Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den ny SEO 7R fra Led lenser

 Besvar Besvar
Forfatter
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den ny SEO 7R fra Led lenser
    Sendt: 11 Jul 2013 kl. 05:34
Hej Hej så er vi der igen pandelampen Wink
nu har Led lenser udgiver 4 ny lamper
jeg er nysgerrig vis nogle har sådan en sag og gerne
den der hedder SEO 7R ( genopladelige  )
så må i meget gerne give mig lidt feed back
da jeg overvejer at købe en snart
det kunne være rart vis der var en sjæl eller to
der låg inde med noget info omkring denne SEO 7R
her er en anmeldelse, men han har haft den på
da han var ude og løbe og da glid den ned flere gange under løb
det skal jeg ikke bruge den til
kun gåture og ved vandt med stang & hjul.
 
 
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 05:59
Efter min erfaring med pandelygter/pandelamper er, at hvis den falder ned hvis du løber, så falder den altså også af når du går, muligvis ikke så tit, men den vil gøre det. Eller også skal du konstant rette den op ad, da den vil glide nedad hen af vejen.

- håber det hjalp en smugle Approve
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 06:06
Nu ved jeg ikke, hvad du er udkig efter når du skal købe pandelygter, men kan se at dem du har kigget på, er en del dyrer end dem jeg køber/bruger. Jeg har en pandelygte (jeg kan ikke huske hvad den hedder), som kostede mig 249,- - Som kan lyse op til 50m, og levetiden variere fra 10-13timer på 4 AA batterier. Den er oven i købet vandtæt,så den er perfekt og billig. Nu skal jeg ikke få dig til at skifte mening, men syntes bare da jeg så prisen at det ville være lidt træls, at give mindst 999,- for en pandelygte hvis du kan få en som er næsten ligeså god for 250-350 kr
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 13:31

Hej Safet

Jeg søger kun kvalitet så om den koster 769,00kr  er for mig lige meget
vil have det næst bedste eller det bedste no loose endsher Wink
har to stk petzl pandelygter de er nu ok
men de giver mig ikke lige de sidst lumens 
som jeg har brug for når jeg lige stå og mangler det vis du forstå ! 
 
Conrad Elektronik har dem til den pris jeg skriver 769,00kr
så om du vil giver 999,00kr for dem bestemmer du selv smiler.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 14:09
Hej...
 
Denne pandelampe ville jeg ikke bruge til noget der giver stød såsom ved løb. Panderemmen har ingen tværgående rem hen over hovedet. Det ville holde lampen oppe. Men måske nogle gevaldige ører kan holde den på plads Big smile
 
Jeg har selv købt en billig megakraftig pandelampe fra Kina. Den har kraftig, mindre kraftig samt blink indbygget, og har 2 stk. litium ion batterier som drivkraft. Jeg har selv tilkøbt ekstra kraftige batterier, så jeg ikke skal stå i mørket og udskifte dem.
 
Indtil nu har lampen kun været brugt til kælder og loftsture. Jeg har et stort hovede men ingen "flyveører" så jeg er glad for den tværgående rem. Remmene kan desuden let justeres, og lampen mærkes næsten ikke på hovedet.
 
Kvalitet er selvfølgelig godt, men indeholder mange ting (f.eks. lysstyrke) som de dyrere mærker ikke kan følge med i. Komfort skriver de om den nævnte lampe, men hvor er komforten, når lampen hænger rundt om halsen på dig. Intelligent og "stor udholdenhed" he he. Når sådanne udtryk bliver brugt i en reklame for en alm. pandelampe, er det netop for, at få de mindre goder stoppet usete ned i posen med den store pris Big smile
 
Men al respekt for de der gerne betaler for dette. Vi har heldigvis alle en masse valg at vælge imellem. ellers ville livet jo være "røvkedeligt" Wink
 
Mvh. - Kim 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 14:22

Blot lidt nysgerrig

Hvad er det der gør at du har brug for mere lumens?

 

Jeg selv benytter denne model, som giver det lys der er behov for at skifte flue, eller gå til og fra fiskepladsen, når det er blevet ud på de mørke timer.

 

http://www.effektlageret.dk/product/petzl-elite-1222/

Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 14:26

Hej

De tanker har jeg haft kørene har skam også luret på deres H14R model
som netop har den famøse tværgående rem hen over hovedet  
prisen er så en anden klasse vis det skal være genopladelige
og må da tilstå at det er lidt i overkanden for hvad jeg gider at give for en
pandelamp så grænser har jeg dov til et vist punkt, Kina modeler
kan være fremragende teknik messigt ikke kvalitets vis du spørger mig !
de har jo også en H7R men den er så uden den tværgående rem
men men den koster så også kun 490kr.
Men nu er det jo kun den ene anmeldelse der sådan se ligger på nettet
som jeg har taget udgangspunkt i, det er vælg ikke alle der har
haft samme oplevelse som denne anmeldeler !
 
Yes jeg har ikke noget i mod at giv lidt ekstra vis det er det der skal
få mig i godt humør Wink
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2013 kl. 14:42
#Hans-Jørgen Big smile
 
Hvis dit spørgsmål var til mig, vil jeg sige, at behovet for lysstyrke jo selvfølgelig er individuel fra bruger til bruger. For mit vedkommende ville jeg gerne have meget lys, da det giver langt bedre arbejdsforhold i mine kælder/loftsrum.
 
Når man snakker lysstyrke (lumen) bør man også tænke på lyskeglens spredning, da selv en svag lygte kan lyse længere med en smal kegle, end en kraftigere lampe kan med en bred ditto.- 
 
Lampen kan så "nedjusteres" så jeg også kan bruge den til alm. fisketure med netop binding af knuder, finde ting i tasken, holde mig på stien osv. At den så har kraftigt blinkfunktion, har jeg så ikke noget at bruge til. Det sku`da lige være, hvis uheldet er ude med bilen eller andre nødstedte.
 
Det ville ellers være lidt af en prøve, hvis man ville binde knuder med blinklyset på. Lidt ligesom at stå i stroboskoplys på et diskotek og binde knuderne LOL 
 
Og så liiiiige Big smile
 
Mange sammenholder desværre pris med kvalitet. Jeg fik ikke læst rewievet fra nr. 2 link før jeg skrev mit første indlæg, men jeg kan så læse, at den aktuelle lampe netop får "minuspoint" på så forventede og basale områder en så dyr lampe vel burde være fritaget for. Hellere en billig japaner bil der kører hver gang, end en 4 gange så dyr "kvalitetsbil" hvis det kun er din mekaniker, der nyder godt af kvaliteten Unhappy
 
Jeg kan ikke se, hvilke type Lithium ion batterier aktuelle lampe bruger, men nogle af modellerne kan opgraderes til stærkere udgaver (billigt)
 
Mvh. - Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum