Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flexi stripper linekurv på kysten.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flexi stripper linekurv på kysten.
    Sendt: 30 Aug 2013 kl. 11:42
Hej.

Nogen af jer der har erfaring med den linekurv på kysten? Slipper den linen uproblematisk?

Positivt/negativt.
Hilsen Kim.
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 11:44
Den er perfekt til kystbrug, har intet negativt at sige om den
 
/michael
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Trolden

Tilmeldt:: 23 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Trolden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 11:51
http://go-fishing.dk/2013/08/respekt-for-flexistripperen/
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 11:52
Den slipper udemærket syntes jeg.. Jeg får dog nogle gange lagt linen om bag ved / under brættet, hvilket skaber problemer i kastet. Du skal også være opmærksom på at hvis du skal længere ud end til hoften, ja så ligger linekurven under vand...
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 12:02
Og det var lige præcis det, jeg erfarede første gang, jeg prøvede den. Bølgeslag, der løftede linen ud af "kurven", gav en del ballade.

Men en let lineholder, som er nem at have med at gøre.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 12:06
Fordelen ved elastik-bæltet, er at når der skal vades dybt, så kan stripperen flyttes opad ;-)

Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 14:34
Citat: Jan Johansen

Fordelen ved elastik-bæltet, er at når der skal vades dybt, så kan stripperen flyttes opad ;-)


Ja intet problem at have den oppe under armen Wink

til kystfiskeri vil jeg anbefale en "balje", men hver sin smag.


Redigeret af Bishop - 30 Aug 2013 kl. 14:35
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 16:49
Hvis det blæser en del foretrækker jeg line kurven fremfor flexi stripperen.. 
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 17:23
kan ikke undvære min!!! bruger den til ALT mit fiskeri.. :) kyst, sø, elv og å.. dejlig opfindelse, bryder mig ikke om baljer, har haft orvis, men solgte den hurtigt igen.. men jo... hver sin smag.. :)
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 17:48
smag og behag er jo forskellig, jeg er gået fra flexistripper og til linekurv..
 
Jeg synes sådan set at flexistripperen i mange tilfælde gjorde det godt, men er man lidt stor og har meget foran på kroppen i form af vest eller andet, ja så er den altså for lille efter min smag.. Jeg brugte meget tid på at sørge for linen kom til at ligge oven på stripperen og ikke i vandet ved siden af..
 
Kurven er større og nemmere at ramme, men fylder så også mere at have på.. Den er også mere massiv så at sige, og man mærker den mere..
 
Du kan evt prøve den lille coil keeper eller hvad den hedder, hvis det er fordi du synes at linekurven er for stor..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 18:10
Flexi strippen kan da heldigvis bruges overalt, men som skrevet flere gange, det er smag og behag.

Jeg har brugt mange typer linekurve, fra midten af 60erne, mest hjemmelavet, men de kurve vi kan købe i dag, synes jeg er rigtig gode.

Jeg bruger i dag 3 typer - Flexi stripperen - Bean kurven, og så har jeg beholdt min meget gamle Hardy kanvas kurv, men jeg har kig på, at lave den her model, som jeg lige skal lure, om man ikke kan få i ren plast. det er især støtte dimsen ind imod wadersne, jeg ville lave om, jeg bryder mig ikke om, at støtten evt. kan ødelægge ens waders:

http://www.top-grej.dk/gorot.html

Jeg veksler med mine kurve, afhængig af, hvor jeg skal fiske, og ja, dage med pålandsvind og store bølger, ja da vælger jeg stadig min gamle Hardy kurv, den holder linen fint i kurven.

Mvh
P.K.

Redigeret af PK - 30 Aug 2013 kl. 18:13
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 18:41
Jeg fisker med Orvis baljen på 10. år og den er pengene værd. 

Er lettere end de fleste andre baljer.

Flex-stripperen ligger på loftet da jeg IKKE er venner med den.

Arealet til at "holde" linen er for lille og står man i vand op til hvor den sidder trækker strøm og bølger linen af.

Smag og behagSmile
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 19:15
Jeg bruger en Lawson linekurv, den er super fin og fungere perfekt.
ydermere er den ikke vildt dyr :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 19:50
Det er vist et spørgsmål om hvad man foretrækker. Jeg blev aldrig gode venner med min stripper, grunden er allerede beskrevet af andre, jeg er helt enig. Jeg går med en linekurv.dk hvor jeg har forlænget tappene med en pig fra min stripper. Den virker perfekt.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2013 kl. 21:27
Citat: Steffan

Jeg bruger en Lawson linekurv, den er super fin og fungere perfekt.
ydermere er den ikke vildt dyr :)

Problemet med Lawson linekurven er bare at den ikke "tåler" frost, det gør linekurv.dk og orvis så til gengæld Smile
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum