentur.
Selvfølgelig kan man have fornøjelse af en 5-meter båd, dog vil jeg aldrig selv tage på en 30 sømils tur ud på Vesterhavet med 2-3 mand i en Warrior 165 og 50 hk. på hækken, for med udstyr og måske ekstra 150 kg. fisk i båden, så vil det sgu ikke være så rart at skulle sejle ind, hvis der pludselig kommer 7-8 m/s søbrise, så hellere f.eks. en Orka 540 med 90-115 hk. på hækken.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 12:08
Som sagt, så skal man kende sine begrænsninger, vi var max 2 mand i båden og som regel et par både i følge. Ja og så fiskede vi til eget behov, så det var max en fuld igloo 90. Vi havde nogle rigtig fine ture.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2013 kl. 12:41
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 20:54
ikke flere bud??

Ps. Tak til alle her der har budt ind ("; 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres