Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Orvis Helios 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Orvis Helios 2
    Sendt: 15 Maj 2013 kl. 17:11
Mon ikke der findes nogen herinde, der er ejere af en Orvis Helios2 9' #6 Tipflex SW, og kan fortælle hvor meget sådan en stang vejer?

Jeg ved godt at Orvis opgiver den til 3 ounce eller 85,05g, men hvor meget vejer sådan en stang i virkeligheden?

Mvh
Henning 
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 18:34
Hej Få fat på Rene Jensen han har et par stykker er sikker på han nok skulle kunne hjælpe dig, men tag mig ikke på ordet !!

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/member_profile.asp?PF=104053

Mvh
CRC

Redigeret af Mallow - 15 Maj 2013 kl. 18:36
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 18:57
Jeg har lige haft min Helios 1 af samme model på vægten. Den vejer 85,6 gr.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 19:31
Spørg i Odense.....
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 19:43
Go Fishing
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 19:48
Citat: tolund

Jeg har lige haft min Helios 1 af samme model på vægten. Den vejer 85,6 gr.

Kan du huske hvad den var opgivet til? Jeg mener toeren skulle være lidt tungere.

Mvh
Henning
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 20:02
Desværre, jeg kan ikke huske hvad de har opgivet den til fra fabrikken.
Men det er en kanon stang.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 20:06
Citat: tolund

Desværre, jeg kan ikke huske hvad de har opgivet den til fra fabrikken.
Men det er en kanon stang.

Ok, tak skal du have.

Jeg har haft fornøjelsen at kaste lidt med toeren, den er ik' så ringe! Smile

Mvh
Henning



Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 22:14
Citat: Henning

Mon ikke der findes nogen herinde, der er ejere af en Orvis Helios2 9' #6 Tipflex SW, og kan fortælle hvor meget sådan en stang vejer?
Jeg ved godt at Orvis opgiver den til 3 ounce eller 85,05g, men hvor meget vejer sådan en stang i virkeligheden?
Mvh
Henning 


Hej Henning.
Den vejer lige præcis 92,7 gr. iflg. min vægt

Redigeret af ATH. - 15 Maj 2013 kl. 22:20
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 22:27
Citat: ATH.

Citat: Henning

Mon ikke der findes nogen herinde, der er ejere af en Orvis Helios2 9' #6 Tipflex SW, og kan fortælle hvor meget sådan en stang vejer?
Jeg ved godt at Orvis opgiver den til 3 ounce eller 85,05g, men hvor meget vejer sådan en stang i virkeligheden?
Mvh
Henning 


Hej Henning.
Den vejer lige præcis 92,7 gr. iflg. min vægt

Hej Allan.

Kan du ikke beslutte dig? Wink

Men efter dit svar at dømme, er Orvis hvis ikke helt reelle med deres markedsføring!

Andre der har prøvet at veje Helios2 ?

Mvh
Henning 


Redigeret af Henning - 15 Maj 2013 kl. 22:35
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2013 kl. 22:50
Jeg har Helios 1 i  9" #6 er der nogen som har testen forskellen mellem den og så Helios 2'eren ?
Til top
Lars Matthiessen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
L_Matthiessen Avatar

Tilmeldt:: 19 Jul 2001
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér L_Matthiessen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 08:22
Jeg har vejet et par Helios 1.
#8tipflex vejer 92 gram er opgivet til 81,5 gram
#6tipflex vejer 86 gram er opgivet til 78 gram

Min vægt vejer i 2 grams spring, så opløsningen er ikke så god, men ellers mener jeg at den er præcis nok, så der ikke tvivl om at Orvis snyder på vægten - lige som mange andre. Se f.eks. denne hjultest:
http://www.tridentflyfishing.com/blog/2013-8-weight-wt-challenge-fly-reel-review#.UWfN34waySN



Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 22:48
Citat: L_Matthiessen

Jeg har vejet et par Helios 1.
#8tipflex vejer 92 gram er opgivet til 81,5 gram
#6tipflex vejer 86 gram er opgivet til 78 gram

Min vægt vejer i 2 grams spring, så opløsningen er ikke så god, men ellers mener jeg at den er præcis nok, så der ikke tvivl om at Orvis snyder på vægten - lige som mange andre. Se f.eks. denne hjultest:
http://www.tridentflyfishing.com/blog/2013-8-weight-wt-challenge-fly-reel-review#.UWfN34waySN




Ja snyd og falsk reklame, kan man vist godt kalde det! Angry

Jeg har vejet en Helios2 9' #6 tipflex til 95g, det er ti gram mere end lovet, så derfor spurgte jeg Orvis om hvordan det kan gå til.
Svaret fra Orvis lyder: 
"Dear Mr. Mikkelsen

Thank you for your email. Our prototype rods are made roughly 6 months in advance of  the rod is introduced for sale. The actual production rods may be a bit lighter or heavier then this prototype. This is the reason for the slight difference.

If you have any questions, please let me know.

Sincerely,
Patrick K.
Orvis Rod & Tackle"

Sikke en gang vås, - hvis de nu havde lavet en stang, der var 10g lettere end forgængeren, ville de sikkert have udråbt det som en sensation i stedet for "a bit" og "slight difference", når det drejer sig om overvægt!
 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2013 kl. 23:38
Det er naturligvis noget bøvl, at fabrikanterne ikke holder de opgivede dataer. Helt enig, men der hvor tingene betyder noget er vel om man som ejer af stangen synes at det er en fin fisketstang og ellers er glad for a fiske med den.

Indtil videre har jeg ikke oplevet lettere stænger at fiske med end Helios. De føles ekstremt lette i hånden. Sage One er også let så det er vel disse to stængerr der pt. Er dem der føles lettest at fiske med. Handler vel også om hvor vægten er placeret i stangen. Er der en del klingevægt i toppen, vil vægtstangs princippet få stangen til at føles lidt tungere i hånden...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres