Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CTS

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: CTS
    Sendt: 26 Aug 2013 kl. 16:50
Nogen som kender til disse klinger og deres holdbarhed



Redigeret af Søder - 26 Aug 2013 kl. 17:09
/Søder
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 17:38
hej
 
jeg har flere modeller og har aldrig haft problemer.
de er utroligt fede efter min mening.
jeg bruger kun X-modellen så det er kun dem jeg kan udtale mig om.
du kan også kigge hos ussingbech.dk
som er dansk forhandler.
 
hilsen Jan
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 17:40
Jeg har bygget og fisket med en stribe cts fluestænger fra afinity x og mx serierne i #3-8 og det er klart nogle af de mest velkastende stænger jeg har prøvrt

Mik
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 18:12
jeg går med en CTS vintage 480-4 til det lette fiskeri i åen..

ud over at aktionen nok ikke passer alle, så er det en utrolig fin stang..

stængerne har dog den ulempe at de enten skal bygges selv, eller du skal finde en der kan bygge for dig.. så knækker en stang eller noget, skal du selv stå for at få den monteret op igen..

de kan findes her også
http://www.flyfishingmasters.se/Flugspoen/CTS-flugspoen/
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 18:55
Jeg har fisket meget med Affinity X modellen, monteret af Ussing&Bech. Jeg bruger en #4 og en #8 til stortset alt mit fiskeri på kysten og i fjorden. Super fede stænger!

Rasmus.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 19:07
Du kan evt. taget fat i:
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 19:53
Citat: Søder

Nogen som kender til disse klinger og deres holdbarhed


Ja :-)

Kan du være mere specifik ift. serie og model? Dit spørgsmål er lidt det samme som at spørge om nogen har erfaring med Shimano - hvilket jo er et relativt vidt begreb ;-)
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 22:35
Jeg har ikke kik endnu på noget specefikt schreiber andet end at det tiltaler mig at de efter sigende bygger klinger på bestilling dvs hvis jeg vil have en SAGE RPL kopi så laver de det til mig hvis jeg har forstået det rigtigt ...
/Søder
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 22:54
Ok, det har jeg nu aldrig hørt, men det lyder spændende. Omend det lyder som noget brud på ophavsret?
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 23:34

Jeg forstår ikke hvorfor i ikke bare går ind og læser på deres hjemmeside som Kenneth så udmærket og i øvrigt meget bekvemt har linket til jer, fremfor at sidde at mene og tro noget som ikke har hold i noget som helst.

På deres hjemmeside står alt hvad der er værd at vide, også alt det som i tror i ved. Wink


Mvh

Jim.


Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2013 kl. 23:37
Hej Henning

Hvilken Sage RPL er det du leder efter, hvis man må være så nysgerrig.

Mvh.

Lars
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 07:12
Thomas det er vel ikke brud på ophavs retten hvis man kalder klingen noget andet og den så bare har de samme egenskaber eller ?
Så skulle Hardy jo nærmest kunne sagsøge alle stang fabrikker for at efterligne deres Favorite sereie fra 80erne af ;-)
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 07:13
Hej Lars
Det er noget 9" #6 eller noget i den dur har du noget stående da ?
/Søder
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 07:25
Citat: scott

På deres hjemmeside står alt hvad der er værd at vide, også alt det som i tror i ved. Wink



Hvor står der på deres hjemmeside om de gør eller ikke laver kopier af andre klinger?

Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 08:22

Hej 


Man kan naturligvis ikke bede CTS om at lave en kopi af en Sage-klinge - lige så lidt som man kan få Sage til at lave en CTS ... Det er det med ophavsretten. 


CTS er dog lidt specielt, fordi firmaet er en af de få klingeproducenter, hvor man faktisk kan få skræddersyet en model ud fra sine egne ønsker. De kalder det deres ‘custom’ program - men det kræver jo, at man har en klar ide, om hvordan klingen skal bygges op, så man kan beskrive stivhed, aktion og tapering i den ønskede klinge. 


Jeg ville ikke kaste mig ud i det for en enkelt stang. 


Claus


Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 09:55
Jeg byggede sidste år en Affinity X 590...

Den er jeg super tilfreds med, selvom den i min verden er en 6'er Wink Bestemt en af de bedste stænger jeg nogensinde har haft...

Til gengæld synes jeg at 690 og 790, som jeg også har prøvet er meget kedelige... Jo de kaster fantastisk, men er meget stive og kedelige under fighten...

Men det er jo en smagssag Wink
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2013 kl. 12:31
Hej Henning

Desværre nej. Har ikke lige noget stående til salg i den klasse.

Når jeg spurgte var det fordi jeg har været meget begejstret for RPL serien, og har ledt efter en værdig afløser, især til 796-4 modellen, som stadigvæk kan måle sig med toppen af poppen (efter min mening).

Synes at flere af Winston modellerne i serien BII-mx, f.eks. 9,5 fods klasse 7, er stænger med de samme egenskaber som RPL'erne uden at være nøjagtige kopier.

I forhold til hvor meget det kan komme til at koste at bygge et custom eksemplar var det måske værd at overveje disse resp. prøve dem, altså Winston stængerne

Mvh.

Lars

Ps. Hvis det skal være originalen er der jo altid Ebay. Der kan man en gang imellem gøre gode handler på lidt ældre, velholdte stænger



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres