Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et problem eller bare en dille….

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et problem eller bare en dille….
    Sendt: 13 Jul 2013 kl. 14:37

Undskyld mig, kan ikke lade være med at komme med følgende

 

Som jeg læser tråden her, ser det ud til at der er et flertal for at det ville være en god ide at der skal strammes op på dette område.

 

Ville det så ikke være en god ide at vores fine forbund (DSF som er vore talerør) for sat sig ned og får lavet en invitation til UV jægerne, for at få sat et regelsæt samme, og fremsendt til lovgivningen. Dette må vel være i begge parters interesse at noget sådan ville kunne stables på bene.

 

Personligt så jeg gerne at der blev strammet lidt op i dette evige tilbagevende problem, og gerne med følgende tiltag for UV jægerne og lystfisker.

 

1. Ingen brug af lys (dette ville også give en mere udfordrende jagt form)

 

2. Våbentilladelse og kursus til alle UV jægere, indholdene registreringsnummer på våbnet, med eksamensbevis. Gerne med gentagende prøver for at kunne opretholde sin ret til våbnet/våbentilladelse (på lige fod som med alm. jæger skal forny deres jagttegn)

 

3. kursus for lystfiskere, vedrørende håndtering af fisk, med eksamensbevis. (gerne med gentagende prøver for at kunne opretholde sin ret til at kunne fiske)

 

4. UV- jagten skal forgår 100 meter fra kystlinjen. (samme regel som med garn)

 

5. Ingen UV jagt tætter på end 75 meter fra fast stående fiskeredskaber som vi lystfiskere har det.

 

Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 08:13
Lovgivning
 
Når man jager med elastik-drevet harpun, falder man ind under reglerne for lystfiskeri. Det betyder der er krav om fiskertegn, der kan erhverves på fisketegn.dk. Undervandsjægere er også omfattet af gældene mindstemål.
 
En harpun må først erhverves og betjenes, når an er fyldt 18. Man kan få særlig dispensation, ved at søge hos politiet.
 
Som udgangspunkt er jagt med harpun forbudt i ferskvand og UV-jagt må ikke dyrkes i en afstand på 300 meter for udsatte net.
 
Morale
 
Undervandsjagt er en relativ ny form for fiskeri, der i høj grad deler vandene. Interesseforeninger for lystfiskere, har gennem de sidste 20 år påvirket stater og kommuner, til vandløbsforbedringer, smoltudsætning, fredningsbælter, å-restauration og andre tiltag for at forbedre lystfiskeriet. UV-jægere ligger på mange måder i slipstrømmen på disse interesseforeninger og deres enorme stykke arbejde, og har bestemt ikke lyst til at modarbejde eller komme på tværs af lystfisker-organisationer. Derfor er der generelt i UV-jæger regi et udbredt ønske om at jægerne tager hensyn til lystfiskere og iøvrigt opfører sig mere end eksemplarisk i naturen. Der er en del fordomme og underlige ideer hos lystfiskere, og de fleste UV-jægere arbejder meget energisk på at ændre disse fordomme. Eksempelvis deltager klubben NakNemo i etablering af gydebanker, på lige fod med andre lystfiskere.
 
Derfor, hvis du beslutter dig for at prøve de store glæder ved UV-jagt, er det en god ide at holde sig disse moralske regler for øje:
 •Sæt krav til størrelsen på en fisk. En uskreven regl er ikke at tage havørred under 50cm, og fladfisk skal også have en god størrelse på før man skyder. Husk vandet forstøtte det du ser, så en fisk lige omkring målet under vandet, er en pinlig undermåler, når den komme op på stranden
 •Fang kun hvad du skal bruge. Lad være med at pløk løs til venner og bekendte, eller for at fylde fryseren til randen. 2-3 havørred er okay, 8 fuldfede havørred gør både lystfiskere og andre UV-jægere pænt irriterede. Vil du konkurrere, så konkurrér på størrelse istedet for mængde
 •Anskudte fisk bør opsøges og skydes. En anskudt fisk har meget stor sandsynlighed for at dø kørt tid efter, på grund af infektioner. der er meget alvorlige under vandet. Vælger du at skyde efter en fisk, har du også en pligt til at finde fisken og gøre jobbet færdigt
 •Når en fisk er skudt og indfanget, skal den aflives hurtigt og effektivt. At have levende fisk på stringeren er ikke iorden
 •Hold afstand til lystfiskere. Lystfiskere har mindst ligeså meget lov til at være der, som UV-jægeren, og et vand de lige er blevet gennemtrawlet og plasket rundt i, af en lalleglad UV-jæger er ubrugeligt for en lystfisker. Er der lystfiskere der hvor du vil gå i vandet, så tag kontakt til dem - som oftest kan man aftale hvordan strækket skal bruges, uden sure miner. UV-jægeren har naturligvis ligeså meget ret til strækket som lystfiskeren, men med mere end 7.000km kyst bør der være plads til alle parter
 •Flotte billeder og film er altid velkommen på diverse websites og youtube, men billeder af idioter der står med deres ny-indkøbte harpun og 14 splattede undermålere er vi helst fri for. Tænk dig om, hvad det re du skyder og hvad du viser på nettet. Iøvrigt tager en fisk på stranden sig også meget bedre ud, end når den ligger opsprættet hjemme i stålvasken. Beslut dig hjemmefra om du vil have billeder, og tag så billeder med respekt for dit bytte
 
Mere om etik, morale og lovgivning kan læses på NakNemo.dk's hjemmeside.
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 10:12
Jeg er da selv stødt på UV fiskere flere gange, og for min part har det det godt nok været positive møder. Bevares jeg har da selv "luret lidt" til dem, og det samme har givet vis også været tilfældet hos dem. Jeg gør det så for at kunne vurdere hvordan jeg mindst muligt generer dem, og jeg vil nu sige at vi har kunnet finde ud af det ved at snakke sammen, og den der er kommet sidst er gerne veget for modparten. Og jeg har da fået mangen god snak med dem under mine møder, blandt andet dette fif med at anbringe en refleks på fisketøjet, for at de lettere kan se mig, når de evt er kommet til senere. Og i mine øje giver det mening, da jeg jo står op mod en mørk baggrund, modsat dem.
Som jeg ser det, et fornuftigt forslag, da deres brug af lys nok generer deres nattesyn mere end mit. Jeg har bestemt stor respekt for deres redskaber, og kunne aldrig drømme om bevidst at sætte en krog i en UV-jæger. Og de har vel heller ingen interesse i at få mig på deres harpun. Og hvis brugen af en sådan refleks medvirker til at jeg og modparten får en bedre oplevelse af møderne, er det for min part en udgift jeg gerne påtager mig. I handelen findes der jo "Slå om"-reflekser der ikke laver hul i fisketøjet, eller generer mig under mit fiskeri.
De personer jeg har haft kontakt med har nu også efter min mening, været sig ganske bevidst om at kende deres begrænsninger med antallet af fangne fisk, der så ikke har oversteget hvad jeg betragter som normalt. Og de har da ofte selv været/er lystfiskere, der også bruger fiskestangen.
Dog er jeg så noget betænkelig ved hvad turisterne, kan finde på, men igen findes der blandt disse folk som sagtens kan finde ud af at "begå" sig på fornuftig vis langs vore vande - desværre er det jo netop det modsatte "hold" man lægger mærke til.
Jeg synes dog vi bør passe på at vores debatter ikke ødelægger fiskeriet for hinanden uanset hvilken "lejr" man deltager i, og må jo desværre nok indse at tiden nok er ved at løbe fra os i den anledning. Og her synes jeg der har været gode argumenter fremme, og at der i disse tider, hvor "krisen kradser" må ske ændringer, og undskyld forståelsen for de nødvendige tiltag, tror jeg ikke på er der idag hos politikerne, og vi må jo heller ikke glemme at indførelse af ændrede regler koster penge, og ikke alle har dem. Det fremmer jo så bare muligheden for endnu flere "-pirater". Men desværre er det jo nok vejen frem,og både Niklas R. Albrechtsen, Hans-Jørn Christensen, T.C. Rasmussen og Claus Schneiders, fremfører da argumenter, som jeg omend nødigt - sagtens kunne bifalde. Jeg så hellere det ikke var nødvendigt, men er bange for at det løb er kørt af sporet. Jeg er bange for at vi ikke må overlade den afgørelse til politikerne, som da skuffer fælt mange gange, men også den almindelige vælger, i forbindelse med manglende interesse for den seneste ændring af Offentlighedsloven.
Og for at der ikke skal være tvivl, er jeg "stang fisker" - hverken med større eller mindre ret til at færdes langs kysten, end andre.
Mvh
Torben
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 11:18
Mange har opfattelsen af, at regler er forbundet med noget dårligt, det er jeg ikke enig i. Der skal bare ikke være flere end nødvendigt. Regler kommer til sin ret, når vi ikke besidder morale nok til at få tingene til at fungere uden. Regler er dog ikke meget værd, uden mulighed for sanktioner. Det er få, der ødelægger det for mange og det gælder både stangfiskere, garnfiskere, UV jægere osv. Vi skal alle være her, men sådan som situationen er nu, er der gentagne konflikter og problemer. Jeg synes, det er på tide at få flere regler, for vi har ikke moralen. Hvis det ikke kommer nu, så skal det nok komme, for det er efter min overbevisning bare et spørgsmål om tid, inden der er en der fået et blink i hovedet eller en harpun i benet.

Mvh. En pædagog, der til dagligt arbejder med børn, der har brug for regler og der ikke meget forskel på os og dem.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 11:46
Titel og tekst

Redigeret af limfjord - 14 Jul 2013 kl. 14:30
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 14:27
Citat: limfjord

Jamen,  render jeg ind i en flok uv-fisker der udviser samme respektløshed, så tror jeg helt sikkert jeg vil dyrke mine to andre hobbyer "slå smut med sten" (nybegynder og kender ikke størrelsen på gode smutsten :-) )og regndans i knædybt vand :-D . Men kunne nu godt tænke mig at have overhørt samtalen forinden, for en venlig tone og forklaring, plejer de fleste at være modtagelig for. Smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2013 kl. 21:11
Citat: Maestro

Kim det har ikke noget at gøre med at forstå dine metaforer eller ej, jeg forstår dem ganske udmærket, jeg synes bare ikke de er gode. (Jo det er netop et fortolkningspørgsmål).
 
Du bliver en smule påståelig og en kende provokerende nu synes jeg, så lad os lade det ligge der. Thumbs Down
 
Der er ingen tvivl om at du er retorisk begavet, men du behøver ikke gå over i en nedladende tone som du gjorde i dit sidste indlæg.
 
Hej Michael - grundet sygdomsproblemer har jeg så holdt en mindre pause - MEN - hold da helt fest hvor du ævler!.
 
Du synes ikke om mine metaforer - men kommer ikke med et eneste argument for - hvorfor - SVAGT!.  Du hører dermed til de der hører blandt dem der er rent SPILDTID!. 
 
Du prøver alene at markere dig på andres udtalelser, uden selv at have noget som helst at sige - SVAGT
 
At du ikke bryder dig om mine metaforer er ikke et spørgsmål om, at kan lide dem, da dette aldrig har været en gyldig grund/argumentering til videre debat. At kunne lide - eller ej, er ingen debat grund. Du søger direkte en debat med selvisk ødelæggende argumentation - derfor - Thumbs Down
 
Med håb om bedring - Kim Thumbs Up
 
 


Redigeret af kikophil - 16 Jul 2013 kl. 21:27
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2013 kl. 22:21
Citat: Kristian V

Mange har opfattelsen af, at regler er forbundet med noget dårligt, det er jeg ikke enig i. Der skal bare ikke være flere end nødvendigt. Regler kommer til sin ret, når vi ikke besidder morale nok til at få tingene til at fungere uden. Regler er dog ikke meget værd, uden mulighed for sanktioner. Det er få, der ødelægger det for mange og det gælder både stangfiskere, garnfiskere, UV jægere osv. Vi skal alle være her, men sådan som situationen er nu, er der gentagne konflikter og problemer. Jeg synes, det er på tide at få flere regler, for vi har ikke moralen. Hvis det ikke kommer nu, så skal det nok komme, for det er efter min overbevisning bare et spørgsmål om tid, inden der er en der fået et blink i hovedet eller en harpun i benet.

Mvh. En pædagog, der til dagligt arbejder med børn, der har brug for regler og der ikke meget forskel på os og dem.
 
Hej og G`aften kære Kristian: Big smile
 
Du er inde på noget rigtigt, når du skriver, at mange synes, at regler er forbundet med noget dårligt. ÅRSAGEN er så den, at vi alle sammen værner om vores privatliv!!!. Og jo flere regler vi får "stukket" i hovedet, jo mere modstand gør vi overfor den indtrængning ind i vores "PRIVAT-SFÆRE" der er så vigtig for ALLE menneskers hverdag uden at "vi" normalt er bevidste om det Confused
 
Og ps/min ven - En pædagog er 100% underlagt regler!!!. Vi bør jo allesammen tænke, at man ikke skal tænke/agere selv!!!. Kun i samråd med de øvrige pædagoger/chefer således, at man ikke står alene med en beslutning/handling!!!.
 
Mvh.  kim 
 
 
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2013 kl. 22:29
Citat: Fluefisker

Undskyld mig, kan ikke lade være med at komme med følgende

 

Som jeg læser tråden her, ser det ud til at der er et flertal for at det ville være en god ide at der skal strammes op på dette område.

 

Ville det så ikke være en god ide at vores fine forbund (DSF som er vore talerør) for sat sig ned og får lavet en invitation til UV jægerne, for at få sat et regelsæt samme, og fremsendt til lovgivningen. Dette må vel være i begge parters interesse at noget sådan ville kunne stables på bene.

 

Personligt så jeg gerne at der blev strammet lidt op i dette evige tilbagevende problem, og gerne med følgende tiltag for UV jægerne og lystfisker.

 

1. Ingen brug af lys (dette ville også give en mere udfordrende jagt form)

 

2. Våbentilladelse og kursus til alle UV jægere, indholdene registreringsnummer på våbnet, med eksamensbevis. Gerne med gentagende prøver for at kunne opretholde sin ret til våbnet/våbentilladelse (på lige fod som med alm. jæger skal forny deres jagttegn)

 

3. kursus for lystfiskere, vedrørende håndtering af fisk, med eksamensbevis. (gerne med gentagende prøver for at kunne opretholde sin ret til at kunne fiske)

 

4. UV- jagten skal forgår 100 meter fra kystlinjen. (samme regel som med garn)

 

5. Ingen UV jagt tætter på end 75 meter fra fast stående fiskeredskaber som vi lystfiskere har det.

 


Jeg kan ikke vade 100m, undtagen ved vesterhavet. UV-jagt er også en sport der foregår på lavt og kystnært vand. 

Hvis der skal lovgives må det være på lige vilkår for alle! Det må være rigeligt hvis begge parter kunne lære at respektere hinanden.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2013 kl. 22:46
Citat: arntc

 Jeg kan ikke vade 100m, undtagen ved vesterhavet. UV-jagt er også en sport der foregår på lavt og kystnært vand. 

Hvis der skal lovgives må det være på lige vilkår for alle! Det må være rigeligt hvis begge parter kunne lære at respektere hinanden.
Det kan vi åbenbart ikke, dette problem med at UV - jæger ødelægge fiskeriet for dem som fisker med stang, sker jo hele tiden. Hvis de ikke kan forstå en venlig henstilling. 
 
Må der lovgives, Så de kan anmeldes når de ødelægger det for andre.
 
Du har ret i at det forgår på lavt vand, men det behøver SQ... ikke at forgå lige ud foran en lystfisker med stang, hvis stangfiskeren er kommet først til pladsen. Så må man enten vige eller også tage en snak med stangfiskeren om det er ok at fortage UV - jagt på samme plads. Men det er alt for sjælent at UV - jægerne tager initiativ til en samtale med en stangfisker, jeg har ikke oplevet det endnu. Men det at de bare svømmer ud på pladsen som jeg står og fisker på, det er desværre noget jeg har oplevet ind til flere gange.
 


Redigeret af Fluefisker - 16 Jul 2013 kl. 22:47
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 00:11
Citat: kikophil

 
 
Hej Michael - grundet sygdomsproblemer har jeg så holdt en mindre pause - MEN - hold da helt fest hvor du ævler!.
 
Du synes ikke om mine metaforer - men kommer ikke med et eneste argument for - hvorfor - SVAGT!.  Du hører dermed til de der hører blandt dem der er rent SPILDTID!. 
 
Du prøver alene at markere dig på andres udtalelser, uden selv at have noget som helst at sige - SVAGT
 
At du ikke bryder dig om mine metaforer er ikke et spørgsmål om, at kan lide dem, da dette aldrig har været en gyldig grund/argumentering til videre debat. At kunne lide - eller ej, er ingen debat grund. Du søger direkte en debat med selvisk ødelæggende argumentation - derfor - Thumbs Down
 
 

Det er mig der ævler? Haha nu må jeg le, du er en morsom mand.

Jeg har allerede argumenteret i et af mine første indlæg hvor jeg skød din metafor i sænk, samtidig med at jeg netop kom med min egen holdning i de første indlæg, men du har måske problemer med at læse og forstå?

Jeg var desuden ikke den eneste der noterer sig af din "bil metafor" var ringe, men det har du ikke set måske...

Jeg har nok desværre fejlvurderet dig da jeg troede du var begavet, men det lader til at du nærmere er mere forblændet af dit eget ordgejl og hvad du selv synes er smart med indskudte ordunderstregninger, farveskift, fed font og jeg skal give dig.

Så med dine egne ord, DET er spildtid.

Der spildte jeg sgu lige 5 min mere LOL
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 05:23
Citat: Runge_100

Jeg vil ikke blande mig i debatten vedr. forbud mod UV jagt..Men jeg mener at det er vigtigt at man ikke træder hinanden over tæerne..
Jeg var selv på Gniben sidste uge og fiske, og vi stod vel omkr 8 mand og høvlede blink ud over revet, og ud af det blå ankom der fra bugten 2 UV jægere der lige syntes at de skulle ligge ude på revet og plaske rundt, lige uden for vores kastelænge.. og det var satme da irriterende... jeg forsøgte flere gange at kaste ud i deres område for ligesom at markere at de var lige lovligt tæt på, men de blev til langt ud på aftenen....og de brugte også deres lygter flittigt

Jeg skal blankt erkende at hvis jeg havde haft mulighed for at nå dem med mit blink, havde jeg gjort det.. og jeg var tæt på...men jeg fatter simeplthen ikke at de har samvittighed til at gøre det.. både at de ødelægger det for os der står på kysten, men også at de risikere en hadsk stemning når de på et tidspunkt trækker på land..

Jeg har kun én gang tidligere set UV jægere/dykkere i mit område under en fisketur, men de undskyldte høfligt hvis de havde forstyrret mit fiskeri..



Du er sgu da langt værre end nogen anden UV-jæger, når du sidder og indrømmer, at hvis der var mulighed for det, havde du kastet dit blink i øjet på personen. Så desperat for at fange en fisk af en idiot, skal man da lede efter længe Angry Hold kæft hvor er du dybt godnat da. Det er sådan nogle personer som dig, som burde forbydes at færdes på de Danske strande, søer, åer mm. Det er personer som dig som er farlige derude, og ikke de stakkels UV-jægere som bliver jagtet i hoved og røv. Jeg håber inderligt, at du får en harpun op i røven en dag.

Skam dig.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 05:40
Citat: Fluefisker

Undskyld mig, kan ikke lade være med at komme med følgende

 

Som jeg læser tråden her, ser det ud til at der er et flertal for at det ville være en god ide at der skal strammes op på dette område.

 

Ville det så ikke være en god ide at vores fine forbund (DSF som er vore talerør) for sat sig ned og får lavet en invitation til UV jægerne, for at få sat et regelsæt samme, og fremsendt til lovgivningen. Dette må vel være i begge parters interesse at noget sådan ville kunne stables på bene.

 

Personligt så jeg gerne at der blev strammet lidt op i dette evige tilbagevende problem, og gerne med følgende tiltag for UV jægerne og lystfisker.

 

1. Ingen brug af lys (dette ville også give en mere udfordrende jagt form)

 

2. Våbentilladelse og kursus til alle UV jægere, indholdene registreringsnummer på våbnet, med eksamensbevis. Gerne med gentagende prøver for at kunne opretholde sin ret til våbnet/våbentilladelse (på lige fod som med alm. jæger skal forny deres jagttegn)

 

3. kursus for lystfiskere, vedrørende håndtering af fisk, med eksamensbevis. (gerne med gentagende prøver for at kunne opretholde sin ret til at kunne fiske)

 

4. UV- jagten skal forgår 100 meter fra kystlinjen. (samme regel som med garn)

 

5. Ingen UV jagt tætter på end 75 meter fra fast stående fiskeredskaber som vi lystfiskere har det.

 





1. Hvordan ser man en fisk under vand hvis man intet lys har?

2. Hvordan vil du ramme fisken i stedet for din kammerat hvis du ingen lys har?

3. Hvorfor skulle man tage certifikatet/kursus flere gange? Du tager da heller ikke kørekort flere gange, pga. det i teorien er et større våben end en harpun?

4. Jeg forstår da godt, at UV-jægere burde have våben-tilladelse. Men hvad nytter det? Fisketegn er obligatorisk, hvis du skal fiske i de danske farvande, men hvor mange støtter det? Jeg tror det i bund og grund er, at folket er bange for at UV-jægere har større fordel end os med stangen i hånden. - Jeg har mange gange oplevet at fluefiskere står et par meter fra en anden fisker, og kaster sin flue frem og tilbage ved siden af mandens øre. Burde vi fluefiskere så have et fluefiskeri kursus også? Eller skal vi tage et kursus i hvordan man opfører sig i offentligheden? Bare fordi man har været ude for en dårlig oplevelse med ën flok UV-jægere, betyder det jo ikke at ALLE UV-jægere bare vil fiske ved siden af en selv, for at gøre personen utryg. Jeg tror faktisk, at UV-jægere er mere opmærksomme på omgivelserne end, vi stang-fiskere er. Jeg har tusinde gange oplevet fiskere (norm. stang/fluestang) som ser en anden fange en fisk, og som nærmest sprinter hen til stedet for at kaste lige ved siden af personens flåd. Jeg er ikke selv UV-jæger, men synes da helt klart, at det er besynderligt hvordan nogen hænger dem op, som om de begår en overtrædelse, selvom det er fuldt lovligt. - Tænk på dem som stadig smider ruser, bruger benzin motor mm. i vores søer i stedet for. - Undskyld, hvis det / noget af det lyder nedladende.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 05:45
Citat: Maestro

Citat: kikophil

 
 
Hej Michael - grundet sygdomsproblemer har jeg så holdt en mindre pause - MEN - hold da helt fest hvor du ævler!.
 
Du synes ikke om mine metaforer - men kommer ikke med et eneste argument for - hvorfor - SVAGT!.  Du hører dermed til de der hører blandt dem der er rent SPILDTID!. 
 
Du prøver alene at markere dig på andres udtalelser, uden selv at have noget som helst at sige - SVAGT
 
At du ikke bryder dig om mine metaforer er ikke et spørgsmål om, at kan lide dem, da dette aldrig har været en gyldig grund/argumentering til videre debat. At kunne lide - eller ej, er ingen debat grund. Du søger direkte en debat med selvisk ødelæggende argumentation - derfor - Thumbs Down
 
 

Det er mig der ævler? Haha nu må jeg le, du er en morsom mand.

Jeg har allerede argumenteret i et af mine første indlæg hvor jeg skød din metafor i sænk, samtidig med at jeg netop kom med min egen holdning i de første indlæg, men du har måske problemer med at læse og forstå?

Jeg var desuden ikke den eneste der noterer sig af din "bil metafor" var ringe, men det har du ikke set måske...

Jeg har nok desværre fejlvurderet dig da jeg troede du var begavet, men det lader til at du nærmere er mere forblændet af dit eget ordgejl og hvad du selv synes er smart med indskudte ordunderstregninger, farveskift, fed font og jeg skal give dig.

Så med dine egne ord, DET er spildtid.

Der spildte jeg sgu lige 5 min mere LOL




Du bliver ved med at gentage dig selv, ved at sige at du spilder din tid på ham. I stedet for at tage hånd om det du selv siger, begynder du på et nyt argument, kun for at få det sidste ord ind. Hvis han er en morsom mand, så se først hvad det er du skriver, og mener og så kan du bagefter, (vil jeg tro) le ad dig selv. Hvis du virkelig har skudt hans metafor i sænk, hvorfor "søren" bliver du så ved med at diskutere med ham? Du kommer med det ene, og han kommer med det andet. Og som du selv siger, du spilder din tid... Hvis du spilder din tid, så er du satme god til at spilde din tid, hvis du fortsætter sådan der ClapClap
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 05:48
Citat: Steen Kehler

Der er jo ikke så meget at rafle om, en uv-jæger der bevidst ødelægger fiskeriet for en lystfisker, som er kommet først på en given plads, ved at svømme ind foran lystfiskeren kun 45 meter ude, en sådan uv-jæger er en torsk, der skal forsøges fanget med pirk og den største trekrog, som man har i blinkæsken.



Hvor når du hen med det? Du kroger ham, og hvad så? Så er du torsken og ikke ham.


- Ikke så smart, vel?
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 06:00
Citat: Henning

Citat: CS78

Først og fremmest vil lige starte med at beklage den oplevelse du har haft Nicklas, den adfærd der er blevet udvist er gangske enkelt ikke i orden.



Og til sidst, så vil jeg gerne indbyde dig  Nicklas og dine fiskevenner til en snak om problemet face to face. (andre må da også godt deltace) 
Så kan det være vi kan få belyst en masse problemstillinger, og i kunne måske få noget mere basis viden om hvad uv jagt egentlig er for en størrelse.


Problemet er vel ikke Nicklas og hans venner, men derimod dine "uv-kammerater" der trænger til en opsang!

Jeg synes personligt "uv-jægere" fylder for meget, se billede hvor 2 (skriver to) mand har okkuperet det meste af en offentlig plads, - flot ikke? Shocked




Det eneste der egentlig går dig på (tror jeg, hvilket er ret tydeligt) er at det er en harpun som ligger op ad bænken, og ikke en stang. Hvis de var der først, hvorfor i H skal du brokke dig over de har taget en bænk og har vi alle alt vores drikkevarer, cigaretter mm. i rygsækken, hvis vi har en bænk hvor vi kan få alle de ting vi skal bruge ud, hvilket også er nemmere at få adgang til?


- Du siger selv, at det er to fiskere. (UV-Jægere, undskyld) - Mon ikke vi skal være lidt overrasket over hvor lidt de egentlig fylder, da de trods alt er to? Jeg er ret imponeret.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 06:10
Citat: HAJ

Rummelighed .... Jeg kan være særdeles rummelig - men jeg har desværre også personlige sammenstød med UV jægere - og ingen af dem jeg har mødt rummer mig! ... Skære over en kam er ikke særlig fedt, eller klogt men hold da op hvor er der bare gentagelse historier om UV jægere der "trænger sig på" ... Det er virkelig svært ikke at skære over en kam - jeg forsøger ihærdigt ... 

Det er sgu ligesom de kornfede tyskere eller polaker ved P&T søen der har 12 stænger stående rundt så der er ingen pladser fri ... Rummelig ja tak ! 

Måske skulle UV jægere være lidt mere rummelige - også snart fatte at etik på kysten gælder alle -  er der nogle fiskere på stedet i forvejen kan man med kommunikation måske være med - men de personer der er kommet først er nu altså kommet først og har "første ret". 

Jeg er selv kajak roer også - og de har generelt heller ikke forståelse for lystfiskerens behov, så de padler jo gerne lige tværs hen over revet eller hotspottet og helst 3 meter fra fiskeren .... SÅ SEJL DA FORHELVEDE UD HVOR LYSTFISKERENS ALDRIG NÅR UD OG DU IKKE GENERE NOGLE! ... Jeg motivere og fortæller livligt mine kajakroende venner om den problemstilling. 

Måske skulle nogle af de venlige fornuftige UV jægere på deres fora eller klubber forsøge at banke lidt fornuft ind i pæren på de ikke så velsignede individer der ikke forstår den påkaldte rummelighed ! 

Rummelig eller ej - jeg syntes det er noget forbandet svinderi når man direkte genere andre mennesker med ens adfærd - og ikke ændre det ved påtale!  

 



Hvis du nu med din kornfede mund, kunne omtale tyskere og polakkere ordentlig, så kunne det være at folkene ville respektere dig noget bedre. At du ser tyskere/polakkere med 12 stænger ved siden af søen ved en P&T, og du brokker dig over det, hvad fanden er der at brokke sig over det? De har betalt for 12 stænger, og så har du så stor en mund, at du vil brokke dig over det? Jeg forstår ikke meningen i at du skal brokke dig over, at en person har betalt for 12 stænger at fiske med, og så en rapkæftet kornfed mand skal komme og tro han kan bestemme med sin lille sølle stang over, om hvor han skal fiske henne med de stænger og hvor langt/hvor han må kaste dem ud. Jeg håber du, med din "kornfede" mund, vil komme langt med at brokke dig over ingenting. "de fisker kraftedeme med 12 stænger, og så har de taget halvdelen af søen" - Ja, hvis søen er så lille, og der kun er plads til 12 stænger... Hvad ville der så være af søen, hvis det var 12 stænger, hvor det var 12 forskellige personer som fiskede med hver deres stang? Uha, du ville gå rage-mode, hva? For hvor skal du nu fiske, når du kommer et par minutter for sent. Hvis søen er så lille, at der ikke er plads til 1 mand med 12 stænger og en mand med en stang, så burde du overveje at bruge en anden sø, og måske ikke være så egoistisk.
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 09:35
Citat: Safet123

Citat: Henning

Citat: CS78

Først og fremmest vil lige starte med at beklage den oplevelse du har haft Nicklas, den adfærd der er blevet udvist er gangske enkelt ikke i orden.



Og til sidst, så vil jeg gerne indbyde dig  Nicklas og dine fiskevenner til en snak om problemet face to face. (andre må da også godt deltace) 
Så kan det være vi kan få belyst en masse problemstillinger, og i kunne måske få noget mere basis viden om hvad uv jagt egentlig er for en størrelse.


Problemet er vel ikke Nicklas og hans venner, men derimod dine "uv-kammerater" der trænger til en opsang!

Jeg synes personligt "uv-jægere" fylder for meget, se billede hvor 2 (skriver to) mand har okkuperet det meste af en offentlig plads, - flot ikke? Shocked




Det eneste der egentlig går dig på (tror jeg, hvilket er ret tydeligt) er at det er en harpun som ligger op ad bænken, og ikke en stang. Hvis de var der først, hvorfor i H skal du brokke dig over de har taget en bænk og har vi alle alt vores drikkevarer, cigaretter mm. i rygsækken, hvis vi har en bænk hvor vi kan få alle de ting vi skal bruge ud, hvilket også er nemmere at få adgang til?


- Du siger selv, at det er to fiskere. (UV-Jægere, undskyld) - Mon ikke vi skal være lidt overrasket over hvor lidt de egentlig fylder, da de trods alt er to? Jeg er ret imponeret.



Du har set man kan scrolle billedet lidt til højre os ikke? 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 09:37
Citat: Safet123

Citat: Runge_100

Jeg vil ikke blande mig i debatten vedr. forbud mod UV jagt..Men jeg mener at det er vigtigt at man ikke træder hinanden over tæerne..
Jeg var selv på Gniben sidste uge og fiske, og vi stod vel omkr 8 mand og høvlede blink ud over revet, og ud af det blå ankom der fra bugten 2 UV jægere der lige syntes at de skulle ligge ude på revet og plaske rundt, lige uden for vores kastelænge.. og det var satme da irriterende... jeg forsøgte flere gange at kaste ud i deres område for ligesom at markere at de var lige lovligt tæt på, men de blev til langt ud på aftenen....og de brugte også deres lygter flittigt

Jeg skal blankt erkende at hvis jeg havde haft mulighed for at nå dem med mit blink, havde jeg gjort det.. og jeg var tæt på...men jeg fatter simeplthen ikke at de har samvittighed til at gøre det.. både at de ødelægger det for os der står på kysten, men også at de risikere en hadsk stemning når de på et tidspunkt trækker på land..

Jeg har kun én gang tidligere set UV jægere/dykkere i mit område under en fisketur, men de undskyldte høfligt hvis de havde forstyrret mit fiskeri..



Du er sgu da langt værre end nogen anden UV-jæger, når du sidder og indrømmer, at hvis der var mulighed for det, havde du kastet dit blink i øjet på personen. Så desperat for at fange en fisk af en idiot, skal man da lede efter længe Angry Hold kæft hvor er du dybt godnat da. Det er sådan nogle personer som dig, som burde forbydes at færdes på de Danske strande, søer, åer mm. Det er personer som dig som er farlige derude, og ikke de stakkels UV-jægere som bliver jagtet i hoved og røv. Jeg håber inderligt, at du får en harpun op i røven en dag.

Skam dig.

HAHAH det her made my day! Først en laaang svada om at en mand som tydeligt er frustreret over undervands banditter ikke har en god moral fordi han vil ramme dem med et blink, det runder du så fint af med at du håber han får en harpun op i røven ! Du kan godt selv se hvad du lige gjorde ikke os ? :D 
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 17:45
Morten - Ja, jeg har set at man kan scrolle til siden. Men kan stadigvæk ikke se, hvorfor to personer ikke skulle have lov til det, når de sagtens kunne fylde meget mere. Og det tror jeg godt du inderst inde selv ved

- Til det du sidst skriver i en anden besked - Selvfølgelig håber jeg da, at en UV-jæger vil indse hvad personen ville gøre, mod ham og som så vil skyde ikke bare ën harpun men flere, op i røven af ham, så er der ingen som får et blink i øjet. Jeg har dog aldrig hørt en UV-jæger sige: "Hvis de kaster deres flue lige hvor jeg dykker, så skyder jeg dem fandeme med min harpun!" Jeg ved ikke hvad du mener med "du kan godt se hvad du lige gjorde ikke os?", da det er ret unormalt at man vil kaste blink efter en anden person bare fordi han er lovlig tæt på ens fiskespot. Man burde beherske sig, og ikke overdrive mht. til fiskeri. Det er trods alt bare en hobby, nogle får det til at lyde som om det er ens ët&alt, og der tager mange fejl. Hvis han har lyst til at kaste blink eller det ene eller det andet efter UV-jægere, så ville jeg da ikke have ondt af ham, tværtimod hvis han en dag blev gennembanket/skudt ned af en harpun. Håber du forstår hvor jeg vil hen med det :D
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 20:32
Citat: Safet123

Morten - Ja, jeg har set at man kan scrolle til siden. Men kan stadigvæk ikke se, hvorfor to personer ikke skulle have lov til det, når de sagtens kunne fylde meget mere. Og det tror jeg godt du inderst inde selv ved

- Til det du sidst skriver i en anden besked - Selvfølgelig håber jeg da, at en UV-jæger vil indse hvad personen ville gøre, mod ham og som så vil skyde ikke bare ën harpun men flere, op i røven af ham, så er der ingen som får et blink i øjet. Jeg har dog aldrig hørt en UV-jæger sige: "Hvis de kaster deres flue lige hvor jeg dykker, så skyder jeg dem fandeme med min harpun!" Jeg ved ikke hvad du mener med "du kan godt se hvad du lige gjorde ikke os?", da det er ret unormalt at man vil kaste blink efter en anden person bare fordi han er lovlig tæt på ens fiskespot. Man burde beherske sig, og ikke overdrive mht. til fiskeri. Det er trods alt bare en hobby, nogle får det til at lyde som om det er ens ët&alt, og der tager mange fejl. Hvis han har lyst til at kaste blink eller det ene eller det andet efter UV-jægere, så ville jeg da ikke have ondt af ham, tværtimod hvis han en dag blev gennembanket/skudt ned af en harpun. Håber du forstår hvor jeg vil hen med det :D

Tager lige din post bagfra.

For mange mennesker er det faktisk meget mere end en hobby, for mig selv feks er det en livstil, jeg dyrker ikke selv kystfiskeri mere, gider det ikke, jeg bruger til gengæld ca 100% af ALT min tid på og slå mine personlige rekorder i stort set alle ferskvands arterne, jeg laver sgu ikke andet end og tænke, planlægge, søge nye vande, holde øje med de vande og i store dele bare nurse omkring mit fiskeri, hvis en gruppe kyst fiskere har EN fælles tur hvert år sammen, og de har glædet sig som små børn til juleaften, så ville jeg i DEN grad os se sort hvis jeg var OP ( original poster, ham der har oprettet tråden) , jeg ville aldrig risikere mit blink på sådan en flok tosser, men du kan være sten sikker på jeg ville vente på de kom i land og så ville de få læst og påskrevet, det er SÅ usselt, hvis de ikke gider dykker andre steder af de 2 km kyst der er den anden vej, så må man sgu bare enten vente på pladsen er ledig, eller smutte, plain and simple. 

Det jeg mente med " du kan godt selv lige se hvad du gjorde ikke " Er , du syntes en mand der vil kaste sit blink efter en anden er en idiot, og det kan man sgu da ikke gøre mod andre mennesker! Men samtidig siger du så, jamen så håber jeg du får en harpun i røven! -- Du kan vel godt se det er en smule dobbelt moralsk ikke os?  Manden der siger det med blinket er fortørnet over uterlige dykkere og siger noget han IKKE skulle sige, men du bliver så fortørnet på den mand, og siger noget du NOK heller IKKE burde sige , kan du se det ? :) 

Jeg tror en UVjærger er pisse ligeglad med om folk prøver og kroge dem med deres fluer, de har en HARPUN!, jeg ville ihvertfald være iskold, så det er nok ikke det de frygter :) 
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2013 kl. 20:54
Citat: MortenSchultz

Citat: Safet123

Morten - Ja, jeg har set at man kan scrolle til siden. Men kan stadigvæk ikke se, hvorfor to personer ikke skulle have lov til det, når de sagtens kunne fylde meget mere. Og det tror jeg godt du inderst inde selv ved

- Til det du sidst skriver i en anden besked - Selvfølgelig håber jeg da, at en UV-jæger vil indse hvad personen ville gøre, mod ham og som så vil skyde ikke bare ën harpun men flere, op i røven af ham, så er der ingen som får et blink i øjet. Jeg har dog aldrig hørt en UV-jæger sige: "Hvis de kaster deres flue lige hvor jeg dykker, så skyder jeg dem fandeme med min harpun!" Jeg ved ikke hvad du mener med "du kan godt se hvad du lige gjorde ikke os?", da det er ret unormalt at man vil kaste blink efter en anden person bare fordi han er lovlig tæt på ens fiskespot. Man burde beherske sig, og ikke overdrive mht. til fiskeri. Det er trods alt bare en hobby, nogle får det til at lyde som om det er ens ët&alt, og der tager mange fejl. Hvis han har lyst til at kaste blink eller det ene eller det andet efter UV-jægere, så ville jeg da ikke have ondt af ham, tværtimod hvis han en dag blev gennembanket/skudt ned af en harpun. Håber du forstår hvor jeg vil hen med det :D

Tager lige din post bagfra.

For mange mennesker er det faktisk meget mere end en hobby, for mig selv feks er det en livstil, jeg dyrker ikke selv kystfiskeri mere, gider det ikke, jeg bruger til gengæld ca 100% af ALT min tid på og slå mine personlige rekorder i stort set alle ferskvands arterne, jeg laver sgu ikke andet end og tænke, planlægge, søge nye vande, holde øje med de vande og i store dele bare nurse omkring mit fiskeri, hvis en gruppe kyst fiskere har EN fælles tur hvert år sammen, og de har glædet sig som små børn til juleaften, så ville jeg i DEN grad os se sort hvis jeg var OP ( original poster, ham der har oprettet tråden) , jeg ville aldrig risikere mit blink på sådan en flok tosser, men du kan være sten sikker på jeg ville vente på de kom i land og så ville de få læst og påskrevet, det er SÅ usselt, hvis de ikke gider dykker andre steder af de 2 km kyst der er den anden vej, så må man sgu bare enten vente på pladsen er ledig, eller smutte, plain and simple. 

Det jeg mente med " du kan godt selv lige se hvad du gjorde ikke " Er , du syntes en mand der vil kaste sit blink efter en anden er en idiot, og det kan man sgu da ikke gøre mod andre mennesker! Men samtidig siger du så, jamen så håber jeg du får en harpun i røven! -- Du kan vel godt se det er en smule dobbelt moralsk ikke os?  Manden der siger det med blinket er fortørnet over uterlige dykkere og siger noget han IKKE skulle sige, men du bliver så fortørnet på den mand, og siger noget du NOK heller IKKE burde sige , kan du se det ? :) 

Jeg tror en UVjærger er pisse ligeglad med om folk prøver og kroge dem med deres fluer, de har en HARPUN!, jeg ville ihvertfald være iskold, så det er nok ikke det de frygter :) 




Selvfølgelig kan fiskeri være mere betydelig for andre mennesker. Men at ligefrem få lyst til at kaste et blink efter en anden, er forkert. Som du selv siger, ville du vente til han/de kom op på land og så tage snakken med dem (præcis det samme ville jeg gøre). Jeg er også selv ret fikseret inde i fiskeriet, og ville tage ud og fiske fremfor noget andet. Men man skal også kende grænserne om hvorvidt man har loven i sin side. Jeg ville da også blive mobset over hvis en begyndte at dykke foran min lille flue, eller hvad jeg nu fisker med. Men der er da ingen grund til at smide blink/harpun efter hinanden, lige præcis dët, mener jeg med at man skal have en "grænse". Jeg ved udmærket godt at det er forkert at skyde med harpun efter en anden, men hvis personen selv har smidt blink og diverse ting efter manden, uden at tage en snak, så kan jeg dog godt forstå hvis den anden modpart tager andre midler i brug. Et blink er omtrent ligeså farlig som en harpun er. Man burde respektere folkene ude ved vandet, og ikke være fjender. Jeg har mange gange været til fiske-konkurrencer hvor der har stået en klaphat og smidt sit grej over min line flere gange, især hvis jeg har fanget en fisk. Derfor tager man en snak, og hvis manden så fortsætter, så kan man jo ty til konkurrences's holder om problemet. Men det er ikke altid at der er fiskekonkurrence når man er ude at fiske :-) - Derfor må man da bruge hovedet og hælde kold øl i hovedet og tage det lidt roligt. Jeg får da også mange gange lyst til at gøre noget tilgengæld, men det får man ikke noget ud af, kun større problemer. Jeg støtter ikke UV-jægere som sådan, at de skal have lov til at vandre rundt som de vil i farvandet og "stjæle" andres fiskespots. Det ville jeg aldrig gå med til, det ville svare til at en normal lystfisker går hen til en anden lystfisker's hytte og sætter sine ting i hytten og lader som ingenting. Ligesom da jeg var ude ved en P&T sø for et par dage siden. Der stod der 3 fyre og en tøs og fiskede. Der står tydeligt at man IKKE må smide skodder i vandet da nogle fisk vil æde det. Og da der oveni købet står askebægre, så burde man være klog nok til at regne 1+1 sammen. Nej, de stod og smed dem i vandet, jeg gik over til dem og bedte dem pænt om at læse det der stod på siden af hytten, og de mumlede bare og sagde jeg skulle blande mig udenom. Noget tid efter, gjorde de det igen, og derfor hentede jeg ejeren og han sendte dem hjem. Nogle mennesker, uanset om de kender til reglerne/uvidende - så vil de stadig bryde dem. Der er bare ingen grund til at være grusom og hævne sig på modparten.

- Knæk og bræk, Morten Smile
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 00:18
Det er over 20 år siden jeg første gang mødte en harpunfisker, så nyt er der 
IKKE.

Når man fisker med harpun skal man holde 300 meters afstand til fastståend redskaber.

Man må ikke fiske i ferskvand med harpun, hvorfor det? Jow en harpun er et redskab af typen stangende redskaber. Stangende redsakber er forbudt i ferskvand fordi at man en gang bygge en masse spærringer på vandløbene, her samlede ørrederne sig nedenfor og så stangede man løs med lyster om natten og med lygter. Dette er en reel trussel mod bestanden så det blev forbudt. Så er det synd for harpunfiskerne 50-100 år senere at deres redskaber ryger ind under en gammel regel og så folk fordrejer sagen for at prøve at presse en anden holdningen i gennem i en nyttesløs debat.

Sidst der lovgivningsmæssigt blev kigget på fiskeri med lette stangende håndredskaber, harpun, blev lovgivningen lempet, så der er præcendes for at lempe på lovgivningen om fiskeri med harpun. Det betyder at der nok skal gå mindst fem år og helst 15 år før man kan stramme lovgivningen for fiskeri med harpun. Skønt for til den tid så er det blevet en folksport lige som i sydeuropa, og så kan det ikke forbydes.

At man lovligt kan købe en harpun er reguleret af våbenlovgivningen, som ikke kræver våbentilladelse for harpuner drevet af fjeder, trykluft eller elastikker. Våben drevet af CO2 gas kræver en tilladelse der de facto ikke gives. Nuvel så er der sådan at politet har kastet deres blik på harpunerne, og der vil meget sandsynligt komme en stramning af våbenlovgivningen(rygtet siger at harpunerne er de næste efter 5,5 mm´erne). Så stramningen bliver nok at de skal registeres og opbevares i våbenskab, og det ændre jo ikke noget ude på kysterne.


Så enden er at de stangfiskende lystfiskere må lære at leve med de harpunfiskende lystfiskere. Lige som de møg træls kajak roere. Jeg har mødt 50-100 idioter i kajak og NUL idioter med harpun. Ja faktisk har jeg meget meget sjældent mødt harpunsvingere når jeg har været ude at svinge en fiskestang. Jeg er nok blevet chikaneret de første 30-40 gange af kajakpadlere bare i år.

Jeg synes også der er noget underligt at når jeg står på kysten med min stang og tæsker ørreder ind til den sikre død så er jeg en af gutterne og en helt, når jeg ligger med min harpun og roder rundt for at finde en ørred så er jeg et problem. Jeg har fanget klart flest ørreder på stang i år, ca 25 dræbte fisk og ca 10 dræbte fisk med harpunen. Så det bør nok forbydes at jeg fisker med stangen.....
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 15:02
Kajak roerne er de værste på mine kanter. De SKAL bare sejle så tæt på som muligt. Er de bange for det dybere vand 50meter længere ude? Jeg ville aldrig stå så tæt på en anden fisker af ren og skær respekt for vedkommende, men en kajak roer næ nej, de skal gerne helt ind og røre stangspidsen når de passerer (overdrevet)
Hilsen Kim.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 16:33

Kom nu tilbage til emnet.

 

Er det i orden at man møver sig ind på andres fiskeplads???

 

Enten som waders fisker – Uv - jæger – fisker fra kajak – eller flydering, uden at man taler om det først.

 

Ja eller nej

 

Og nu ikke alt det med at hvis den gør dit og dat, så gør jeg dit og dat. For det får vi ikke ændret en disse ved.

 

Tænker!!  at et udvalg i samarbejde med DSF måske bør sætte sig ned og få gennemlyst problematikken omkring disse ting, og finder en fælles kurs, så vi i de forskellige grupper kunne få større respekt for de andre. Uanset hvilken gruppe man høre til. Det ville da være dejligt IK!!!

 
En ting er helt sikkert det bliver ikke løst ved at der bliver skrevet om det på denne måde som i denne tråd.
 
DER SKAL HANDLING TIL !!!!!! Og der skal være plads til os alle

 

Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MortenSchultz

Tilmeldt:: 08 Mar 2013
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MortenSchultz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 17:50
Citat: Fluefisker

Kom nu tilbage til emnet.

 

Er det i orden at man møver sig ind på andres fiskeplads???

 

Enten som waders fisker – Uv - jæger – fisker fra kajak – eller flydering, uden at man taler om det først.

 

Ja eller nej

 

Og nu ikke alt det med at hvis den gør dit og dat, så gør jeg dit og dat. For det får vi ikke ændret en disse ved.

 

Tænker!!  at et udvalg i samarbejde med DSF måske bør sætte sig ned og få gennemlyst problematikken omkring disse ting, og finder en fælles kurs, så vi i de forskellige grupper kunne få større respekt for de andre. Uanset hvilken gruppe man høre til. Det ville da være dejligt IK!!!

 
En ting er helt sikkert det bliver ikke løst ved at der bliver skrevet om det på denne måde som i denne tråd.
 
DER SKAL HANDLING TIL !!!!!! Og der skal være plads til os alle

 


Du behøver ikke overkomplicere tingene ved at der skal nedsættes udvalg og udtænkes alle mulige geniale tiltag i den her sag er det ganske enkelt, NEJ det er naturligvis aldrig i orden og møve sig ind på andres plads hvad enten du er det ene eller andet, de fleste normalt tænkende mennesker ved og kender vel os de uskrevne regler og normal gængse regler for færdelse og fiskeri , og hvis folk bare fortsætter med de regler, og opførelser, og korrigere folk der IKKE kender dem, eller er ligeglade med det, ja så går det hele sgu nok i sidste ende. 

Morten

p.s jeg ville ikke, men gør det alligevel. HVAD er det præcis du tænker på med " der skal handling til!!!!!!!" ?? 

vil du have nedsat et udvalg som kan få indført nogen regler om at folk der fisker din plads på tværs af din egen retning/ kommer for tæt på kan få en bøde ? Eller hvad? ( Gud hvor jeg dog virkelig ikke håber det er sådan du har tænkt )  Det ER ret simpelt, man må jo irettesætte dem der ikke forstår reglerne, lære dem den, og så håbe de selv spreder budskabet/overholder dem. 
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 18:44
Citat: Fluefisker

Kom nu tilbage til emnet.

 

Er det i orden at man møver sig ind på andres fiskeplads???

 

Enten som waders fisker – Uv - jæger – fisker fra kajak – eller flydering, uden at man taler om det først.

 

Ja eller nej

 

Og nu ikke alt det med at hvis den gør dit og dat, så gør jeg dit og dat. For det får vi ikke ændret en disse ved.

 

Tænker!!  at et udvalg i samarbejde med DSF måske bør sætte sig ned og få gennemlyst problematikken omkring disse ting, og finder en fælles kurs, så vi i de forskellige grupper kunne få større respekt for de andre. Uanset hvilken gruppe man høre til. Det ville da være dejligt IK!!!

 
En ting er helt sikkert det bliver ikke løst ved at der bliver skrevet om det på denne måde som i denne tråd.
 
DER SKAL HANDLING TIL !!!!!! Og der skal være plads til os alle

 




Hvad ville du nå frem til med det? At reglerne bliver skrevet på et stykke papir, og alligevel vil der være folk som "møver" sig ind på andres fiskespots. Det hele handler om respekt og opdragelse. De mindre opdragede folk, ville uanset regel eller ej, møve sig ind på andres fiskepladser, no matter what. Selvfølgelig skal der være plads til os alle sammen, men er man nået så langt ned på bunden, at man ikke kan respektere en anden person? For mit vedkommende ville det være pinligt, hvis man begyndte at lave regler om hvor langt man skal stå fra en anden lystfisker, om hvorvidt det er "mit" fiskested, da jeg er kommet først og har jeg egentlig ret i, at hvis jeg er kommet først, så er det mit?


Som Morten siger, det er uskrevne regler, det er noget man har i hovedet, som ikke burde være i en bog. Man burde have en så høj IQ, at man ikke bare går hen og betræder en anden mands fiskested og overtager stedet. Når du nu siger, "lad os komme tilbage til tråden", er vi ikke allerede det? Der bliver jo alligevel ikke gjort noget ved det, uanset om du skriver i tråden herinde, eller et helt andet sted. Jeg vil ikke være en af dem, som ringer til DSF, for at få sådan en regel skrevet ned. For mig, ville det se ud som om vi er en flok børnehave børn som klager over at Lille Martin har taget vores go-kart. Altså, seriøst LOL - Hvis man bare respekterede og var ordentlig opdraget, ville sådan en problematik ikke opstå.
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 18:50
Citat: MortenSchultz

Citat: Fluefisker

Kom nu tilbage til emnet.

 

Er det i orden at man møver sig ind på andres fiskeplads???

 

Enten som waders fisker – Uv - jæger – fisker fra kajak – eller flydering, uden at man taler om det først.

 

Ja eller nej

 

Og nu ikke alt det med at hvis den gør dit og dat, så gør jeg dit og dat. For det får vi ikke ændret en disse ved.

 

Tænker!!  at et udvalg i samarbejde med DSF måske bør sætte sig ned og få gennemlyst problematikken omkring disse ting, og finder en fælles kurs, så vi i de forskellige grupper kunne få større respekt for de andre. Uanset hvilken gruppe man høre til. Det ville da være dejligt IK!!!

 
En ting er helt sikkert det bliver ikke løst ved at der bliver skrevet om det på denne måde som i denne tråd.
 
DER SKAL HANDLING TIL !!!!!! Og der skal være plads til os alle

 


Du behøver ikke overkomplicere tingene ved at der skal nedsættes udvalg og udtænkes alle mulige geniale tiltag i den her sag er det ganske enkelt, NEJ det er naturligvis aldrig i orden og møve sig ind på andres plads hvad enten du er det ene eller andet, de fleste normalt tænkende mennesker ved og kender vel os de uskrevne regler og normal gængse regler for færdelse og fiskeri , og hvis folk bare fortsætter med de regler, og opførelser, og korrigere folk der IKKE kender dem, eller er ligeglade med det, ja så går det hele sgu nok i sidste ende. 

Morten

p.s jeg ville ikke, men gør det alligevel. HVAD er det præcis du tænker på med " der skal handling til!!!!!!!" ?? 

vil du have nedsat et udvalg som kan få indført nogen regler om at folk der fisker din plads på tværs af din egen retning/ kommer for tæt på kan få en bøde ? Eller hvad? ( Gud hvor jeg dog virkelig ikke håber det er sådan du har tænkt )  Det ER ret simpelt, man må jo irettesætte dem der ikke forstår reglerne, lære dem den, og så håbe de selv spreder budskabet/overholder dem. 

Med udsagnet: Der skal handling til!!!

 

Nogle personer bør sætte sig sammen, for at få lavet noget materiale/folder med nogle retningslinjer for hvordan man opføre sig ved fiskevandet, og gerne med en tekst i forbindelse med indløsning af fiskekort, medlemskab af div. foreninger. Så budskabet kan nå ud til de få personer, som ødelægger det for de mange.

 

Jo før vi får sat tingene i system jo før får vi rettet op på dette problem.

 

Det er så men blot det jeg mente med at der skal handling til

 

Uskrevne regler er ikke godt nok for det vil kun virke efter folks engen vilje til at udvise respekt for andre. Det hjælper ikke en hylende hatte fis, blot at skrive om det på et fora.

Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 18:59
Enig med din sidste indlæg Safet.
 
Når det kommer til stykket, så er de mennesker der møver sig ind, værende lystfisker, UV jæger eller noget tredje, sikkert tit de samme mennesker som stiller sig foran andre i en kø, vel vidende at de prøver at snyde, eller på anden måde tiltuske sig ting som egentlig ikke er deres.
 
Opdragelse, moral og respekt for andre mennesker er tit det der ligger til grund for god opførsel.
Jeg kan f.eks selv finde på at stå i supermarkedet med en fuld indkøbsvogn og så lige lade ham der står med en liter mælk i hånden komme foran, men jeg synes desværre det er sjældent tjenesten bliver gengældt... (Det sker dog alligevel fra tid til anden og så får man da et smil på læben).
 
I dette tilfælde med UV jægerne, eller igen andre lystfiskere for den sags skyld, så vil jeg stadig have så meget tiltro til folk at det burde være muligt at snakke sammen i foreningerne eller ude på pladserne og derigennem få oplyst problemet.
Det vil ikke elimenere problemerne, men forhåbentligt begrænse dem.  
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 19:29
Citat: Maestro

Enig med din sidste indlæg Safet.
 
Når det kommer til stykket, så er de mennesker der møver sig ind, værende lystfisker, UV jæger eller noget tredje, sikkert tit de samme mennesker som stiller sig foran andre i en kø, vel vidende at de prøver at snyde, eller på anden måde tiltuske sig ting som egentlig ikke er deres.
 
Opdragelse, moral og respekt for andre mennesker er tit det der ligger til grund for god opførsel.
Jeg kan f.eks selv finde på at stå i supermarkedet med en fuld indkøbsvogn og så lige lade ham der står med en liter mælk i hånden komme foran, men jeg synes desværre det er sjældent tjenesten bliver gengældt... (Det sker dog alligevel fra tid til anden og så får man da et smil på læben).
 
I dette tilfælde med UV jægerne, eller igen andre lystfiskere for den sags skyld, så vil jeg stadig have så meget tiltro til folk at det burde være muligt at snakke sammen i foreningerne eller ude på pladserne og derigennem få oplyst problemet.
Det vil ikke elimenere problemerne, men forhåbentligt begrænse dem.  



Præcis, sådan nogle folk som i Netto lader personen bagved komme frem, hvis personen står med en liter mælk og man selv står med en vogn fuld af diverse varer - SÅDAN NOGLE FOLK KUNNE MAN BRUGE DERUDE, i hvertfald mange flere af dem. ALLE kan opføre sig pænt og have respekt for andre, HVIS man gider.

PS. tak Michael LOL
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 19:38
Det er jo ikke kun harpunerings fiskeriet der skaber problemer.

Jeg har selv i en lang årrække dyrket anden hobby, Kolding fjord er i vinter halvåret besat af pisse irriterende
Fluefiskere, Dumkloge fluefiskere som vil belære om lov og ret.

Kæft hvor har jeg tit vækket sådan en skovl fra hans vinterdvale mens han vadede inde midt i mine lokkefugle.
Har tit tænkt på lige at sende et skrald afsted hen over hovedet på dem.

Jeg har mødt en del af de forkætrede harpun fiskere også, men de har opført sig pænt.
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 19:50
Citat: jhh

Det er jo ikke kun harpunerings fiskeriet der skaber problemer.

Jeg har selv i en lang årrække dyrket anden hobby, Kolding fjord er i vinter halvåret besat af pisse irriterende
Fluefiskere, Dumkloge fluefiskere som vil belære om lov og ret.

Kæft hvor har jeg tit vækket sådan en skovl fra hans vinterdvale mens han vadede inde midt i mine lokkefugle.
Har tit tænkt på lige at sende et skrald afsted hen over hovedet på dem.

Jeg har mødt en del af de forkætrede harpun fiskere også, men de har opført sig pænt.



som du kan læse i tråden, så er der faktisk nævnt flere gange, at det ikke kun er UV-jægere som er respektløse. Uanset om det er fluefiskere, jægere mm. så vil man ALTID finde et fjols som vader rundt i det område du mener er dit (i teorien er det dit hvis du var der først) - De fleste fiskere ved, at hvis en anden fisker har fået pladsen først = hans. Jeg har først for 4-5 år mærket, at det er styrtdykket med respekt for andres områder. Jeg har endda været ude for, at et fjols kastede sit flåd gang på gang, over min line fordi han mente at han ville fange noget, da jeg havde en lille ørred. Nogle mennesker er bare uopdraget, respektløse, nærrige og generelt bare dumme. Jeg har selvfølgelig også mødt mange som spørger om det er i orden at de lige kaster en spinner ved siden af mit flåd, hvis det er fiskemetoden den dag. Der er bare få der spørger, men det må vi have med i rygsækken.


- Hvis du sender et skrald henover deres hoveder, så er det først der de største problemer opstår. Men det må stå på din side, hvis du mener det er rigtigt.


Redigeret af Safet123 - 18 Jul 2013 kl. 19:53
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CS78 Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CS78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 21:14
Mht informations foldere, så har vi i Nak Nemos PR udvalg i sammenarbejde med Dansk Sportsdykker Forbund udarbejdet en info folder der bliver delt ud i butikkerne til folk der køber uv jagt grej.
I kan se en pdf kopi af folderen her http://www.naknemo.dk/excel/uvjagt_folder.pdf
 
Og mht dioalog mellem de forskellige forbund (DSF og sportsdykker forbundet) så er det allerede noget der er etableret og det fungere fint.
Mvh Claus. Passioneret UV jæger og Lystfisker
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 21:43
Claus Schneiders:
Og præcist afsnittet etik og opførsel, er skam også læst af de UV-jægere, jeg er stødt på ude ved vandet. Desværre kan jeg ikke sige det samme om dem, der har dykket med flaske. Men hos de UV-jægere jeg er stødt på, er det afsnit omkring etik og opførsel, altså blevet læst og efterlevet. Men når jeg støder på flaskedykkere, kan jeg da heldigvis altid finde et andet sted at fiske på, der skal jo ofte ikke så meget til for mit vedkommende. Men det kræver jo også bare lidt vilje til det af begge parter.
Mvh
Torben
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 22:04
Citat: jhh


Jeg har mødt en del af de forkætrede harpun fiskere også, men de har opført sig pænt.
Det er sgu da klart, når du har stået med et jagtgevær og de kun har haft en spids pind og en post-elastik...

Redigeret af Steen Kehler - 18 Jul 2013 kl. 22:05
Til top
Jakob Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Larsen Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 22:33
Ejner m.fl.

Blusning af ål er ikke blevet forbudt for mange år siden, restriktioner var kun gældende i visse vandområder. Det generelle forbud mod blusning af ål blev indført sammen med åleforvaltningsplanen for få år siden. Som jeg tolker reglerne er blusning stadig tilladt i saltvand efter andre arter end ål.

mvh Jakob
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 22:38
Citat: CS78

Mht informations foldere, så har vi i Nak Nemos PR udvalg i sammenarbejde med Dansk Sportsdykker Forbund udarbejdet en info folder der bliver delt ud i butikkerne til folk der køber uv jagt grej.
I kan se en pdf kopi af folderen her http://www.naknemo.dk/excel/uvjagt_folder.pdf
 
Og mht dioalog mellem de forskellige forbund (DSF og sportsdykker forbundet) så er det allerede noget der er etableret og det fungere fint.
fungere fint skriver du!!!!
 
Dertil må jeg jo så sige at det virker da ikke sådan, når man scanner ned i gennem tråden her, så er der ind til flere der ikke er helt tilfredse, uanset fiskeform. Eller også er DSF og sportsdykkerne bare ikke opmærksomme på problemet.
 
 
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 22:50
En god skik må vel være at behandle andre som man selv ønsker at blive behandlet.
 
 
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 23:28
Hej Hans-Jørn,

Ja, jeg kan da fint se igennem tråden at der er mange som er utilfreds men det tror jeg nu ikke skyldes fiskeformen, men meget mere et par udøvere som har opført sig uheldigt.
Som jeg læste længere op i tråden: der findes tumper både blandt lystfiskere og UV jægere... men bare fordi man møder en lystfisker fiskende i fredningsbæltet eller slæbende på undermålere behøver vi vel ikke at forbyde alt fiskeri med stang?
Eller forlange at man tager et kursus i fiskeri lovgivning og etik inden man kan få lov til at anskaffe sig en fluestang?

Lidt mere forståelse for hinanden vil nu også hjælpe, og her tror jeg desvære at rigtig mange lystfiskere ser rødt så snart de møder en mand i neopren som fisker med andre redskaber end ham selv. 
Hvis jeg fisker med stang på kysten holder jeg altid mindst en kastelængde afstand til evt. andre lystfiskere og oplever aldrig problemer eller sure medfiskere.  Fisker jeg med harpun, og svømmer i rigtig god tid med en stor bue omkring en  lystfisker og holder 150 meter afstand bliver jeg råbt af, skældt ud og truet med et blink i nakken...

Kan du forklare mig forskellen??


Knæk og bræk

Ed
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 09:33
Hej alle

Jeg har været lidt afsted på ferie, så har ikke lige kunne følge 100 % i debatten... Men der har været godt gang i den på det sidste..
Som altid i sådanne debatter skifter fokus oftest over til at blive lidt personlige diskussioner, så jeg kommer lige her med lidt general tilføjelse til emnet.

Til dem som ikke mener at UV jagten er mere effektiv end almindeligt fiskeri vil jeg komme med følgende.....

Lad os bare i denne omgang holde fokus på havørreden- multe-fladfisk-torsk som de fleste har en holdning til.

En lystfisker med blink eller flue skal som udgangspunkt lokke en af disse arter til at få interesse i sit agn, hvorefter den fysisk selv skal indtage agnet før man kan begynde at "fange sin fisk"

En UV jæger skal bare se fisken, så kan han skyde den med sin harpun også selvom den på ingen måde ville have vagt sin interesse for et agn.

Det er derfor, at jeg mener at denne form for jagt skal ind over Jagtloven og ikke bare det alminde fisketegn.
 

Igen , så er der vel ingen grund til at jage om natten med UV hvis, det ikke er så effektivt som mange UV jægere faktisk påstår det ikke er...?

Vi har steder i Danmark hvor denne for for UV jagt specielt om natten kan være ekstrem effektive over for f.eks havørredens trækruter til gydepladserne..

Jeg vil personligt rette henvendelse til de respektive forbund om et møde, da jeg mener at dette er den rigtige måde at få "rettet" problemet til.

Hvis i har nogle kontakter til de rigtige personer indenfor UV forbund, så vil jeg gerne have disse oplysninger.

Jeg har igennem den sidste uge været i kontakt med flere lystfiskere, der mener at det er et udpræget problem med UV jagt..

Jeg vil vise jer en e-mail som jeg modtog i weekenden....

Hej Niklas

Var afsted på en af mine nat turer den 20-7. Mit fiskeri foregik på et spot på Østfyn imellem Nyborg og Svendborg.

Jeg afsluttede mit fiskeri kl 00.20 og vendte snuden mod Nyborg. Lige inden Nyborg ligger holkenhavn,som er bunden af fjorden på havsiden, broen hvor man kører over og som er bindeled mellem havet og vindingeåen.

Det er et sted hvor tusindevis af havørreder passere på meget få meter vand og som er strengt forbudt at fiske.....Jeg er som sagt på vej hjem og da jeg passere broen ser jeg at hele den 4m bredde rende er oplyst af UV lys fra to krybskytter( UV jægere).

Jeg får bilen vendt og stiger ud af bilen. Klokken er nu omkring 00.30. Deres bil står så tæt på broen som mulig på pakeringspladsen. Den ene har en slæde med sig hvor han udentvivl havde sin tyve fangst i, de ligger imod strømmen i den smalle rande, så ingen havørred ville have haft en chance for at undslippe.

Jeg råber dem op og beder dem om at forsvinde fra området, efter et par forsøg lykkes det mig at få dem op af vandet....jeg står totalt uforstående overfor UV jægernes adfærd.

Hvor er deres stolthed henne??? Hvorfor skyde høns i en hønsegård??? Det er da at gøre grin med de mange frivillige mennesker der gør et stort arbejde med at opretholde havørred bestanden, så alle lystfiskere kan nyde det danske havørred fiskeri. Kunne godt tænke mig at spørge...hvad gør UV jægerne for at opretholde bestanden af havørreder???

Hilsen Mads Schmidt








Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 15:00
Citat: Niklas Albrechtsen

Hej alle

Jeg har været lidt afsted på ferie, så har ikke lige kunne følge 100 % i debatten... Men der har været godt gang i den på det sidste..
Som altid i sådanne debatter skifter fokus oftest over til at blive lidt personlige diskussioner, så jeg kommer lige her med lidt general tilføjelse til emnet.

Til dem som ikke mener at UV jagten er mere effektiv end almindeligt fiskeri vil jeg komme med følgende.....

Lad os bare i denne omgang holde fokus på havørreden- multe-fladfisk-torsk som de fleste har en holdning til.

En lystfisker med blink eller flue skal som udgangspunkt lokke en af disse arter til at få interesse i sit agn, hvorefter den fysisk selv skal indtage agnet før man kan begynde at "fange sin fisk"

En UV jæger skal bare se fisken, så kan han skyde den med sin harpun også selvom den på ingen måde ville have vagt sin interesse for et agn.

Det er derfor, at jeg mener at denne form for jagt skal ind over Jagtloven og ikke bare det alminde fisketegn.
 

Igen , så er der vel ingen grund til at jage om natten med UV hvis, det ikke er så effektivt som mange UV jægere faktisk påstår det ikke er...?

Vi har steder i Danmark hvor denne for for UV jagt specielt om natten kan være ekstrem effektive over for f.eks havørredens trækruter til gydepladserne..

Jeg vil personligt rette henvendelse til de respektive forbund om et møde, da jeg mener at dette er den rigtige måde at få "rettet" problemet til.

Hvis i har nogle kontakter til de rigtige personer indenfor UV forbund, så vil jeg gerne have disse oplysninger.

Jeg har igennem den sidste uge været i kontakt med flere lystfiskere, der mener at det er et udpræget problem med UV jagt..

Jeg vil vise jer en e-mail som jeg modtog i weekenden....

Hej Niklas

Var afsted på en af mine nat turer den 20-7. Mit fiskeri foregik på et spot på Østfyn imellem Nyborg og Svendborg.

Jeg afsluttede mit fiskeri kl 00.20 og vendte snuden mod Nyborg. Lige inden Nyborg ligger holkenhavn,som er bunden af fjorden på havsiden, broen hvor man kører over og som er bindeled mellem havet og vindingeåen.

Det er et sted hvor tusindevis af havørreder passere på meget få meter vand og som er strengt forbudt at fiske.....Jeg er som sagt på vej hjem og da jeg passere broen ser jeg at hele den 4m bredde rende er oplyst af UV lys fra to krybskytter( UV jægere).

Jeg får bilen vendt og stiger ud af bilen. Klokken er nu omkring 00.30. Deres bil står så tæt på broen som mulig på pakeringspladsen. Den ene har en slæde med sig hvor han udentvivl havde sin tyve fangst i, de ligger imod strømmen i den smalle rande, så ingen havørred ville have haft en chance for at undslippe.

Jeg råber dem op og beder dem om at forsvinde fra området, efter et par forsøg lykkes det mig at få dem op af vandet....jeg står totalt uforstående overfor UV jægernes adfærd.

Hvor er deres stolthed henne??? Hvorfor skyde høns i en hønsegård??? Det er da at gøre grin med de mange frivillige mennesker der gør et stort arbejde med at opretholde havørred bestanden, så alle lystfiskere kan nyde det danske havørred fiskeri. Kunne godt tænke mig at spørge...hvad gør UV jægerne for at opretholde bestanden af havørreder???

Hilsen Mads Schmidt









Dejligt at der er nogen der forsøger at løse problemerne og ikke bare acceptere at der er mennesker uden moral, der ødelægger det for alle andre Thumbs Up

Til top
Ruben Jepsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rjep Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rjep Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 16:38
Citat Niklas Albrechtsen

En lystfisker med blink eller flue skal som udgangspunkt lokke en af disse arter til at få interesse i sit agn, hvorefter den fysisk selv skal indtage agnet før man kan begynde at "fange sin fisk" En UV jæger skal bare se fisken, så kan han skyde den med sin harpun også selvom den på ingen måde ville have vagt sin interesse for et agn. Det er derfor, at jeg mener at denne form for jagt skal ind over Jagtloven og ikke bare det alminde fisketegn.  Igen , så er der vel ingen grund til at jage om natten med UV hvis, det ikke er så effektivt som mange UV jægere faktisk påstår det ikke er...?

Du har fat i noget af det rigtige der Nik, uden tvivl.. I gennem hele denne debat er UV- sporten blevet forsvaret med at den ikke er mere effektiv end almindelig lystfiskeri. Men hvorfor er det så nødvendigt at bruge lys ??? Det spørgsmål vil jeg gerne dele med dig Nik!!
Det har intet med fiskeri at gøre, det er jagt!!

Og jeg tror ikke at de fløjter efter fisken for at lokke den til...


Glem nu ikke at som Nik rigtigt nok skriver, så trækker havørreden jo altså om natten!!!!


Med hensyn til det som Mads Schmidt oplevede forleden er så forkasteligt som noget kan være, men det er et tydeligt tegn på at man ingen skrubler har!! (Krybskytteri)

Og så er der jo den historie med ham den ældre mand på Østfyn der for en uge siden blev truet med øretæver af nogle UV- jægere hvis han ikke forlod pladsen som han ellers var kommet først på og havde planlagt han skulle fiske på resten af natten!!

Hvad sker der ? og i må da give mig ret i at dette kan man da ikke forsvarer!

Jeg synes at det er fantastisk at du prøver at få hul igennem til en dialog med bla. DSF og evt. andre forbund som eks. UV jægerne.

Man skal da ikke komme og sige at der ikke er et problem ,og jeg spørger bare hvor meget skal lystfiskere stå model til??





Tight lines

Ruben Jepsen

En UV-jæger på land er bedre end en i vandet ;-)






Redigeret af Rjep - 22 Jul 2013 kl. 17:29
Tight lines
Ruben Jepsen

Saltflyfyn.dk
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 18:34
Du er f...... genial Ruben!

Man bruger ikke lys om natten fordi at det er mere eller mindre effektiv, man bruger lys om natten fordi man ikke kan se en kæft uden lys....

Og ved nattefiskeri med stang - uanset om det foregår på kysten eller ved åen - render vi heller ikke rundt med pandelampe for at lokke fisken til, det er bare så fandens svært at se noget uden.....
Og nej, vi fløjter ikke for at lokke fisken til. De behøver nemlig ikke at finde os, vi svømmer netop rundt for at finde dem. På samme måde som vi fisker et kyststræk af med stang, aktiv, så fisken ikke behøver at finde os men vi kan finde dem.

Og det der med at de trækker om natten er nu en sandhed med modifikationer. I ferskvand trykker de sig om dagen, i huller, under brinken eller andre steder hvor de kan skjule sig, og trækker om natten. På kysten trækker og jager de både dag og nat, og ja, de er måske lidt tættere på land om natten. Det er nok derfor at både lystfiskere og UV jægere gerne fisker om natten her i sommerhalvåret? Men det er vel også noget man kun må benytte sig af når man er lystfisker, eller ??


Knæk og bræk

Ed
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 847
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 18:47
#1 mon det er samme uv jæger du har stødt på ?

uv jæger

Redigeret af Kevin rostrup - 22 Jul 2013 kl. 18:49
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 19:24
Citat: Igen , så er der vel ingen grund til at jage om natten med UV hvis, det ikke er så effektivt som mange UV jægere faktisk påstår det ikke er...?

Jage med UV? Mener du at de bruger Ultra Violet lys eller at  de praktiserer Under Vands jagt?

Måske man lige skulle sætte sig ind i hvordan, det debatten omhandler, praktiseres...

Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 19:30
I henhold til Dansk Sportsdykkerforbunds hjemmeside er UV-fiskeri i ferskvand ikke er tilladt, men tjek selv på deres hjemmeside
http://www.sportsdykning.dk/page.php?id=26&page=496
hvor det er omtalt under "Hvor er det tilladt at UV-jage?". Og mig bekendt er der ingen ændringer sket herom. Så lad os lige holde os til fiskeriet i Saltvand, hvis vi vil arbejde os frem til et fælles fodslaw, omkring regler vi alle kan leve med. Der kan det jo blive svært nok i forvejen,men jeg håber så virkelig det bærer frugt, Niklas Albrechtsen.
For når vi har de nuværende problemer med de hjemlige "mindretal blandt UV jægerne", hvordan vil det så ikke gå når turister tager til danmark for at prøve den mulighed, som måske ikke er tilladt hjemme hos dem selv. Og der gøres jo en ihærdig indsats for at tiltrække fisketurister allerede nu.
Mvh
Torben
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 19:45
Igen må man jo spørge sig selv hvorfor så mange dyrker uv-jagt om natten? Er det fordi det er mindre effektivt og dermed mere udfordrende ? Eller kunne det være fordi det faktisk ER mere effektivt - eller er det bare sjovere? Måske nogle af natjægerne kan kaste lys (hø hø) over det?
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 20:38
Citat: Klaus Neilsen

Citat: Igen , så er der vel ingen grund til at jage om natten med UV hvis, det ikke er så effektivt som mange UV jægere faktisk påstår det ikke er...?

Jage med UV? Mener du at de bruger Ultra Violet lys eller at  de praktiserer Under Vands jagt?

Måske man lige skulle sætte sig ind i hvordan, det debatten omhandler, praktiseres...



Hej Claus Neilsen

Jeg beklager min formulering af jeres sport og brugen af lys , jeg er naturligvis helt med på hvordan i driver jeres hobby..

Det er rettet til mine videre indlæg i debatten.

Jeg vil gerne invitere dig med til, at deltage i debatten med dine holdninger ,, det kunne jo være der gik et lys op for mig Big smile


Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ed V

Tilmeldt:: 11 Sep 2012
Geografisk: Ebeltoft
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ed V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 20:39
Hej Torben,

UV jagt er lige så gammel - eller nyt - som lystfiskeri, det har blot ikke været så udbredt i Danmark som i mange andre lande, og det er nok derfor at UV- jægere her i landet er i mindretal. 

Jeg har fisket med stang i 45 år, og med harpun de sidste 15, og kan egentlig ikke genkende det du kalder " nuværende problemer med UV jægere". Selvfølgelig er der tumper blandt UV jægerne, men de findes i lige så høj grad blandt lystfiskerne...
De problemer der har været skyldes i den grad også at rigtig mange lystfiskere ikke kan eller vil forstå at vi begge jagter de samme fisk, helst i det samme kyst-nære område.
Som nævnt lidt længere op i tråden: en lystfisker som holder en kastelængde afstand til sidemanden bliver anset for at udvise god skik, en UV jæger som gør det samme bliver truet med et blink i nakken.... 

Hvis jeg, iført waders, og med stang i hånden møder en lystfisker går jeg bagom manden, og fortsætter fiskeriet i god afstand. Møder jeg samme lystfisker mens jeg er ude med harpunen, svømmer jeg rigtig langt ud, i en stor cirkel omkring ham for ikke at genere hans fiskeri. Det gør jeg ikke for at irritere ham, men bare fordi jeg med 12 kilo bly, harpun, svømmeføder og - hvis heldet har været med mig -  en par kilo fisk m.m. på nakken ikke er interesseret i at gå 200 meter over grus og sten iført bare fødder.
 Prøv nu at udvise lidt forståelse for hinanden, i stedet for at se mindretallet som en trussel, bare fordi de er ny her i landetWink

I ingen af de lande hvor der bedrives UV jagt er der - mig bekendt - problemer med turister som udrydder fiskebestanden. Hvert år er der mange Danske UV-jægere som tager til Norge for at skyde deres livs største torsk, samle kammuslinger og meget mere. Ligeledes er der mange Danske lystfiskere som rejser til Norge for at fiske laks, helleflynder eller andre fiskearter. Jeg har aldrig haft indtryk af at det bliver betragtet som et problem i Norge. 

Der er også en del turister som takket være en ihærdig indsats af de forskellige turistorganistioner besøger Danmark for at fiske laks i de Vestjyske åer, fiske havørred fra kysten eller torsk på det Gule Rev, heller ikke her er der problemer. Hvis vi tager hensyn til hinanden er der nemlig plads til os alle.

Problemerne opstår først når en par intolerante lystfiskere udvikler en fobi for mindretallet, bare fordi de har ondt i r.... over at de nye måske fanger nogen af "deres" fisk......

Knæk og bræk

Ed
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 20:54
Ed

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres