Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der liv ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Er der liv ?
    Sendt: 27 Jun 2013 kl. 08:57
Det  var ellers en hyggelig og faglig tråd langt henne af vejen, men selvfølge er der så lige nogle der skal fordreje sagerne og begynde at kaste dumme kommentarer efter hinanden.. Kan I ikke bruge jeres mail til det, og lade os andre bare hygge os med lidt fakta fra strandkanten
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 09:25
Citat: scott

Citat: Nikolaj Kolding!

Mit efterårs fiskeri på klintekysten gav "kun" 35 over målet - ud af lige knap 100 havørred, Største var 3 kilo, men ellers ingen over 2,5 kilo. fiskene blev fanget over 20 ture, så det er enligt ikke fiskene som mangler, men bare størrelse!! Det kan så skyldes flere ting, jeg vil sige manglende føde - i perioder - og så problemet, med ingen kystudsatte put and take fisk. 

På de meget få ture som jeg har været ved klinten i år, har der ikke været fødefisk af betydning...  

Med et gennemsnit på 5 havørreder pr tur burde du skynde dig ned og købe en lottokupon. LOL

Mvh
Jim.

Nej det ville da bare være spil af penge.. 

Syntes bare det er meget god statistisk på at gennemsnits størrelsen, er meget lavere end hvad mit indtryk er af den har været tidligere.. Det kan skyldes flere faktorer hvilket det helt sikker også gør, men det er påfaldende at der i perioder ingen fødefisk er at se, over en 4-5 kilometer lang strækning.. 




Redigeret af Nikolaj Kolding! - 27 Jun 2013 kl. 11:15
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 09:46
Citat: Runge_100

Det  var ellers en hyggelig og faglig tråd langt henne af vejen, men selvfølge er der så lige nogle der skal fordreje sagerne og begynde at kaste dumme kommentarer efter hinanden.. Kan I ikke bruge jeres mail til det, og lade os andre bare hygge os med lidt fakta fra strandkanten


Beklager, men når nogen slynger dybt usaglige og grove beskyldninger ud i fuld offentlighed, skal de også imødegås der. DTU-Aqua gør et kæmpestort arbejde i vores interesse. De er nogle af vores vigtigste venner.

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 10:22
Johan du sidder bag din skærm ude vest på i Jylland et sted og aner ikke en skid om virkeligheden åbentbart ! Du hverken kan eller skal blande dig i hvad jeg mener eller gør i forhold til noget som helst ! Pas dig selv !
Jeg fortæller det jeg oplever når jeg kontakter en offentlig skattefinasietret og fisketegns instution dvs jeg har været med til at betale for den da jeg tilfældigvis betaler begge steder ! Så flet næbet og find et andet sted at flæbe ...
 


Redigeret af Søder - 27 Jun 2013 kl. 11:03
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 11:39
Citat: Søder

Johan du sidder bag din skærm ude vest på i Jylland et sted og aner ikke en skid om virkeligheden åbentbart ! Du hverken kan eller skal blande dig i hvad jeg mener eller gør i forhold til noget som helst ! Pas dig selv !
Jeg fortæller det jeg oplever når jeg kontakter en offentlig skattefinasietret og fisketegns instution dvs jeg har været med til at betale for den da jeg tilfældigvis betaler begge steder ! Så flet næbet og find et andet sted at flæbe ...
 


Så for Sørensen da! Så stod du ellers lige op i et vældigt humør! SÅ sur bliver jeg sjældent. Men når jeg gør, plejer jeg at cykle en lang tur, kløve lidt brænde eller lignende. Frem for alt holder jeg mig meget langt fra tasterne. Det kunne være en model i fremtiden...?

Skal vi lige holde os til sagen her. Du mere end antyder, at DTU-Aqua sidder og fedter rundt med ting, der aldrig rigtig bliver til noget. Den helt urimelige påstand underbygger du ved at fortælle, hvordan du blev sendt rundt i systemet, da du udbad dig et svar på et meget kompliceret spørgsmål. På en lidt bagvendt måde bliver du ramt i røven af den historie. Hvorfor det? Fordi de virkelig ville spilde deres tid på ting, der løber ud i ingenting, hvis de brugte en masse kræfter på at besvare alle henvendelser fra mere eller mindre tilfældige borgere. De håndører, du betaler via fisketegnet, er meget hurtigt brugt et par gange, hvis du skal have et bare nogenlunde fyldestgørende svar. Jeg betaler også både skat og fisketegn. Dem foretrækker jeg, at de bruger på at forske. Det er fint, at man kan henvende sig og få svar. Men jeg er da ikke så naiv, at jeg tror, de har tid til at svare alle på alt. Så hvis jeg besværer dem med spørgsmål, skal jeg have en god grund. Hvad er din? Skal du klædes på til et nyt stunt? Der var vist engang en mand, der valgte sig selv som lystfiskernes talsmand og knyttede venskabelige kontakter til Bæredygtigt Landbrug ...Ouch

Johan


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:18
Hør så her din påstand om at spinnefiskere lugter at isbjørne tis er ikke glemt vel og hvad jeg har af kontakt med og om med Bæredygtigt Landbrug kan næppe vedkomme dig og du aner for øvrigt heller ikke hvad der er foregået på de møder som er afholdt med dem vel for du var ikke tilstede eller ?
Hvis jeg havde villet udstille nogen i DTU så havde jeg nok valgt at gengive mail korspondancen så folk kunne se hvad der foregår med navns nævnelse ikk !
Nu ligger landet sådan at jeg har haft en del møder med DTU og har ved en lejlighed hørt en medarbejder ved et sådant møde stå og love højhelligt at der ville blive sat 100.000kr af til undersøgelse af bla opvækst forhold på SJ i forbindelse med projekt HØ Sj hvor blandt andet Keld Willerslev var tilstede og derfor så mener jeg at kunne bede om at de gør et eller andet ved sagen og ikke bare sende "bolden" videre
Men skynd dig ud at cykle Johan Wink
/Søder
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:19
så kører det igen .. stop nu, og lad emnet være seriøst istedet for jeres egen personlige vendetta .. det er lidt ærgeligt at en god tråd skal ødelægges, af noget fuldstændig ligegyldig pladder for den pågældende tråd!!
 
Er der nogen der er klar over, om man hos DTU kan følge udviklingen af det forskningsarbejde de udøver, i henhold til denne tråd .. var det Jim eller Kim der referedede til et samarbejde imellem fiskere (erhverv) og DTU, så man kunne kortlægge hvad der reelt skete ?!
 
Det kunne jo være fint at man kunne følge med i hvad der skete ?!


Redigeret af Ørde - 27 Jun 2013 kl. 12:21
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:32
Citat: Jesper 777

http://stevnsfisker.blogspot.dk/
 
Jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage et site drevet af en person der tydeligt vis driver denne for at promote salg af nogle super woblere som andre laver lige så godt til den halve pris !
På denne side skriver ejeren at han ikke nat fisker længere da det ikke er slidet værd synes han selv ! Samtidigt skriver han at han i det tidlige forår har fanget masser af fisk fulde af mysis og tanglopper men alle der har set ham fiske og kender ham ved at han i det tidlige forår står nede på sand revlerne i Køge bugt ved Lendumvej og undskyld mig det er altså ikke Stevns Klint i min verden ! Klinten starter ved Willys og slutter nord for Rødvig længere er den ikke ....
Seneste rapport på sitet omhandler fangster om dagen og der er afbilledet en makrel som står som fanget et sted på Sjælland det er vel ikke nogen nyhed at man kan fange makreller om dagen eller ? Kan ikke se hvad det har med fiskeri på Stevns at gøre eller skal vi tro at der er makreller på Stevns nu ???
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:34
Hej Ørde
 
Det var sådan set derfor jeg igen igen startede med at rette henvendelse til DTU for at spørge om Wink
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:39
Hej Ørde.

Det var mig som vedhæftede et link fra 23-6-2012 hvor Danmarks Fiskeriforening kontaktede DTU Aqua mhb på et samarbejde omkring et projekt som skulle klarlægge hvorfor fiskene forsvinder fra kysterne.
I øvrigt finder jeg det på den baggrund lidt morsomt at nogle herinde har en ganske anden opfattelse af problemet.
Hvad der herefter er kommet ud af dette synes ikke rigtigt at fremgå nogen steder, selv om der er gået et år.

Mvh
Jim.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:40
Ørde, det er intet personligt i det her fra min side. Og jeg havde ikke sagt et kvæk, hvis ikke Henning havde skrevet dette:

DTU Auqa fedter lidt rundt i hvem som skal tage sig af det ... tror det ender som alt andet med dem indblandet ....ingenting


Det er en uforskammet og grov generalisering, som savner hold i virkeligheden. Vi er mange, der har oplevet nogle dedikerede og dybt professionelle folk, der laver et kæmpestort arbejde i vores interesse.

Hvis du er interesseret i at følge med i, hvad de laver, kan du tilmelde dig et nyhedsbrev her: http://www.aqua.dtu.dk/Nyheder

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:43
Citat: Johan

Ørde, det er intet personligt i det her fra min side. Og jeg havde ikke sagt et kvæk, hvis ikke Henning havde skrevet dette:

DTU Auqa fedter lidt rundt i hvem som skal tage sig af det ... tror det ender som alt andet med dem indblandet ....ingenting


Det er en uforskammet og grov generalisering, som savner hold i virkeligheden. Vi er mange, der har oplevet nogle dedikerede og dybt professionelle folk, der laver et kæmpestort arbejde i vores interesse.

Hvis du er interesseret i at følge med i, hvad de laver, kan du tilmelde dig et nyhedsbrev her: http://www.aqua.dtu.dk/Nyheder

Johan
 
Johan din knallet ! Hvis du havde siddet til møde med ovenstående og var blevet lovet en undersøgelse af en offentig instans ville du nok også være en anelse skeptisk når man så sidenhen løber fra det lovede  eller er det ikke nået ud på den Jyske hede endnu ?
/Søder
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:50
Citat: Søder

Citat: Jesper 777

http://stevnsfisker.blogspot.dk/
 
Jeg ved ikke hvor seriøst jeg kan tage et site drevet af en person der tydeligt vis driver denne for at promote salg af nogle super woblere som andre laver lige så godt til den halve pris !
På denne side skriver ejeren at han ikke nat fisker længere da det ikke er slidet værd synes han selv ! Samtidigt skriver han at han i det tidlige forår har fanget masser af fisk fulde af mysis og tanglopper men alle der har set ham fiske og kender ham ved at han i det tidlige forår står nede på sand revlerne i Køge bugt ved Lendumvej og undskyld mig det er altså ikke Stevns Klint i min verden ! Klinten starter ved Willys og slutter nord for Rødvig længere er den ikke ....
Seneste rapport på sitet omhandler fangster om dagen og der er afbilledet en makrel som står som fanget et sted på Sjælland det er vel ikke nogen nyhed at man kan fange makreller om dagen eller ? Kan ikke se hvad det har med fiskeri på Stevns at gøre eller skal vi tro at der er makreller på Stevns nu ???

Og jeg som troede i var gode venner, ikke mere åbenbart.. Wink

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:55
Ja ja Nikolaj
 
Den film er gammel Wink 
 
Der er rendt meget vand op af kysten siden den gang Wink
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 12:55
Citat: Søder


Johan din knallet ! Hvis du havde siddet til møde med ovenstående og var blevet lovet en undersøgelse af en offentig instans ville du nok også være en anelse skeptisk når man så sidenhen løber fra det lovede  eller er det ikke nået ud på den Jyske hede endnu ?


Det er muligt. Men jeg kan garantere dig for, at jeg ikke ville bruge en enkelt episode til at komme med en grov generalisering som den, jeg citerer dig for!!

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 13:28

Johan

 
Jeg har igennem snart mange år efterspurgt en undersøgelse af hvad for fisk det er vi avler på her på SJ når vi elfisker i de respektive vandløb så tager man bare de fisk som nu måtte være tilstede den dag man fisker og ikke noget med at se på dem genetisk ude over om de har har hele finner,dette ville være langt bedre om man vidste hvor fiskene kom fra inden man tog gener fra dem til videre førsel så man vidste at fisken faktisk var hejmmehørende i det vand den var fanget i !
Ligeledes har jeg efterspurgt en undersøgelse at hvor smolten som udsættes i vandløbene vokser op henne og netop derfor er det supervigtigt at vide hvorfor fødegrundlaget er så ændret som det er !
Landet ligger således at opdrætteren af de fisk som kommer fra KSFs vande har lagt mærke til at smolten han leverer er nogenlunde dobbelt så stor som resten af landets udsætnings smolt hvilket jo i sig selv ligger i generne men hvis der ikke er føde til at de kan vokse til 5 kg på 2-3 sesoner som tidligere ja så ringer mine klokker altså sorry ....Derfor er det super vigtigt at der gøres noget ....og når der ikke bliver det ja så bliver man ærgerlig over det store fysiske arbejde der er lagt i at få fiskeriet bedre


Redigeret af Søder - 27 Jun 2013 kl. 13:33
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 14:18
Ja Henning, der er mange ting, der er supervigtige at få undersøgt. Som DTU Aqua gerne vil undersøge. Som de har ekspertisen til. Men ikke midlerne. Det er ikke den diskussion, jeg vil ind i. Jeg undrer mig bare stadig over, hvad du vil opnå med den urimelige beskyldning, du har hængende.

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 14:56
Johan
Det pisser mig af at blive lovet noget og så de at man trækker i land bagefter og så ikke vil debatere omkring et vigtigt problem for mange intersanter ! Ikke kun stangsvingere ! Derfor ...
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 15:37
Citat: Søder

Johan
Det pisser mig af at blive lovet noget og så de at man trækker i land bagefter og så ikke vil debatere omkring et vigtigt problem for mange intersanter ! Ikke kun stangsvingere ! Derfor ...


Det er vist lettere at fange en håndfuld 10-kilos havørreder på Stevns end at få dig til at forholde dig til det, du selv skriver. Jeg er sådan set ligeglad med, hvad du kan fortælle om dine møder med DTU-Aqua, og hvad du mener, de har lovet dig. De har formentlig en anden udlægning. Og uanset hvem der har ret, kan du ikke tillade dig at bruge en eller et par udvalgte episoder til at generalisere så groft, som du gør. Du skriver jo, at det nok ender som altid, når de er indblandet - i ingenting! Tror du, det fremmer et godt samarbejde med DTU at svine dem til?

Har du nogensinde funderet over, om der kan være en sandhed i, at verden er et spejl af dig selv? Smil til verden, så smiler den igen!

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 15:56
Johan
 
 
Og jeg er totalt ligeglad med dig din bondeknold tag nu ud at cykle mand
/Søder
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 16:11
Kære Henning Søder,

Uaset hvor forskellige opfattelser du end måtte have om det ene eller det andet, så ville det være ønskværdigt for debatten og respekten for dig iøvrigt,  at du begyndte at bruge et mere sobert sprogbrug.

De ordvalg du har benyttet på det seneste klæder ikke en voksen mand.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 17:40
Citat: Søder

Johan
 
 
Og jeg er totalt ligeglad med dig din bondeknold tag nu ud at cykle mand


Ja, det har jeg så lige været. Vi stopper her. Jeg må give fortabt overfor din stærke argumentation  ovenover...

Johan
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 18:07
Endnu en tråd kørt af sporet :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 19:52
Hej Johan.

Nu har jeg fulgt lidt med ude fra sidelinjen i din diskussion med Henning, og dette at man er uenig om noget er i sig selv ok.
Men jeg må sgu bare sige at du på eklatant vis demonstrerer din manglende kognitive færdigheder, for nu at sige det pænt.
Så havde det alligevel været mere klædeligt om du cyklede en lidt længere tur eller huggede lidt ekstra brænde, fremfor vedholdende at provokere på en så primitiv facon. Wink

Mvh
Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 20:25
Hmmm...
 
DTU?
 
Er der virkelig nogen herinde på 123.nu der tror, at de laver useriøse undersøgelser der bevidst skal undergrave/detronisere, bortforklare andre personer/institutioners velmente irriterende/fortolkninger???.
 
Ville alle disse ansatte virkelig kunne acceptere, at alt deres arbejde blev lavet om til èn stor gang politisk omgang tværstillende ævl???.
 
Nøjes med at se på resultaterne, og få så gang i jeres egne små grå. Andre kan IKKE tænke for jer, og andre har langt fra altid ret!.
 
Derfor er de videnskabelige resultater (der også skal tages med et gram salt) det bedste vi nu kan forholde os til!.
 
Mvh. - Kim 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 20:52
Og med al respekt for alle i opkogte hoveders meninger om DTU - så tror jeg, at der overordnet er en misforstået opfattelse vedr. hvorvidt en instans som DTU lynhurtigt kan omsætte faktuelle data til hurtig fakta/virkelighed!!!At se en fin ny virkelighed, er nok èt, men at omsætte denne til virkelighed tager ALTID lang tid. Især pga. af vi menneskers større og større afstand fra hinanden, selv om vi burde blive klogere med tiden - ØV!.
 
Dette er jo i den grad politisk/tidsmæssigt/økonomisk bestemt - og DTU har garanteret ikke nogen stor inflydelse på dette!.
 
DTU er en institution brugt og finansieret af skattepenge (regeringen), og må stå ret - hvis de vil overleve. De får så desværre alle "tævene" hvor det burde være regeringen der skulle "klapses" af.
 
Men de klogeste (de der før har dummet sig), sørger altid for, at have en syndebuk!.
 
Mvh. - Kim
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 21:08
Citat: kikophil

Hmmm...
 

DTU?

 

Er der virkelig nogen herinde på 123.nu der tror, at de laver useriøse undersøgelser der bevidst skal undergrave/detronisere, bortforklare andre personer/institutioners velmente irriterende/fortolkninger???.

 

Ville alle disse ansatte virkelig kunne acceptere, at alt deres arbejde blev lavet om til èn stor gang politisk omgang tværstillende ævl???.

 

Nøjes med at se på resultaterne, og få så gang i jeres egne små grå. Andre kan IKKE tænke for jer, og andre har langt fra altid ret!.

 

Derfor er de videnskabelige resultater (der også skal tages med et gram salt) det bedste vi nu kan forholde os til!.

 

Mvh. - Kim 
Jeps!, DTU-Aqua laver bevidst useriøse undersøgelser, som skal detronisere/bortforklare andre personer/institutioners velmente irriterende/fortolkninger, dette fordi, at DTU-Aqua i den grad er påvirket af lobbyister og politiskpres, så det er ikke et spørgsmål om, at de ville kunne acceptere - de har slet ikke det valg.

Lad os f.eks. tage udgangspunkt i Seltra trawlet til jomfruhummer, som DTU-Aqua efter sigende har udviklet for at mindske discarden af torsk - udviklingen af trawlet er alene gjort for at tilfredsstille nogle på Christiansborg, så erhvervsbanditterne kan fortsætte deres griske og destruktive adfærd i Kattegat, for faktum er; at Seltra-trawlet ikke fungere tilfredsstillende, efter de såkaldte "videnskabelige resultater" så skulle 90% af torskene undslippe Seltra-trawlet, men det det gøre de så bare ikke, når erhvervsbanditterne bruger dem, herudover så er der stadigvæk discarden af andre fiskearter, samt død-pløjningen af havbunden. DTU-Aqua har med deres Seltra-trawl blåstemplet erhvervsbanditternes fortsatte destruktive adfærd, hvor de burde have anbefalet et forbud mod trawlfiskeri efter jomfruhummer og i stedet brugt deres resurser på udviklingen af tejner til jomfruhummere - men det er erhvervsbanditterne og en hel del politikkere ikke interesseret i,, og på samme måde findes der også eksempler indenfor lystfiskeriets interesse-sfære.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 22:19
Hej Steen,
Du har så ganske ret i, at DTU , i lighed med andre institioner, er under et vist pres fra politikerne, men dertil og så at fastslå, at de laver bevidste useriøser undersøgelser, der er der altså et langt stykke. Jeg kender ikke til dit eksempel med Seltra trawlet, så det kan jeg af kommentere på, men jeg har personligt ikke eksempler på at de har lavet bevidste utroværdige undersøgelser med fejl og mangler. De er jo som Kim Korskjær skriver, jo videnskabsmænd som fagligt ikke vil kunne bære at blive taget i useriøs forskning.
Jeg kan bla. begrunde min holdning med, at en meget stor del af de undersøgelser som DTU laver, også bliver publiceret i internationale videnskabelige tidsskrifter, hvor SAMTLIGE undersøgelser bliver tjekket før udgivelse. Det beroliger mig meget, også at universiteterne som jo er en del af dette her, i langt overvejdende grad har både hovedopgaver og PHD-opgaver knyttet til forskningerne. Endvidere kan du ved selvsyn se, at et enddog meget stort antal undersøgelser, er et resultat af forskere fra flere universiteter og gerne med repræsentanter fra flere lande.

Derfor er jeg af den opfattelse, at vi i HOVEDTRÆK ikke skal være nervøse for validiteten af de undersøgelser der laves.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2013 kl. 23:42
Niels Åge,

Nu er det ikke forskerne hos DTU-Aqua som sådan, jeg er efter for de laver jo blot det, som de bliver bedt om (men alligevel så er det ofte, at DTU-Aqua tager større hensyn til økonomiske interesser end til miljø/bæredygtighed), det er derimod det bestillingsarbejde/ de opgaver/undersøgelser, som politikerne/lobbyisterne beslutter/foranlediger, de skal lave og specielt hvad der ofte er den bagvedliggende agenda, som jeg stiller kraftigt spørgsmålstegn ved og gør, at jeg mener, at det er useriøst.
Og når det f.eks. gælder Seltra-trawlet, så bliver "test" resultaterne bl.a. coputersimuleringer jo netop brugt til at blåstemple en fangstmetode, som på ingen måde kan betegnes som værende bæredygtig, dels da "torske-bifangsten" jo kun er et enkelt element af problemet, men da også fordi, at fiskeriet primært foregår om natten, hvor orienteringensevnen bare ikke er god nok hos alle torsk til, at de lige kan finde ud af at svømme op og ud af de relativt små 180 mm. masker i den "selektive" del af trawlet , ja!, også fordi, at dødligheden blandt de mindre torsk (under 15 cm.) bare er stor, da fiskene svømmer med inde i trawlet ind til de bliver udmattede (belyst i andre forskningsprojekter).

Den bagvedliggende agenda for seltra-trawlet var/er, at ikke skulle reducere trawlfiskeriet,,, Og med indførsel af seltra-trawlet og dermed blå-stemplingen af fiskeriet, så har f.eks. Årstiderne (der ellers har en klar politik om øko og bæredygtighed)fået jomfruhummer i butikken og det overvejes faktisk, at MSC-mærke de trawlfangede jomfruhummer - Jeps!, det er sygt og DTU-Aqua er medvirkende til galskaben.

Redigeret af Steen Kehler - 27 Jun 2013 kl. 23:45
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 00:15
Nu har jeg ikke det mindste begreb om Seltra-trawl, men jeg kan dog sagtens se en vis symbolik i at torsketrawl og damestrømper er lavet af nylon.

Jeg tvivler heller ikke på at DTU-Aqua laver fremragende forskningsarbejde inde for de midler og ressourcer de har til rådighed.
Der hvor jeg forholder mig skeptisk, er på hvilke områder der prioriteres.
Det er også, som Niels Åge er inde på...meget muligt at deres forskningsresultater bliver publiceret i diverse internationale tidsskrifter, men det har kun i yderst ringe omfang været noget som offentligheden er blevet bekendtgjort med i det alment dagligt tilgængelige informationsmedie.
Her tænker jeg som tidligere nævnt, på det maritime miljø.
Kan nogen fortælle mig hvordan det gik med forskningen af Pseudo-Chatonella som gik fuldstændig amok på fiskebestandende i foråret 2011 ?

Mvh
Jim.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 00:44
Citat: scott

Hej Johan.

Nu har jeg fulgt lidt med ude fra sidelinjen i din diskussion med Henning, og dette at man er uenig om noget er i sig selv ok.
Men jeg må sgu bare sige at du på eklatant vis demonstrerer din manglende kognitive færdigheder, for nu at sige det pænt.
Så havde det alligevel været mere klædeligt om du cyklede en lidt længere tur eller huggede lidt ekstra brænde, fremfor vedholdende at provokere på en så primitiv facon. Wink

Mvh
Jim.


Tak for analysen Jim. Men du rammer altså forbi skiven her. Jeg skal fortælle dig, hvorfor jeg er stædig her. På mange forskellige debatfora kan du se en meget afslappet holdning til at slynge om sig med grove og vildt overdrevne beskyldninger. Som om man ikke har en forbandet pligt til at undersøge, om man nu også kan stå inde for det, man siger. Her vælger Henning at stemple DTU-Aqua som en stor forsamling, der bare spilder tiden på ting, der aldrig bliver til noget, alene på baggrund af nogle personlige oplevelser. Det er bare for nemt og billigtThumbs Down. Gå på opdagelse på deres hjemmeside og se, om du synes, Henning har ret i, at de bare spilder tiden!

Det er en prisværdig omsorg, du udviser for Henning. Men helt ærligt, synes du, han lægger op til at blive taget på med fløjlshandsker...?

Johan

PS: Jeg havde kun en enkelt drikkedunk med, så det blev kun til 1½ time i skoven.


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 01:31
Hej Johan.

Du skulle nok have taget en ekstra stor drikkedunk med i skoven. Wink

Det kan godt være at min "analyse" lød lidt voldsom, så personligt var det nu heller ikke ment, mig har du jo trods alt aldrig gjort noget.
Grunden til at jeg tager Henning lidt i forsvar herinde er, at jeg ofte synes at han bliver urimeligt behandlet og her burde det stå rimelig klart for enhver at en latterliggørelse af hans prisværdige initiativ ikke fortjener den fornedrelse som han udsættes for, set i det lys forstår jeg godt at manden bliver tosset.
På samme måde skete tingene da han i sin tid tog initiativ til et samarbejde med Bæredygtigt Landbrug...så hed det sig at han var "gået over til fjenden".
Om dette initiativ så var en klog strategi kan selvfølgelig diskuteres, det blev det i den grad også, men også på det punkt synes jeg at folk som kritiserede ham gjorde det på en yderst klodset måde og helt overså det faktum, at det var ment ud fra de bedste intentioner om at pleje vilkårene for den interesse som vi hat til fælles herinde.
Endvidere synes jeg også er der hersker en udpræget manglende forståelse for at man i afmagt anvender en lidt vel svulstig retorik, når og hvis man gentagne gange føler at man render panden mod muren, og jeg tror såmænd ikke at Hennings oplevelse og efterfølgende konklussion i den sag er spor ualmindelig....jeg ville selv have svært ved at styre min tunge i sådan en situation.

Jeg har også selv den opfattelse at det ikke ligefrem er DTU-Aqua som forandrer denne verden synderligt, dette er jo ikke nødvendigvis enbetydende med at de intet foretager sig, sandsynligvis er de bare ikke dygtige nok til de opgaver som er dem magtpåliggende, hvilken instans ville i øvrigt vedkende sig dette tror du ?

Jeg tror at jeg vil følge din opfordring om at gå på opdagelse på deres hjemmeside, og jeg kan med garanti finde nogle rigtig møg irriterende spørgsmål at stille dem.

Mvh
Jim.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jun 2013 kl. 02:22
Hej Jim

Jeg kunne nok bedre mobilisere lidt forståelse for at slå en skævert, hvis jeg bagefter kunne spore en vilje til at se lidt indad. Det ser jeg ikke tegn på overhovedet her.

Jeg husker ikke forløbet med Bæredygtigt Landbrug, som du beskriver det. Problemet var, at han, om han ville det eller ej, kom til at stå som talsmand for lystfiskerne. Det var tordnende naivt at tro, han ikke ville blive misbrugt i deres useriøse og manipulerende kampagner. Så selvfølgelig var vi en hel masse, der fik meget travlt med at lægge maksimal afstand til ham - og samtidig opfordre ham til omgående at indstille et så skadeligt forehavende.

Det er muligt, jeg er lidt mere hård end dig. Men jeg har det altså sådan, at man skal lade være med at hoppe i vandet, hvis man ikke kan tåle at blive våd.

Johan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 12:10
Hvor vil du hen med alle dine metaforiske sætninger Johan ?
Jeg kan opremse flere andre ting vedr DTU som ikke gavnligt for fiskeriet herovre på SJ bla har man modsat sig udsætninger af smolt i lille vejle år ved Ishøj med mindre man tog disse fra udsætningerne i st vejle år ! Det er vel ikke specielt fordrende for at få flere fisk at fiske på i et område hvor der mangler fisk eller ?
Man er også modstander af Lasses klække bakker fordi man mener det ville gå ud over resturerings arbejdet med vandløb fordi dette i deres øjne ikke vil have ligeså høj priotet hvis det tillades at gøre brug af klække bakker som igen ville tilføre havet flere fisk så jeg mener at være i min ret til at sige at de forkludrer fiskeriets fremme
Det kan så godt være at de ovre i det jyske er velansete for deres store arbejde med vandløbspleje og tiltag i den forbindelse men det er lige som forbundet ensrettet af folk uden visioner for noget fremmeligt her på Sj !


Redigeret af Søder - 29 Jun 2013 kl. 12:14
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 12:18
Ja, i den kontekst er Sjælland "Udkantsdanmark".

Mvh
Jim.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:37
En anden kæmpe fejl fra DTUs side var at fjerne kyst udsætningen i stedet for at udfase den men som så ofte er det en ulig kamp pga folk fra jylland sidder på magten og bestemmer at alt er fint derovre så er det nok også i resten af landet !
Hvornår har de herer fra Jylland sidst fisket på SJ ? Ved de overhovedet hvad der sker herovre ? Det tror jeg ikke de danner sig en mening udfra hvad de for fortalt af enten forbundet eller DTUs folk og så tror de på det !
Hvor er visionerne i det ?
Jeg er så træt af at folk skyder mig i skoen at fordi jeg har været til møde med nogle ultra konservative bønder for at se hvad de var for nogle mennesker og lære dem bedre at kende for at se om de ting der står i pressen virkeligt er sandt og hvem skal forbyde mig det ? Skal du Johan eller dig Niels Åge det tror jeg ikke ....Lad os fastslå en gang for alle at det som kom ud af møderne som var godkendt af vandpleje udvalget i KSF betød at vi rent faktisk kunne have lavet et samarbejde med et af deres medlemmer om resturering af et stykke ellers utilgængeligt vandløb på Køge egnen men det ville forbundet ikke høre tale om ! Som det blev sagt ordret "Tiden er ikke til dette " ... ja så er det bare jeg spørger : Hvem har så skylden for manglende samarbejde ? Og ja der var mange ting som vi var dybt uenige om men bliver man mere forstående for andre menneskers holdninger ved ikke at mødes med dem og høre på hvad de siger ....det tror jeg ikke ....
I mener at vide fra 3. hånd som heller ikke har deltaget i møderne med BL hvad der blevet talt om og hvad der fremkommet af møderne ! Men har nogen af jer deltaget ??? Nej vel i har siddet bag jeres pc skærme og råbt at den store stygge ulv kommer ...ligesom Peter .... Det er så reaktionært som noget kan blive
Gør noget selv i stedet for at kretisiere andre for et initatativ og en vilje til at ændre på uvidenhed i stedet ....


Redigeret af Søder - 29 Jun 2013 kl. 13:59
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:45
Henning, jeg ved ikke, om jeg kan sige det meget tydeligere, men jeg skal da gerne gøre endnu et forsøg.

Jeg vil have dig til at forholde dig til, om det er rimeligt at beskylde DTU-Aqua for at spilde tiden med ting, der løber ud i sandet, bare fordi du ikke har været tilfreds, de gange du selv har været indblandet. Du ophøjer nogle ganske få episoder til en helt generel beskrivelse af, hvordan DTU-Aqua arbejder.

Selverkendelse, Henning! Det er ok at slå en skævert. Det gør vi allesammen. Men hvor ville det dog klæde dig, hvis du bare en gang imellem erkendte dem!

Johan


Redigeret af Johan - 29 Jun 2013 kl. 13:45
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:52
Johan
Jeg har ikke været indblandet i alle de sager jeg remser op Johan så fat det dog !
Du beskylder mig konstant for noget du ingen viden har om ! Hvornår stopper du med det ?
 
Skal jeg tilføje noget omkring DTU for at imødekomme dig så bliver det deres arbejde på SJ ikke har været godt  er det det du vil have ?


Redigeret af Søder - 29 Jun 2013 kl. 13:57
/Søder
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 14:05
Henning, du må meget undskylde, hvis det er vigtigt, om du har været indblandet. Det er bare sagen helt uvedkommende. Ligesom det er uvedkommende, om du eller DTU-Aqua har ret i de sager, du nævner. Pointen er, at du hiver nogle få sager frem og bruger dem til at tegne et GENERELT billede af, hvordan DTU-Aqua arbejder.

Så nej, spar kræfterne. For det første ændrer det ikke noget, om du kan finde flere eksempler. For det andet vil jeg meget gerne have deres udlægning også, før jeg tillægger det nogen betydning.

Johan


Redigeret af Johan - 29 Jun 2013 kl. 14:07
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 14:30
Men om hvor vidt midlerne fra fisketegnet bliver skævt fordelt behøver jo ikke endnu engang at være genstand for en diskussion.
Disse tal kan man jo læse og så er den vel ikke meget længere.

/Jim.

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 14:37
Citat: scott

Men om hvor vidt midlerne fra fisketegnet bliver skævt fordelt behøver jo ikke endnu engang at være genstand for en diskussion.
Disse tal kan man jo læse og så er den vel ikke meget længere.
/Jim.


Hej Jim

Det ved vi jo først reelt når man kan sige hvor de forskellige fisk vokser op....

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 14:44
Ja Lasse, men det er jo så en helt anden diskussion.

Mvh
Jim.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 15:27
Citat: scott

Ja Lasse, men det er jo så en helt anden diskussion.
Mvh
Jim.


Tja, det er vel berettiget at holde igen med de hårde postulater indtil man ved bedre, det ville pynte på debatten istedet for den sædvanlige klagesang der ikke bliver sand af at blive gentaget til bevidstløshed...

Det ville jo være synd at det viste sig at hovedparten af de fisk vi går og fisker på herovre i virkeligheden stammer fra eks. jydske vandløb Og bare er herovre for at vokse sig større...

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:27
Citat: LasseK



Tja, det er vel berettiget at holde igen med de hårde postulater indtil man ved bedre, det ville pynte på debatten istedet for den sædvanlige klagesang der ikke bliver sand af at blive gentaget til bevidstløshed...

Det ville jo være synd at det viste sig at hovedparten af de fisk vi går og fisker på herovre i virkeligheden stammer fra eks. jydske vandløb Og bare er herovre for at vokse sig større...

Mvh
Lasse
 
Kan vi så ikke være enige om vigtigheden om at undersøge hvor den udsatte smolt på SJ vokser op som jeg har efterspurgt de sidste mange år ?


Redigeret af Søder - 29 Jun 2013 kl. 16:27
/Søder
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 18:13
Hvis det var mig der sad i DTU og skulle beslutte hvilke projekter vi skulle følge op, så ville jeg lægge Søders ansøgninger langt ned i bunken (hvis jeg ikke arkiverede den lodret) med den omtale han giver foretagenet offentligt! Det er svært at opnå en positiv dialog når man sviner en til på den måde...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 20:18
Citat: Søder




Man er også modstander af Lasses klække bakker fordi man mener det ville gå ud over resturerings arbejdet med vandløb fordi dette i deres øjne ikke vil have ligeså høj priotet hvis det tillades at gøre brug af klække bakker som igen ville tilføre havet flere fisk så jeg mener at være i min ret til at sige at de forkludrer fiskeriets fremme
Jeps!, og det er netop her, at DTU-Aqua´s dobbeltmoral/useriøsitet i den grad træder tydeligt frem: I den ene sag (Lasses klækkebakker) så er kun det øverste opnåelige trin godt nok (restaurering), mens når det gælder en anden sag (jomfruhummer-trawleriet), så er det godt nok, at der sker en lille reduktion i bifangsten af torsk - og i den forbindelse der undre det mig rigtig meget, at de lystfiskere som støtter op om DTU-Aqua´s politik, når det gælder ørreder, så ikke revser DTU-Aqua for ikke at have samme politik, når det gælder jomfruhummer-trawleriet - men det er vel, hvad man kan forvente.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 19:11
Her er der lidt fakta fra Stevns
 
Så helt død er den nu ikke
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 19:43
Citat: LasseK

Citat: scott

Ja Lasse, men det er jo så en helt anden diskussion.
Mvh
Jim.


Tja, det er vel berettiget at holde igen med de hårde postulater indtil man ved bedre, det ville pynte på debatten istedet for den sædvanlige klagesang der ikke bliver sand af at blive gentaget til bevidstløshed...

Det ville jo være synd at det viste sig at hovedparten af de fisk vi går og fisker på herovre i virkeligheden stammer fra eks. jydske vandløb Og bare er herovre for at vokse sig større...

Mvh
Lasse
Thumbs Up
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 20:41

Update fra stevns der er masser af tobis krebs mm. billede er taget idag kl 7

 
Håber i kan se stimen af tobis
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 21:25
Det ser rigtig godt ud det der !

Mvh
Jim.
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum