Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms vadestøvler

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms vadestøvler
    Sendt: 26 Apr 2013 kl. 10:10
Hej
Står for at skulle have et par vadestøvler, og er lidt i tvivl om model.
De nye BOA, hvor godt/skidt er det nye snørresystem?
Riversheed, hvor meget lettere er de i forhold til Boa og G4?
 
Gerne båed gode og dårlige erfaringer med de forskellige.
 
Bo
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 11:47
Hej, Bo. 

Jeg bruger Rivertec Boa-støvlerne. 

Negativt: Wirerne holder ikke. De er trevlet op på både mine og en af mine kammeraters sko - dog får man gratis et par nye, når man bestille dem fra Boa's egen hjemmeside. Desuden har Simms lavet små drænhuller i svangen af Rivertec støvlen. Disse huller fungerer som pumpe, når man går på sandbund. Derfor får man ret meget sand ind i støvlen.

Positiv: Spændesystemet sørger for, at støvlen bliver spændt jævnt på foden, så støvlen er røvlækker at have på! Neopreforet i støvlen "absorberer" sandet, er meget holdbart og utroligt komfortabelt. Jeg har brugt mine i 3/4 år og rimelig mange ture. Det er svært at få øje på slidmæker, selvom jeg har gået mange kilometer i dem på sten på Bornholm, Møn og Stevns.

Jeg synes, Rivertec Boa-støvlen er rigtig dejlig. Men der er et par detaljer, der ikke er helt gennemtænkt. Hvis du køber dem, skal du være opmærksom på at skylde snørresystemet efter hver tur, så der ikke sidder sand og skidt. 

Min umiddelbare erfaring med Simms-støvler er, at de er ret tunge i forhold til andre mærker. Men jeg synes ikke, jeg mærker så meget til den høje vægt, når jeg går i dem, fordi de sidder virkelig godt på min fod. Om G4 er lettere, ved jeg ikke. Men Rivershed og Rivertec Boa vejer stort set det samme - tunge og robuste.

Skulle jeg have nye støvler i dag, ville jeg nok kigge lidt på Visions nye. Vigtigst af alt er, at man prøver dem med sine waders, tykke sokker, osv. inden man køber! De skal sidde godt på foden!

Jeg håber, det gav lidt inspiration?

Mvh
Jonas
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 12:23
Hej Jonas
Det er god viden, som jeg selvfølgelig kan bruge in den samlede vudering af valg af støvle.
Har selv haft 3 ture til bornholm i år og de 2 ture med utætte vaders (billige neoprener),
men det skal der laves om på.
Takker for god information
 
Knæk og bræk
Bo
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 14:31
rivershed spiller samlet set bedst.
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 14:44
Rivershed'en er god. Men desværre revner gummibesætningerne efter nogle års brug og falder af i små stykker.
Min næste vadestøvle bliver med 99,9 % sikkerhed en Simms Guide med Vibram-sål.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 15:20
jeg ville være fuldt tilfreds hvis de holdt i "nogle år":)

Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 16:11
Hej
Jeg vil anbefale Guide støvlerne med vibram såler. Dejlig pasform og meget slidstærke.... men med almindelige snørrebånd.
Det er de eneste støvler som har holdt mere end en sæson for mig!!

Søren
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flyfisher83 Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyfisher83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 19:41
Jeg har et par Simms Rivershead støvler med vibramsåler, og de er altså ikke lige gode i alle situationer.
Feks på stenet bund med alger eller tang, skøjter man rundt i dem og skal passe på ikke at falde.
 
så vælg evt 2 par... et med vibram og et med filt såler.
 
Vibram sålerne er til gengæld rigtig gode hvis du vandrer langs en å eller skal vandre langt over græsenge og den slags, for der er filtsålerne ret glatte.
 
Men ellers er selve Rivershead støvlen fin fin.... men som de andre siger.... er den ret tung og føles stiv i det, men så sidder den godt på foden.
 
Mvh Morten
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 20:00
Hmmm... - ja der bliver sku scoret en voldsom mængde kroner på de støvleunderlag Big smile
Jeg er i mit kreative hjørne i øjeblikket, så jeg tror, at jeg henter et af mine vinterpigdæk op fra kælderen. Det har dybe riller, der er beregnet til netop at forblive rimeligt blødt under kuldegrader (under 7 grader/VS sommerdæk). Piggene bliver garanteret siddende, da min bil er lidt tungere end selv den største 123.nu sværvægter he he.
 
Når piggene bliver udsat for underlag der er tykkere end de er, overtager det "fede" dækmønster, der burde stå max. fast i selv den fedeste tang eller sand/mudderbund!.
 
Til sommerbrug kan man evt. bare skifte vinterdækket ud med et sommerdæk.
 
Og hvem ved - måske er der en nicheproduktion her, der slår de kendte mærkers dyre og dårligt fungerende initiativer ud på det dybe vand LOL
 
Er i bange for, at sålen ikke kan holde - kan i jo bare kontakte en dækvulkanisør - han ved sikkert hvad der skal til for, at sålen bliver siddende!.
 
Har andre lyst til at lege med, så værs`go, da jeg har masser af andre ideèr på bedding. Uden nytænkning - intet nyt Wink
 
Mvh. - Kim -
Til top
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 20:23
Vil tro at hvis man begynder at vulkanisere brugte dæk på ens vadestøvler så bliver de ikke gode at gå i for de vil blive rigtig stive
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 21:02
Hej Henrik Big smile
 
Det tror jeg nu ikke, vil være noget problem. Alle sko/støvler beregnet for gang, er bedst for fødderne med en stiv sål. Den stive sål lader haserne gøre arbejdet og ikke føddernes langt svagere muskler. Det er løbe/kondisko der bruger de bløde udgaver.
 
Jeg tror heller ikke, at du vil synes at de vadestøvler du har nu, er særligt bøjelige? Evt. vægtforskel bliver kraftigt nedtonet pga. vandet opbærenhed.
 
Nå - men jeg har fået en af mine gevaldige migræner, så jeg er nødt til, at hoppe fra nu Ouch
 
Krum Hals & Høj Haleføring
/Kim
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 01:03
Jeg har et par Rivertek med BOA!

Kan helt klart anbefale støvlerne, og jeg plejer at skylle/vaske støvlerne efter hvert brug (for jord/mudder når jeg har gået langs åen).

BOA-systemet virker for mit vedkommende perfekt! Helt klart den fedeste Simms støvle på markedet (synes jeg). Meget meget meget meget meget nem at binde, og dermed få på. Det tager 20 sek, når er skoen på og fastnet.. Ikke noget med at binde snørebånd, og vente til de tørre. 

Skoen tørre og betydeligt hurtigere, og det er en fordel. Dette er også fordi den ikke har snørrebånd.
Knæk og bræk
Til top
Dennis Ib Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dib Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2006
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dib Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 10:19
Hej. 

Hvis du kan opstøve et par simms rivertek aquastealth, så kan det klart anbefales. Jeg har haft min nuværende par siden 2006. 

Den er lidt tung, men meget robust. Det skal lige siges at jeg skyller den efter hver kysttur og de bliver tøret helt. Tror på det for længer leve tiden. 

Mvh
Dennis. 
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 13:46
jeg må nøjes SIMMS FREESTONE VIBRAN, pga store fødder.
rivershead og guide modellerne, fås ikke i str 50 øv
få den i produktion NU SIMMS.
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 19:53
Der er mange meninger om vadestøvler.
Boa er vist bedst egnet til å fiskeri pga slitage
.G4 er stærke, men tunge, men mon ikke det ender med et par G4 med lidt spikes, så man ikke går på røven så ofte.
Takker og bukker for de mange meninger og input.
 
Bo
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 22:18
Jeg har haft simms freestone vibram i snart 3 år. +1000 ture i salt, brak og ved åen. Og ALDRIG skyllet efter brug. Igår gik coatingen på det ene snørrebånd, ellers fejler de intet.

Det der fis med at man skal huske at skylle sit grej efter tur er lidt fesent. Hvorfor ik bare begynde at gå i kjole når man er igang så ;)


Rasmus

Redigeret af Rasmus Bech - 27 Apr 2013 kl. 22:19
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2013 kl. 09:53
Jeg har et par Simms Guide med gummisål og spiks. De er lette og yder god støtte omkring anklen. Ingen problemer og jeg er en af de slemme, der skyller efter brug og giver dem en omgang støvlefedt et par gange om året
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres