Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedde fiskeri med flue?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedde fiskeri med flue?
    Sendt: 16 Jun 2013 kl. 22:45
Hvilken flue, forfang, leader osv. skal der bruges?

- Så vidt jeg har forstået, hvad der skal på:

En kæmpe flue, (Linen mellem fluen og fluelinen) skal være 0.70mm. - Er det korrekt?
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 22:49
Citat: Safet123

Hvilken flue, forfang, leader osv. skal der bruges?

- Så vidt jeg har forstået, hvad der skal på:

En kæmpe flue, (Linen mellem fluen og fluelinen) skal være 0.70mm. - Er det korrekt?

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 22:49
Ville foreslå et forfang på 120 cm i 0.50 også 30-50 cm wire og en snaplock, mange fisker uden hægte men det kan jeg nu bedst lide, det jo smag og behag :) og ja bare på med nogle store fluer :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 22:50
Vil os lige sige , af egen erfaring fisker jeg kun med kraftige farver i grumset vand, i klart vand foretrækker jeg mørke farver, brun, mørkegrøn osv.
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 22:52
hent Henrik Leths bog Fluegedder - sådan her http://www.brakvand.com/index.php/flue-fisk/geddefluefiskeri

Redigeret af moesby - 16 Jun 2013 kl. 22:53
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 22:55
Citat: hp8900

Ville foreslå et forfang på 120 cm i 0.50 også 30-50 cm wire og en snaplock, mange fisker uden hægte men det kan jeg nu bedst lide, det jo smag og behag :) og ja bare på med nogle store fluer :)




- Den Wire du snakker om, dem har jeg godt nok, fra dengang jeg fiskede med normal stang og agnen på tre-krogen og så ud. - Men disser wires har hægte i enden og den der, hvad de hedder "den to øjet" hægte, hvor du binder linen på.. Jeg prøvede denne metode med en 0.20 line bundet på wiren og på fluelinen, og jeg kunne godt mærke at det var forkert, for jeg kunne også kun kaste.. 5-8m ud. Og det går ikke når jeg står på land og vil fiske gedde med flue. Hvad er det jeg har gjort/gør forkert?
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:00
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:02
http://www.youtube.com/watch?v=rdSdmpltSrY


Prøver lige igen min mobil fattede det ikke :D

Skide god video
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:03
Kan intet se på det link du har tilføjet :-)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:04
Nu kan jeg, tak :-D
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:06
så lidt :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:12
Citat: hp8900

http://www.youtube.com/watch?v=rdSdmpltSrY


Prøver lige igen min mobil fattede det ikke :D

Skide god video



Godt nok, den flue han viser på videoen, den er nærmest 3-4 gange større end den jeg brugte. Og wiren jeg brugte havde den der ting, jeg ikke kan huske hvad hedder den har to øjne, den ene er bundet til wiren, den anden til linen.


Spørgsmålet er så, hvor tyk skal den line fra wire til fluelinen være? Den jeg brugte var 0.20mm...
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:15
jeg ville bruge 0,50 mm 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:23
Citat: hp8900

jeg ville bruge 0,50 mm 



Du må undskylde, at jeg spørger så meget ind til det, det er fordi jeg er en henholdsvis ny fluefisker - Startede for 2mdr. siden...

Den 0.50mm line, er det noget specielt eller kan man bare købe en rulle som indeholder linen som er 0.50mm tyk?

Fortæller en "historie" nu.

- Min lillebror og jeg, købte vores første fluestænger for 2mdr siden. Vi har bundet bagline, fluelinen, 0.20 line og i enden en flue. Det er hvad vi forstår hvad vi skal bruge.. vi bruger ingen leader, da de koster 30-50 kr stykket, og vi tit skifter fluer, så det ville være meget dyrt at skifte leader hver gang vi er ude at fiske.. Så vi bruger bare normal flydende line fra fluelinen og til fluen. Nu har vi lært at kaste langt osv. og vil prøve lykken med Gedder, da de er sjove at fighte med.
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:27
Ja bare køb en rulle med noget 0.50, dog vil jeg foreslå til jeres almindelige fluefiskeri at købe et tapered forfang med 0.25 spids og forlænge det med jeres 0.20 line, så er det 0.20 linen der går til ved at skifte flue, derved sparer man på selve forfanget. i vil ved et tapered forfang få en meget bedre præsentation af fluen 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:29
hvis du bruger samme setup til gedder som du nævner i din anden tråd kan du godt få svært ved at håndtere de store geddefluer. Som jeg forstår det fisker du med en #6 line på en #8 stang?
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:35
Citat: moesby

hvis du bruger samme setup til gedder som du nævner i din anden tråd kan du godt få svært ved at håndtere de store geddefluer. Som jeg forstår det fisker du med en #6 line på en #8 stang?



Dette kan hjælpe dig: Ron Thompson Strike Zone
(10`, # 8,



- Den stang fisker med, og fluelinen er #6, og så vidt jeg har forstået, skal linen være #8, på den stang?
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:37
stang og line skal som udgangspunkt være samme klasse, men til geddefiskeri har jeg forstået at der er mange der går en klasse op i linen for at få den smule mere tyngde til at bære de store geddefluer
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:37
Citat: hp8900

Ja bare køb en rulle med noget 0.50, dog vil jeg foreslå til jeres almindelige fluefiskeri at købe et tapered forfang med 0.25 spids og forlænge det med jeres 0.20 line, så er det 0.20 linen der går til ved at skifte flue, derved sparer man på selve forfanget. i vil ved et tapered forfang få en meget bedre præsentation af fluen 




Jeg læser det, men forstår intet, desværre :-D

- Så jeg skal købe en leader, som er 0.25mm, og den line jeg bruger (0.20mm) skal bindes på spidsen af leaderen, såvel at den kun går til spilde, og ikke selve leaderen? - (sådan som jeg har forstået det) :-(
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:38
Citat: moesby

stang og line skal som udgangspunkt være samme klasse, men til geddefiskeri har jeg forstået at der er mange der går en klasse op i linen for at få den smule mere tyngde til at bære de store geddefluer




F. eks. er min stang #8, burde jeg så bruge en line #9, når jeg fisker efter gedde? - hvis jeg har forstået det korrekt


- Forresten, tak for din hjælp!
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:40
Til geddefiskeriet - Det line der skal gå fra flue linen til wiren, den behøver ikke at være flydende? - Jeg har kigget på geddefluer, og der står intet om, om den flyder eller synker...
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:40
du har forstået rigtigt safet , du forlænger din leader med 20-30 cm af din 0.20 så det er det der går til spilde ved flueskift. grunden til 0.25 spids på det taperede forfang og 0.20 på det forlængede stykke er at hvis linen skulle springe er brudstyrken lavest i 0.20 linen og derfor mister du ikke dit forfang :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:41
Citat: Safet123

Citat: moesby

stang og line skal som udgangspunkt være samme klasse, men til geddefiskeri har jeg forstået at der er mange der går en klasse op i linen for at få den smule mere tyngde til at bære de store geddefluer




F. eks. er min stang #8, burde jeg så bruge en line #9, når jeg fisker efter gedde? - hvis jeg har forstået det korrekt


- Forresten, tak for din hjælp!

lige præcis
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:42
Citat: hp8900

du har forstået rigtigt safet , du forlænger din leader med 20-30 cm af din 0.20 så det er det der går til spilde ved flueskift. grunden til 0.25 spids på det taperede forfang og 0.20 på det forlængede stykke er at hvis linen skulle springe er brudstyrken lavest i 0.20 linen og derfor mister du ikke dit forfang :)


Aha!, det var sgu på tide at jeg fattede noget :-D - Og denne knude fra forfangen til leaderen, kan jeg godt bruge Loop to Loop, metoden?
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:42
nej det behøver ikke være flydende geddefluer er normalt tunge så de kan komme ned til gedden. fisker man flydende fluer som poppers efter gedde så der så meget skum at de flyder ligegyldigt hvad :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:43
Citat: moesby

Citat: Safet123

Citat: moesby

stang og line skal som udgangspunkt være samme klasse, men til geddefiskeri har jeg forstået at der er mange der går en klasse op i linen for at få den smule mere tyngde til at bære de store geddefluer




F. eks. er min stang #8, burde jeg så bruge en line #9, når jeg fisker efter gedde? - hvis jeg har forstået det korrekt


- Forresten, tak for din hjælp!

lige præcis



Okay, mange tak for din hjælp! - Skal shoppe her den 28. kan jeg se... :-P
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:43
Citat: Safet123

Citat: hp8900

du har forstået rigtigt safet , du forlænger din leader med 20-30 cm af din 0.20 så det er det der går til spilde ved flueskift. grunden til 0.25 spids på det taperede forfang og 0.20 på det forlængede stykke er at hvis linen skulle springe er brudstyrken lavest i 0.20 linen og derfor mister du ikke dit forfang :)


Aha!, det var sgu på tide at jeg fattede noget :-D - Og denne knude fra forfangen til leaderen, kan jeg godt bruge Loop to Loop, metoden?

jeg vil foreslå du binder dem sammen med enten dobbelt uniknude eller kirurgknude, så er der lidt mindre risiko for at du hægter op i dine loops
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:44
Citat: hp8900

nej det behøver ikke være flydende geddefluer er normalt tunge så de kan komme ned til gedden. fisker man flydende fluer som poppers efter gedde så der så meget skum at de flyder ligegyldigt hvad :)



Okay, mange mange mange tusinde tak for din hjælp!


- Kunne nemlig se, at der ikke stod noget om det var flydende eller synkende, den flurocarbon line jeg skal købe. Ville 0.40mm være fint? For jeg kan kun finde en i 0.40mm og 0.60m
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:46
ja som moesby siger det. jeg bruger selv surgeons knot som den kaldes husk og fugte linerne 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:47
0.40 mm er også fint :) ville dog ikke gå lavere 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:51
Citat: hp8900

0.40 mm er også fint :) ville dog ikke gå lavere 




Den køber jeg så, mange tak for hjælpen!



Så det jeg skal bruge: En stor fed flue, 0.40-0.60mm flurocarbon, bundet til fluelinen... Det skal nok blive sjovt, Haha :-D
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:52
Citat: hp8900

ja som moesby siger det. jeg bruger selv surgeons knot som den kaldes husk og fugte linerne 




Kommer linen ikke til at skære i leaderen? - De leaders jeg har haft købt, er MEGET MEGET Tynde i spidsen...
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:52
Mega fedt fiskeri :p 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:53
prøv at læse Henrik Leths bog som jeg linkede til tidligere, den er til at hente som pdf elle ebog i linket
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:56
Citat: Safet123

Citat: hp8900

0.40 mm er også fint :) ville dog ikke gå lavere 




Den køber jeg så, mange tak for hjælpen!



Så det jeg skal bruge: En stor fed flue, 0.40-0.60mm flurocarbon, bundet til fluelinen... Det skal nok blive sjovt, Haha :-D




### Glemte Wire!!! :D
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:57
Citat: moesby

prøv at læse Henrik Leths bog som jeg linkede til tidligere, den er til at hente som pdf elle ebog i linket




Har forstået det, tror jeg :-P - Havde bare misforstået hvordan den kirurgiske knude var bundet. Troede det var den knude som man bruger når man binder baglinen og fluelinen med Clap - Tak for hjælpen!
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2013 kl. 23:58
Citat: hp8900

Mega fedt fiskeri :p 





- Du skulle vel ikke vide hvor man køber nogle Geddefluer, som du har erfaring med, og som fanger et par stykker? Har kigget på forskellige geddefluer, men har ikke forstand på, hvilken en det skulle være. Har godt nok lært, at det skal være med "flash" :-)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 00:24
justonemorecast.dk der er masser af forskellige mønstre og fluer der fanger fisk !! :) ellers hold øje med auktions siden da geddefluer kan være halv dyre og der til tider er nogle fine billige fluer herinde :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 00:38
http://flies.bigbig.com har også geddefluer til rimelige priser
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 00:47
Okay, mange tak begge to! - Kan jeg stille et sidste spørgsmål, før sengen kalder, hvis den gør det snart for jer? :-)
Til top
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 13:27
Safet. Hvis du sender mig din adresse i en PM, så skal jeg sende dig et færdigtlavet geddeforfang med wire og et par store fluer , som jeg har haft succes med.

Hvis du er interesseret
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2013 kl. 17:04
www.drift4flyfishing.dk/index.php/reviews/gedden
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 13:58
Citat: Sirt

Safet. Hvis du sender mig din adresse i en PM, så skal jeg sende dig et færdigtlavet geddeforfang med wire og et par store fluer , som jeg har haft succes med.

Hvis du er interesseret




Det er jeg meget interesseret i, men vi bliver nødt til at vente til næste uge, da jeg ikke har penge til det lige nu, og mange tak! :-)
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 17:16
Du kunne jo lave det selv

80 cm 0.60 nylon og en rulle drennan pike wire

Tag 80 cm 0.60 nylon. Lav en loop i den ene ende, sæt 30 wire i den anden ende og sæt det på din Flueline
Monter fluen og du er kørende
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 22:32
Citat: flycast

Du kunne jo lave det selv

80 cm 0.60 nylon og en rulle drennan pike wire

Tag 80 cm 0.60 nylon. Lav en loop i den ene ende, sæt 30 wire i den anden ende og sæt det på din Flueline
Monter fluen og du er kørende




Det vil jeg prøve og lave så :-)

Mange tak!
Til top
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 23:16
Det koster gratis - jeg har materialer og har været bundet til sengen i en måned pga en brækket fod, så har så rigeligt med fluer ;) 


Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2013 kl. 23:49
Safet:
Hvis jeg stod i din situation og alligevel skulle ud og købe forfang, ville jeg få ekspedienten i butikken til at vise dig hvordan du ska lave dit forfang til gedderne. Der er en masse fine butikker indenfor rimelig køreafstand i Viborg, Hobro og Aalborg.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 13:59
Citat: Sirt

Det koster gratis - jeg har materialer og har været bundet til sengen i en måned pga en brækket fod, så har så rigeligt med fluer ;) 






Ville meget gerne sige ja tak, men venter til jeg kan betale dig det. Det har trods alt også taget noget tid at lave de fluer :-)
Til top
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 17:40
Det er også helt ok, men bestemt ikke nødvendigt :) 

Og tro mig, når højsæsonen for gedder og kystørreder spoleres af en dum fod, så har jeg bare fundet ro i at binde nogen fluer. Jeg må desværre sande, at det kommer til at tage mig lidt mere tid inden jeg kommer ud til vandet, da jeg ikke ligefrem er godt gående endnu, så jeg ville bare blive glad, hvis mine fluer kommer i vandWink

Men det er helt op til dig :)
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 18:04
Tobias du råber bare højt hvis du vil sende nogle til mig , jeg er ikk bleg for at tage imod nogle fluer ;) de trodsalt halvdyre hos grejpusheren :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down