Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor skal jeg starte?

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreasbarbes

Tilmeldt:: 06 Apr 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreasbarbes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvor skal jeg starte?
    Sendt: 08 Apr 2013 kl. 09:36
Hej Fluefiskere!

Jeg har lige fået en ny fluestang # 5-6.
Jeg bor i Skanderborg, men jeg aner simpelthen ingenting om hvor jeg skal starte med at fiske fra. Er der nogen af jer herinde der har erfaring med  at fiske i Skanderborg området? og i så fald vil dele denne erfaring?

mvh
Andreas
Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 11:07
Det kommer vel lidt an på hvad du har lyst til at fiske efter? Og om det skal være sø, å eller hav? :)
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 11:18
Hej Andreas
Der forskellige søer her omkring Skanderborg hvor der både er rovfisk og fredfisk, men fiskeriet egner sig ikke rigtig til fluefiskeri.
Geddefluefiskeri kan lade sig gøre, men så ville jeg vælge en lidt kraftigere stang.
Hvis det er fiskeri med klasse 5-6 # Så er her i nærheden af skanderborg det bedste ud nok put and take. Ellers så kunne du tage på kysten det kan godt lade sig gøre med en klasse 5-6.
Der er også Skanderborg lystfiskerforening hvor du nok kunne finde noget hjælp.
Hvis du er under 18 kunne du jo lede efter en juniorafdeling hvor du har mulighed for at møde en masse nye mennesker og få tips og tricks til fiskeriet:)
 
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreasbarbes

Tilmeldt:: 06 Apr 2013
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreasbarbes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 12:07
Hav er der ikke så meget af ved skanderborg. Jeg har kig på stilling-solbjerg sø, skanderborg sø og ringkloster å. Mit fokus er i første omgang ørred. Gedder og aborre har jeg fanget, så er krydset af på min "been there done that" liste. så hvor er det bedst at fange ørreder i området?
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 12:11
Hej Andreas
Jeg ville henvende mig her:
Der er meget fint  vand,som passer til din stang.Om det så passer til dig,må du selv vurdere.Formanden for foreningen er en meget dygtig lystfisker,som helt sikkert kan få dig igang.
 
vh
Jens
Til top
mikael nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gydensen

Tilmeldt:: 22 Apr 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gydensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 16:56
Hej Andreas
Jeg kommer selv fra Skanderborg og har fisket en del i Grunstrup put and take det er et sted at starte som fluefisker du skal ikke kaste så langt ud og chancen er god for at fange noget ellers Pinds mølle.
Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2013 kl. 19:01
Citat: Andreasbarbes

Hav er der ikke så meget af ved skanderborg.

Nej, jeg er godt klar over at der ikke er hav inde midt i Skanderborg - men nu er der jo ikke mere end 25km til noget hav derfra, så det kunne jo godt lade sig gøre hvis det var det man ville...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres