Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

idé til en kanon kyst stang i kl 6/7.

 Besvar Besvar
Forfatter
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: idé til en kanon kyst stang i kl 6/7.
    Sendt: 30 Jul 2013 kl. 19:48
Jeg er på udkig efter en kyst stang. Men ved ikke rigtig hvad for nogen Der er bedst. Har kikket lidt på en sage xi3. Men vil godt hører fra andre hvad de har go erfaring med. 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 20:05
Jeg kiggede på xi3 og tcx hos korsholm men da jeg fik en
Sage One #7 9,6" i hånden var der ingen tvivl.

Den er alt for fed og kaster pisse godt, dejlig stiv uden at miste følelse,
Vejer intet og føltes for mig bare helt perfekt!

Har ikke fortrudt siden den absolut fedeste stang jeg til dato har haft.

Sammen med danielsson F3W 4seven og guideline costal er det efter
Min mening er kanon lækkert sæt.

Til Info kører korsholm halv pris på tcx pt, grundet den nye
Method højst sandsynligt.

Jeg synes tcx er alt for stiv, men det kommer an på din stil.

Jeg er for eksempel sket ikk dygtig nok til så hurtig og stiv en
Klinge da hvert kast skal side lige i røven ellers straffer den dig
Promte.
Synes du burde prøve de forskellige det har meget at sige.

Men jeg kan ihvertfald sige 110% go for ONE.


:-)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 20:05
TFO BVK #6 synes jeg er et godt bud, jeg har selv én, den kaster lige så godt som stænger til det dobbelte eller mere.
Jeg bruger en Rio Outbond Short #6 til stangen, og det er dejligt nemt at kaste med.
 
M.v.h. IJ
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 20:09
Hvis du er til xi3 og det er den du beslutter dig for, så send mig en pb
Ved hvor de sælger dem fra ny af til 3900 inkl. Fragt.

Synes ikke man kan sige at en bvk kaster lige så godt som en xi3
Eller omvendt da det er så personligt, for ikke at nævne hvor
Mange der for en helt anden kasteoplevelse af at stå med deres drømme stang
Eller et bestemt brand. Man kan altid sammen ligne det tekniske, men for
Os der ikke er stangbyggere eller raketbyggere så er det
Vel i bund og grund vores ejer fornemmelse og glæde og det praktiske der er
Vigtigst! :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 20:11
TFO BVK #6 et rigtigt godt bud til prisen Thumbs Up
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 21:19
Citat: Steffan

Hvis du er til xi3 og det er den du beslutter dig for, så send mig en pb
Ved hvor de sælger dem fra ny af til 3900 inkl. Fragt.

Synes ikke man kan sige at en bvk kaster lige så godt som en xi3
Eller omvendt da det er så personligt, for ikke at nævne hvor
Mange der for en helt anden kasteoplevelse af at stå med deres drømme stang
Eller et bestemt brand. Man kan altid sammen ligne det tekniske, men for
Os der ikke er stangbyggere eller raketbyggere så er det
Vel i bund og grund vores ejer fornemmelse og glæde og det praktiske der er
Vigtigst! :)


man kan omvendt også bilde sig selv meget ind
enten på grund af brand eller andet irrelevant.

de nye guideline er også værd at kigge efter


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 21:33
Hvis jeg skulle vælge en kyststang i dag, så ville være dejlig nemt.
Her gøres det simpelthen bare ikke bedre efter min bedste overbevisning.


Mvh
Jim.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 21:51
Jan det passer jo ikke helt hvad du siger, jo man kan bilde
Sig selv meget ind, men hvis man gør det, så er det
Jo ikke irrelevant subjektivt set.



FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 08:51
Der er en cts affinity x #7 til salg her på siden... det er efter min mening nogrt af det fedeste du kan få til kysten... og så er den billig!

Mik
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 15:27
Sage TCX 790. Men det kræver at du kan lide den slags stænger. Kombineret med en Sage One 691, så er der vist ikke meget mere man kan forlange
Hilsen Kim.
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 16:18
Hej Danni,

Når der tales om high-end stænger som vi gør her, så synes jeg bestemt at Orvis's Helios stænger er værd at nævne. Der kan du vælge mellem tipflex og midflex alt efter temperament.
Jeg har selv èn og har også haft TCX osv og jeg vil ikke anbefale den ene frem for den anden af disse mærker, men jeg synes den fortjener at komme i betragtning på lige fod med de andre :-).

Mvh Klaus
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 19:10
St. Croix Legend Elite. Der er smæk for skillingen og et lækkert bredt spektrum i stangen, så den kaster fantastisk med et langt 14 grams hoved eller et kort 16 grams, så du er dækket godt ind uanset vejrforhold.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 19:35
Tcx, boron, one, tfo......osv osv osv. Blev du klogere? Fint at folk er hjælpsomme og det er jeg overbevist, om de ønsker at være. Disse tråde har der kørt tonsvise af. Det du kan få ud af det her er, at du selv bør afprøve så mange du orker, af alle de stænger der nævnes, samt flere du kan komme i tanker om. Vælg derefter den bedste (for dig) til prisen. God jagt Smile
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Smed Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
FunByFly Avatar

Tilmeldt:: 26 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FunByFly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 09:02
Hej 
Har haft Sexyloops Hot Torpedo PRO 6 i 3 måneder, det er noget af det fedeste at gå med på kysten.
Ikke for stiv, ikke for blød, lige i skabetSmile.
Koster dog en del men det er kram, som er bygget af nogen det ved hvad det drejer sig om.

"Fly-fishing is the most fun you can have standing up."
~by Arnold Gingrich, 1969~
Til top
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 11:40
Hej. Nu har jeg gået nogle hjemmesider igennem. Og faldt over en guideline LPXe RS V2. Er det os en mulighed? Kan den hamle op med sage og orvis og andre gode stænger. 

Hilsen Danni
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 11:42
I grunden forstår jeg egentligt ikke hvad folk regner med at opnå, ved at spørge i et forum, hvilken stang der menes at være bedst.
Folks forudsætninger for at vurdere en stang er fuldstændig forskellige, og man vil derfor få et hav af forskellige bud på forskellige stænger.
Endvidere er der tonsvis af artikler og anmeldelser på nettet om alle mulige potentielle emner i alle prisklasser.
Søger man feks på emnet herinde kommer der bunker af tråde om emnet, her vil man se at svarene hele vejen igennem er af nogenlunde samme karakter.
Endvidere er der også anmeldelser om hvordan folk oplever diverse stænger, samt et skydehovedarkiv.

Så hvorfor blive ved i en uendelighed med ubehjælpeligt at stille de samme spørgsmål ?

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 11:51
danni - jeg har den LPX stang du nævner - den er superfin, dog blød! 

Den kan sagtens bruges til kysten, men at sammenligne den med de superhurtige sage og orvis stænger kan du nok ikke ... 
med MIN kastestil og evner (gode såvel dårlige) kan jeg ikke finde ud af at bruge de stive super hurtige tipflex stænger som orvis og sage typisk er - så derfor kan du umiddelbart ikke sammenligne. 
Men der findes er hav af mennesker som benytter disse stænger, netop grundet stangens egenskaber i kombination med kasteren. 

UD og prøv ! - og når du har prøvet stænger nok, finder du ud af hvilken type "flex" - eller hvilken type stang der som hovedregel ligger godt til din stil og temperament ... 

Jeg holder mig generelt til bløde stænger, eller "mid-flex" - andre elsker der er noget knald på linen ... 

- jeg kan smide et nyt bud ind, Zpey Scandic saltwater som jeg også er i besiddelse af kaster også fantastisk ! ... men den har efter min overbevisning ikke rigtig slået igennem her i danmark :)  

håber det lykkedes for dig ...
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 12:02
Citat: kitti

Hej. Nu har jeg gået nogle hjemmesider igennem. Og faldt over en guideline LPXe RS V2. Er det os en mulighed? Kan den hamle op med sage og orvis og andre gode stænger. 

Hilsen Danni

Nu blev der så føjet en stang fra sexyloops på en snart lang liste af muligheder. Du har så også lige selv foreslået en Guideline Lpxe. Må jeg komme med en ide her.
Spørg i stedent for om nogen har haft nogle dårlige oplevelser på nogle stænger i forhold til Finish, holdbarhed, håndtering af reklamation om korkhåndtaget løsner sig efter nogle ture osv osv. Få samtidig oplyst hvilket prisleje man befinder sig på. Tænk så også meget over hvor tung en kastevægt du vil gå med. Hvis du mener, at 15 gram på x antal m. er fint til dit fiskeri, så tag din line/skydehoved med og prøv nogle stænger. Sorter de stænger fra hvor der tegnes et billede, af dårlig kvalitet (svar herinde og andre anmeldelser). En stangs fiske og kaste potentiale er ganske enkelt religion og du vil ikke kunne bruge svarene til noget som helst. Se selv alle de forskellige anbefalinger.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 18:08
Tcx er på tilbud i Sportshuset Horsens... Nice price..  Jeg har intet at gøre med stedet.
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 18:36
min foretrukne kyststang er min Hardy Demon 9´#6.
Den fungerer forrygende for mig, kaster nærmest selv. Den vejer kun 95 gram og med et Demon 5000 på 196 gram (uden line) ligger man i en vægt der er til at håndtere på en hel dags fiskeri.
Når det så er sagt, må jeg erklære mig enig med Jim Holms synspunkt vedr kategorisering af stænger, for hvad der er godt for en kan være skidt for en anden - så ud og prøv forskelligt, man mærker hurtigt når grejet passer til én!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres