Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken line?

 Besvar Besvar
Forfatter
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken line?
    Sendt: 26 Jul 2013 kl. 11:33
Hej, derude!

- Står og mangler en ny flueline til min stang. Jeg har kigget på flere varianter, men jeg ved ærligt ikke hvilken en det skal være. Jeg er helt sikker på at det skal være udgaven "Rio", men ingen erfaring inde under denne type line. Jeg har hele tiden brugt Energizer eller Ron Thompson liner, men synes sgu at de er for slidte. Så jeg vil opgradere til en Rio Clap


- Hvilken af de Rio udgaver har I haft bedst succes* med?


Succes* - Som ikke brænder på fingeren, at den ikke krøller og at den ikke får rynker efter et års fiskeri.


Jeg håber nogle af jer vil dele jeres erfaring med Rio linen. I er også velkommen til at komme med andre "navne" på liner, som er enten ligeså gode som Rio eller en tand bedre. På forhånd tak!
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 11:56
Guideline coastal

Markedets bedste !
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 12:02
Hej Safet.

Rio`s liner er helt generelt af rigtig god kvalitet.
Der er rigtig mange som er særlig glad for Outbound Short. Den hedder sådan fordi at selve klumpen er lidt kortere end på en konventionel WF-line.
Linen er lavet udfra samme koncept som skydehoved/skydeline-systemet, dvs en forholdsvis tung klump, samt en tyndere skydeline, hvilket gør den utrolig letkastet.
Linen koster de fleste steder omkring 550 kr, men kvaliteten og slidstyrken er også høj, og du vil med det samme opleve lange problemfri kast.

Ift de Ron Thompson liner du nævner vil du opleve en forskel som er helt utrolig, det er som at komme fra Helvede til himlen.

Mvh
Jim.

Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 14:28
hvor skal du fiske, og efter hvad??

hverken guideline costal eller outbound short egner sig ret godt hvis du skal fiske små nymfer eller tørfluer i åen... men på kysten og i P&T'en er de fremragende...

du er landet på rio's liner.. men der findes flere andre fabrikater der er mindst lige så gode!

der skal mere info til hvi du skal ha ordentlige råd
mik
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 14:41
Citat: mikkell

hvor skal du fiske, og efter hvad??

hverken guideline costal eller outbound short egner sig ret godt hvis du skal fiske små nymfer eller tørfluer i åen... men på kysten og i P&T'en er de fremragende...

du er landet på rio's liner.. men der findes flere andre fabrikater der er mindst lige så gode!

der skal mere info til hvi du skal ha ordentlige råd
mik



Kysten fisker jeg ikke ved, så det vil være i søer, P&T og et par gange i åer.

Der skal både fiskes med nymfer, geddefluer og tørfluer på linen
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 14:45
Citat: scott

Hej Safet.

Rio`s liner er helt generelt af rigtig god kvalitet.
Der er rigtig mange som er særlig glad for Outbound Short. Den hedder sådan fordi at selve klumpen er lidt kortere end på en konventionel WF-line.
Linen er lavet udfra samme koncept som skydehoved/skydeline-systemet, dvs en forholdsvis tung klump, samt en tyndere skydeline, hvilket gør den utrolig letkastet.
Linen koster de fleste steder omkring 550 kr, men kvaliteten og slidstyrken er også høj, og du vil med det samme opleve lange problemfri kast.

Ift de Ron Thompson liner du nævner vil du opleve en forskel som er helt utrolig, det er som at komme fra Helvede til himlen.

Mvh
Jim.



Tak for dit svar, det hjalp meget!


Så er det Outbound Short, at jeg vil satse på i denne omgang. Håber F..... at det er så godt som du siger, for vil sgu gerne prøve himlen, fremfor dette helvede med denne Ron Thompson line. Eller også er det Energizer som der er på hjulet nu, men det er nærmest det samme i min verden, da de begge to krøller rigtig meget og er umulige at håndtere. Lyder til, at jeg kommer til at forkæle mig selv med en meget bedre line ClapClap


Tak for din hjælp!! Big smileBig smile
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 14:51
kan varmt anbefale RIO dart også ... den kaster så sindsygt let, både overhånd og underhånd at du nok vil elske den til P&T ... brugte den meget i sin tid inden jeg røg på kysten med skydehoved ... 
tager den frem når jeg skal hygge mig og "trick - caste" med alt muligt hip-hop sprælle kast fordi den er SÅ nem at håndtere 
Jeg har den både ti min #6 og min #8 

held og lykke
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2013 kl. 15:15
:)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 01:32
Køber Rio Dart så, :D


- Hej Niels! :D
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 07:37
Vær obs. på at Dart er med monofil kerne og kan være træls at lave løkker på. Derudover er det ikke nemt både st ville kaste geddefluer og tørfluer på samme stang og line.

En geddeflue kræver en kompakt og forholdsvis tung klump for at kaste behageligt og tørfluen kræver en lidt længere og lettere klump for at kunne præsentere fluen let.

Å-fiskeri kan også byde på meget forskelligartede situationer og sommetider kan du få brug for en synkende line.

Hvis du kun skal have en enkelt line er det altid et spørgsmål om at opveje for og imod dit fiskeri og så finde det bedste kompromis.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 10:17
Jeg er blevet gjort opmærksom på at Dart'en muligvis er med flettet kerne omend jeg synes at huske det modsatte. Er der nogen der har skrællet coatingen af sådan en for nyligt der lige kan verificere hvad den består af?
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Safet123 Avatar

Tilmeldt:: 30 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 291
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Safet123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 15:40
Citat: Jabber

Vær obs. på at Dart er med monofil kerne og kan være træls at lave løkker på. Derudover er det ikke nemt både st ville kaste geddefluer og tørfluer på samme stang og line.

En geddeflue kræver en kompakt og forholdsvis tung klump for at kaste behageligt og tørfluen kræver en lidt længere og lettere klump for at kunne præsentere fluen let.

Å-fiskeri kan også byde på meget forskelligartede situationer og sommetider kan du få brug for en synkende line.

Hvis du kun skal have en enkelt line er det altid et spørgsmål om at opveje for og imod dit fiskeri og så finde det bedste kompromis.




Til gedefiskeriet, køber jeg selvfølgelig en lineklasse større en stangen. Tørfluer fisker jeg ikke så tit med, da jeg kun bruger dem hvis fiskene er i overfladen, ellers er det vådfluer og nymfer.


- Jeg får snart den stang jeg har bestilt (Kinetic Waterspeed 9" 5-6#) som også skal bruges til geddefiskeriet.
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2013 kl. 18:34
Jacob:
Jeg købte for nyligt en Rio dart wf5f og den er med flettet kerne, og det er nr. 1 i min optik:-)
Mvh. Tony
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres