Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage Z-axis 890-4

 Besvar Besvar
Forfatter
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage Z-axis 890-4
    Sendt: 05 Jun 2013 kl. 07:56
Hej

Skal lave et intermediate skydehoved til de almindelige forhold på kysten til en Sage Z-axis 890-4. Hvor mange gram bruger I og hvad med længde? Det er selvfølgelig individuelt, men kom gerne med jeres bud. På forhånd tak
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2013 kl. 09:03
18 gram. 10 mtr.

Et hvilket som helst 8# SH fungerer.


Så er den ged barberet.
Til top
jensg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jensg

Tilmeldt:: 14 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2013 kl. 09:03
Hej John

Den er jo ikke så bundstiv som saltvandsmodellerne typisk er, så jeg ville ikke køre mere end 17-18 gram på den. Den kan sagtens trække tungere liner, men det går så bare langsommere og det er du sikkert ikke interesseret i på kysten.

Ved siden af de hjemmeklippede kan jeg konkret anbefale Sages Coastal Taper i slow intermediate udgave. Den er 10 meter plus, svæver godt og vender fint. Morten Øland har haft en designfinger med i spillet her og det synes jeg han har gjort godt. 

Fin stang til en havørred i åen også, med et kort flydende hoved...

Jens
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jun 2013 kl. 10:03
Mange tak for svarene. Nu er det til min kammerats stang, så kender den ikke så godt.

Umiddelbart er det mindre end jeg selv går med på min 8'er, men ja det er ikke verdens hurtigste stang. Den bliver primært brugt som lakse-/havørredstang, og det er den altså fantastisk til. Den er back up til kysten.

Jeg prøver at klippe det på 19 gr. og se om det får stangen til at arbejde for langsomt - så kan vi altid klippe lidt mere af :)

Ha' en god dag - og knæk og bræk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres