Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Efterlysning Ove Jensen

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Efterlysning Ove Jensen
    Sendt: 18 Jul 2013 kl. 19:08
Hej Alle
Er der nogen der kender en fiskeribiolog Bjarke Horst. Han skulle have lavet en undersøgelse, der skulle vise at tæt på 100% af æggene i en havørred gydebanke ude i naturen bliver klækket. Det er jo vidunderligt, hvis der ikke er problemer med tilsanding af æggene og kitning med okker.
mvh Lasse Hagebro
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 20:37
Citat: lasse hagebro

Hej Alle
Er der nogen der kender en fiskeribiolog der skulle have lavet en undersøgelse, der skulle vise at tæt på 100% af æggene i en havørred gydebanke ude i naturen bliver klækket. Det er jo vidunderligt, hvis der ikke er problemer med tilsanding af æggene og kitning med okker.
mvh Lasse Hagebro
Det er ikke Den person, som Niels Åge omtaler, der har lavet en sådan undersøgelse og Det er vist ikke sådan lige til at finde ud af, hvem der evt. skulle have lavet en sådan undersøgelse eller om den overhovedet er lavet... men hvis den er lavet, så  må det da vist være i en meget meget beskyttet gydebanke, som udover det du nævner heller ikke fik besøg af vandstær, igler, flom, salt, gylle, sprøjtemidler og endelig, hvor der slet ikke skete fejl ved celledelingen i bare et enkelte embryo (noget som ellers normalt sker hos en vis procentdel for alle dyr --- det lyder lidt for utroligt i mine øre, men hvem ved, måske de vise sten lige var fremme den dag en sådan undersøgelse blev lavet eller måske forsøget bare er lavet på et privat laboratorium i Spanien, hvis det altså er lavet med de procenter. Wink

Redigeret af Steen Kehler - 19 Jul 2013 kl. 16:13
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 20:46
Hej Steen
Du ved vel godt, hvorfor jeg efterlyser ham. Han er nævnt i Niels Åges indlæg på DTUs uvidenhed. Jeg kan finde en raketforsker ved det navn, og en DSF instruktør i fluekast. Det kunne jo være spændende, at se hvordan en sådan undersøgelse er blevet lavet. Jeg kan heller ikke finde ham under DTUs personale, men han må jo eksistere.Confused
mvh Lasse Hagebro

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 20:54
Citat: lasse hagebro

Hej Steen
Du ved vel godt, hvorfor jeg efterlyser ham. Han er nævnt i Niels Åges indlæg på DTUs uvidenhed. Jeg kan finde en raketforsker ved det navn, og en DSF instruktør i fluekast. Det kunne jo være spændende, at se hvordan en sådan undersøgelse er blevet lavet. Jeg kan heller ikke finde ham under DTUs personale, men han må jo eksistere.Confused
mvh Lasse Hagebro
DSF instruktøren har en biolog uddannelse, så det lyder meget plausibelt, at det er ham, Niels Åge omtaler - forbindelsen til DSF aka "Vores sag" er der da...

Redigeret af Steen Kehler - 19 Jul 2013 kl. 16:02
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 21:04
Hej Steen
Det tyder meget på at være ham. 
Det ville så være spændende, om det kunne lade sig gøre, at se hvordan undersøgelserne er blevet foretaget.
Tror du ikke Niels Åge lægger et indlæg ind, hvor vi kan gennemgå undersøgelsen.Smile
mvh Lasse Hagebro
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2013 kl. 21:43
Hej Lasse!
Bjarke Horst er både biolog i Hendensted Kommune og flueinstruktør. Det er ham, du skal have fat i.
K&B      Orla
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 08:55
Hej Orla
Tak For oplysningen.
mvh Lasse Hagebro
Til top
Bjarke Horst Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjarke Horst Jensen

Tilmeldt:: 25 Mar 2009
Geografisk: Jylland og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjarke Horst Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2013 kl. 09:23
Hej Lars Mikaelsen, Lasse Hagebro og Steen Kehler

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at I søger mig. En søgning på Krak eller lignende angiver, at jeg kan kontaktes på 26 81 23 80. I skal være velkomne hertil.

Jeg kan i øvrigt korrigere jer deri, at jeg ikke har publiceret undersøgelser om ørredægs overlevelse i gydebanker. Der findes både nationale og internationale studier der beskriver dette forhold.

Jeg har derimod undersøgt ørredens krav til de fysiske forhold i store vandløb med speciel vægt på yngelstadiet. De data vi fandt, og de observationer vi gjorde, er siden valideret af andre i tilsvarende undersøgelser Jeg vil dog ikke være afvisende overfor, at DTU Aqua bl.a. har lagt disse data til grund for de manglende anbefalinger af de såkaldte klækkekasser - Jeg går udfra, at det er i denne sammenhæng I søgte mig?

I skal være velkomne til at kontakte mig telefonisk for en snak vedrørende mine studier af ørred, ligesom I naturligvis vil kunne få udleveret publicerede rapporter og artikler.

Med venlig hilsen
Bjarke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres