Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af mail udbyder

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af mail udbyder
    Sendt: 10 Apr 2013 kl. 08:07
Efter at have en del menings udvekslinger over mail, med Lars Åagård omkring tilbage melding af omkring budene på vores auktioner, er det åbenbart et problem, at 123s servere ikke kan sortere mails ud til folk, som har valgt Hotmail.

Jeg er så blevet anbefalet at bruge en anden udbyder, det er jeg som bruger ikke tilfreds med, at jeg skal dikteres en bestemt udbyder.

Jeg har den helt klare holdning, at man selvfølgelig skal have lov at vælge den udbyder man nu vil benytte, så må den hjemmeside ejer rette ind, og få det til at funktionere.

Omvendt, er det en regel, at Hotmail ikke kan / må bruges på ens hjemmeside, ja så må det bare være sådan, at alle ved, at serveren på 123nu, ikke kan håndtere mail fra Hotmail, så er det jo et område, hvor alle skal vælge andre udbydere, men jeg er ikke enig i at dette er ok.

Så er spørgsmålet, er det kun Hotmail brugere, som ikke modtager retur mails? eller er der andre udbyder, der også hænger, når talen er på retur mails på bud på auktionerne?

Mvh
P.K.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 08:31
Jeg har aldrig hørt noget så latterligt .. undskyld mig, men hvis Lars og hans crew ikke kan finde ud af, at løse den pågældende problemstilling, så havde jeg helt klart valgt at lade være med at bruge hans service .. hotmail er så stor en mailudbyder at ens website SKAL virke med dem .. med andre ord, NEJ, du skal ikke skifte!!

Hvad er forklaringen helt præcist der ligger til grund for, at du ikke skulle kunne bruge hotmail ?!


Redigeret af Ørde - 10 Apr 2013 kl. 08:33
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 08:53
Ja, nu er det så ikke kun Lars og hans crew der ikke altid kan få ting til at spille med hotmail, visse folk fra Microsoft har også problemer ind imellem, og hotmail er vis et MS produkt!
Jeg har selv for efterhånden mange år siden valgt at købe mit eget domæne og få det hostet hos en udbyder, det koster mig lidt penge hvert år, men ikke ret mange, og jeg har alle de maíl adresser jeg ønsker :-)
Og jeg har ingen problemer med mails der forsvinder eller lign.
Og jeg har stadig alle de muligheder for at gå på min mail fra andre enheder end lige mine da der også er web klienter til min udbyder (Og sikkert også alle andre)
Man kan jo så også hvis man ønsker det opsætte sin egen mailserver og så er man helt herre i eget hus!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 10:05
Der har jo tidligere været en del problemer med Hotmail med hensyn til sikkerhed, om det stadigvæk er sådan, ved jeg ikke, men det er jo bare at bruge en anden f.eks. Gmail.
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 10:06
Har brugt @ Hotmail.com i mange år, uden problemer...,mener helt sikkert jeg modtager en mail, hvis jeg bliver overbudt eller har vundet en Auktion
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 10:23
men holdt nu .. det er jo ikke et spørgsmål om hvor stabil den enkelte udbyder er, men om et website understøtter den pågældende udbyder .. hvad nu hvis den webhost som folk gør brug af, pludselig ikke bliver tilladt af sitets udbyder .. og hvis det er et MS problem, så vil jeg MEGET gerne høre forklaringen herom .. 

Men jeg kunne stadig godt tænke mig at høre forklaring, om hvorfor det ikke er tilladt at bruge en hotmail adr. som mailadr.

Den "eneste" grund til at der har været problemer med hotmail, er at de er så store, at det er "sjovt" at få fat i deres brugers passwords .. det samme er sket for Gmail, yahoo, jubii i tidernes morgen osv .. 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 10:32
Ja, forklaringen jeg har fået er meget kort:

Citat fra Lars Åagård:

"Som nævnt nogle gange, så har 123nu.dk serveren problemer med at sende til hotmail.com adresser"

Det er den forklaring jeg fik dags dato.

Jeg mener heller ikke jeg kan bruge det til noget, og det har Lars fået at vide!

Mvh
P.K.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 10:44
Ro på drenge :D

Jeg vil lige give jer lidt teknisk indsigt i et problem som faktisk berører en masse mennesker verden over i disse dage og lidt baggrund for, hvordan det kunne gå så galt.

Baggrund (forenklet): Vi bruger IP adresser til at sende netværkspakker de rigtige steder hen på internettet. I dag er vi i en overgangsperiode fra IPv4 til IPv6 af mange grunde, men den vigtigste er at der simpelthen ikke er nok ledige ip-adresser.

Faktisk har vi været løbet tør ganske længe, men ved at bruge /genbruge nogle adresseområder er problemet udskudt en smule.

Det betyder bl.a. at hvis du køber en fast IP ved din internetudbyder, får du højst sandsynligt en IP der er taget fra en af disse genbrugspuljer. En stor del af disse er inddraget fra blacklistede puljer som bl.a. har været brugt til udsending af spam o.lign. Det har nok ikke den store betydning for den almindelige internetbruger, med mindre de ønsker at hoste deres egen mailserver derhjemme (så kommer problemet).

For nogle dage siden skete der dog det at nogle adresseområder røg i bad standing hos en blokeringstjeneste (spamcop), denne blokeringstjeneste bliver bl.a. brugt til at opdatere lister med hvilke mails mailserverne skal tillade at passere. (det har bl.a. ramt One.com som hoster en hulens masse websider i DK) og hos de der bruger spamcops lister på deres Exchange server.

Det kan helt sikkert også påvirke 123nu, og er ikke 123nu's fejl, eller noget de kan gøre synderligt meget ved.

Kort fortalt: Hvis der er problemer med at modtage mails fra Hotmail, er det højst sandsynligt ikke 123nu's fejl eller noget de umiddelbart kan gøre ret meget ved.

Løsningsmodel: Opret en Gmailkonto og brug den i din brugerprofil her på siden. Sæt derefter din Gmail op til at videresende alle mails til din hotmail konto, voilá.

 
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 11:01
Den forklaring du har givet Arnt, er fuldstændig korrekt (dog blander du lidt tingene sammen med IP adr. .. det er de færreste hvis statiske IP adr. er købt inden for kort tid, og burde der for være released fra spamcop, dine internetudbydere m.m.) .. men det ændrer dog ikke på det faktum, at problemet rent faktisk kan opstå på Gmail adr. .. det har faktisk også været opstået på gmail adr. tilbage i 2012, og der var problemet det samme.

Så at anbefale at man ikke skal bruge hotmail adr., og man derfor bør ændre sin mailadr. er stadigvæk ikke den korrekte løsning på problematikken .. det er at informere om hvad problemstillingen rent faktisk er. Den ovenstående forklaring kan du også få ved one.com, da de udemærket er klar over de ting .. 
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 11:51
Jeg købte 4 statiske adresser ved TDC for en kunde så sent som for 3 mdr siden. De havde været registreret hos bl.a. Spamcop siden 2006 :( Jeg måtte købe 4 nye indtil jeg fik en 'blank' da TDC ikke kunne levere en IP fra en pulje som var garanteret god...

Værre spetakel ^^

Men det illustrerer bare hvor store problemerne er når vi er på randen af en tør IP-brønd ;)
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 14:06
de plejer ellers at ryge i karantæne af selv samme årsag, men ellers skulle du jo bare have skrevet til spamcop .. de plejer at være rimeligt hurtige .. men det kan ske for en hvilken som helst udbyder, så løsningen er ihvertfald ikke at skifte mailudbyder .. problemet ved hotmail er bare at volumen hos dem er så stor, så det larmer meget i medierne når det sker for dem!!
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 14:44
Spamcop insisterede desværre på en anmodning fra TDC og det gad jeg ikke rode i, det var billigere for kunden bare at købe 4 nye og opsige aftalen med de 4 første. Så var der én blank til mailserveren og 3 "beskidte" til vpn forbindelser.

Men når først de er havnet i Spamcop er det desværre ikke det eneste liste adresserne er registreret i.. :( 
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 14:57
kan det ikke være fordi at hotmail har ændret sig inden for de sidste par mdr. hvor der er nedlagt og lavet en hel del om så det er kommet til at være en outlook webmail og at de forskellige bruger ikke har fået opdateret til egne konti og det så er der det egentlige problem ligger.

nu er hotmail kommet til at ligne gmail meget mere.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 16:04
Hejsa
 
Ja min hotmailadresse er også for nyligt blevet lavet om til en outlookmail men stadigvæk med samme hotmailadresse.
 
Jeg har netop sat lidt ting på auktion på 123nu og har fået mailbesked om div. bud, så det fungerer vist ok. Dog er jeg spændt på, hvad besked jeg får, når vinderne er fundet.
 
Eneste irritationsmoment er, at min nye mail opdaterer langsommere, så jeg ikke straks kan se nye mails. Det ender jo med, at min F5 knap bliver slidt ned til kineserne LOL
 
Mvh. - Kim -
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2013 kl. 17:49
Godt der stadig er brevduer
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2013 kl. 02:51
Tja det er åbenbart som nogle påpeger, kun folk med "beskidte" ip'er.. Har på det seneste ihvertfald oprettet og vundet flere aktioner - har ikke haft nogle problemer med mails osv.


Jeg har dog en gmail til det mere seriøse mail halløj, i og med den ikke er brugt så mange steder modtager jeg heller ikke alt muligt spam...
Kim Egede
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres