Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kæmpe SJØØRRET fra Gels å

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flyman

Tilmeldt:: 21 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kæmpe SJØØRRET fra Gels å
    Sendt: 29 Jun 2013 kl. 12:49
hej her inde.
vil lige dele min fangst fra Gelså med jer hvis i ikke allerede har hørt eller set den.
fisken blev aflivet efter jeg slukker kameraet og har købt mig en prist til næste gang så den hurtigt kan blive aflivet.
fisken blev fanget på b-stykket og en double kroget flue i sort.
og en sage circa 8,9fods #5 ultra fed oplevelse.
knæk&bræk
Flynder


http://www.youtube.com/watch?v=5rbL0eIvpUY&feature=share&list=UUKzCRffTK-zBKZ0Pkd-sJLQ
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:05
Tillykke med fisken, den er flot det må man sige.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:07
Ja du må undskylde mit sure opstød men at rende rundt med så dyrt grej, hvilket betyder
Du har gjort dig nogle tanker omkring dit fiskeri og udrustningen,
Så finder jeg det direkte usmageligt at den fisk ikke bliver aflivet.

Du kunne jo ha brækket nakken på den med det samme, i stedet for
At lade den ligge og lide mens i snakker grej og fluer. Nu siger du at den blev aflivet
Lige efter kameraet blev slukket?
Hvorfor dælen afliver du den ikke bare?
Forkasteligt.

Det glade opstød
Pisse flot fisk! Og kæmpe stort tillykke!
Det er simpelthen bare flot!
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:08
Flot fisk tlk men hvorfor bliver fisken ikke aflivet ?
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:23
Fleste af dine videor på you tube bliver dine fisk behandlet som undskyld udtrykket "lort"

efter at have set tre af dine videor gad jeg ikke mere efter denne:

http://www.youtube.com/watch?v=7_O5mXFu7xo
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:30
Jeg kan ikke lade være med at tænke på
Hvordan du har aflivet alle de andre fisk du har fanget?

Siden det først for nylig er gået op for dig at en form
For priest er et fornuftigt redskab?
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:31
Hold da kæft, i skulle fandme selv have et skrald af en oversize priest ha ha
Prædiken de morales om den moderne pædagogiske måde at slå ihjel på....

Den får vel en højre kølle !

Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 13:33
Flot fisk flynder ;) nyder at se dine videoer. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 14:09
Jesper bare fordi du er ligeglade med vores fisk og hvordan de
Behandles behøver vi andre ikke være det.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 15:06
Hej Dennis.

Flot fangst, og fin tilpasset landings forløb, stort tillykke herfra.

Nu har jeg jo tit skrevet på de sider her, misundelse er en dårlig ting, uanset om man bor i jantelovens Danmark, så ærgre det mig, at man ikke blot kan glæde sig over en flot fangst, i stedet for alt det uproffessonelle brok

Jeg vil dog lige ligge den her:

Jeg ved ikke, hvor godt det er med alt det filmeri, jeg kan jo se, hvor i Gels åen fangsten er foregået, og med mine 40 års erfaring, fra den fiskeplads, så ved jeg godt, hvad jeg kan vente af trafik, med folk, som skal afprøve stykket. Nu er den fisk jo fjernet, men der er jo stadig nogen, som decideret kører efter "nyhederne"

Ok, jeg har, som alle andre medlemmer 40 km. yderlige vand i Gels å, så jeg må jo bruge de andre toppladser i stedet

Mvh
P.K.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 15:29
Fin video med en fin ørred - der bliver sgu virkelig lagt pres på med den 5´er pind.
 
Og med hensyn til brok over, at fisken ikke lige blive dræbt med kølle lige mettevuns, så synes jeg, at det er, at skyde amøber med kanoner, specielt når man ser på, hvor mange fisk der hverdag lider en skæbne, der er endnu værre og hvor det var meget mere relevant at vende sit skyts imod:
 


Redigeret af Steen Kehler - 29 Jun 2013 kl. 15:30
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:01
Hold nu man, hvis ikke man er misundelig, så er det noget andet.

Undskyld mig men hold kæft et dårligt argument!
At fordi andre fisk lider mere så er det ok!?

Her er en fisk den lider i x antal minutter, men Hey
Den her fisk lider x antal minutter mere, argh så det okay.
Sikke en gang .....
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:02
Per hvis du åbner øjnene og tager briller på så kan
Du skam også læse min glæde ved selve fangsten :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:15
Ja, det er muligt, men jeg kan ikke glæde mig over dine usaglige argumenter for, hvad aflivning er, det har du vist ikke patent på.

Jeg synes i øvrigt, at den med erhverv fiskernes måde, at behandle fisk på er meget sigende, og jeg er ikke interesseret i en større palaver omkring, hvordan man behandler fisk, det er der så mange meninger om, og du har vel ikke kendskab til om fisken allerede er død, da den ligger på broen eller?

Jeg har i øvrigt den indfaldsvinkel, til det at behandle fisk ordentligt, at den selvfølgelig skal aflives hurtigst mulig, men alt det hellige fis omkring, hvad der er korrekt, det deltager jeg ikke i, mest fordi ikke engang videnskaben, kan give dig det nøjagtige korrekte svar på, om fisk føler omkring det ene eller andet, så det ren snak, hvad der lukkes ud omkring emnet aflivning, og korrekt behandling af fisk, det er i princippet noget man tror, og det kan jeg ikke bruge til noget, der skal være nøjagtige videnskabelige facts omkring den slags ting, og er der evt.det, så er der jo en normalt en lovgivning, der evt. skulle følges, nå ja loven til for at brydes

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 29 Jun 2013 kl. 16:17
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:24
Steffan . Det er lysten og ikke sulten der skal drive dit fiskeri.

Hvem fanden er du til at vurdere det for andre ?

I øvrigt syntes jeg det er ligegyldigt om man slår den fisk ihjel med det samme, cr er jo i din verden også en vammel sag så ?
Tænker jeg om - så er det da kvalmende at man udsætter en fisk igen så andre kan sætte en krog mere i dem.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:27
Underligt at man i en tråd der gik for over et års tid siden kunne finde behandlingen af fisk usmageligt,men helt ok hvis man tilhører samme forening og tage det i forsvar.

Steen så det ville være helt ok for dig at tage undermålere hjem fordi andre gør det eller at køre spiritus påvirket fordi der er andre der har drukket mere og kører bil.

Kikker man på TS videor på youtube er begge hænder (tørre hænder) på flere fisk der bliver genudsat og tommelfingeren gravet langt op i gællerne og rode rundt.

Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:33
Den fra søen er jo en gænger, hvorfor er den ikke C&R???
Er der ikke fanget nok eller hvad.
Jeg er overhovedet ikke enig med dig Per.
Min 13 kg´s blev nakket omgående, da jeg ville have den udstoppet og dens gydninger var jo nok snart overstået.
Selv om det er koldtvandsdyr, har vi vel et etisk ansvar, ikke????
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 16:33
Citat: jhh

Hvem fanden er du til at vurdere det for andre ?
.


Siger manden der vurderer polakker for resten af siden med de her udtalelser:

""Bare jag dem væk, bed dem om at starte deres "sikkert stjålne køretøjer" og køre mod pOland så hurtigt som muligt, væk med de bAstarder. Endeligt skal pOlakkere ikke have lov til andet end køre mod Flensborg, for derefter at holde til venstre til de krydser egen grænse.""
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 17:07
Jesper det er umådelig flot at du kan drage min signatur
Ind i en debat hvor den slet ikke hører hjemme.

Per: jeg er enig langt hen af vejen.
MEN Per dog, vi kan sku da begge se at den fisk er landet 4.45 inde i filmen
Og på intet tidspunkt bliver aflivet.

Jesper: du blander så meget rundt i tingene at om 4-5 indlæg aner du ikk hvad du mener.

Der er KÆMPE forskel på CR & så kaste en fisk rundt og rode i dens kæft
I x antal minutter før den dør !

Redigeret af Steffan - 29 Jun 2013 kl. 17:08
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 17:12
Jesper: bare til Info så er min signatur synonym for alle de
Fiskere som hiver mange flere fisk med hjem end de kan æde,
Nu skærer jeg det lige godt og grundigt ud i pap for dig.

Med andre ord betyder min signatur:

Fang fisk til dig selv, sæt dem skånsomt ud hvis fryseren er fuld,
Nyd dit fiskeri, med omtanke på natur og dyreliv, sæt pris på
Det du fanger og vis det respekt.

Ved at aflive med det samme!

Skriv en PM hvis du har spørgsmål.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 17:41
Dennis.. tak for at du gad dele din flotte fangst med os andre.. Og tak for at du fik rusket lidt op i de sædvanlige brokkehoveder, altid god underholdning at læse andres moralprædikener.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 18:09
Jeg havde nu nok forventet noget større når overskriften siger "kæmpe", men det er da en fin fisk...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 18:24
Jeg ved godt hvad jeg mener steffan ;-)>>>

Men hvorfor overhovedet disse Misundelses indlæg, manden har fanget en flot fisk og straks hagler alverdens eder ned over tråden fordi han trods alt skriver han ingen præst har med, og den må dø på anden vis.

Der ligger da 100 vis af film, og anerkendte solgte videoer alle skal ind og finde script fejl i også ha ha

Hold nu op, vi fisker - vi sætter kroge med eller uden modhager i levende dyr med vores hobby.
Så om den dør i sekundet den er ovenvande kan vel være bedøvende
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 18:55
Helt seriøst mine indlæg har intet med misundelse at gøre, er det svært
At forstå!?

Det er måden hvorpå fisken bliver behandlet.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 18:56
Så du mener simpelthen at det er helt i orden at den fisk skal lide?

Det sjove er at man ejer en sage cirka $$ men har i tet at aflive med.
Det er sku da komisk, det kan vel ikke være forstå gang trådstarter
Afliver fisk.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 19:24
Altså misundelse
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 19:29
Misundelse over hvad helt præcist Jesper?
Dine argumentation er jo helt i bund.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 19:34
Citat: Kevin rostrup

Underligt at man i en tråd der gik for over et års tid siden kunne finde behandlingen af fisk usmageligt,men helt ok hvis man tilhører samme forening og tage det i forsvar.

Steen så det ville være helt ok for dig at tage undermålere hjem fordi andre gør det eller at køre spiritus påvirket fordi der er andre der har drukket mere og kører bil.

Kikker man på TS videor på youtube er begge hænder (tørre hænder) på flere fisk der bliver genudsat og tommelfingeren gravet langt op i gællerne og rode rundt.

Nu er det jo ulovligt at tage undermålere og at drikke/køre, så... Nå men du havde ikke helt forstået det åbenbart... Hvis det handlede om undermålere og en enkelt lystfisker havde taget 1. undermåler med hjem samtidig med, at f.eks. en erhvervsbandit tog 100.000 undermålere med hjem, så ville det i hvert tilfælde ikke være lystfiskeren, som jeg ville bruge mit krudt på.
Og hvis det handlede om at køre med alkohol i blodet og en lystfisker havde lugtet til en øl inden han kørte i bilen samtidig med at en erhvervsbandit havde drukket 100 flasker whisky + 2000 bajere før han satte sig ind og kørte bil, så var det i hvert tilfælde ikke lystfiskeren, som jeg ville bruge mit krudt på.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 19:43
Citat: Steffan

Hold nu man, hvis ikke man er misundelig, så er det noget andet.

Undskyld mig men hold kæft et dårligt argument!
At fordi andre fisk lider mere så er det ok!?

Her er en fisk den lider i x antal minutter, men Hey
Den her fisk lider x antal minutter mere, argh så det okay.
Sikke en gang .....
Nu siger jeg da vist ikke, at det er ok, derimod, så siger jeg, at det er forfejlet at bruge tid på få fisk fanget af en enkelt lystfisker, mens Du/I i stedet burde bruge tiden på erhvervsbanditterne, som giver millioner af fisk en behandlinger der er meget værre.... Men f**k det!, hvis Du/I vil bruge tid på at skælde lille Peter ud for at have knækket et enkelt græsstrå i den ene ende af en græsplæne, mens DU/I ikke bruger tid på at sige noget til Store Allan, som drøner rundt og laver hjulspin i en Leopard kampvogn i den anden ende af græsplænen.

Redigeret af Steen Kehler - 29 Jun 2013 kl. 19:44
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 22:55
Tillykke Dennis
Fandeme en flot fisk!!! gid det var mig .. :)
Og til i andre brok hoveder... Tag ud og fisk!! ;)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 22:56
Steen, hva har du tænkt dig?? Skal en erhvervsfisker aflive samtlige fisk han fanger, en efter en?? Hvordan har du forestillet dig det skal foregå?
Til top
Jørgen Rohde Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trutta Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2006
Geografisk: Horsens / Vejle fjorde & østjyllands kyster
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trutta Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 22:59
Citat: TLL

Tillykke Dennis
Fandeme en flot fisk!!! gid det var mig .. :)
Og til i andre brok hoveder... Tag ud og fisk!! ;)


Thumbs Up
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 23:09
Tillykke med den flotte fisk :) Syntes at hvornår og hvordan manden afliver hans fisk er hans sag og ikke noget jeg, eller for den sags skyld andre skal blande sig i. Det helt sikkert iorden og have sin mening, men det er ikke emnet i denne tråd, så der syntes jeg i skal lave en helt anden tråd og diskutere det der. 

Fortsat go weekend
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 23:31
Citat: René Jespersen77

Steen, hva har du tænkt dig?? Skal en erhvervsfisker aflive samtlige fisk han fanger, en efter en?? Hvordan har du forestillet dig det skal foregå?
Hvorfor skal en lystfisker aflive sin fisk straks, når erhvervsbanditterne ikke skal ---> de ender jo begge på spisebordet??? eller det gør de jo så ikke altid, for nogle af erhvervsbanditternes fisk bliver jo smidt døde tilbage i havet.

Men ja, i Danmark er vi lige for loven og derfor må man jo nødvendigvis da kræve, at erhvervsbanditterne afliver samtlige fisk, som de fanger og at det bør ske mettevuns, hvis man kræver det af lystfiskerne ellers er vi jo ikke lige... Så hvis ikke erhvervsbanditterne kan magte det, så må de jo gå over til metoder, hvor de ikke fanger så mange fisk ad gangen (garn, tejner), men indtil det sker, så kan man vel ikke tillade sig at brokke sig over, at en lystfisker blot behandler en fisk på samme måde, som en erhvervsfisker gør.



Redigeret af Steen Kehler - 29 Jun 2013 kl. 23:32
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 23:53
Nej vi kan bare alle tie stille og den/de stakkels fisk blive behandlet,
Så ringe som i den film eller på havet.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2013 kl. 23:59
Steffan jeg siger såment ikke du skal tie med din mening, den skal da helt sikkert ud hvis det er det man har på hjertet ( Vi lever helsigvis stadig i et frit land ) . Jeg syntes bare ikke det høre til i denne tråd :)
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 10:33
Super flot fisk... Stort tillykke herfra Thumbs Up
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 11:20
Som sagt i starten af tråden en rigtig flot ørred og en fed oplevelse på let grej (og ja jeg er en smule misundlig),Dog syntes jeg at behandlingen af fisken er grim.

At det så ikke overgår behandlingen udført af erhversfiskere er jeg enig i (Steen) men vi skal som lystfiskere foregå med bedre eksempel.

Jeg vil også be om undskylding til trådstarter for hvad der kan ses som et surt opstød,men er sikker på at hvis vi havde stået over for hinanden selvom vi havde og stadigvæk er uenig om aflivningen,så havde det ikke virket som et surt opstød,internettet er født til at missforstå hinanden.

Mvh
Kevin

Redigeret af Kevin rostrup - 30 Jun 2013 kl. 11:22
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 11:27
Der findes en let løsning på alle jeres diskutioner Bliv lænestols fisker meld jer ind i dansk grejsamler klub Sæt jer ned med en bog i en god stol med et lille glas så bliver man da afslappet og man skader ingen fisk,og  glemmer ikke at aflive dem lige efter de er fanget Så kan man tage alle de modbydelige kroge frem man samler på og tænke nu er der ikke en stakkels fisk der får dem i kæben eller endnu værre i gælderne så behøves i ikke at hugge hovederne af hinanden herinde se det er god karma Wink
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 11:31
Hold op en flot fisk og så på en #5--fed fight du der fik Thumbs Up
Missundlig ??  JA for for Fanden da, sådan en flot fisk på det lette grej vil jeg da også gerne fange Wink

Og JA den skulle have været aflivet med det samme, det er IKKE til disksution, alle andre der IKKE mener DET, skulle skamme SIG Confused

Vi prøver at lære ungdommen i vores klubber at de skal værne om naturen og fiskene, så er det jo ikke i orden at sådan noget sker. Der lægger jo altid en sten eller en kæp som man hurtigt kan aflive fisken med ! Kan godt høre at du er helt oppe at køre over din fangst og det er ganske forståeligt, så tiden er nok løbet fra dig.
Men nu har du garanteret LÆRT det efter alle de prygl du har fået herinde så det vil jeg ikke rode mere i . Wink


 
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 11:39
Øv altså, nu skal man så igen til at lede efter en anden
ærgerligt den bro var ellers et dejligt sted at låse 45eren til. Nå men så må man jeg lede efter et andet sted. Tillykke med fisken, der er heldigvis 40 andre km at lede videre på. Jeg må jo bare finde et andet sted med de samme parkeringsmuligheder.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 11:39
Mistede selv en i nat i samme kaliber på ul spin fra en anden dansk å Cry der gik så meget ærgelse og hysteri i det, jeg kylede stangen langt ind i et sumpet område OuchAngryCryBig smileLOL
 
Der sad en bukkejæger lidt længere henne på modsatte side, han må ha grint hans røv i laser LOL
 
TOTAL NEDTUR, anden gode fisk jeg mister denne sæson, og nul på land endnu Dead
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 12:43
Citat: jhh

Mistede selv en i nat i samme kaliber på ul spin fra en anden dansk å Cry der gik så meget ærgelse og hysteri i det, jeg kylede stangen langt ind i et sumpet område OuchAngryCryBig smileLOL
 
Der sad en bukkejæger lidt længere henne på modsatte side, han må ha grint hans røv i laser LOL
 
TOTAL NEDTUR, anden gode fisk jeg mister denne sæson, og nul på land endnu Dead

Karma er en kælling. 

Stefan og et par andre er inde på det, ja selv OP er inde på det i sit eget indlæg, så han har nok set selv allerede fra start at hans adrennalin rus tog en del tid og få fisken aflivet, bum, så det på plads. og han ved forhåbentligt os nu at tørre hænder. fingre op i gællerne etc på fisk der skal genudsættes er absolut no-go!

Derudover, tillykke med fisken :)
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 14:19
Citat: jhh

Mistede selv en i nat i samme kaliber på ul spin fra en anden dansk å Cry der gik så meget ærgelse og hysteri i det, jeg kylede stangen langt ind i et sumpet område OuchAngryCryBig smileLOL
 

Der sad en bukkejæger lidt længere henne på modsatte side, han må ha grint hans røv i laser LOL

 

TOTAL NEDTUR, anden gode fisk jeg mister denne sæson, og nul på land endnu Dead


2012 vil for mig blive husket som et skod år.. ALLE dem som bed på i åen dette år. røg af igen!! :/ ikke en eneste kom på land!! så kan godt følge dig.. men i år er det glemt igen.. og så skal jeg have hævn!!! :) indtil videre har alle mine å ture været o ture :) med det komme.. jeg ved det!!! ;)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2013 kl. 16:10
Tommy det skal nok komme hvis man bruger tid nok Hehe :-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres