Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Makrel fra Nordkysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Makrel fra Nordkysten
    Sendt: 19 Jun 2013 kl. 10:00
Har aldrig fanget Makrel.
Men læser der bla. er makreller i isefjorden.

Nu er jeg tit på nordkysten ved Gilleleje og Hornbæk men fisker kun forår-efterår efter havørred.
Men kunne da godt tænkte mig at prøve at fange makrel. Er dette muligt som ved traditionelt havørredfiskeri? eller kommer de slet ikke så langt ind ved kysten?
Til top
Jesper Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper Steen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2003
Geografisk: Rosklide
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Steen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 10:47
Jeg har fanget makrel på flue helt inde ved kysten, ved hornbæk. Der trak nogle pænt store stimer rundt 2 meter ude, så det kan du godt..

Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 11:06
Citat: Jesper Steen

Jeg har fanget makrel på flue helt inde ved kysten, ved hornbæk. Der trak nogle pænt store stimer rundt 2 meter ude, så det kan du godt..


Men er det "pürch" fiskeri ala multer og rent held at løbe ind i nogle stimer? eller er det helt normalt at fange makrel ved alm. "blind" fiskeri?
Og hvad snakker vi om mht fangst-statistik?
 
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 12:44
 min fangst statestik siger.   over 40 år på kysten=  1  makril!!!!   den tog ophængeren!!   jeg siger dig at den røg på panden.:)
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 13:20
Citat: kano3

 min fangst statestik siger.   over 40 år på kysten=  1  makril!!!!   den tog ophængeren!!   jeg siger dig at den røg på panden.:)

LOL

OK finder på noget andet Cry
Til top
Jesper Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jesper Steen Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2003
Geografisk: Rosklide
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Steen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 13:27
Det er bare noget med, at tage på en normal sommeraftenstur, og så være heldig at løbe ind i en stime makreller.
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2013 kl. 16:43
Sidste år fik jeg cirka 20 makreller på 2 turer, den ene var en dagstur midt mellem badegæster med fluestangen, makrellerne var helt inde på det lave vand og jagtede tobiser i stimer, den anden tur var en aften / nat tur med spinnestangen, og her bed en masse makreller helt ude i kastet, så jo det kan lade sig gøre, jeg har også fanget makreller i Roskilde fjord, flere steder både ved stenøen ved Lynæs, og næsten helt ned til Frederikssund broen, så jo det er bare ud og lede, helst i højt solskin, og med en del varme i vandet.
 
Mvh Fætter JR
Strandkarpen.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum