Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskefilm: Ørretfiske på Årstulvatn

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Villmarkslivet Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Villmarkslivet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskefilm: Ørretfiske på Årstulvatn
    Sendt: 28 Maj 2013 kl. 09:28
Vårens første fiskehelg ble en stor test i tålmodighet, men som etterhvert betalte seg i flotte ørreter. Tongue 


Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2013 kl. 11:06
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Villmarkslivet Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Villmarkslivet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2013 kl. 18:29
Takker graversen Smile

Her følger en liten turrapport til filmen ovenfor:

Flere lesere av villmarkslivet.com de siste årene har etterlyst litt flere rapporter fra vannene i Lisleheradmarka, da spesielt vannene som er kultiverte. Det vannet som det har vært knyttet mest interesse rundt er Årstulvatn, så jeg tenkte årets første fiskehelg skulle tilbringes nettopp der.

 

Jeg hadde satt av fredag til søndag 24 til 26 mai til denne turen og optimismen var vel ikke akkurat på topp selv om det kribla godt i kroppen etter å svinge stanga for første gang i år.

Årstulvatn er nemlig kjent for sin lunefulle ørret og du skal være dyktig eller heldig om du skal klare å lure en middag eller to opp av det vannet på en kveldsbeite. Jeg tok uansett utfordringen og gikk til sørenden av vannet for å komme meg vekk fra de mest folkerike fiskeplassene.

 

Jeg skjønte fort at mine antagelser fort kunne bli en realitet. Den ene flotte ørreten etter den andre vaket rundt duppen min uten å vise marken min den minste interesse.

Rundt midnatt skulle jeg alikevel klare å lure den første opp av vannet. Da hadde jeg allerede forberedt meg på en vassfis-tilværelse og byttet om til bunnmeite, men det viste seg at det var det som skulle være oppskriften.

 

Sluk, spinner og Jensen var nyttesløst etter ganske mange timer denne helga. Nei det var bunnmeite som var tingen, ihvertfall denne helga, for på lørdagskvelden så satt den på igjen og jeg kunne heldigvis krone helga med to fisker på pluss minus en halvkilo.




Redigeret af Villmarkslivet - 28 Maj 2013 kl. 18:33
Til top
Flemming Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flemming Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flemming Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2013 kl. 15:22
Dejlig film!Smile
Glæder mig til sommerens ture nordpåSmile
fortsæt endelig med at lægge film op på forumThumbs Up
Tight lines!
Flemming Nielsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Villmarkslivet Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Villmarkslivet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2013 kl. 16:00
Hei Flemming!
Takk for flott tilbakemelding :)
Blir nok  ett par filmer til i sommer, så skal få lagt de ut etterhvert Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres