Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydeline

 Besvar Besvar
Forfatter
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydeline
    Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:15
Hej folkens mit sparsommelige jeg kommer lige frem lidt :) har en wf jeg ikke bruger, kan jeg klippe klumpen af den og bruge linen som runningline  til skydehoveder ? :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:20
Ja, men den er ret sikkert en del tykkere end de coatede skydeskiver, samt kortere.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:22
Hej Nikolaj.

Hvis du klipper klumpen af din WF-line har du selvfølgelig en runningline tilbage, men den er højst sandsynlig tykkere end den running-skydeline man normalt vil vælge til et skydehoved.
Men jo...du kan sagtens bruge den. At den er lidt tykkere betyder blot at dine kast måske taber et par meter, til gengæld får du sikkert et bedre turn over og vil opdage at du lettere strækker dit forfang.

/Jim.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:28
okay mange tak for svarene :) 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2013 kl. 21:40
jeg har et sæt A Jensen i kl 7 skydehoved og skydeline til salg helt nyt. hvis det er en 7er du bruger




Redigeret af tom3011 - 16 Apr 2013 kl. 21:43
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 09:13
Du kunne prøve osse at klippe klumpen ca 9 meter lang og den vil passe til en stang  2- 3 lineklasser under. Prøv så med en monofil running fx 0,50 og se om det er noget for dig. vh k
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 11:01
Ja det er jo besnærende fristende at bruge en glat monofilline som skydeline, det giver jo alt andet lige noget på distancen.
Man skal bare være klar over at den lette og glatte monoline betyder at den mindre friktion i stangøjerne øger hastigheden på underlinen, hvilket jo i sagens natur bremser hastigheden på overlinen således at den fornødne energi til, i sidste ende at vende forfanget går tabt og det hele landet i en rodet bunke.
Dem som har teknikken helt på plads kan sagtens styre den lette skydeline, men de urutinerede som endnu kæmper for at få kastet på plads...dem vil jeg fraråde at bruge monofil skydeline.

/Jim.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 11:04
Tror også jeg holder mig fra mono skydeline til at starte på, da det er nyt for mig med skydehovede så skal lige ind i det først :) 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 12:08
Hej Nikolaj

Prøv du bare en monofil, underlinen er født af overlinen, og jo mindre underlinen bremses op af tung skydeline, jo mindre energi går tabt i overlinen til at slæbe den med sig. Lander det hele i en bunke er det ikke skydelinens skyld!

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 22:32
Enig Lasse. Vil lige tilføje en lille detalje som måske overses: mono er godt til at lære dobbelttræk med - den lave friktion betyder at penduleringen eller rettere klumpens træk i runningdelen opleves tydeligt uden at man skal bruge for mange kræfter. Den "over-powering" der ødelægger mange kast hidrører ikke sjældent fra at man med djævelens vold og magt vil lave dobbelttræk på noget der ikke glider for godt.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2013 kl. 22:54
Jeg tror at nogle ville have gavn af at læse denne artikel.


/Jim.

.....For måske siden hen så at opdage om ikke der er noget om snakken.


Redigeret af scott - 17 Apr 2013 kl. 22:57
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres