Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye waders

 Besvar Besvar
Forfatter
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye waders
    Sendt: 19 Apr 2013 kl. 22:13
Hej jeg er på udkig efter en åndbar waders der skal bruges på kysten i den varmere tid, har kigget på den her  http://lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=132&serieID=3053&vareID=17746 mit budget ligger omkring prisen på disse,max 1500 og det skal være bootfoot hvis i kommer med andre forslag :p
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2013 kl. 23:42
hvorfor lige fast støvle? Jeg mener hvad er fordelen, udover at det måske er lidt billigere?`Jeg vil da tro at der er en del komfort i de løse støvler?
Ellers ser de da helt fine ud :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 13:25
Tror det er en vane sag :) 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ullaaahhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 13:45
jogging-bukser i modvind... stærkt!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 14:10
Hej Nicolai Big smile
 
Har jeg ret når jeg gætter, at du ikke har prøvet sokke modellerne? Vanens magt er jo til tider svær at bryde, og når man læser så meget om nogles problemer med utætte sokker, hjælper det jo nok ikke på det Confused
 
Som Michael skriver, er der generelt en større komfort ved sokke modellerne hvor man så også kan skifte støvlerne efter behov. F.eks. størrelsen af støvlerne, så man har plads til ekstra "isolering" i om vinteren, og også kan bruge en mindre str. støvle til "sommerbrug" uden behov for flere lag neopren/uldsokker.
 
Valg af vaders er vist lidt af et hasardspil med ens penge. Uanset varemærke og prislag er der problemer med alle typer på markedet. Det være sig utætheder, formpasning, garanti opfølgning, kvalitet/prissætning etc. Nogle oplever ingen problemer med deres eksamplarer, mens andre får ødelagt deres fisketure af deres Ouch
 
Du er jo tit ude og vade fjorde og kyster igennem, så jeg er overbevist om, at du burde vælge et par sokkemodeller - du ved - man må jo udvikle sig Thumbs Up
 
Mvh. - Kim -
Til top
Johnny Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Johnny1eye

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnny1eye Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 14:46
Jeg har haft både ed fast og løs støvle. Og jeg skal aldrig have med løs støvle igen. Jeg skifte gerne plads 2-3-4 gange på en dag ogd et er alt for bøvlet med de løse støvler syntes jeg.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 14:56
Hej Johnny Big smile
 
Undskyld men jeg vil lige prøve, at forstå dit indlæg rigtigt. Når man skifter plads, er det vel bunden (mudder/sand/sten) der giver behovet for en anden støvle - filt, gummi eller "nitter"?.
 
Her kan man så hurtigt skifte mellem de løse støvler - hvor imod det "ikke" er muligt med den faste støvle.
 
Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 15:04
Citat: Ullaaahhh

jogging-bukser i modvind... stærkt!
 
Tror sku - at det er der den gode mand opbevarer sin agnfisk WinkEmbarrassedLOLLOLLOL
 
/Kim
Til top
Johnny Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Johnny1eye

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johnny1eye Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 16:13
Jeg syntes nu ikke at bunden af støvlen er så vigtig for mig. Jeg klarer mig fint med filtsålerne. Det skal bare være nemt og hurtigt at tage mine waders af og på.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 16:36
Johnny
 
Helt i orden - i sidste ende drejer det sig jo ALTID om - hvad vi selv har det bedst med. Det er jo en mærkelig fornemmelse at gå rundt i noget "alle" andre synes er super godt, mens man har smerter i fødderne, ikke bryder sig om pasformen, føler "den kolde stribe" løbe ned af inderlåret osv.
 
Men det ved vi så ikke, før vi har prøvet andre - og måske bedre ting Big smile..
 
Ligesom ved svømning kan den hurtigste metode at lære på være den -  at man hopper ud på det dybe vand. Heldigvis drukner vi ikke ved, at afprøve forskellige vaders - med mindre nogle tror, at de også fungerer som dykkerdragter OuchLOL
 
Mvh. - Kim -
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 17:15
Cc6 sku være nemme at komme i og af :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 17:43
Steffan he he
 
Jo da da - og svømmefødder iltmaske/tank - giver ikke problemerne med "bundforholdene"  - Hmm... Wink - Men vi "driver" vist væk fra fokus? Big smile
Til top
klaus ringgaard kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausrk Avatar

Tilmeldt:: 05 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausrk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2013 kl. 19:02
Tror du er godt hjulpet med dem du selv foreslår
Den der ligger på sofaen,kan kun trække torsk i land
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres