Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAIWA POWERMESH 9 FOD

 Besvar Besvar
Forfatter
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DAIWA POWERMESH 9 FOD
    Sendt: 14 Jul 2013 kl. 16:51
Hej.

Nu må jeg have hjælp har efter søgt denne stang utroligt mange steder i DK uden resultat.

Stangen har følgende specifikationer:
Daiwa Powermesh 9 fod, med nummeret, PMXS902MS 9' 10-40 gr.

Jeg vil blive meget glad, hvis nogen kunne fortælle mig hvor stangen kan købes som ny eller som lettere brugt.

Hilsen
Jørgen
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 17:01
Du kan købe den på Ebay


http://www.ebay.co.uk/itm/DAIWA-POWERMESH-X-SPIN-9-2-PC-Model-No-PMXS902MS-SPINNING-ROD-/290904764775?pt=UK_SportingGoods_Fishing_FishingRods_EH&hash=item43bb467167

Til top
Per Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brandmand Per Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brandmand Per Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 17:13
HejJørgen

Ved ikke om det er en af dem Du søger, men Du kan finde et par stykker hos hos Aalborg Jagt både i 5-25 + 10-35 G.

Har lige modtaget, men ikke afprøvet først nævnte!!
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 18:04
Hej Jesper R. Tak for info. Desværre så er emnet på Ebay fjernet.

Hej Per S. Tak for info. Problemet med Ålborg Jagt er at de har intet billed af stangen og betegnelse er på stangen er mangel fuld så jeg ringer til dem på mandag.
Hilsen jørgen
Til top
Per Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brandmand Per Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brandmand Per Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 18:24
Jørgen - billedet af den Powermesh Aalborg Jagt sælger finder Du her http://kystfisker.com/wp-content/uploads/2012/09/powermesh.jpg
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 18:29
Der findes den ny og den gamle husk det ! den nye er den med X
den per ref til er den gamle model

Redigeret af Mallow - 14 Jul 2013 kl. 18:31
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 18:47
Har du fået liv i samurai stangen Jørgen??
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 20:15
Hej CRC.
Der er rigtig godt med din præcise info. Det er faktisk på grund af din anmeldelse af stangen jeg søger den. Så nu er jeg tilbage til udgangspunktet, er det med X eller uden X jeg skal have fat i ??. Jeg gør jo bare hvad de kloge og erfarende siger ikk!.

En lettere vej for mig igennem alt det her, kunne være at du solgte mig din stang. Så blev jeg en meget glad mand og syntes at du er en flink fyr, og du blev en glad og holden mand.

Hej Allan R.

Jo stangen er istandgjort og klar til at fange mange flere fisk, men min tid har været til børnepasning og konen er blevet syg. Men jeg kommer stærkt tilbage og så !!!!.

Hilsen Jørgen      
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 20:28
Det lyder godt   
Og så på med wobleren
Hellere ramme ved siden af end slet ikke at ramme....
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 20:33
Hej Per S.
Tak for billedet. Jeg ville helst op i en højere vægt klasse. Jeg ringer til dem på mandag.

Hilsen Jørgen

PS: Jeg mener nu at vide at det er stangen uden x jeg skal have fat i. Hvis det er forkert modtages info gerne.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 20:39
Hej Jørgen
 
Den uden X vis du skal have den gamle model
 
desværre den holder jeg fast i men jeg er skam flink fyr Wink
 
søger du også en shinobi ?
 
den på 9´ 10-35 har jeg faktisk aldrig prøvet før
måske man skal være hurtig hehe, ser også de har en samurai om det er x eller z
det ses ikke så må vis heller ringe og høre dem en gang i morgen smiler.
 


Redigeret af Mallow - 14 Jul 2013 kl. 20:39
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2013 kl. 22:47
Hej
hvordan er den at kaste med i forhold til Samuraien ?
jeg skal have min gamle samurai 11 fod skiftet.. og det skla geren være en daiwa igen
vh.
Bruno
Til top
Poul Laustsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poul Laustsen

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poul Laustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 15:03
Hej Jørgen.
Jeg har fundet et par gamle Power Mesh stænger i 9 fod i en forretning.
Den ene er fra 90'erne med nummeret PM110-9h og den anden er "made in Scotland" u.nr. men opgivet til C.Wt 7-30 gram. Ved ikke hvornår den er fra. Der er også en 8 fod C96 7-25 gram.
Power Mesh hentyder til den måde stangen er opbygget på, så den findes jo over mange årgange. Disse er ældre modeller.
Poul
Til top
Per Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brandmand Per Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brandmand Per Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 15:33
Hej Poul
Ved Du hvad den 8 fods står til?
Til top
Poul Laustsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poul Laustsen

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poul Laustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 15:41
Hej Per.
Nej, jeg hæftede mig desværre ikke ved denne pris. Prisen på de 2 andre var 799,-kr.
Mvh
Poul
Til top
Poul Laustsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poul Laustsen

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poul Laustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 15:50
8 fods stangen står til 1199,-kr
Mvh
Poul
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 17:05
Hej Poul
 
Hvad er det for en butik vi snakker om ?
Til top
Poul Laustsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poul Laustsen

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poul Laustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 17:23
Stængerne kan købes i Jagt -og Fiskerimagasinet i Randers
Mvh
Poul
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2013 kl. 20:18
Hej CRC.
Ja jeg søger en Shinobi. Har du en stang eller kender du en som har en. Så hvis du fast holder at du er en flink fyr ??? så er jeg første vælger til stangen ikk!!.
En anden rigtig meget flink fyr "AK" købte jeg en Samurai for benzinen til afhentningen, den var brugt skulle gøres istand. Så der er forskel på flinke fyre.   

Pouel L. Mange tak for info.

Hilsen Jørgen

Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2013 kl. 22:14
hej jørgen. jeg har kommet til at slette din mail adresse. vil du lige skrive til mig.
mvh paw.   pawholst@yahoo.dk
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 17:33
Hej Alle

Bare en slut replik fra mig. Takker alle for den interesse og de henvisninger jeg har fået.

Og så til jer som formentlig vil vide om jeg har fået fat i nogle stænger kan jeg skrive ja rigeligt. Jeg har været fantastisk heldig og fået mig 1x Daiwa Suber Shinobi 9 fod og 1x Daiwa Shogun 9 fod og 1x Daiwa Samorai 8 fod og 1x Daiwa Samorai 9 fod og afhenter i morgen 1x Daiwa Powermesh 9 fod. Så jeg mangler bare lige at få nogle fisk på enden af stængerne. Og er jeg en super glad dreng nu det er næsten som det har været JUL et par gange.
Hilsen Jørgen
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 22:04
Hej Jørgen
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hvilken af DAIWA stænger du mener er bedst ? jeg står og skal have udskiftet min Samurai 11 fods.. jeg tænker meget på Power Mesh men vil gerne vide lidt mere også om hvordan de kaster i forhold til andre stænger-- kan DAIWA stadig være med ?
venlig hilsen
Bruno
Til top
JØRGEN KROG Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J.KROG Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J.KROG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 20:58
Hej Bruno
Jeg har fisket med Daiwa Super Shinobi og Samorai er mere blød i det, men begge i 9 fod forskellen mellem disse er ikke stor og kaster godt begge. Samoraien i 8 fod er meget lig 9 fod i aktion, men vil kaste kortere end 9 fod alene på grund af længden.

DSS er den absolut den flotteste og kaster rigtig godt.
Powermesh i 9 fod har jeg lige fået og kun svinget med den og umiddelbar virker den meget stivere end de andre to. Der skal formentlig kastes noget kraftigere med Powermeshen og stangen er også flot.

Jeg har stænger i 10 0g 11 fod og min erfaring er at du får en noget længere kastelængde med en 10 fod end 9 fod måske kun 15% og 11 fod har ofte en tendens til at blive for tunge for en hel dags fiskeri. Det som jeg godt kan lide ved Daiwa´s stænger i 9 fod, kender ikke 10 fod, er at håndtaget bagtil ikke er så langt.

Hilsen Jørgen
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 22:38
Hej Jørgen
Mange tak for det svar..
Ja du har ret mth til de korte håndtag bagtil  - det er mere behageligt   - den 11 fods Samurai jeg har er også kort bagtil og ikke anstrenge tung som en 11 fods normalt vil være  -den er utrolig let og jeg kan sagtens gå med den en hel dag-  selvom den har 12 år på bagen så mener jeg den sagtens kan hamte op med de nyere stænger idag- den kaster super med vægte op til max 20 gram men vægten er angivet til 10-40  - noget overdrevet..
Mne ås er det nok Super shinobi jeg skal have  men jeg tror den vil være svær at opdrive.. og jeg kender ikke de nye Daiwa stænger..
Ja der er andre der påstår at der ikke er den store forskel på kastlængden mellem en 9 og en 11 fods.. men det er jeg ret uenig I - jeg føler at jeg kast noget længere med en 11 fods.  også uden at det er anstrengende
venlig hilsen
Bruno
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 22:53
Hvis nogen skulle ligge inde med en Super Samurai fluestang i 10' #7-9  (Model nr SSAF10)  i god stand, som man evt vil sælge, så giv mig gerne en mail.

fiskebog@gmail.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down