Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Caddis

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Caddis
    Sendt: 01 Jul 2013 kl. 21:17
Jeg er gang med at lave mig en portion CaseCaddis, men det er mange år siden jeg har fyldt æskerne op.

Jeg kan huske, at jeg dengang lavede en underbevikling med uldgarn, og så smurte godt med araldit på, før fluen blev rullet i en blanding af grus og småsten.

Hvad ville man bruge til at lime /fæstne grus og sten med i dag?

Jeg forestiller mig noget lim, som ikke er to komponent men som kan tørre forholdsvis hurtig.

Er der nogen erfaring med en limpistol?

Lad mig få et indblik i, hvad der bruges af lim i dag.

Jeg vil lave den her vårflue både på krog og rør:

case_Caddis_Epoxy.jpg

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
P.K.
Til top
Niels Corfitz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ncorfitz Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Birkerød
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ncorfitz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 21:33
Hej Per
Hvis du med limpistol mener smeltelim, så er min erfaring at de små luftbobler i smeltelimen giver lidt opdrift.
Det kan give en fræk vægt neutral flue ,hvis man altså lige rammer det rigtige balance forhold imellem materialerne....men oftest kræver det en del forsøg.

mvh.
Niels

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 21:41
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på noget, men helt almindelig fluelak tørrer
Da hurtigt og klæber?

Redigeret af Steffan - 01 Jul 2013 kl. 21:41
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 22:15
Jeg bruger 5 minutters epoxy til den type fluer og det virker fint og så er der epoxy til rigtig mange fluer i sådanne tuber som sådan noget fås i.

Mvh Anders
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 22:25
Hej Niels.

Jeg har lige prøvet min mini limpistol, til at forsøge, at lime sten/grus med, men jeg kan se, at den ikke holder limen flydende længe nok til, at man kan rulle emnet, i materialet.

Det kunne måske være, at en stor limpistol kunne gøre det.

Det, som er limet, sidder egentlig godt nok fast.

Nu har jeg ikke den store erfaring med limpistol, em jeg vil da mene, at der kan købes limstave, med forskellige smeltetemperaturer, så kunne der jo være et bestemt nummer, der kunne holdes flydende, lidt længere.

Jeg må lige på udkig efter noget info, omkring limstavene.

Mvh
P.K.

Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2013 kl. 22:57
Hej Per!
Hvad med at prøve med UV-lim, tænker at du nok skal arbejde med det over et par gange.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum