Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode forslag

 Besvar Besvar
Forfatter
peter andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
p.andersen

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p.andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gode forslag
    Sendt: 21 Maj 2013 kl. 11:46
Hej derude.

Vi er 6 stk. mandfolk, som i juni 2014 vil prøve lidt laksefiskeri.
Ingen af os har nogen erfaring med dette, kun en enkelt er flue fisker.
vi er ikke ude efter rekordfisk, men vil have en hyggelig, forlænget weekend, med muligheden for at snuse lidt til lakse/HØ fiskeriet.
Nu er spørgsmålet, hvor skal man tage hen? Jeg har selv tænkt på Mandalselven, men i Sverige er der vel også muligheder. Vi kommer fra Kolding området, så Sydnorge/Sydsverige er ligegyldigt, det skal bare ikke være i Danmark. Det skal være muligt med både spin og enkelthånds flue.
De 5 som ikke mester flue, sender jeg på kursus inden afgang.
Hvis nogen har gode forslag, både med hensyn til hvor, overnatnings forslag, evt. kontakter, vil jeg være meget taknemlig.
K&B
Peter Andersen
Kolding
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 11:52
Mojn,

Prøv at kigge her. Det er ikke uden grund, at den bliver kaldt "danske-elven".

http://www.bjerkreimselva.no/
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 11:58
Helt klart Bjerkreim. Med en #7 9-10 fod kan man fiske der. Der skal måske justeres med forfang, fluer og måske lidt mere bagline, hvis der kun er 50-75 m på. Alm kyst/å spinnestang kan også bruges.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 12:03
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
peter andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
p.andersen

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p.andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2013 kl. 18:20
Tak for svarene.
Jeg vender tilbage ved en senere lejlighed, for at høre lidt om, hvordan laksene i Bjerkreimselva skal overlistes, fluer,forfang, line ect.
K&B
Peter Andersen
Kolding.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres