Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vadestøvler

 Besvar Besvar
Forfatter
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vadestøvler
    Sendt: 24 Maj 2013 kl. 15:15
Jeg søger et godt råd om køb af vadestøvler.

Mine gamle Simms G3 er flækket helt op i bindesålen, så jeg er begyndt at se på nye.
Jeg har altid haft støvler med filtsåler, og kender ikke andet. Jeg ved, at gummistøvler kan være glatte på sten.

Jeg har set på Simms og Patagoni, men de fleste er i dag med gummisåler.

Er der nogen af jer, der har praktisk erfaring med gummisåler kontra filtsåler, så vil jeg gerne have et godt råd.

Ejner

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 15:39
Chota fra Salmon fly med filt er suveræne!
Vh
Henrik
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 16:05

Simms Vibram Streamtread sål med spikes monteret, har min varmeste anbefaling! Thumbs Up

Jeg skal aldrig have filtsåler igen.

Mvh
Henning
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 17:16
Korkers Chrome med filt, gummi og gummi m. spikes, så bestemmer du selv, og så er de super lette.
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flyfisher83 Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyfisher83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 18:34
Jeg er gået tilbage til filtsåler igen. Jeg har et par simms rivershead med vibramsåler og spikes, men de duer bare ikke på kysten i 80% af tilfældende. De kan da sagtens bruges, men jeg føler at gummisålerne er superglatte på især stenede kyster. På sandbund er de jo helt fine.

Så nu bruger jeg faktisk kun støvlerne med gummisåler ved åen, hvor filtsålerne er for glatte i det våde græs.

Så hvis du vil være sikker, så køb et par af hver. Så kan du skifte alt efter forholdende
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 19:57
Tak for svarene.
Til Henning og Morten. Jeg kan forstå, at i hælder i hver sin retning med såler.
Jeg skal hovedsageligt bruge støvlerne til vadning i strømvand i udlandet, hvor der normalt er en stenet bund.
Vi er enige om, at filtsåler er glatte på vådt græs.
Jeg har nævnt mærkerne Simms og Patagoni, fordi de laves i store størrelser. Mit problem er, at jeg bruger størrelse 47 i sko, og helst skal have vadestøvlerne i størrelse 48, hvor der ikke er så stort et udbud.

Jeg modtager gerne yderligere input

Ejner
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 20:03
Hvis det er i strømvand, så skal du helt sikkert have dig noget med Vibram streamtread og star cleats. Gummien fungerer fint generelt og når du render på glatte sten med diverse snask, så tager star cleats over og sikrer du fortsat står fast.
 
Eneste anke er at du skal skifte de star cleats i ny og næ, men de virker.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2013 kl. 20:06
Citat: Ejner

Tak for svarene.
Til Henning og Morten. Jeg kan forstå, at i hælder i hver sin retning med såler.
Jeg skal hovedsageligt bruge støvlerne til vadning i strømvand i udlandet, hvor der normalt er en stenet bund.
Vi er enige om, at filtsåler er glatte på vådt græs.
Jeg har nævnt mærkerne Simms og Patagoni, fordi de laves i store størrelser. Mit problem er, at jeg bruger størrelse 47 i sko, og helst skal have vadestøvlerne i størrelse 48, hvor der ikke er så stort et udbud.

Jeg modtager gerne yderligere input

Ejner

Hej Ejner.

Jeg har selvfølgelig ret, hvad angår filt contra gummisåler.Wink

En anden ting er, at der kan komme forbud mod brug af filtsåler i strømvande, for at undgå spredning af div. parasitter mm. Se denne tråd http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=38692&PID=340012&title=filtforbud-i-norge#340012

Mvh
Henning  


Redigeret af Henning - 24 Maj 2013 kl. 20:08
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres