Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line til Lpxe 13´kl.8-9 overload ?

 Besvar Besvar
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Line til Lpxe 13´kl.8-9 overload ?
    Sendt: 03 Aug 2013 kl. 12:43
Hej Linenørder Smile

Jeg mangler en flydeline (eventuelt sinktip), som gør det let at udføre et rullekast - jeg skal på ingen måde kaste langt, blot vippe linen over til modsatte bred på det gamle Valhalla stykke.

Om det er skydehoved eller helline jeg skal have fat i, ved jeg ikke.

Det er som sagt ikke længde der er afgørende, blot et stykke fluesnor som kastes let og ubesværet - og sikkert med lidt overload, så jeg ikke skal rode med alt for meget lineBig smile

Gerne med et link til hvor det kan købes.

Vh.Simon
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2013 kl. 14:32
Hej Simon
Har selv fisket den stang i nogle år og har eksperimenteret med rigtigt mange forskellige liner til den..
Jeg arbejder også i FiskeShopen i Mörrum, så du er velkommen forbi inden du tager til "Valhalla"..  Ved lige präcis, hvilken line den stang ska have.. Wink

Mvh Stefan
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2013 kl. 15:27
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Aug 2013 kl. 15:39
Hej Stefan,

Jeg skal først fiske Valhalla stykket igen, i starten af september, og skulle gerne have øvet et par timer INDENSmile... Har jo min lille putsø at øve i.
Det går sådan set nogenlunde med et gammelt linekit fra Scierra, men jeg fisker så nogenlunde ringe, at jeg tror jeg kan have glæde af at køre med en lidt tungere line.

Det er ellers et RIGTIG hyggeligt stykke fiskevand deroppe, og en perfekt udsigt fra husets terrasse Smile.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 08:45
Jeg tillader mig lige at trække den her tråd frem  - det kan jo  være der sidder én og keeeeder sig på arbejdet, og derfor har lidt inputSmile

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 09:19
Måske du skulle prøve skagit...
www.balticflyfisher.dk

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Stefan E Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mester5

Tilmeldt:: 15 Aug 2004
Geografisk: Mörrum
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mester5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 09:22
Anbefaler dig at köbe en af de nye Guideline RTG Compact #8/9 ..
31 gram er perfekt til denne stang! 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2013 kl. 12:37
Takker for inputsSmile

Det nytter jo ikke noget, at gå ned på grejet..
NU kan det da ikke gå galt i septemberLOLLOL
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres