Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skindstrips mål?

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skindstrips mål?
    Sendt: 06 Aug 2013 kl. 22:14
Jeg har under en diskution omkring konkurance fluebinding, såsom de danske mesterskaber, der afgøres under festivalen i Kolding, vendt emnet standarder i fluebinding.

Jeg er godt klar over, at der internationalt, er regler omkring materialerne placering - længder osv., når talen er krogfluer, men jeg er lidt tvivl om, der findes regler for rørfluer.

Det, som lige var diskutions emnet, var rørflue vinger med strips, især de vinger, der skæres ud i hele skind.

Er der nogle mål på den vimpel, man skære vingen ud på?

Her tænkes på, om der er sat standarder for længden på vingen + bredden, og i forhold til hvad?

Er det rørets længde, der giver vingelængden? eller er der frit spil, så man laver vingen, så fluen i sin helhed har den volume, man nu får, afhængig af skindvalget / dyre art!

Jeg er jo klar over, hvad jeg personlig vælger, når jeg binder mine egne private fluer, men der er jo en stor forskel på vingetyperne, især vis man også bruger strimmel skåret skind.

Jeg ved faktisk ikke, om man i en konkurance situation, har samme længder på strimlet udskåret skind, som strips lavet ud fra hele skind.

Er der nogen steder man kan se standarder på vinge størrelser, når talen er på strips?

Om ikke andet kunne jeg tænke mig at vide, hvad I generelt har af mål på Jeres normale vingestrips.

På forhånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum